/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Rusland begyndte angrebskrigen mod Georgie~
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 21-08-08 09:49

"Jesus-loves-you" skrev

Sent: Saturday, August 09, 2008, CET 14:52, GMT 12:52
7758 news:g7k3u5$2rgl$1@newsbin.cybercity.dk
>
> > ... Not only making the waging of aggressive war
> > unlawful, but, for the first time, making the states-
> > men, who led their countries into an aggressive war,
> > personally responsible for what they had done."
> >
> > Lord Shawcross,
> > Nrnberg prosecutor 1945.
[ ... ]
> To the International Court of Justice,
>
>
> Der rejses hermed *tiltale* mod ledelsen i Rusland...

+

7801 news:g7srde$3118$1@newsbin.cybercity.dk
>
> "Poul E Hansen" skrev
[ ... ]
> Du skrev:
> > Ang. Sydossetien (hvor krigen startede) ...
>
> Nej. Krigen startede på Putins skrivebord, forstået på den måde, at
> georgierne hoppede i en fælde, som de russiske psykopater havde planlagt
> for lang tid siden.
> De vidste jo godt, at georgierne ikke i al evighed ville finde sig i
> at blive beskudt (fra oprørsbaser i Sydossetien).
> Man ku' altså *provokere* dem til et modangreb, som man så i
> propagandaøjemed kunne vise de dumme (?) sovjetborgere ... øh, vrølv ...
> russere ... og dermed "legitime" angrebet på Georgien.

+

7829 news:g8224j$1trm$1@newsbin.cybercity.dk
>
> - Den svenske udenrigsminister, Carl Bildt, har med rette draget en
> analogi mellem Putins "retfærdiggørelse" af angrebene på Georgien -
> russerne
> i Sydossetien - og Hitlers taktik over for Tjekkoslovakiet for at "befri"
> sudetertyskerne. ...

+

7833 news:g838kv$2ba5$1@newsbin.cybercity.dk
>
> Det er nu ikke hele sandheden!
>
> Den våbenhvileaftale, som blev indgået i starten af 1990'erne, er blevet
> *brudt* af Jer Russere, ved at I her for nylig har givet dem russisk
> statsborgerskab, og dét er statsundergravende virksomhed for Georgien.
> Den kan ikke opfattes på¨andre måden end som værende 5.
> kolonnevirksomhed!!!

+

7842 news:g8c3e5$2nd2$1@newsbin.cybercity.dk
>
> (Kilde: Berlingske Tidende, tirsdag den 12. august 2008, side 2, fra
> bloggen)
>
> === citat start ===
>
> Georgien - en lakmusprøve
>
> ... Rusland har anvendt Sydossetiens separatister som stedfortrædere i en
> optrappet konflikt med Georgien. De eneste uger er der sket angreb på
> georgisk politi og militær i Sydossetien, og de russiske "fredsbevarende"
> styrker i området har støttet oprørsstyrkerne. ...
>
> af Uffe Ellemann-jensen
>
> Tidl. udenrigsminister
>
> === citat slut ====

+

7844 news:g8c6aj$2oh9$1@newsbin.cybercity.dk
>
> Det står her soleklart for enhver, at man ved at slagte kyllingen
> (Georgien) forsøger at skræmme aben (altså Ukraine og andre østeupæiske
> lande, jævnfør det kinesiske ordsprog).
>
>
> Angrebskrig er *ulovlig* ifølge international lov, både på Georgien,
> Ukraine, Polen, Estland, Letland, Litauen og et hvilken som helst andet
> land !!!

+

7846 news:g8cq69$30il$1@newsbin.cybercity.dk
>
> I virkeligheden er det Rusland og ikke Georgien, ...
[ ... ]
> ... , der de seneste mange måneder har fyret op under spændingerne i
> Sydossetien, skriver Svante E. Cornell, forskningsdirektør ved Johns
> Hopkins universitet i USA

+

> (Kilde: Berlingske Tidende, tirsdag den 12. august 2008, side 2, fra
> bloggen)
>
> === citat start ===
>
> Georgien - en lakmusprøve
>
> ... Rusland har anvendt Sydossetiens separatister som stedfortrædere i en
> optrappet konflikt med Georgien. De eneste uger er der sket angreb på
> georgisk politi og militær i Sydossetien, og de russiske "fredsbevarende"
> styrker i området har støttet oprørsstyrkerne. ...

.... et mordforsøg på den af de to lokale ledere (i Sydossetien, red.), der
er loyal over for Georgien. Hensigten var åbenlyst at provokere den ...
georgiske præsident ... til et angreb. Og det lykkedes.
Georgien var i sin fulde ret til at sætte (*1) militært ind mod
oprørsstyrkerne. Og Rusland havde ingen ret til at invadere Sydossetien, som
er georgisk territorium.

>
> af Uffe Ellemann-jensen
>
> Tidl. udenrigsminister
>
> === citat slut ====


*1:
ET-Break:
(2008-08-21, Thursday, day no 234, CET 09:52, GMT 07:52)
- "Med venlig hilsen."

CET 09:52
- "Os."

CET 09:52
- "Out there."

-

CET 09:55
- "Det skal du (send this message to ICJ ?)."

Yes, Sir!

CET 09:56
- "That's an order."

Yes, Sir!

CET 09:56
- "Med det samme."

Yes, Sir!


Øh ... Bør det ikke lige *understreges*, ET, at befolkningssammensætningen
ér blevet ændret gennem etnisk udrensning, således a...

CET 09:58
- "Jo, min ven."

.... således at ... (input memory from) ...

7853 news:g8e2r8$dcn$1@newsbin.cybercity.dk
>
> Det folk, som nu bor i Abkhasien, repræsenterer ej 100% dette område;
> idet ...
>
> (Kristeligt Dagblad, Fredag den 15. august 2008, side 4)
>
> === citat start ===
>
> Langt fra tidligere tiders paradis
> ...
> Det var oldtidens ...
>
> Abkhasien blev revet i stykker af en blodig krig mellem abkhasere og
> georgere fra 1992 til 1993, som dræbte omkrig 40.000 mennesker og sendte
> omkrig 250.000 på flugt ...
> ...
> ... 250.000 georgiere var drevet på flugt ind i Georgien.
> ...
> Befolkning: 150.000-190.000
>
> === citat slut ====
>
>
> De kan *højst* repræsentere ...
>
> + 190.000
> + 250.000
> + 40.000
>
> = 480.000
>
> 190 / 480 = 0,39...
>
> ... ca. 40% af befolkningen.
>
> De etnisk georgiere repræsenterer derimod *minimum* 52% af befolkningen (i
> Abkhasien).
>
> Altså må vi *konkludere*, at vi har at gøre med et statskup!!!
>
> De ansvarlige skal kræves til regnskab ved ICJ, fordi ... (hvem er
> bagmændene ?) ...


Mht. Sydossetien, hvor der ligeledes er blevet begået etnisk udrensning
allerede i 1990'erne, er data'erne:

ca. 70.000 ossetere i syd (Sydossetien i Georgien) ønsker at blive forenet
med de omkring 600.000 ossetere i nord (Nordossetien i Rusland), K.D.
Torsdag den 14. aug 2008, side 5

Hmm ...

(Jeg mangler tallene, men de er omtrent ligesom Abkhasien, at hovedparten af
befolkningen er georgierne, som er blevet fordrevet sydpå ud af Sydossetien.
Data må komme senere.)


Den russiske topgeneral Anatolij Khrulev, som søndag blev ramt af fragmenter
fra artillerigranater og hasteindlagt på hospital, har medvirket til
angrebskrigen, og står derfor også tiltalt for domstolen (forudsat
selvfølgelig, at han stadig er i live).


Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)
Last OUTPUT: 7866 news:g8hgh8$1m7a$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7867



 
 
Jesus-loves-you (21-08-2008)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 21-08-08 10:41

"Jesus-loves-you" skrev
7867 news:g8ja5g$2c29$1@newsbin.cybercity.dk
>
> Sent: Saturday, August 09, 2008, CET 14:52, GMT 12:52
> 7758 news:g7k3u5$2rgl$1@newsbin.cybercity.dk
> >
> > > ... Not only making the waging of aggressive war
> > > unlawful, but, for the first time, making the states-
> > > men, who led their countries into an aggressive war,
> > > personally responsible for what they had done."
> > >
> > > Lord Shawcross,
> > > Nrnberg prosecutor 1945.
> [ ... ]
> > To the International Court of Justice,
> >
> >
> > Der rejses hermed *tiltale* mod ledelsen i Rusland...
>
> +
>
> 7801 news:g7srde$3118$1@newsbin.cybercity.dk
> >
> > "Poul E Hansen" skrev
> [ ... ]
> > Du skrev:
> > > Ang. Sydossetien (hvor krigen startede) ...
> >
> > Nej. Krigen startede på Putins skrivebord, forstået på den måde, at
> > georgierne hoppede i en fælde, som de russiske psykopater havde planlagt
> > for lang tid siden.
> > De vidste jo godt, at georgierne ikke i al evighed ville finde sig i
> > at blive beskudt (fra oprørsbaser i Sydossetien).
> > Man ku' altså *provokere* dem til et modangreb, som man så i
> > propagandaøjemed kunne vise de dumme (?) sovjetborgere ... øh, vrølv ...
> > russere ... og dermed "legitime" angrebet på Georgien.
>
> +
>
> 7829 news:g8224j$1trm$1@newsbin.cybercity.dk
> >
> > - Den svenske udenrigsminister, Carl Bildt, har med rette draget en
> > analogi mellem Putins "retfærdiggørelse" af angrebene på Georgien -
> > russerne
> > i Sydossetien - og Hitlers taktik over for Tjekkoslovakiet for at
> > "befri" sudetertyskerne. ...
>
> +
>
> 7833 news:g838kv$2ba5$1@newsbin.cybercity.dk
> >
> > Det er nu ikke hele sandheden!
> >
> > Den våbenhvileaftale, som blev indgået i starten af 1990'erne, er blevet
> > *brudt* af Jer Russere, ved at I her for nylig har givet dem russisk
> > statsborgerskab, og dét er statsundergravende virksomhed for Georgien.
> > Den kan ikke opfattes på¨andre måden end som værende 5.
> > kolonnevirksomhed!!!
>
> +
>
> 7842 news:g8c3e5$2nd2$1@newsbin.cybercity.dk
> >
> > (Kilde: Berlingske Tidende, tirsdag den 12. august 2008, side 2, fra
> > bloggen)
> >
> > === citat start ===
> >
> > Georgien - en lakmusprøve
> >
> > ... Rusland har anvendt Sydossetiens separatister som stedfortrædere i
> > en optrappet konflikt med Georgien. De eneste uger er der sket angreb på
> > georgisk politi og militær i Sydossetien, og de russiske
> > "fredsbevarende" styrker i området har støttet oprørsstyrkerne. ...
> >
> > af Uffe Ellemann-jensen
> >
> > Tidl. udenrigsminister
> >
> > === citat slut ====
>
> +
>
> 7844 news:g8c6aj$2oh9$1@newsbin.cybercity.dk
> >
> > Det står her soleklart for enhver, at man ved at slagte kyllingen
> > (Georgien) forsøger at skræmme aben (altså Ukraine og andre østeupæiske
> > lande, jævnfør det kinesiske ordsprog).
> >
> >
> > Angrebskrig er *ulovlig* ifølge international lov, både på Georgien,
> > Ukraine, Polen, Estland, Letland, Litauen og et hvilken som helst andet
> > land !!!
>
> +
>
> 7846 news:g8cq69$30il$1@newsbin.cybercity.dk
> >
> > I virkeligheden er det Rusland og ikke Georgien, ...
> [ ... ]
> > ... , der de seneste mange måneder har fyret op under spændingerne i
> > Sydossetien, skriver Svante E. Cornell, forskningsdirektør ved Johns
> > Hopkins universitet i USA
>
> +
>
> > (Kilde: Berlingske Tidende, tirsdag den 12. august 2008, side 2, fra
> > bloggen)
> >
> > === citat start ===
> >
> > Georgien - en lakmusprøve
> >
> > ... Rusland har anvendt Sydossetiens separatister som stedfortrædere i
> > en optrappet konflikt med Georgien. De eneste uger er der sket angreb på
> > georgisk politi og militær i Sydossetien, og de russiske
> > "fredsbevarende" styrker i området har støttet oprørsstyrkerne. ...
>
> ... et mordforsøg på den af de to lokale ledere (i Sydossetien, red.), der
> er loyal over for Georgien. Hensigten var åbenlyst at provokere den ...
> georgiske præsident ... til et angreb. Og det lykkedes.
> Georgien var i sin fulde ret til at sætte (*1) militært ind mod
> oprørsstyrkerne. Og Rusland havde ingen ret til at invadere Sydossetien,
> som er georgisk territorium.
>
> >
> > af Uffe Ellemann-jensen
> >
> > Tidl. udenrigsminister
> >
> > === citat slut ====

News:

=== citat start ===

TV2 Text (p130, Norway) Tor 21.aug (2008, CET) 11:09:13

-133 sivile mistet livet

Antall sivile som mistet livet i
Sør-Ossetia er lavere enn tidligere
antatt.. Nye tall russiske myndigheter
har gitt ut, viser att 133 sivile
mistet livet i konflikten, melder BBC.
Opprinnelig sa russiske myndigheter
at 1600 sivile mistet livet i
Sør-Ossetia. Antall soldater som
mistet livet skal være 64, og
ytterligere 300 skal ha blitt såret i
kampene mot georgiske styrker.

=== citat slut ====


(De 133 civile kan være omkommet under kampe mellem de 2 fraktioner eller
måske ligefrem af russiske bombefly.)


Compare with ...

7767 news:g7mbce$jq4$1@newsbin.cybercity.dk
>
> SVT Text 132 Søn 10 aug (2008, CET) 10:39:38
[ ... ]
> I går hævdade Russlands premiær-
> minister Vladimir Putin att folkmord
> håller på att begås i Sydossetien.

+

7823 news:g80irn$1bie$1@newsbin.cybercity.dk
>
> Befolkning får et meget ensidigt indtryk af situationen nede i Kaukasus,
> og der smøres tykt på. Putin påstod således, at georgiske kampvogne havde
> kørt over kvinder og børn. Og faktisk var det netop disse løgne Psykopatus
> brugte som en art "legitimering" af angrebskrigen på Georgien!


Altså:

(Den midlertidige) konklusion må derfor fortsat være, at der er tale om en
Putin-styret russisk propaganda mhp. at "legitimere" angrebskrigen Georgien
(overfor navnlig den russike befolkning, men også omvendenen).

Alt dette bør dommerne tage højde for...

ET-Break:
(2008-08-21, Thursday, day no 234, CET 11:28, GMT 09:28
- "I hear."

Okay, that's fine ...

Tilllad mig så også lige at pointere, at ... (input memory from) ...

(Grundlovsforhør)

Danish Constitution § 71, Stk. 3

Enhver, der anholdes, skal inden 24 timer stille for en dommer.

CET 11:34
- "In absentia ?"

Yea!

Ellers (i modsat fald) benytter psykopatus sig jo af sin frihed til at
tyrannisere planeten *yderligere* (med dertil hørende højrisiko for
atomragnarok) !!!


Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)
Last OUTPUT: 7867 news:g8ja5g$2c29$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7868



Jesus-loves-you (25-08-2008)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 25-08-08 13:29

"Jesus-loves-you" skrev
7868 news:g8jd7d$2daf$1@newsbin.cybercity.dk
>
> > Sent: Saturday, August 09, 2008, CET 14:52, GMT 12:52
> > 7758 news:g7k3u5$2rgl$1@newsbin.cybercity.dk
> > >
> > > > ... Not only making the waging of aggressive war
> > > > unlawful, but, for the first time, making the states-
> > > > men, who led their countries into an aggressive war,
> > > > personally responsible for what they had done."
> > > >
> > > > Lord Shawcross,
> > > > Nrnberg prosecutor 1945.
> > [ ... ]
> > > To the International Court of Justice,
> > >
> > >
> > > Der rejses hermed *tiltale* mod ledelsen i Rusland...
> >
> > +
> >
> > 7801 news:g7srde$3118$1@newsbin.cybercity.dk
> > >
> > > "Poul E Hansen" skrev
> > [ ... ]
> > > Du skrev:
> > > > Ang. Sydossetien (hvor krigen startede) ...
> > >
> > > Nej. Krigen startede på Putins skrivebord, forstået på den måde, at
> > > georgierne hoppede i en fælde, som de russiske psykopater havde
> > > planlagt for lang tid siden.
> > > De vidste jo godt, at georgierne ikke i al evighed ville finde sig
> > > i at blive beskudt (fra oprørsbaser i Sydossetien).
> > > Man ku' altså *provokere* dem til et modangreb, som man så i
> > > propagandaøjemed kunne vise de dumme (?) sovjetborgere ... øh,
> > > vrølv ... russere ... og dermed "legitime" angrebet på Georgien.
> >
> > +
> >
> > 7829 news:g8224j$1trm$1@newsbin.cybercity.dk
> > >
> > > - Den svenske udenrigsminister, Carl Bildt, har med rette draget
> > > en analogi mellem Putins "retfærdiggørelse" af angrebene på Georgien -
> > > russerne
> > > i Sydossetien - og Hitlers taktik over for Tjekkoslovakiet for at
> > > "befri" sudetertyskerne. ...
> >
> > +
> >
> > 7833 news:g838kv$2ba5$1@newsbin.cybercity.dk
> > >
> > > Det er nu ikke hele sandheden!
> > >
> > > Den våbenhvileaftale, som blev indgået i starten af 1990'erne, er
> > > blevet *brudt* af Jer Russere, ved at I her for nylig har givet dem
> > > russisk statsborgerskab, og dét er statsundergravende virksomhed for
> > > Georgien. Den kan ikke opfattes på¨andre måden end som værende 5.
> > > kolonnevirksomhed!!!
> >
> > +
> >
> > 7842 news:g8c3e5$2nd2$1@newsbin.cybercity.dk
> > >
> > > (Kilde: Berlingske Tidende, tirsdag den 12. august 2008, side 2, fra
> > > bloggen)
> > >
> > > === citat start ===
> > >
> > > Georgien - en lakmusprøve
> > >
> > > ... Rusland har anvendt Sydossetiens separatister som stedfortrædere i
> > > en optrappet konflikt med Georgien. De eneste uger er der sket angreb
> > > på georgisk politi og militær i Sydossetien, og de russiske
> > > "fredsbevarende" styrker i området har støttet oprørsstyrkerne. ...
> > >
> > > af Uffe Ellemann-jensen
> > >
> > > Tidl. udenrigsminister
> > >
> > > === citat slut ====
> >
> > +
> >
> > 7844 news:g8c6aj$2oh9$1@newsbin.cybercity.dk
> > >
> > > Det står her soleklart for enhver, at man ved at slagte kyllingen
> > > (Georgien) forsøger at skræmme aben (altså Ukraine og andre
> > > østeupæiske lande, jævnfør det kinesiske ordsprog).
> > >
> > >
> > > Angrebskrig er *ulovlig* ifølge international lov, både på Georgien,
> > > Ukraine, Polen, Estland, Letland, Litauen og et hvilken som helst
> > > andet land !!!
> >
> > +
> >
> > 7846 news:g8cq69$30il$1@newsbin.cybercity.dk
> > >
> > > I virkeligheden er det Rusland og ikke Georgien, ...
> > [ ... ]
> > > ... , der de seneste mange måneder har fyret op under spændingerne i
> > > Sydossetien, skriver Svante E. Cornell, forskningsdirektør ved Johns
> > > Hopkins universitet i USA
> >
> > +
> >
> > > (Kilde: Berlingske Tidende, tirsdag den 12. august 2008, side 2, fra
> > > bloggen)
> > >
> > > === citat start ===
> > >
> > > Georgien - en lakmusprøve
> > >
> > > ... Rusland har anvendt Sydossetiens separatister som stedfortrædere i
> > > en optrappet konflikt med Georgien. De eneste uger er der sket angreb
> > > på georgisk politi og militær i Sydossetien, og de russiske
> > > "fredsbevarende" styrker i området har støttet oprørsstyrkerne. ...
> >
> > ... et mordforsøg på den af de to lokale ledere (i Sydossetien, red.),
> > der er loyal over for Georgien. Hensigten var åbenlyst at provokere
> > den ... georgiske præsident ... til et angreb. Og det lykkedes.
> > Georgien var i sin fulde ret til at sætte (*1) militært ind mod
> > oprørsstyrkerne. Og Rusland havde ingen ret til at invadere Sydossetien,
> > som er georgisk territorium.
> >
> > >
> > > af Uffe Ellemann-jensen
> > >
> > > Tidl. udenrigsminister
> > >
> > > === citat slut ====
>
> News:
>
> === citat start ===
>
> TV2 Text (p130, Norway) Tor 21.aug (2008, CET) 11:09:13
>
> -133 sivile mistet livet
>
> Antall sivile som mistet livet i
> Sør-Ossetia er lavere enn tidligere
> antatt.. Nye tall russiske myndigheter
> har gitt ut, viser att 133 sivile
> mistet livet i konflikten, melder BBC.
> Opprinnelig sa russiske myndigheter
> at 1600 sivile mistet livet i
> Sør-Ossetia. Antall soldater som
> mistet livet skal være 64, og
> ytterligere 300 skal ha blitt såret i
> kampene mot georgiske styrker.
>
> === citat slut ====
>
>
> (De 133 civile kan være omkommet under kampe mellem de 2 fraktioner eller
> måske ligefrem af russiske bombefly.)
>
>
> Compare with ...
>
> 7767 news:g7mbce$jq4$1@newsbin.cybercity.dk
> >
> > SVT Text 132 Søn 10 aug (2008, CET) 10:39:38
> [ ... ]
> > I går hævdade Russlands premiær-
> > minister Vladimir Putin att folkmord
> > håller på att begås i Sydossetien.
>
> +
>
> 7823 news:g80irn$1bie$1@newsbin.cybercity.dk
> >
> > Befolkning får et meget ensidigt indtryk af situationen nede i Kaukasus,
> > og der smøres tykt på. Putin påstod således, at georgiske kampvogne
> > havde kørt over kvinder og børn. Og faktisk var det netop disse løgne
> > Psykopatus brugte som en art "legitimering" af angrebskrigen på
> > Georgien!
>
>
> Altså:
>
> (Den midlertidige) konklusion må derfor fortsat være, at der er tale om en
> Putin-styret russisk propaganda mhp. at "legitimere" angrebskrigen
> Georgien (overfor navnlig den russike befolkning, men også omvendenen).


Og Uffe Ellemann-Jensen fortsatte med disse ord:

(Berlingske Tidende, Torsdag den 21. august 2008, side 2)

=== citat start ===

Fra bloggen

Sandheden skal frem

.... den utroligt vel planlagte krig, Rusland indledte mod Georgien. Jo flere
detaljer der kommer frem, desto tydeligere er det, at hele spillet var øvet,
planlagt og tilrettelagt fra russisk side - ikke blot den rent militære
indsats, men også påvirkningen af den offentlige mening, både hjemme og i
Vesten. Der blev rettet cyberangreb på officielle georgiske hjemmesider - og
en hærskare af talsmænd og kommentatorer spredte budskaberne i alle
retninger. Moskvas gamle agitprop-kundskab døde åbenbart ikke helt med Den
Kolde Krig...

=== citat slut ====


Og Storbritanniens ambassadør i Danmark, David Frost, gjorde os opmærksomme
på, at ...

(Berlingske Tidende, Onsdag den 20. august 2008, side 2)

=== citat start ===

Fra bloggen

Georgien-kristen, storbritannien og Danmark

.... Først og fremmest har Rusland med sine egne militære operationer
overtrådt flere FN-resolutioner, som landet selv har været med til at
vedtage. Senest bekræftede resolution 1808, vedtaget i april, Georgiens
suverænitet og territoriale integritet," ...

=== citat slut ====


Hmm ...

En *psykopat* overholder ikke spilleregler og bruger vold, hvis det kan
fremme målet. Putin her ingen undtagelse...

ET-Break:
(2008-08-25, Monday, day no 238, CET 14:21, GMT 12:21)
- "Husk det!"

Det er derfor denne type sindssyge ér så farlig, pga. atom-Afgrunden°!!!


Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)
Last OUTPUT: 7882 news:g8u5su$cpq$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7883



Poul E Hansen (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Poul E Hansen


Dato : 26-08-08 04:14

On 25 Aug., 14:28, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:
> "Jesus-loves-you" skrev
> 7868news:g8jd7d$2daf$1@newsbin.cybercity.dk
>
>
>
>
>
>
>
> > > Sent: Saturday, August 09, 2008, CET 14:52, GMT 12:52
> > > 7758news:g7k3u5$2rgl$1@newsbin.cybercity.dk
>
> > > > >         ... Not only making the waging of aggressive war
> > > > >         unlawful, but, for the first time, making the states-
> > > > >         men, who led their countries into an aggressive war,
> > > > >         personally responsible for what they had done."
>
> > > > >                                         Lord Shawcross,
> > > > >                                         N rnberg prosecutor 1945.
> > > [ ... ]
> > > > To the International Court of Justice,
>
> > > > Der rejses hermed *tiltale* mod ledelsen i Rusland...
>
> > > +
>
> > > 7801news:g7srde$3118$1@newsbin.cybercity.dk
>
> > > > "Poul E Hansen" skrev
> > > [ ... ]
> > > > Du skrev:
> > > > > Ang. Sydossetien (hvor krigen startede) ...
>
> > > > Nej. Krigen startede på Putins skrivebord, forstået på den måde, at
> > > > georgierne hoppede i en fælde, som de russiske psykopater havde
> > > > planlagt for lang tid siden.
> > > >     De vidste jo godt, at georgierne ikke i al evighed ville finde sig
> > > > i at blive beskudt (fra oprørsbaser i Sydossetien).
> > > >     Man ku' altså *provokere* dem til et modangreb, som man så i
> > > > propagandaøjemed kunne vise de dumme (?) sovjetborgere ... øh,
> > > > vrølv ... russere ... og dermed "legitime" angrebet på Georgien..
>
> > > +
>
> > > 7829news:g8224j$1trm$1@newsbin.cybercity.dk
>
> > > >     - Den svenske udenrigsminister, Carl Bildt, har med rette draget
> > > > en analogi mellem Putins "retfærdiggørelse" af angrebene på Georgien -
> > > > russerne
> > > > i Sydossetien - og Hitlers taktik over for Tjekkoslovakiet for at
> > > > "befri" sudetertyskerne. ...
>
> > > +
>
> > > 7833news:g838kv$2ba5$1@newsbin.cybercity.dk
>
> > > > Det er nu ikke hele sandheden!
>
> > > > Den våbenhvileaftale, som blev indgået i starten af 1990'erne, er
> > > > blevet *brudt* af Jer Russere, ved at I her for nylig har givet dem
> > > > russisk statsborgerskab, og dét er statsundergravende virksomhed for
> > > > Georgien. Den kan ikke opfattes på¨andre måden end som værende 5.
> > > > kolonnevirksomhed!!!
>
> > > +
>
> > > 7842news:g8c3e5$2nd2$1@newsbin.cybercity.dk
>
> > > > (Kilde: Berlingske Tidende, tirsdag den 12. august 2008, side 2, fra
> > > > bloggen)
>
> > > > === citat start ===
>
> > > > Georgien - en lakmusprøve
>
> > > > ... Rusland har anvendt Sydossetiens separatister som stedfortrædere i
> > > > en optrappet konflikt med Georgien. De eneste uger er der sket angreb
> > > > på georgisk politi og militær i Sydossetien, og de russiske
> > > > "fredsbevarende" styrker i området har støttet oprørsstyrkerne. ...
>
> > > > af Uffe Ellemann-jensen
>
> > > > Tidl. udenrigsminister
>
> > > > === citat slut ====
>
> > > +
>
> > > 7844news:g8c6aj$2oh9$1@newsbin.cybercity.dk
>
> > > > Det står her soleklart for enhver, at man ved at slagte kyllingen
> > > > (Georgien) forsøger at skræmme aben (altså Ukraine og andre
> > > > østeupæiske lande, jævnfør det kinesiske ordsprog).
>
> > > > Angrebskrig er *ulovlig* ifølge international lov, både på Georgien,
> > > > Ukraine, Polen, Estland, Letland, Litauen og et hvilken som helst
> > > > andet land !!!
>
> > > +
>
> > > 7846news:g8cq69$30il$1@newsbin.cybercity.dk
>
> > > > I virkeligheden er det Rusland og ikke Georgien, ...
> > > [ ... ]
> > > > ... , der de seneste mange måneder har fyret op under spændingerne i
> > > > Sydossetien, skriver Svante E. Cornell, forskningsdirektør ved Johns
> > > > Hopkins universitet i USA
>
> > > +
>
> > > > (Kilde: Berlingske Tidende, tirsdag den 12. august 2008, side 2, fra
> > > > bloggen)
>
> > > > === citat start ===
>
> > > > Georgien - en lakmusprøve
>
> > > > ... Rusland har anvendt Sydossetiens separatister som stedfortrædere i
> > > > en optrappet konflikt med Georgien. De eneste uger er der sket angreb
> > > > på georgisk politi og militær i Sydossetien, og de russiske
> > > > "fredsbevarende" styrker i området har støttet oprørsstyrkerne. ...
>
> > > ... et mordforsøg på den af de to lokale ledere (i Sydossetien, red.),
> > > der er loyal over for Georgien. Hensigten var åbenlyst at provokere
> > > den ... georgiske præsident ... til et angreb. Og det lykkedes.
> > >     Georgien var i sin fulde ret til at sætte (*1) militært ind mod
> > > oprørsstyrkerne. Og Rusland havde ingen ret til at invadere Sydossetien,
> > > som er georgisk territorium.
>
> > > > af Uffe Ellemann-jensen
>
> > > > Tidl. udenrigsminister
>
> > > > === citat slut ====
>
> > News:
>
> > === citat start ===
>
> > TV2  Text  (p130, Norway)  Tor  21.aug  (2008, CET)  11:09:13
>
> > -133 sivile mistet livet
>
> > Antall sivile som mistet livet i
> > Sør-Ossetia er lavere enn tidligere
> > antatt.. Nye tall russiske myndigheter
> > har gitt ut, viser att 133 sivile
> > mistet livet i konflikten, melder BBC.
> > Opprinnelig sa russiske myndigheter
> > at 1600 sivile mistet livet i
> > Sør-Ossetia. Antall soldater som
> > mistet livet skal være 64, og
> > ytterligere 300 skal ha blitt såret i
> > kampene mot georgiske styrker.
>
> > === citat slut ====
>
> > (De 133 civile kan være omkommet under kampe mellem de 2 fraktioner eller
> > måske ligefrem af russiske bombefly.)
>
> > Compare with ...
>
> > 7767news:g7mbce$jq4$1@newsbin.cybercity.dk
>
> > > SVT  Text  132  Søn  10  aug  (2008, CET)  10:39:38
> > [ ... ]
> > > I går hævdade Russlands premiær-
> > > minister Vladimir Putin att folkmord
> > > håller på att begås i Sydossetien.
>
> > +
>
> > 7823news:g80irn$1bie$1@newsbin.cybercity.dk
>
> > > Befolkning får et meget ensidigt indtryk af situationen nede i Kaukasus,
> > > og der smøres tykt på. Putin påstod således, at georgiske kampvogne
> > > havde kørt over kvinder og børn. Og faktisk var det netop disse løgne
> > > Psykopatus brugte som en art "legitimering" af angrebskrigen på
> > > Georgien!
>
> > Altså:
>
> > (Den midlertidige) konklusion må derfor fortsat være, at der er tale om en
> > Putin-styret russisk propaganda mhp. at "legitimere" angrebskrigen
> > Georgien (overfor navnlig den russike befolkning, men også omvendenen).
>
> Og Uffe Ellemann-Jensen fortsatte med disse ord:
>
> (Berlingske Tidende, Torsdag den 21. august 2008, side 2)
>
> === citat start ===
>
> Fra bloggen
>
> Sandheden skal frem
>
> ... den utroligt vel planlagte krig, Rusland indledte mod Georgien. Jo flere
> detaljer der kommer frem, desto tydeligere er det, at hele spillet var øvet,
> planlagt og tilrettelagt fra russisk side - ikke blot den rent militære
> indsats, men også påvirkningen af den offentlige mening, både hjemme og i
> Vesten. Der blev rettet cyberangreb på officielle georgiske hjemmesider - og
> en hærskare af talsmænd og kommentatorer spredte budskaberne i alle
> retninger. Moskvas gamle agitprop-kundskab døde åbenbart ikke helt med Den
> Kolde Krig...
>
> === citat slut ====
>
> Og Storbritanniens ambassadør i Danmark, David Frost, gjorde os opmærksomme
> på, at ...
>
> (Berlingske Tidende, Onsdag den 20. august 2008, side 2)
>
> === citat start ===
>
> Fra bloggen
>
> Georgien-kristen, storbritannien og Danmark
>
> ... Først og fremmest har Rusland med sine egne militære operationer
> overtrådt flere FN-resolutioner, som landet selv har været med til at
> vedtage. Senest bekræftede resolution 1808, vedtaget i april, Georgiens
> suverænitet og territoriale integritet," ...
>
> === citat slut ====
>
> Hmm ...
>
> En *psykopat* overholder ikke spilleregler og bruger vold, hvis det kan
> fremme målet. Putin her ingen undtagelse...
>
> ET-Break: ...

Hvem er ET?


S. A. Thomsen (26-08-2008)
Kommentar
Fra : S. A. Thomsen


Dato : 26-08-08 12:22

On Tue, 26 Aug 2008 03:14:23 -0700 (PDT), Poul E Hansen <ook@ofir.dk>
wrote:

<snip flere hundrede linier>

>> ET-Break: ...
>
>Hvem er ET?

Var det absolut nødvendigt at citere det hele for at spørge om
det...???

Bo Warming (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 26-08-08 13:01

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:c8558752-2620-4949-88f9-edca4b4985bc@y21g2000hsf.googlegroups.com...

> En *psykopat* overholder ikke spilleregler og bruger vold, hvis det kan
> fremme målet. Putin her ingen undtagelse...

Vil du kalde Politikens sindige, folkedanske ex-chefrdaktør Herbert Pundik
for psykopat eller psykopat-sympatisør?

Han skrev klart i Søndags, at fordi Georgien begyndte angrebskrigen har de
tabt SydOssetien og Abkhasien, og USA vil accepere dette.

Der er ikke psykiatrisk diagnostik om "psykopati" i sådan stormagt-politisk
banalitet

Pundik plejer at have ret i sine bedømmelser om USAs reaktioner og de er jo
afgørende i denne sag.
Det er jo russisk interesseområde hvor disse oprørs-handlinger er begået

"Den muslimske kultur er en totalkultur. Den omfatter hverdag og højtid,
religion og samfund. Den dikterer de troendes forhold til Vorherre og til
den politiske hersker, til familiens overhovede og til den fremmede."
Pundik





"Muslimerne er i mange henseender eksklusive. Deres ønsker om at blive
danskere på dansk vis er meget begrænset De beundrer vor materielle kultur,
men ikke vor spirituelle værdier. Mange muslimer i Danmark betragter os med
uro, nedladenhed og nogen medynk. Integrering er i mange muslimers øjne ikke
en attraktiv mulighed." Herbert Pundik (Chefredaktør)



USA vil dog næppe acceptere at USA ikke holder løfter om tilbagetrækning og
en verdenskrig er derfor tænkelig

Hvis de amerikanske krigsskibe, der er sendt til Georgien medbringer våben,
vil du så også kalde det "psykopati"




Arne H. Wilstrup (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 26-08-08 16:51


"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i meddelelsen
news:c8558752-2620-4949-88f9-edca4b4985bc@y21g2000hsf.googlegroups.com...
On 25 Aug., 14:28, "Jesus-loves-you"
<John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:
> "Jesus-loves-you" skrev
> 7868news:g8jd7d$2daf$1@newsbin.cybercity.dk
>
>
>
>
>
> > > > Nej. Krigen startede på Putins skrivebord, forstået på
> > > > den måde, at
> > > > georgierne hoppede i en fælde, som de russiske
> > > > psykopater havde
> > > > planlagt for lang tid siden.
> > > > De vidste jo godt, at georgierne ikke i al evighed
> > > > ville finde sig
> > > > i at blive beskudt (fra oprørsbaser i Sydossetien).
> > > > Man ku' altså *provokere* dem til et modangreb, som
> > > > man så i
> > > > propagandaøjemed kunne vise de dumme (?) sovjetborgere
> > > > ... øh,
> > > > vrølv ... russere ... og dermed "legitime" angrebet på
> > > > Georgien.

Vrøvl - Georgien angreb en uafhængig radiostation og angreb
som det første Sydossetien fordi man ønskede selvstændighed.
Da der er et stort antal russere i det land (og i Abkhasien)
valgte Rusland at hjælpe landet mod Georgisk overgreb.




S. A. Thomsen (26-08-2008)
Kommentar
Fra : S. A. Thomsen


Dato : 26-08-08 17:04

On Tue, 26 Aug 2008 17:51:17 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>Vrøvl - Georgien angreb en uafhængig radiostation og angreb
>som det første Sydossetien fordi man ønskede selvstændighed.
>Da der er et stort antal russere i det land (og i Abkhasien)
>valgte Rusland at hjælpe landet mod Georgisk overgreb.

Det kan man sgu da kalde en ALTERNATIV virkelighed... Dermed ikke sagt
at Georgien er små uskyldige englebasser....

Anders Wegge Keller (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 26-08-08 17:14

S. A. Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> writes:

> On Tue, 26 Aug 2008 17:51:17 +0200, "Arne H. Wilstrup"
> <nix@invalid.com> wrote:
>
>>Vrøvl - Georgien angreb en uafhængig radiostation og angreb
>>som det første Sydossetien fordi man ønskede selvstændighed.
>>Da der er et stort antal russere i det land (og i Abkhasien)
>>valgte Rusland at hjælpe landet mod Georgisk overgreb.

> Det kan man sgu da kalde en ALTERNATIV virkelighed... Dermed ikke
> sagt at Georgien er små uskyldige englebasser....

Nok ikke, men det er da interessant at Hr. "Tibet er kinesisk
ejendom" og "Yoguslavien må ikke deles af hensyn til folkeretten"
pludselig begynder at forsvare folks ret til selvstændighed. Det er da
dagens griner at man kan hidse sig så meget op over at skulle forsvare
et Ex-kommunistisk lands nationalisme, at man skyder foden af et
tidligere forsvar for tidligere udslag af (Ex)kommunistisk
nationalisme.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

Jesus-loves-you (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 26-08-08 19:23

"Poul E Hansen" skrev
news:c8558752-2620-4949-88f9-edca4b4985bc@y21g2000hsf.googlegroups.com

[ ... file 7883 ... ]

> > En *psykopat* overholder ikke spilleregler og bruger vold, hvis det kan
> > fremme målet. Putin her ingen undtagelse...
> >
> > ET-Break: ...
>
> Hvem er ET?

Lad nu vær' med at spille dum, Poul, for det *har* vi jo allerede talt om !

Se evt. IGEN ...

Newsgroups:
News:dk.livssyn.kristendom
News:dk.politik
News:dk.videnskab.religion
News:no.kultur.folklore.ufo
Sent: Saturday, July 26, 2008, CET 13:05, GMT 11:05
Subject: Ang. ET-indicierne m.m. -
Was: Iransk kristen med muslimsk baggrund arresteret og tortureret ...
Starwars ?
7716 news:g6f0eb$kum$1@newsbin.cybercity.dk
>
> "Poul E Hansen" skrev ...


samt (mit svar på din opfølgning herpå) ...

7742 news:g7723g$k2q$1@newsbin.cybercity.dk


Min link-henvisning som jeg efterlader på *samtlige* nyhedsindlæg, som for
tiden er ...
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
.... giver jo også ret hurtig svaret på dit spørgsmål!

-

Dernæst - i et andet indlæg (i denne samme tråd) - skrev du:

Sent: Friday, August 22, 2008, CET 22:25, GMT 20:25
news:44a08fdf-3ef2-4ed4-984d-8cac30d3017c@b1g2000hsg.googlegroups.com
>
> Altså en ossetisk 'invasion' af ossetien. Ossetere og georgiere er to
> forskellig folk.

Teksten lød oprindelig:
- og nu med mine parenteser og tilføjelsen (i forståelsesøjemed) -

> Hans Kristian Neerskov skriver i den kristne ugeaviswww.Udfordringen.dk
> torsdag den 21. august 2008, side 9:
>
> === citat start ===
> ...
> Georgien blev delt af Josef Stalin
>
> Med truslen fra stærke muslimske fjender mod syd indgik Georgien et
> delvis frivilligt forbund med Zarens Rusland, der varede fra år 1800 til
> 1917. Med Det Osmanniske Riges fald og revolutionen i Rusland, løsrev
> Georgien sig fra Rusland og fik en kort selvstændighed. Men den blev
> afbrudt, da Sovjethæren invaderede landet 25.02.1921.
>
> Josef Stalin, som var georgier, delte landet i fire autonome områder.
> Det drejer sig om Abkasien, Ajara, Sydossetien og selve Georgien. Største
> problem var Ossetien, for her var kun to russiske familier, der var
> flyttet fra Ossetien (i Rusland)
> over Kaukasus til georgien. Men Stalin var opfindsom.
> I 1922 besøgte han osseterne (i Rusland)
> og tilbød dem landbrugsjord i
> Georgien, hvis de ville flytte nu. Dermed havde han et fjerde autonomt
> område, der kunne stemme på ham. Hundrede af ossetiske familier flyttede,
> [ekstra: fra det oprindelige Ossetien i Rusland]
> og
> de udgør i dag to tredjedele af sydosseterne. De har alle russisk
> statsborgerskab.
>
> === citat slut ====
>

Håber hermed at misforståelsen (for dig) er rettet ...


Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)
Last OUTPUT: 7893 news:g91eo3$1jp0$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7894



Bo Warming (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 27-08-08 04:28

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse
news:g91hlq$1kta$1@newsbin.cybercity.dk...
> "Poul E Hansen" skrev
> news:c8558752-2620-4949-88f9-edca4b4985bc@y21g2000hsf.googlegroups.com
>
> [ ... file 7883 ... ]
>
>> > En *psykopat* overholder ikke spilleregler og bruger vold, hvis det kan
>> > fremme målet. Putin her ingen undtagelse...

Det er ikke så enkelt. og det HAR VI TALT om


> Lad nu vær' med at spille dum, Poul, for det *har* vi jo allerede talt om
> !
>

En pige spurgtes af GB Shaw om hun ville bolle med ham for 50000 kr og det
var da OK
Så spurgtes hun om 500 kr var OK og hun svarede forarget "tror du jeg er
luder"

DET HAR VI AFGJORT svarede han - nu prutter vi om prisen.




Poul E Hansen (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Poul E Hansen


Dato : 26-08-08 12:35

On 26 Aug., 13:22, S. A. Thomsen <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:
> On Tue, 26 Aug 2008 03:14:23 -0700 (PDT), Poul E Hansen <o...@ofir.dk>
> wrote:
>
> <snip flere hundrede linier>
>
> >> ET-Break:  ...
>
> >Hvem er ET?
>
> Var det absolut nødvendigt at citere det hele for at spørge om
> det...???

Nej, jeg glemte at klippe væk.

Bo Warming (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 27-08-08 04:23

Hvem startede vold i Georgien?

Var det ikke Georgien der sprængte imod russikskvenlige uskyldige mindretal?
Og sådan startede det...?

I børnehaven strides om "hvem begyndte" konflikten. Måske en uskyldighed
blev set frækt på.....

Rigsdagsbranden i Berlin 1933 startedes mange steder og meget professionelt
men en hollandsk kommunist fik ene mand skylden
og vupti
stemte S for at ulovligegøre kommmunistpartiet og nazierne havde totalmagt

"Først hentede de kommunisterne, og jeg sagde intet, for jeg var ikke
kommunist. Så hentede de arbejderne og fagforeningsfolkene og
socialdemokraterne, og jeg sagde intet, for jeg var ikke fagforeningsmedlem
eller socialdemokrat.. Så hentede de katolikkerne og jøderne, og jeg sagde
intet, for jeg var protestant. Til sidst hentede de mig, og så var der ikke
mere nogen, der kunne sige noget. Martin Niemoller




Jesus-loves-you (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 27-08-08 13:26

"Bo Warming" skrev
news:BM3tk.4036$jU.2719@fe07.usenetserver.com

[ ... udløber af file 7883 ... ]

> Hvem startede vold i Georgien?
>
> Var det ikke Georgien der sprængte imod russikskvenlige uskyldige
> mindretal?
> Og sådan startede det...?
>
> I børnehaven strides om "hvem begyndte" konflikten. Måske en uskyldighed
> blev set frækt på.....
>
> Rigsdagsbranden i Berlin 1933 startedes mange steder og meget
> professionelt men en hollandsk kommunist fik ene mand skylden
> og vupti
> stemte S for at ulovligegøre kommmunistpartiet og nazierne havde totalmagt
>
> "Først hentede de kommunisterne, og jeg sagde intet, for jeg var ikke
> kommunist. Så hentede de arbejderne og fagforeningsfolkene og
> socialdemokraterne, og jeg sagde intet, for jeg var ikke
> fagforeningsmedlem eller socialdemokrat.. Så hentede de katolikkerne og
> jøderne, og jeg sagde intet, for jeg var protestant. Til sidst hentede de
> mig, og så var der ikke mere nogen, der kunne sige noget. Martin
> Niemoller


Godt set, Bo ...

Og det er præcis det selvsamme fupnummer man nu laver i Rusland
(i imperialismens hellige navn) !!!


Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)
Last OUTPUT: 7897 news:g93c2s$29v0$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7898



Poul E Hansen (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Poul E Hansen


Dato : 26-08-08 13:00

On 26 Aug., 20:22, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:

> > Hvem er ET?
>
> Lad nu vær' med at spille dum, Poul, for det *har* vi jo allerede talt om !

Lad os ' et øjeblik' antage at du har ret i at ting i bibelen tyder på
eksistens af rumvæsener, der har indflydelse på jorden. Da er dette
ingenlunde et 'bevis' - og det er jo det du søger - på at de stemmer
du hører er de samme.
Hvad har rumvæsener iovrigt at gore med væsener der er i stand til at
tale til folks tanker / eller er det rigtige stemmer som andre også
ville kunne høre? Hanger der så en UFO over dit hus og udsender lyde?
Spørgsmålet om på hvis side de er, melder sig også.

>
> Min link-henvisning som jeg efterlader på *samtlige* nyhedsindlæg, som for
> tiden er ...http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d...
> ... giver jo også ret hurtig svaret på dit spørgsmål!
>
> -
>
> Dernæst - i et andet indlæg (i denne samme tråd) - skrev du:
>
> Sent: Friday, August 22, 2008, CET 22:25, GMT 20:25news:44a08fdf-3ef2-4ed4-984d-8cac30d3017c@b1g2000hsg.googlegroups.com
>
>
>
> > Altså en ossetisk 'invasion' af ossetien. Ossetere og georgiere er to
> > forskellig folk.
>
> Teksten lød oprindelig:
> - og nu med mine parenteser og tilføjelsen (i forståelsesøjemed) -
>
>
>
>
>
> > Hans Kristian Neerskov skriver i den kristne ugeaviswww.Udfordringen.dk
> > torsdag den 21. august 2008, side 9:
>
> > === citat start ===
> > ...
> > Georgien blev delt af Josef Stalin
>
> > Med truslen fra stærke muslimske fjender mod syd indgik Georgien et
> > delvis frivilligt forbund med Zarens Rusland, der varede fra år 1800 til
> > 1917. Med Det Osmanniske Riges fald og revolutionen i Rusland, løsrev
> > Georgien sig fra Rusland og fik en kort selvstændighed. Men den blev
> > afbrudt, da Sovjethæren invaderede landet 25.02.1921.
>
> > Josef Stalin, som var georgier, delte landet i fire autonome områder.
> > Det drejer sig om Abkasien, Ajara, Sydossetien og selve Georgien. Største
> > problem var Ossetien, for her var kun to russiske familier, der var
> > flyttet fra Ossetien (i Rusland)
> > over Kaukasus til georgien. Men Stalin var opfindsom.
> > I 1922 besøgte han osseterne (i Rusland)
> > og tilbød dem landbrugsjord i
> > Georgien, hvis de ville flytte nu. Dermed havde han et fjerde autonomt
> > område, der kunne stemme på ham. Hundrede af ossetiske familier flyttede,
> > [ekstra: fra det oprindelige Ossetien i Rusland]
> > og
> > de udgør i dag to tredjedele af sydosseterne. De har alle russisk
> > statsborgerskab.
>
> > === citat slut ====
>
> Håber hermed at misforståelsen (for dig) er rettet ...

Du misforstod mig. Jeg forstod godt at det var fra den russiske del de
flyttede. Men derfor var det vel stadig Ossetere - et Iranskbeslægtet
folkeslag - eller hvad?

Jesus-loves-you (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 27-08-08 13:26

"Poul E Hansen" skrev
news:a25b3045-3222-4aa9-8e42-6438359bead0@k30g2000hse.googlegroups.com

[ ... file 7894 ... ]

> > > Hvem er ET?
> >
> > Lad nu vær' med at spille dum, Poul, for det *har* vi jo allerede talt
> > om !
>
> Lad os ' et øjeblik' antage at du har ret i at ting i bibelen tyder på
> eksistens af rumvæsener, der har indflydelse på jorden. ...

Fornuftig *neutral* indfaldsvinkel (eller måde at forholde sig på) til
oplysningerne, skønner jeg ...

> ... Da er dette
> ingenlunde et 'bevis' - og det er jo det du søger - på at de stemmer
> du hører er de samme.


(Øh ... Jeg klipper lige lidt i sætningerne.)

Du skrev:
> ... Da er dette
> ingenlunde et 'bevis' ... på at de stemmer
> du hører er de samme.

Herom har jeg tidligere skrevet (også til dig), at ...

7716 news:g6f0eb$kum$1@newsbin.cybercity.dk
>
> "Poul E Hansen" skrev
[ ... ]
> > ... Mange af dine indlæg handler
> > om 'samtaler' du har med ET ...
>
>
> Dette er korrekt, men tillad mig lige her at påpege, at der her er tale om
> såkaldte *subjektive* informationer.
>
> De kan være sandfærdige, men behøver nødvendigvis ikke at være det.
>
> Kilden hvorigennem informationerne kommer (i dette tilfælde mig) kunne
> opdigte historierne (for at gøre sig interessant osv.) eller måske
> ligefrem lyve.
>
> Oplysningerne kan altså godt være sandfærdige, men behøver nødvendigvis
> ikke at være det, OGSÅ selvom kilden hævder det, apropos Muhammed
> und-so-weiter !
>
>
> I sådanne sager *anbefaler* jeg, at man bruger forstanden og forholder sig
> KRITISK (i hvert fald indtil decideret videnskabeligt bevis foreligger),
> men dog fortsat konstruktivt ...


Så selvfølgelig må mit svar fortsat være, at blot fordi en postulerer
et-eller-andet (i dette tilfælde mig), er dette i sig selv absolut ikke
noget bevis.

Og personen ku' jo også ta' fejl (herunder mig), ikke sandt ?


Så lad os spørge ET himself (den dag de lander) ...


Dernæst skrev du noget, som for mig at se var som om jeg fik proppet noget i
munden, som IKKE er mit. Dét, du sagde, var:

> ... Da er dette
> ingenlunde et 'bevis' - og det er jo det du søger - på at de stemmer
> du hører er de samme.

Men forstås måske bedre, dersom sætningen lød således:

> ... Da er dette
> ingenlunde et 'bevis' ... på at de stemmer
> du hører er de samme.
> - og det er jo det du søger -


Og mit svar herpå er:

Nej faktisk ikke, Poul, og her må du tro på mig:

Input memory from ...
0214 news:HtdH9.57086$HU.3826428@news010.worldonline.dk
>
> Dokumentet jeg henviser til er - for jer - úgyldigt som bevis-materiale,
> idet I først den 24. Okt. 02 har fået adgang til at læse dokumentet.

Jeg er blot nået til den erkendelse, at jeg ikke *bagefter* kan komme og
postulere et-eller-anden, hvorfor jeg har valgt at videregive alt, hvad jeg
"modtager" (1.Kor.14,3.24-25.32), også endskønt disse oplysninger må vise
sig (en dag) at være et bedrag, herunder dagdrømmeri osv.


For mig at se er ET-eksistens i vort solsystem så vigtig et emne at
udforske, at jeg *aldrig* vil kunne finde på at miskritisere det med
løgnagtige udsagn, herunder postulater om, at ET har fortalt mig at bla.,
bla., bla.

Jeg har IKKE behov for at hævde mig eller styrke min selvværdsfølelse (ej
heller med at skrive en hel masse indlæg på nyhedsgrupperne osv.)!

Men jeg er blot nødt til at rapportere, hvad jeg oprigtig talt modtager af
budskaber, OGSÅ selvom folk på grund af dette udråber mig til at være en
landstosse osv.

For jeg tør ganske simpelt hen ikke undlade at gøre det, og måske derved
*bedrøve* my friend out there in space. Please understand.

Betragt mig derfor( som en art transmitter-station)...

ET-Break:
(2008-08-27, Wednesday, day no 240, CET 14:14, GMT 12:14)
- "Venligst."

.... or einem brohoved (for videre operationer ind i fjendelandet) ...

Let's play some music:

Subject: Re: News from Your Big-sister -
Was: ... - The main-program (message from ET, Aliens)
5827 news:Ri4_g.25$k21.21@news.get2net.dk
5829 news:6w6_g.34$803.7@news.get2net.dk
>
> 006, Sissel, nordisk vinternatt, Track08, Bereden väg för Herran:
>
> Bereden väg för Herran
>
> Svensk Folketone / Frans M. Franzèn
>
> Bereden väg for Herran
> berg sjunken djup stån opp!
> Han kommer han från fjärran
> var sedd av fädrens hopp.
> Rättfärdighetens förste
> av Davids hus den störste
> Velsignad vare han
> som kom(mer, red.) i Herrens namn.
>
> Kring jordens länder alla
> skall denna lovsång skalla
> Velsignad vare han
> som kom (mer, red.) i Herrens namn.


Herefter skrev du:

> Hvad har rumvæsener iovrigt at gore med væsener der er i stand til at
> tale til folks tanker / eller er det rigtige stemmer som andre også
> ville kunne høre? ...

Jeg henviste til et skriftsted fra Bibelen, og mere ved jeg desværre nok
ikke på nuværende tidspunkt, Poul.

Dog er her en lille ledetråd ...

Newsgroups: News:dk.videnskab
Sent: Thursday, August 14, 2008, CET 21:11, GMT 19:11
Subject: Målløse fysikere - Lyset er alligevel ikke det hurtigste i
Universet
7828 news:g8201g$1t5f$1@newsbin.cybercity.dk

Researchprogram still on!


> ... Hanger der så en UFO over dit hus og udsender lyde?

Nej. Overhoved ikke. Compare with Matt. 24,23-27.30-31, navnlig vers 31
siger ikke så lidt, antager jeg.


> Spørgsmålet om på hvis side de er, melder sig også.


Sætning ej 100% forstået korrekt.

Compare with ...

(Joshua spørger:)
"Er du en af vore eller en af vores
fjender ?"

Han svarede: "Ingen af delene, jeg
er fyrsten over HERRENS hær; lige
nu er jeg kommet !"

(Joshua 5,13b-14a)

Det jævne folk, altså georgiere og sydossetiere lver fint sammen, og det har
de gjort i mange, mange år.

Problemet opstår når en kommunistisk partiboss ikke ka' tåle at se
Sovjetunionens sammenbrud og derfor laver ballade ved at erklære dette hans
lille magtimperium for Sovjettisk osv.

Men - som sagt - det jævne folk har det fint sammen. Der er både indgået
ægteskaber osv. på tværs af disse skel.

[ ... ]
> > Dernæst - i et andet indlæg (i denne samme tråd) - skrev du:
[ ... ]
> > > Altså en ossetisk 'invasion' af ossetien. Ossetere og georgiere er to
> > > forskellig folk.
> >
> > Teksten lød oprindelig:
> > - og nu med mine parenteser og tilføjelsen (i forståelsesøjemed) -
[ ... ]
> > Håber hermed at misforståelsen (for dig) er rettet ...
>
> Du misforstod mig. Jeg forstod godt at det var fra den russiske del de
> flyttede. Men derfor var det vel stadig Ossetere - et Iranskbeslægtet
> folkeslag - eller hvad?

Nå sådan.

Jo (disse mennesker er fortsat Ossetere), men ...

(Input memory from)

7870 news:g8jjd3$2fhl$1@newsbin.cybercity.dk
>
> I modsat fald svarer det jo til, at muslimske indvandere på Nørrebro
> udråber Nørrebro til en islamisk stat, og dét er jo tyveri af dansk
> territorium, oder was ?

.... det giver dem vel ikke ret til at stjæle land fra Georgien ?

Og vi har trods alt *inviteret* disse muslimer til at bo i Danmark, men
Georgien har *aldrig* bedt Osseterne om at komme og bo i deres land. Det var
Stalin, der DIKTEREDE denne imperialisme med over hovedet på Georgien, or
what ?


Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)
Last OUTPUT: 7898 news:g93h45$2bms$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7899



Poul E Hansen (29-08-2008)
Kommentar
Fra : Poul E Hansen


Dato : 29-08-08 04:23

On 27 Aug., 14:26, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:

> Men forstås måske bedre, dersom sætningen lød således:
>
> > ... Da er dette
> > ingenlunde et 'bevis' ... på at de stemmer
> > du hører er de samme.
> > - og det er jo det du søger -
>
> Og mit svar herpå er:
>
> Nej faktisk ikke, Poul, og her må du tro på mig:
>
> Input memory from ...
> 0214news:HtdH9.57086$HU.3826428@news010.worldonline.dk

Et eksempel på et af dine upræcise indlæg. Du skriver at Jørgens valg
af dato, Søndag den 2. december 2001, er interessant men uden at
forklare hvorfor. Den nævnes faktisk kun da du fortæller hvornå han
sendte indlægget. Ang. de beskeder du får, er der ingen særlig
information i det indlæg.

> > Spørgsmålet om på hvis side de er, melder sig også.
>
> Sætning ej 100% forstået korrekt.

Jeg mener, det kan være djævelen og hans væsener, der taler til dig.

> > Du misforstod mig. Jeg forstod godt at det var fra den russiske del de
> > flyttede. Men derfor var det vel stadig Ossetere - et Iranskbeslægtet
> > folkeslag - eller hvad?
>
> Nå sådan.
>
> Jo (disse mennesker er fortsat Ossetere), men ...

ja, og de flyttede til et land med ossetere. 'spørgsmålet er så' ,
hvor mange af sydossetiens indbyggere der var hhv. georgiere og
ossetiere før de flyttede, og om de gjorde georgiere (i sydossetien)
til mindretal hvor de før var i flertal.

> > I modsat fald svarer det jo til, at muslimske indvandere på Nørrebro
> > udråber Nørrebro til en islamisk stat, og dét er jo tyveri af dansk
> > territorium, oder was ?

Den sammenligning, mener jeg dermed ikke holder.

Jesus-loves-you (29-08-2008)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 29-08-08 12:09

"Poul E Hansen" skrev
news:2b705596-1953-4681-b5cf-879d1dad6d9d@d1g2000hsg.googlegroups.com

[ ... file 7899 ... ]

(NB! Benævnelserne 'Punkt 1' ... 'Punkt 4' tilføjet af mig undervejs i
citatet, som er følgende:)

=== citat start ===

On 27 Aug., 14:26, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:

> Men forstås måske bedre, dersom sætningen lød således:
>
> > ... Da er dette
> > ingenlunde et 'bevis' ... på at de stemmer
> > du hører er de samme.
> > - og det er jo det du søger -
>
> Og mit svar herpå er:
>
> Nej faktisk ikke, Poul, og her må du tro på mig:
>
> Input memory from ...
> 0214news:HtdH9.57086$HU.3826428@news010.worldonline.dk

Et eksempel på et af dine upræcise indlæg. Du skriver at Jørgens valg
af dato, Søndag den 2. december 2001, er interessant men uden at
forklare hvorfor. Den nævnes faktisk kun da du fortæller hvornå han
sendte indlægget. Ang. de beskeder du får, er der ingen særlig
information i det indlæg.

Punkt 1

> > Spørgsmålet om på hvis side de er, melder sig også.
>
> Sætning ej 100% forstået korrekt.

Jeg mener, det kan være djævelen og hans væsener, der taler til dig.

Punkt 2

> > Du misforstod mig. Jeg forstod godt at det var fra den russiske del de
> > flyttede. Men derfor var det vel stadig Ossetere - et Iranskbeslægtet
> > folkeslag - eller hvad?
>
> Nå sådan.
>
> Jo (disse mennesker er fortsat Ossetere), men ...

ja, og de flyttede til et land med ossetere. 'spørgsmålet er så' ,
hvor mange af sydossetiens indbyggere der var hhv. georgiere og
ossetiere før de flyttede, og om de gjorde georgiere (i sydossetien)
til mindretal hvor de før var i flertal.

Punkt 3

> > I modsat fald svarer det jo til, at muslimske indvandere på Nørrebro
> > udråber Nørrebro til en islamisk stat, og dét er jo tyveri af dansk
> > territorium, oder was ?

Den sammenligning, mener jeg dermed ikke holder.

Punkt 4

=== citat slut ====


Øh ...

Ku' du ikke benytte en anden server fx. news.sunsite.dk, da det er meget
besværligt (for mig og andre, der fx. benytter Outlook Express) at redigere
dit text, fordi tegnet '>' og ny linie *ikke* automatisk kan påhæftes
nyhedsindlæg fra google (heriblandt dine), hva' ?

Men måske *kniber* det "lidt" med at IDENTIFICERE sig som skribent, oder
was ?

Du kan jo strengt taget være hvem-som-helst !!!

-

Nå, men hva' skrev du så i grunden ?

Punkt 1
Du har beklagelig vis *misforstået* min tekst.

Det, jeg sagde, var, at hvis ordene ikke bliver nedskrevet *officielt*, da
kan man ikke BAGEFTER komme og postå, at det-og-det er blevet sagt
tidligere.

Det er *ugyldigt* som bevismateriale, dersom modparten ikke har fået lov til
at gennemse et dokuments ægthed, hvilket det jo bliver, når/dersom det
offentliggøres (fx. her på disse vores nyhedsgrupper).

(Det var dét, jeg talte om.)


Punkt 2

Du skrev:
"Jeg mener, det kan være djævelen og hans væsener, der taler til dig."

Dette dit udsagn; dét har jeg fattet ...

Og dette dit standpunkt skal du ha' lov til at have, for vi lever jo i et
frit, demokratisk land (gudskelov) ...

Men *respektér* venligst, at samtalen her på den politiske nyhedsgruppe,
IKKE udelukkende kan gå i detaljer ang. noget religiøst, da dette jo i
sagens natur ikke er politisk stof!!!

Benyt evt. den kristne nyhedsgruppe til dette formål, som er ...
News:dk.livssyn.kristendom

.... og jeg vil - efter bedste evne - forsøge at bidrage med noget
konstruktivt ang. dette, forhåbentlig ...


Punkt 3

Her skriver du:
"ja, og de flyttede til et land med ossetere"

Mine oplysninger, som stammer fra ...

7869 news:g8ji0g$2f37$1@newsbin.cybercity.dk
>
> Hans Kristian Neerskov skriver ...
[ ... ]
> Josef Stalin, som var georgier, delte landet i fire autonome områder.
> Det drejer sig om Abkasien, Ajara, Sydossetien og selve Georgien. Største
> problem var Ossetien, for her var kun to russiske familier, der var
> flyttet fra Ossetien i Rusland over Kaukasus til georgien.

.... kan *måske* være fejlagtige, men herom har jeg INTET fået forelagt
indtil nu, hvorfor jeg fortsat går ud fra, at oplysningerne er korrekte:
Blot sølle 2 familier !!!

Memory-interrupt from ...

7838 news:48a69c68$0$90273$14726298@news.sunsite.dk
>
> DR1 s136 lør 16 aug (2008, CET) 10:35:11
>
> 06:39 (CET, red.)
>
> Serbien klar til at opgive Kosovo
>
> Hvis FN's Internationale Straffesomstol
> erklærer Kosovos løsrivelse fra Serbien
> i orden, så er serberne klar til at
> acceptere afgørelsen.

and ...

Sent: Monday, August 25, 2008, CET 13:43, GMT 11:43
Subject: Jabloko, Ruslands håb ? -
Was: ... (Mother Russia) ...
7882 news:g8u5su$cpq$1@newsbin.cybercity.dk
>
> (Sådanne territoriale sager bør tages op ved ICJ)...
>
>
> ET-Break:
> (2008-08-25, Monday, day no 238, CET 13:35, GMT 11:35)
> - "Samtlige."
>
> CET 13:35
> - "Sager."
>
> CET 13:35
> - "Tak."
>
>
> Hmm ...
>
> Compare with ...
>
> > Ved dette våben skal du sejre:
> >
> > Retfærdighed
>
>
> Okay, ET. That's a deal ...

Men det er til syvende og sidst (for mig at se) en sag( for dommerne ved
ICJ)...

ET-Break:
(2008-08-29, Friday, day no 242, CET 12:56, GMT 10:56)
- "Netop."


Punkt 4

Dette punkt er udsprunget af punkt 3, hvorfor punkt 4 ikke kan diskuteres
*førend* punkt 3 er gennemarbejdet, skønner jeg.


Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)
Last OUTPUT: 7917 news:g98jd5$1667$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7918



Poul E Hansen (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Poul E Hansen


Dato : 02-09-08 11:01

On 29 Aug., 13:08, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:

> Du skrev:
> "Jeg mener, det kan være djævelen og hans væsener, der taler til dig."
>
> Dette dit udsagn; dét har jeg fattet ...
>
> Og dette dit standpunkt skal du ha' lov til at have, for vi lever jo i et
> frit, demokratisk land (gudskelov) ...
>
> Men *respektér* venligst, at samtalen her på den politiske nyhedsgruppe,
> IKKE udelukkende kan gå i detaljer ang. noget religiøst, da dette jo i
> sagens natur ikke er politisk stof!!!
>
> Benyt evt. den kristne nyhedsgruppe til dette formål, som er ...
> News:dk.livssyn.kristendom

Det kunne jeg selvfølgelig. Måske skulle du også droppe ET´s tilråb
til det du skriver i dk.politik. Men jeg ser heller ingen grund til,
at du poster dem i dk.livssyn.kristendom.

Jesus-loves-you (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 03-09-08 10:54

"Poul E Hansen" skrev
news:587ddefe-962a-489a-a6cc-563f42af6d30@k30g2000hse.googlegroups.com

[ ... som et svar på file 7918 ... ]

=== citat start ===

On 29 Aug., 13:08, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:

> Du skrev:
> "Jeg mener, det kan være djævelen og hans væsener, der taler til dig."
>
> Dette dit udsagn; dét har jeg fattet ...
>
> Og dette dit standpunkt skal du ha' lov til at have, for vi lever jo i et
> frit, demokratisk land (gudskelov) ...
>
> Men *respektér* venligst, at samtalen her på den politiske nyhedsgruppe,
> IKKE udelukkende kan gå i detaljer ang. noget religiøst, da dette jo i
> sagens natur ikke er politisk stof!!!
>
> Benyt evt. den kristne nyhedsgruppe til dette formål, som er ...
> News:dk.livssyn.kristendom

Det kunne jeg selvfølgelig. Måske skulle du også droppe ET´s tilråb
til det du skriver i dk.politik. Men jeg ser heller ingen grund til,
at du poster dem i dk.livssyn.kristendom.

=== citat slut ====


Hmm ... (memory on from) ...

Newsgroups: News:dk.politik
Sent: Monday, August 25, 2008, CET 18:57, GMT 16:57
Subject: This is NOT 'business as usual' -
Was: Putin gambler med atom-Afgrunden° ... (sudetertyskland) ...
7885 news:g8uo9f$k32$1@newsbin.cybercity.dk
>
> ... Det indebærer afbrydelsen af skadelige relationer, ...


Øh ... Jeg skønner ikke, at dit bidrag er af skadelig karakter, Poul, fordi
jeg går meget stærkt ind for KONSTRUKTIV *kritik* ...

Du har således bidraget med i alt ca. 46 indlæg (såfremt du blot er den, du
foregiver at være), som jeg har besvaret (eller hvor dit navn er blevet
nævnt i mine besvarelser).

Bemærkes skal det derfor, at du hovedinteresse (for mig at se) har været
følgende:

1. Videnskab
6524 news:c2D1i.27$JY5.4@news.get2net.dk
6788 news:6h_mi.4$2x1.3@news.get2net.dk

2. Kristendom
Sent: Sunday, September 30, 2007, CET 12:59, GMT 10:59
Subject: Re: What's wrong, ET ? - Your behaviour is NOT normal !
7051 news:QkLLi.20$e12.3@news.get2net.dk
>
> "Poul E Hansen" skrev
> news:1191069514.281871.108640@w3g2000hsg.googlegroups.com
>
> [ ... ]
> > > Part 4
> >
> > Har du nogen idé om hvem det er der taler til dig?

Det vil sige, at allerede ved det tredje indlæg, hvor du for første gang
retter direkte henvendelse til mig er netop angående dette emne.


Herefter følger nogle indlæg videnskabelige indlæg ...

7149 news:xZ2Oi.17$bB1.12@news.get2net.dk
7158 news:xjnOi.12$3l6.8@news.get2net.dk
7168 news:Ec2Pi.10$NK7.7@news.get2net.dk


Og så vender du tilbage til emnet med dette indlæg på den kristne
nyhedsgruppe:

Sent: Friday, October 12, 2007, CET 13:19, GMT 11:19
Subject: Re: Eksisterer fænomenet der kaldes 'Gud'?
7177 news:oLIPi.13$RI3.1@news.get2net.dk
>
> "Poul E Hansen" skrev
> news:1192129989.301359.106230@g4g2000hsf.googlegroups.com
[ ... ]
> > > Mit svar hertil er:
> > > Jo! - Men i så fald kan det IKKE være mennesker; idet man dengang for
> > > 2-3000 år siden (dengang koden blev nedskrevet i Bibelen) INTET
> > > kendskab havde til de ting, koden indeholder (heriblandt Pt-193's
> > > ½-life på 50 år).
> > >
> > > Ergo må der så være tale om et besøg fra Rummet!
> >
> > Prøv at være lidt mere præcis. Hvorfor er det at der er en kode i
> > bibelen et bevis for rumvæsener. Hvem er disse rumvæsener?


Og heraf fremgår det *tydeligt*, at netop diskussionen ang. ETs eksistens i
vort solsystem OGSÅ har sin berettigelse på den kristne nyhedsgruppe; idet
hele *bevis-byrden* foretages udfra Bibelen, og her kan man jo postå
hvad-som-helst overfor mennesker, som ikke kender Bibelens budskab, hvorfor
netop lige denne *kontrol*-instans bevidst IKKE fravælges, apropos de falske
profeter m.m. jævnfør Matt. 7,15-23 und so weiter !!!

At det så ikke lige er den type kristendom, som du måske bryder dig om, er
*dit* problem, ikke mit!

Og mine viderebragte ET-citater (ifølge eget udsagn) har også sin
berettigelse, når citatet har en politisk værdi, akkurat som når du ytrer
dig politisk, because its a *free* country. ENHVER har lov at tilkendegive
sin (politiske) mening, også ET ...


Tillad mig lige her til slut at sige, at jeg jo faktisk EFTERLYSER
konstruktiv kritik ang. al det der mht. ETs-eksistens-bevis-førelsen.

Jeg har modtaget en hel del videnskabelige, og er meget glad for dem ...

Men jeg har faktisk savnet alle de *kristne* indsigelser (apropos 1. John
4,1-3), og derfor har jeg med glæde læst dine indlæg, idet du er ved at råde
bod på denne mangel!

Så opfat disse mine ord IKKE som en art afvisning, men blot som et hæderligt
forsøg på at skabe lidt orden.

Forstå mig nu ret her på dette punkt.


Lad os ta' et eksempel:

Jeg skrev engang et indlæg ang. SETI; altså dét at søge efter liv i
universet. Mit indlæg indeholdt et videnskabeligt "forsøg", hvorfor jeg
postede dette indlæg til mange udenlandske nyhedsgrupper i håb om succes
mht. til forsøget. Indlæggene var følgende:

0407 news:O_hfa.1879$vn1.497573@news010.worldonline.dk
....
0414 news:J%hfa.1886$vn1.497895@news010.worldonline.dk

Til min store ærgelse blev besvarelsen (i første omgang) slet ikke ang.
emnet, men blot fra nogle brokkehoveder.

Og hvad var det så, de brokkede sig over ?

Jo, de brokkede sig over, at jeg IKKE havde X-postet mine indlæg, således at
når de havde læst mit indlæg i én nyhedsgruppe, og dette indlæg derefter var
markeret som læst, vedblev alle de andre indlæg (på andre nyhedsgrupper men
med selvsamme indhold) at være markeret som úlæst, således at man fejlagtigt
troede, at der var tale om et anderledes indlæg end dét, man allerede havde
læst.

Og se: Det er *derfor* indlæg på nyhedsgrupperne har muligheden for
kryds-postning!!!

Når jeg så derfor X-poster mine indlæg er det netop med dette formål for
øje, at enhver (som gider læse mine indlæg) IKKE skal trættes med problemer,
som ovenfor beskrevet.


Håber du forstår også denne side af sagen, Poul. Du er jo ret intelligent,
når det kommer til stykket ...


Bemærk for øvrigt, at dét, vi nu taler om, er kommet helt *bort* fra emnet,
apropos einem rodekasse ...

Dette vil jeg gerne ha' ændret, hvorfor mit forrige indlæg netop fremkom med
et for mig at se *relevant* forslag!

Please understand.


Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)
Last OUTPUT: 7941 news:g9ljdi$2ull$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7942



Lyrik (21-08-2008)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 21-08-08 11:36

Georgien angreb i Sydossetien
Den abkhasiske opfordring kommer efter, at Rusland i forrige uge invaderede
Georgien for at svare igen på en georgisk offensiv i Sydossetien, hvorefter
abkhasiske separatister også gik til angreb på georgiske styrker.

Begge provinser har krævet at blive internationalt anerkendt som
selvstændigt land med henvisning til Kosovos løsrivelse tidligere på året
fra Serbien. Det er sket ud fra en tanke om, at når kosovo-albanerne kan,
kan vi også, men både USA, EU og Nato holder fast i, at regionerne er en del
af Georgien.

Abkhasien og Sydossetien løsrev sig fra Georgien under væbnede konflikter i
1990'erne, og selv om de to provinser reelt kører deres eget løb med hjælp
fra russiske fredsstyrker, har ingen lande hidtil anerkendt deres
selvstændighed.


Fra JP:
Henvisning til Kosovo
Den abkhasiske opfordring kommer efter, at Rusland i forrige uge invaderede
Georgien for at svare igen på en georgisk offensiv i Sydossetien, hvorefter
abkhasiske separatister også gik til angreb på georgiske styrker.

Begge provinser har krævet at blive internationalt anerkendt som
selvstændigt land med henvisning til Kosovos løsrivelse tidligere på året
fra Serbien. Det er sket ud fra en tanke om, at når kosovo-albanerne kan,
kan vi også, men både USA, EU og Nato holder fast i, at regionerne er en del
af Georgien.

Abkhasien og Sydossetien løsrev sig fra Georgien under væbnede konflikter i
1990'erne, og selv om de to provinser reelt kører deres eget løb med hjælp
fra russiske fredsstyrker, har ingen lande hidtil anerkendt deres
selvstændighed.



Politiken:

Georgien er helt ude af Abkhasien
Abkhasiske oprørsstyrker har taget det georgiske flag ned fra bygninger. De
georgiske styrker er presset ud af udbryderregionen.
Ekstrabladet :

Den georgiske udbryderregion Abkhasien vil i dag officielt bede Ruslands
parlament om at anerkende dens uafhængighed, samtidig med at russerne
fortsat ikke lever op til en våbenhvile om at trække deres styrker ud af
Georgien.

- Abkhasiens befolkning vil bede det russiske lederskab om at anerkende
Abkhasien, siger næstformanden for det abkhasiske parlament, Vjatjeslav
Tsugba, til det franske nyhedsbureau AFP.

Rusland støtter de to georgiske udbryderregioner Sydossetien og Abkhasien,
men har hidtil ikke anerkendt dem som selvstændige nationer.



Ritzau:

Ritzau
Den georgiske regering trak i dag sine soldater, politi og civile ud af den
øverste del af den vigtige Kodorikløft i udbryderrepublikken Abkhasien,
efter at oprørsstyrker tidligere på dagen indledte en offensiv.

Det siger en talsmand for den georgiske regering.

- Vi har trukket alt ud fra området, soldater og civile, sagde talsmanden.

Meddelelsen kom få timer efter, at abkhasiske oprørere sagde, at de havde
fordrevet de georgiske militærstyrker fra kløften.

- Enheder fra den abkhasiske hær har afsluttet operationen og drevet den
georgiske hær ud af den øvre del af Kodorikløften, hed den i en erklæring
fra Abkhasiens selvbestaltede præsident, Sergej Bagapsj.


--
Hilsen
Jens "Lyrik" Bech


Jesus-loves-you (22-08-2008)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 22-08-08 09:57

"Lyrik" skrev
news:g8jgds$2eeu$1@newsbin.cybercity.dk

[ ... file 7867 ... ]

> Georgien angreb i Sydossetien
> Den abkhasiske opfordring kommer efter, at Rusland i forrige uge
> invaderede
> Georgien for at svare igen på en georgisk offensiv i Sydossetien,
> hvorefter
> abkhasiske separatister også gik til angreb på georgiske styrker.
>
> Begge provinser har krævet at blive internationalt anerkendt som
> selvstændigt land med henvisning til Kosovos løsrivelse tidligere på året
> fra Serbien. Det er sket ud fra en tanke om, at når kosovo-albanerne kan,
> kan vi også, men både USA, EU og Nato holder fast i, at regionerne er en
> del af Georgien.
>
> Abkhasien og Sydossetien løsrev sig fra Georgien under væbnede konflikter
> i
> 1990'erne, og selv om de to provinser reelt kører deres eget løb med hjælp
> fra russiske fredsstyrker, har ingen lande hidtil anerkendt deres
> selvstændighed.
>
>
> Fra JP:
> Henvisning til Kosovo
> Den abkhasiske opfordring kommer efter, at Rusland i forrige uge
> invaderede
> Georgien for at svare igen på en georgisk offensiv i Sydossetien,
> hvorefter
> abkhasiske separatister også gik til angreb på georgiske styrker.
>
> Begge provinser har krævet at blive internationalt anerkendt som
> selvstændigt land med henvisning til Kosovos løsrivelse tidligere på året
> fra Serbien. Det er sket ud fra en tanke om, at når kosovo-albanerne kan,
> kan vi også, men både USA, EU og Nato holder fast i, at regionerne er en
> del af Georgien.
>
> Abkhasien og Sydossetien løsrev sig fra Georgien under væbnede konflikter
> i
> 1990'erne, og selv om de to provinser reelt kører deres eget løb med hjælp
> fra russiske fredsstyrker, har ingen lande hidtil anerkendt deres
> selvstændighed.
>
>
>
> Politiken:
>
> Georgien er helt ude af Abkhasien
> Abkhasiske oprørsstyrker har taget det georgiske flag ned fra bygninger.
> De georgiske styrker er presset ud af udbryderregionen.
> Ekstrabladet :
>
> Den georgiske udbryderregion Abkhasien vil i dag officielt bede Ruslands
> parlament om at anerkende dens uafhængighed, samtidig med at russerne
> fortsat ikke lever op til en våbenhvile om at trække deres styrker ud af
> Georgien.
>
> - Abkhasiens befolkning vil bede det russiske lederskab om at anerkende
> Abkhasien, siger næstformanden for det abkhasiske parlament, Vjatjeslav
> Tsugba, til det franske nyhedsbureau AFP.
>
> Rusland støtter de to georgiske udbryderregioner Sydossetien og Abkhasien,
> men har hidtil ikke anerkendt dem som selvstændige nationer.
>
>
>
> Ritzau:
>
> Ritzau
> Den georgiske regering trak i dag sine soldater, politi og civile ud af
> den
> øverste del af den vigtige Kodorikløft i udbryderrepublikken Abkhasien,
> efter at oprørsstyrker tidligere på dagen indledte en offensiv.
>
> Det siger en talsmand for den georgiske regering.
>
> - Vi har trukket alt ud fra området, soldater og civile, sagde talsmanden.
>
> Meddelelsen kom få timer efter, at abkhasiske oprørere sagde, at de havde
> fordrevet de georgiske militærstyrker fra kløften.
>
> - Enheder fra den abkhasiske hær har afsluttet operationen og drevet den
> georgiske hær ud af den øvre del af Kodorikløften, hed den i en erklæring
> fra Abkhasiens selvbestaltede præsident, Sergej Bagapsj.


Du forekommer mig en "anelse" *naiv*, min gode ven Jens Erik!


Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)
Last OUTPUT: 7871 news:g8lurq$9nq$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7872



Jesus-loves-you (21-08-2008)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 21-08-08 12:03

"Jesus-loves-you" skrev

http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/93791cb55c5e98b0
7867 news:g8ja5g$2c29$1@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]
> Mht. Sydossetien, hvor der ligeledes er blevet begået etnisk udrensning
> allerede i 1990'erne, er data'erne:
>
> ca. 70.000 ossetere i syd (Sydossetien i Georgien) ønsker at blive forenet
> med de omkring 600.000 ossetere i nord (Nordossetien i Rusland), K.D.
> Torsdag den 14. aug 2008, side 5
>
> Hmm ...
>
> (Jeg mangler tallene, men de er omtrent ligesom Abkhasien, at hovedparten
> af befolkningen er georgierne, som er blevet fordrevet sydpå ud af
> Sydossetien. Data må komme senere.)


Hans Kristian Neerskov skriver i den kristne ugeavis www.Udfordringen.dk
torsdag den 21. august 2008, side 9:

=== citat start ===
....
Georgien blev delt af Josef Stalin

Med truslen fra stærke muslimske fjender mod syd indgik Georgien et
delvis frivilligt forbund med Zarens Rusland, der varede fra år 1800 til
1917. Med Det Osmanniske Riges fald og revolutionen i Rusland, løsrev
Georgien sig fra Rusland og fik en kort selvstændighed. Men den blev
afbrudt, da Sovjethæren invaderede landet 25.02.1921.

Josef Stalin, som var georgier, delte landet i fire autonome områder.
Det drejer sig om Abkasien, Ajara, Sydossetien og selve Georgien. Største
problem var Ossetien, for her var kun to russiske familier, der var flyttet
fra Ossetien i Rusland over Kaukasus til georgien. Men Stalin var opfindsom.
I 1922 besøgte han osseterne i Rusland og tilbød dem landbrugsjord i
Georgien, hvis de ville flytte nu. Dermed havde han et fjerde autonomt
område, der kunne stemme på ham. Hundrede af ossetiske familier flyttede, og
de udgør i dag to tredjedele af sydosseterne. De har alle russisk
statsborgerskab.

=== citat slut ====


Vores midlertidige konklusion må derfor være, at de mennesker, der befinder
sig i Sydossetien, er *indvandere* fra Rusland, hvorfor de IKKE kan tillade
sig at gøre krav på georgisk territorium (herunder Sydossetien).

Det vil faktisk være rimeligt (hvis man var tyran), at de bliver sendt over
grænsen hjem til Rusland igen (i Nordossetien) !

Det er i hvert fald en indirekte krigserklæring Rusland har begået mod
Georgien, da disse indvandere her i de forløbne sidste par måneder har fået
russisk statsborgerskab. Det kaldes imperialisme.

Dét, man skulle have gjort, var at tilbyde dem bopæl i selve Rusland (i
Nordossetien), og derved give dem russisk statsborgerskab !

Høje dommer...

ET-Break:
(2008-08-21, Thursday, day no 234, CET 12:54, GMT 10:54)
- "Ja, jeg hører."

CET 12:54
- "Min ven."

Input memory from...

http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/23edd82ff26161ab
7868 news:g8jd7d$2daf$1@newsbin.cybercity.dk
>
> Tilllad mig så også lige at pointere, at ... (input memory from) ...
>
> (Grundlovsforhør)
>
> Danish Constitution § 71, Stk. 3
>
> Enhver, der anholdes, skal inden 24 timer stille for en dommer.
>
> CET 11:34
> - "In absentia ?"
>
> Yea!
>
> Ellers (i modsat fald) benytter psykopatus sig jo af sin frihed til at
> tyrannisere planeten *yderligere* (med dertil hørende højrisiko for
> atomragnarok) !!!


We *need* a ... midlertidig retningsgivende udtalelse fra domstolen !

Send this message also to ICJ ?

CET 12:57
- "Do that."

CET 12:57
- "Sir."

Fine ...

CET 12:58
- "Hear me."

CET 12:58
- "You are my witnes."

CET 12:58
- "All of you."


Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)
Last OUTPUT: 7868 news:g8jd7d$2daf$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7869



Jesus-loves-you (21-08-2008)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 21-08-08 12:26

"Jesus-loves-you" skrev
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/423ffa4e4a8a24ee
7869 news:g8ji0g$2f37$1@newsbin.cybercity.dk
>
> === citat start ===
> ...
> Georgien blev delt af Josef Stalin
>
> Med truslen fra stærke muslimske fjender mod syd indgik Georgien et
> delvis frivilligt forbund med Zarens Rusland, der varede fra år 1800 til
> 1917. Med Det Osmanniske Riges fald og revolutionen i Rusland, løsrev
> Georgien sig fra Rusland og fik en kort selvstændighed. Men den blev
> afbrudt, da Sovjethæren invaderede landet 25.02.1921.
>
> Josef Stalin, som var georgier, delte landet i fire autonome områder.
> Det drejer sig om Abkasien, Ajara, Sydossetien og selve Georgien. Største
> problem var Ossetien, for her var kun to russiske familier, der var
> flyttet fra Ossetien i Rusland over Kaukasus til georgien. Men Stalin var
> opfindsom.
> I 1922 besøgte han osseterne i Rusland og tilbød dem landbrugsjord i
> Georgien, hvis de ville flytte nu. Dermed havde han et fjerde autonomt
> område, der kunne stemme på ham. Hundrede af ossetiske familier flyttede,
> og de udgør i dag to tredjedele af sydosseterne. De har alle russisk
> statsborgerskab.
>
> === citat slut ====
>
>
> Vores midlertidige konklusion må derfor være, at de mennesker, der
> befinder sig i Sydossetien, er *indvandere* fra Rusland, hvorfor de IKKE
> kan tillade sig at gøre krav på georgisk territorium (herunder
Sydossetien).

I modsat fald svarer det jo til, at muslimske indvandere på Nørrebro udråber
Nørrebro til en islamisk stat, og dét er jo tyveri af dansk territorium,
oder was ?

ET-Break:
(2008-08-21, Thursday, day no 234, CET 13:15, GMT 11:15)
- "Må jeg høre jeres mening."

Øh ... Jeg tror minsandten her, at ET spurgte bl.a. den danske befolkning
(til råds)!

(At udråbe en) Islamisk stat på Nørrebro. Er det tyveri af dansk
territorium ?...

CET 13:18
- "Spørger jeg."

Og hva' hvis denne form for imperialisme fandt sted i en bydel i Moskva.
Ville dét ændre på noget ?...

CET 13:21
- "Næh."

I guess, ET, we all got the point ...


Der er her - med andre ord - tale om *tyveri* af georgisk ejendom (skønner
jeg) !!!


Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)
Last OUTPUT: 7869 news:g8ji0g$2f37$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7870



Lyrik (21-08-2008)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 21-08-08 14:29

>"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i meddelelsen
>news:g8jjd3$2fhl$1@newsbin.cybercity.dk...
> "Jesus-loves-you" skrev

> I modsat fald svarer det jo til, at muslimske indvandere på Nørrebro
> udråber
> Nørrebro til en islamisk stat, og dét er jo tyveri af dansk territorium,
> oder was ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Historiens forløb skelner ikke imellem hvordan man bebor et land.
Den samlede historiske konklusion som jeg har fået ud af at læse hele
verdenshistorien er følgende fakta:

Man ejer et land så længe man kan forsvare sin ejendomsret -eller/og moralsk
så længe man har demokratisk flertal for sit ejerskab. Ikke et sekund
længere.

Hvis der kom flertal af -nu skriver du muslimer-men de er ikke et enigt
folk-men så lad os sige arabere på Nørrebro, så er der to scenarier:
1. Højst sansynligt er de tilfredse med at være danskere.
2.Hvis de nu skulle ønske et "Satellitarabien", så ville de kunne forlange
det udfra demokratisk flertalsafgørelse.
3. Men hvis-2.-så skal der måske kæmpes for dannelsen af staten. Hertil
kommer stormagtsinteresser idet de skal godkende eller forkaste den nye
stat.<Eksemplet Kossovo-Albanerne fik flertal-gjorde oprør-Serberne greb til
sværdet-og faldt for sværdet!>Stormagterne anerkendte dannelsen af ny stat.

I tilfældet Syd Osetien og Abkhasien så forlanger Abkhasien selvstændighed
fra Georgien. de er gået så vidt som at bekæmpe georgiske styrker der efter
sigende kun holder en central dal.
Men så kommer der det ind i billedet at Georgien er blevet opfattet som det
hele inklusive. Derfor har Rusland-ikke accepteret udbrydernes
selvstændighed.
Når så Sakhasvili begynder at beskyde områderne for at beholde dem, så
mister han dem! Ifølge Jesus:
"Den der griber til sværdet skal falde for sværdet!"-Det er en anden sandhed
man kan lære af historien.

Nu kan udbryderne måske få Ruslands anerkendelse som selvstændige
stater.Prøv at læse dette som er skrevet i 1992 længe før den nuværende
situation:
http://www.olestig.dk/tjetjenien/abkhasien.html

Et eksempel fra siden:
"
Georgiske soldater har endnu engang besat Sukhumi, hovedstaden i Abkhasien,
et tidligere autonomt område i sovjetisk Kaukasus, der erklærede sig
selvstændig i juli i år [1992]. Parlamentet er brændt og de folkevalgte på
flugt, byen har været udsat for omfattende plyndringer. Georgisk militær
kontrollerer alle nøgleinstallationer, og de abkhasiske forsvarsstyrker har
forskanset sig i byen Gugauta, nord for Sukhumi. Georgien har nægtet at
anerkende uafhængighedserklæringen, og den i Vesten så agtede Eduard
Sjevardnadze har reageret med militær i stedet for forhandlinger. Over 200
mennesker skal være dræbt, og kamphandlingerne foregår stadigvæk.

Krigen i Abkhasien er endnu et eksempel i den lange række af
nationalitetskonflikter der er fulgt i kølvandet på Sovjetunionens
sammenbrud, og alvoren bag den georgiske invasion kan sammenlignes med hvis
russerne havde besvaret Estlands selvstændighedserklæring med militær
indgriben.

Her i begyndelsen af september 92 mødtes præsident Jeltsin både med
Sjevardnadze og repræsentanter for abkhaserne og andre kaukasiske folk, og
en skrøbelig våbenstilstand blev indgået. Hvis man skal tage den seneste
aftale som model, bliver det en kortvarig affære. Den blev indgået 31.
august og holdt kun et par dage."



Hilsen

Jens







Jesus-loves-you (22-08-2008)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 22-08-08 10:10

"Lyrik" skrev
news:g8jqis$2i6f$1@newsbin.cybercity.dk

[ ... file 7870 ... ]

> > I modsat fald svarer det jo til, at muslimske indvandere på Nørrebro
> > udråber
> > Nørrebro til en islamisk stat, og dét er jo tyveri af dansk territorium,
> > oder was ?
>
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Historiens forløb skelner ikke imellem hvordan man bebor et land.
> Den samlede historiske konklusion som jeg har fået ud af at læse hele
> verdenshistorien er følgende fakta:
>
> Man ejer et land så længe man kan forsvare sin ejendomsret -eller/og
> moralsk
> så længe man har demokratisk flertal for sit ejerskab. Ikke et sekund
> længere.

Og det er *heri* det farlige kommer ind i billedet mht. psykopati, apropos
fx. Nazityskland år 0 og i atomalderen Cuba-krisen 1962 !

(Jeg husker endnu pesten på Balkan i 1990'erne. Man skal muligvis være en
"anelse" rask for at forstå, hvad jeg her taler om.)


> Hvis der kom flertal af -nu skriver du muslimer-men de er ikke et enigt
> folk-men så lad os sige arabere på Nørrebro, så er der to scenarier:
> 1. Højst sansynligt er de tilfredse med at være danskere.
> 2.Hvis de nu skulle ønske et "Satellitarabien", så ville de kunne forlange
> det udfra demokratisk flertalsafgørelse.
> 3. Men hvis-2.-så skal der måske kæmpes for dannelsen af staten. Hertil
> kommer stormagtsinteresser idet de skal godkende eller forkaste den nye
> stat.<Eksemplet Kossovo-Albanerne fik flertal-gjorde oprør-Serberne greb
> til
> sværdet-og faldt for sværdet!>Stormagterne anerkendte dannelsen af ny
> stat.
>
> I tilfældet Syd Osetien og Abkhasien så forlanger Abkhasien selvstændighed
> fra Georgien. de er gået så vidt som at bekæmpe georgiske styrker der
> efter sigende kun holder en central dal.
> Men så kommer der det ind i billedet at Georgien er blevet opfattet som
> det
> hele inklusive. Derfor har Rusland-ikke accepteret udbrydernes
> selvstændighed.
> Når så Sakhasvili begynder at beskyde områderne for at beholde dem, så
> mister han dem! Ifølge Jesus:
> "Den der griber til sværdet skal falde for sværdet!"-Det er en anden
> sandhed man kan lære af historien.
>
> Nu kan udbryderne måske få Ruslands anerkendelse som selvstændige
> stater.Prøv at læse dette som er skrevet i 1992 længe før den nuværende
> situation:
> http://www.olestig.dk/tjetjenien/abkhasien.html
>
> Et eksempel fra siden:
> "
> Georgiske soldater har endnu engang besat Sukhumi, hovedstaden i
> Abkhasien,
> et tidligere autonomt område i sovjetisk Kaukasus, der erklærede sig
> selvstændig i juli i år [1992]. Parlamentet er brændt og de folkevalgte på
> flugt, byen har været udsat for omfattende plyndringer. Georgisk militær
> kontrollerer alle nøgleinstallationer, og de abkhasiske forsvarsstyrker
> har
> forskanset sig i byen Gugauta, nord for Sukhumi. Georgien har nægtet at
> anerkende uafhængighedserklæringen, og den i Vesten så agtede Eduard
> Sjevardnadze har reageret med militær i stedet for forhandlinger. Over 200
> mennesker skal være dræbt, og kamphandlingerne foregår stadigvæk.
>
> Krigen i Abkhasien er endnu et eksempel i den lange række af
> nationalitetskonflikter der er fulgt i kølvandet på Sovjetunionens
> sammenbrud, og alvoren bag den georgiske invasion kan sammenlignes med
> hvis
> russerne havde besvaret Estlands selvstændighedserklæring med militær
> indgriben.
>
> Her i begyndelsen af september 92 mødtes præsident Jeltsin både med
> Sjevardnadze og repræsentanter for abkhaserne og andre kaukasiske folk, og
> en skrøbelig våbenstilstand blev indgået. Hvis man skal tage den seneste
> aftale som model, bliver det en kortvarig affære. Den blev indgået 31.
> august og holdt kun et par dage."


Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)
Last OUTPUT: 7872 news:g8lv19$9oq$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7873



Lyrik (22-08-2008)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 22-08-08 18:05

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i meddelelsen
news:g8lvpi$a1c$1@newsbin.cybercity.dk...
> "Lyrik" skrev
> news:g8jqis$2i6f$1@newsbin.cybercity.dk
>
> [ ... file 7870 ... ]
>
>> > I modsat fald svarer det jo til, at muslimske indvandere på Nørrebro
>> > udråber
>> > Nørrebro til en islamisk stat, og dét er jo tyveri af dansk
>> > territorium,
>> > oder was ?
>>
>> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>> Historiens forløb skelner ikke imellem hvordan man bebor et land.
>> Den samlede historiske konklusion som jeg har fået ud af at læse hele
>> verdenshistorien er følgende fakta:
>>
>> Man ejer et land så længe man kan forsvare sin ejendomsret -eller/og
>> moralsk
>> så længe man har demokratisk flertal for sit ejerskab. Ikke et sekund
>> længere.
>
> Og det er *heri* det farlige kommer ind i billedet mht. psykopati, apropos
> fx. Nazityskland år 0 og i atomalderen Cuba-krisen 1962 !
>
> (Jeg husker endnu pesten på Balkan i 1990'erne. Man skal muligvis være en
> "anelse" rask for at forstå, hvad jeg her taler om.)
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jorden er ikke en parcelhusgrund som man kan eje eller købe og sælge. Man er
ikke en tyveknægt hvis man bebor et område som et andet folk har boet på!
Jorden er dynamisk og ingen andre end Gud ejer de områder man bebor. Bor man
der så er det godt. Ellers er der nogle andre der bor der.
Nogle gange bebor solsorterne hele haven. Andre gange fordrives de af
skaderne. Det er naturligt! Ligesom når et folk overtager et andet folks
område. Det er også naturligt!

Man har et område sålænge man kan bebo det. Når man bliver jaget væk så bor
andre der. Det er naturligt!

Abkhasien ejes nu af tjerkessere. Abkhasien er ikke en Georgisk
parcelhushave med ejermandsret !

Du skal droppe de ejermandstanker. De har intet med verdens gang at gøre!
Tag et historisk atlas. Gå 1000 år tilbnage og jorden bebos af folk du ikke
kender på områder der hedder noget andet i dag!
Mennesker ejer ikke jorden! De bebor den kun-så længe det varer!

Hilsen
Jens


Poul E Hansen (22-08-2008)
Kommentar
Fra : Poul E Hansen


Dato : 22-08-08 14:25

On 21 Aug., 13:02, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:

> Hans Kristian Neerskov skriver i den kristne ugeaviswww.Udfordringen.dk
> torsdag den 21. august 2008, side 9:
>
> === citat start ===
> ...
> Georgien blev delt af Josef Stalin
>
>     Med truslen fra stærke muslimske fjender mod syd indgik Georgien et
> delvis frivilligt forbund med Zarens Rusland, der varede fra år 1800 til
> 1917. Med Det Osmanniske Riges fald og revolutionen i Rusland, løsrev
> Georgien sig fra Rusland og fik en kort selvstændighed. Men den blev
> afbrudt, da Sovjethæren invaderede landet 25.02.1921.
>
>     Josef Stalin, som var georgier, delte landet i fire autonome områder.
> Det drejer sig om Abkasien, Ajara, Sydossetien og selve Georgien. Største
> problem var Ossetien, for her var kun to russiske familier, der var flyttet
> fra Ossetien i Rusland over Kaukasus til georgien. Men Stalin var opfindsom.
> I 1922 besøgte han osseterne i Rusland og tilbød dem landbrugsjord i
> Georgien, hvis de ville flytte nu. Dermed havde han et fjerde autonomt
> område, der kunne stemme på ham. Hundrede af ossetiske familier flyttede, og
> de udgør i dag to tredjedele af sydosseterne. De har alle russisk
> statsborgerskab.
>
> === citat slut ====

Altså en ossetisk 'invasion' af ossetien. Ossetere og georgiere er to
forskellig folk.

Jesus-loves-you (14-09-2008)
Kommentar
Fra : Jesus-loves-you


Dato : 14-09-08 11:42

"Jesus-loves-you" skrev
7867 news:g8ja5g$2c29$1@newsbin.cybercity.dk
>
> Sent: Saturday, August 09, 2008, CET 14:52, GMT 12:52
> 7758 news:g7k3u5$2rgl$1@newsbin.cybercity.dk
> >
> > > ... Not only making the waging of aggressive war
> > > unlawful, but, for the first time, making the states-
> > > men, who led their countries into an aggressive war,
> > > personally responsible for what they had done."
> > >
> > > Lord Shawcross,
> > > Nrnberg prosecutor 1945.
> [ ... ]
> > To the International Court of Justice,
> >
> >
> > Der rejses hermed *tiltale* mod ledelsen i Rusland...
>
> +
>
> 7801 news:g7srde$3118$1@newsbin.cybercity.dk
> >
> > "Poul E Hansen" skrev
> [ ... ]
> > Du skrev:
> > > Ang. Sydossetien (hvor krigen startede) ...
> >
> > Nej. Krigen startede på Putins skrivebord, ...


Havde glemt følgende notat:


7997 news:gaigvp$28v0$1@newsbin.cybercity.dk
>
> 7503 news:483af5d4$0$90274$14726298@news.sunsite.dk


7503 news:483af5d4$0$90274$14726298@news.sunsite.dk
>
> === citat start ===
>
> BBC WORLD 116 (Monday) 26 May (2008, CET) 13:46/09
>
> UN backs Georgia over drone claim
>
> A Russian jet did shoot down an
> unmanned Georgian drone over the
> breakaway Georgian region of Abkhazia
> last month, UN monitors say.
>
> The jet flew back into Russian airspace
> after the attack, a UN report says.
>
> Russia has denied the charges - even
> thoogh Georgia's defence ministry
> released video appearing to show a
> Russian MiG-29 shooting down the drone.
>
> Tensions over Abkhazia have soared,
> with Georgia and Russia accusing each
> other of a military build-up.
>
> === citat slut ====


Bemærk at Putins hær allerede INDEN den 8. august 2008 *krænkede* Georgiens
territorium !!!


Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael, the *fool* of Christ.
--
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)
Last OUTPUT: 7999 news:gain23$2ddv$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8000



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste