Skolepolitik i USA
Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 20-08-08 13:05

I USA er korporlig afstraffelse tilladt, og den sorte får sin del af
småkagerne.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1046032.ece

Lad os indføre samme system i Danmark.

Fra : HAWK

Dato : 20-08-08 13:12

"-=* NEiL DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> skrev i en
meddelelse news:36KdnV1UGKDNlTHVnZ2dnUVZ8uKdnZ2d@giganews.com...
>I USA er korporlig afstraffelse tilladt, og den sorte får sin del af
>småkagerne.
>
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1046032.ece
>
> Lad os indføre samme system i Danmark.

ja det undrer ikke at du som den rendyrkede racist du er går ind for at folk
skal have tæsk blot firdi de har en "forkert" hudfarve.

Texas er i sandhed en middelalderstat HELT på linje med Saudi Arabien som de
har flere lighedspunkter med end de har med Danmark.

Fra : Bo Warming

Dato : 20-08-08 13:48

"HAWK" <forget@itpal.ru> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Texas er i sandhed en middelalderstat HELT på linje med Saudi Arabien som
> de har flere lighedspunkter med end de har med Danmark.

Araberne bruger koran til absurd hård afstraffelse mod de tabere der ikke
har råd at bestikke sig fri

Texas er wildwest vildskab og bibelbælte fundamentalisme i en speciel men
meget kristen mix - helt anderledes end sharia

Jeg vil ikke fordømme dødsstraf, selvom jeg ikke vilvære glad for at få det
indført her

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-08 13:59

HAWK wrote:
> [...]
>
> Texas er i sandhed en middelalderstat HELT på linje med Saudi Arabien
> som de har flere lighedspunkter med end de har med Danmark.

Helt på linje? Jeg tror du skulle besøge de to respektive lande.

Korporlig afstraffelse har de fleste lande i verden jo, - uden at være "helt
på linje med" Saudi Arabien.

I Texas hugger man altså ikke hænder og fødder af tyve, og man arresterer
ikke folk for at eje en Koran (Bibel i SA), - for at nævne et par småting
som skiller, - bortset fra bagateller som demokrati vs konge/præstestyre.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 20-08-08 15:50

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> som skiller, - bortset fra bagateller som demokrati vs konge/præstestyre.

Ork var der ikke en kvinde der blev stoppet i Texas og fik en bøde for at
køre med en anti-Bush streamer??.
Eller ham der fik 40 år fordi nogen beskyldte ham for at ha forgivet et
træ!!.
De der blev halshugget i SA havde jo vitterligt begået de U islamiske ting
som de blev henrettet for. I Texas findes statsadvokater og forsvarsagførere
der aldrig (eller næsten aldrig) taber en sag, kommentar sku være
overflødig.

Fra : C. Overgaard

Dato : 20-08-08 07:09

On 20 Aug., 14:04, "-=* NEiL DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenven...@islamisktrossamfund.dk> wrote:
> I USA er korporlig afstraffelse tilladt, og den sorte får sin del af
> småkagerne.
>
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1046032.ece
>
> Lad os indføre samme system i Danmark.

Det er en ussel måde at de forvalter regler derovre. Standardmetoden
er slag i numsen med baseballbræt. På ned til 3 årige!!!

Check websiderne:

World Corporal Punishment Research: http://www.corpun.com
og projekt Nospank: http://www.nospank.net/

Det er en syg tankegang. Med hensyn til den påståede disciplin-krise i
skolerne, så vil jeg foreslå at bruge "Peer Courts", for hvad sker der
når de er voksen?

Jo, pludselig står Elmquist ved siden af dem og taler for deres syge
moster. Hvorfor kan man så ikke notere alle unoder i løbet af ugen og
afsætte nogle timer fredag eftermiddag til at føre en sag, hvor at den
uartige elev skal udpege en klassekammerat til at argumentere sagen og
så lade nogle elever afgøre sagen ved at de sidder i en jury?

Dermed lærer de at det har en konsekvens at overtræde regler. Der er
et retsopgør bagefter.

Hvad som med afstraffelse: Jo istedet for dum vold, som kun lærer dem
at det er standardsvaret på problemer, så kan man indføre
"Genopbyggende retspleje" (Restorative justice): Her består
konsekvenserne af:

1) Undskyldning til forurettede og egne forældre

2) Et stykke arbejde (fejning af skolegård eller rengøring de steder,
hvor at den almindelige rengøring ikke kan nå det alternativ en fysisk
afstraffelse i form af en cirkel træningsøvelse som skal gennemføres
enten 15, 55 eller 120 gange (armbøjninger, mavebøjninger, benløft og
englehop). Det kan nok give de utrænede unge i Dagens Danmark ondt i
maven hele weekenden.

Vold er altid en nødløsning og skader børn.

Mvh
C. Overgaard

Fra : Kim2000

Dato : 20-08-08 14:51

> [...]
meddelelse news:36KdnV1UGKDNlTHVnZ2dnUVZ8uKdnZ2d@giganews.com...
>I USA er korporlig afstraffelse tilladt, og den sorte får sin del af

21 stater, 230.000 elever er blevet straffet, det lyder ikke ligefrem til
det er dagligdag. I de 21 stater må der vel være mindst 80-100 millioner
menesker, og altså mindst 15-20 millioner elever.

Fra : jakobn

Dato : 20-08-08 08:34

On 20 Aug., 14:12, "HAWK" <for...@itpal.ru> wrote:
> Texas er i sandhed en middelalderstat HELT på linje med Saudi Arabien som de
> har flere lighedspunkter med end de har med Danmark.

Du kan ikke mene det der helt seriøst..?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-08-08 17:07

"jakobn" <jakobnygren@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> de
> har flere lighedspunkter med end de har med Danmark.

Du kan ikke mene det der helt seriøst..?

begge lande har dødsstraf, og begge lande tror på at et barn lærer noget ved
at blive banket med en kæp eller et baseballbat.

Det siger da noget om et fælles grundsyn på mennesker

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-08 17:51

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
> noget ved at blive banket med en kæp eller et baseballbat.
>
> Det siger da noget om et fælles grundsyn på mennesker

Så er 50% af alle verdens lande næsten på linje med Saudi Arabien, hvorfor
så overhovedet gide diskutere kulturer?

Hvorfor er det godt at gøre sig dummere end man er?

Fra : @

Dato : 20-08-08 19:23

On Wed, 20 Aug 2008 18:07:02 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixennej.dk> wrote:

> [...]
>at blive banket med en kæp eller et baseballbat.
>
>Det siger da noget om et fælles grundsyn på mennesker

tæller kvinders vidneudsagn da kun det halve af en mands i Texas?

må kvinder ikke køre bil i Texas?

bliver kvinder stenet til døde i Texas for at dyrke sex med nogen de
ikke er gift med?

bliver kvinder i det hele taget betragtet som mandens ejendom i Texas?

er det præster der regerer i Texas, eller folk som flertallet har
stemt på?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-08 19:53

@ wrote:

> [...]
>

> bliver kvinder i det hele taget betragtet som mandens ejendom i Texas?
>

> er det præster der regerer i Texas, eller folk som flertallet har

Det er rene bagatelagtige forskelle i følge de store analytikere her