Miljørigtige taxaer...LOL
Fra : Snuden

Dato : 20-08-08 05:04

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2008/08/20/050030.htm

I mange Kommuner er det et krav, at vognen skal være indrettet til 8
personer, samt monteret med lift til kørestole. Dèn type vogne kan ikke køre
over 10 Km/l...LOL

Men ok...små vogne...hvad er alternativet idag? En brugt lupo? LOL

Hvilke biler kan køre mere end 14 Km/l når det drejer sig om bykørsel?
Spørger jeg måske dumt? Hvilke reelle alternativer er der egentlig?

Snuden

Fra : Peter

Dato : 20-08-08 06:32

"Snuden" <Snuden1975@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilke biler kan køre mere end 14 Km/l når det drejer sig om bykørsel?
> Spørger jeg måske dumt? Hvilke reelle alternativer er der egentlig?

Hirtshals kommune f.eks. kører selv i store Toyota firhjulstrækker, synd jeg
ikke havde kameraet med da jeg kom forbi rådhuset i Hirtshals der holdt
minst
9 4WD + en antal Spotrsvan tror jeg det var - så havde jeg sgu sendt en
klage til en eller anden myndighed, det er jo dobbeltmoral der vil noget.

Fra : Martin

Dato : 20-08-08 00:02

On 20 Aug., 07:31, "Peter" <p...@wer.nn> wrote:

> [...]
> 9 4WD + en antal Spotrsvan tror jeg det var - så havde jeg sgu sendt en
> klage til en eller anden myndighed, det er jo dobbeltmoral der vil noget.

Toyota laver iflg ADAC nok markedets mindst problematiske biler ifht
rep og service. Men brændstoføkonomi har aldrig været en mærkesag hos
dem, lige bortset fra hybridbilen. Men den er jo ubetalelig i dk.

Fra : Peter

Dato : 20-08-08 07:35

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse
> [...]

Toyota laver iflg ADAC nok markedets mindst problematiske biler ifht
rep og service. Men brændstoføkonomi har aldrig været en mærkesag hos

Men det er jo netop miljøet og ikke værkstedspriser der lægges vægt på i
hvertfald overfor de private bilister !

Fra : H. Jensen

Dato : 20-08-08 07:52

> [...]
>
> Hvilke biler kan køre mere end 14 Km/l når det drejer sig om bykørsel?
> Spørger jeg måske dumt? Hvilke reelle alternativer er der egentlig?

Når jeg en sjælden gang betaler for en dyr taxa-transport, så betaler jeg
for at blive transporteret med en hastighed på grænsen af loven og en
sikkerhed for at jeg kan slippe nogenlunde fra det, hvis der skulle ske et
uheld under transporten. Det kræver en bil af en vis størrelse af få plads
til ekstra airbags og selestrammer etc.

Det ved betjentene på gader iøvrigt selv om deres chefer udviser total
mangel på jordforbindelse med befolkningen ude i det virkelige liv.

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/brevkasse/article.php/id-14397194.html

--
Regards
Meditation Inlet - special boarding school for children with special needs.