/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Det rabler for Fogh
Fra : Ukendt


Dato : 10-08-08 17:31
 
 
Anders Wegge Keller (10-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 10-08-08 18:05

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> writes:

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-14101918.html?rss
>
>

Det ser da meget fornuftigt ud. For en gangs skyld viser AFR modet
til at træffe en beslutning der er upopulær på kort sigt, men er
tvingende nødvendig på lidt længere sigt.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

Peter K. Nielsen (10-08-2008)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 10-08-08 18:15


"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i meddelelsen
news:m3zlnkajhs.fsf@obelix.wegge.dk...
> "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk>
> writes:
>
>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-14101918.html?rss
>>
>>
>
> Det ser da meget fornuftigt ud. For en gangs skyld viser AFR modet
> til at træffe en beslutning der er upopulær på kort sigt, men er
> tvingende nødvendig på lidt længere sigt.

Fogh er en gammel ræv - han ved godt at det er gratis at sige for han skal
jo først have Pia med på ideen og hun kunne aldrig drømme om at gøre noget
der kan koste stemmer

Peter


Mendoza (10-08-2008)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 10-08-08 18:16

Anders Wegge Keller wrote:
> "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk>
> writes:
>
>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-14101918.html?rss
>>
>>
>
> Det ser da meget fornuftigt ud. For en gangs skyld viser AFR modet
> til at træffe en beslutning der er upopulær på kort sigt, men er
> tvingende nødvendig på lidt længere sigt.

Hvad så med alle dem for hvem det er nødvendigt at bruge transportmidler?



Anders Wegge Keller (10-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 10-08-08 18:30

"Mendoza" <grynt@tir.dk> writes:

> Anders Wegge Keller wrote:

>> Det ser da meget fornuftigt ud. For en gangs skyld viser AFR modet
>> til at træffe en beslutning der er upopulær på kort sigt, men er
>> tvingende nødvendig på lidt længere sigt.

> Hvad så med alle dem for hvem det er nødvendigt at bruge
> transportmidler?

Så får vi et incitament til at efterspørge en transportform der ikke
er afhængig af diesel.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

Mendoza (10-08-2008)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 10-08-08 18:43

Anders Wegge Keller wrote:
> "Mendoza" <grynt@tir.dk> writes:
>
>> Anders Wegge Keller wrote:
>
>>> Det ser da meget fornuftigt ud. For en gangs skyld viser AFR modet
>>> til at træffe en beslutning der er upopulær på kort sigt, men er
>>> tvingende nødvendig på lidt længere sigt.
>
>> Hvad så med alle dem for hvem det er nødvendigt at bruge
>> transportmidler?
>
> Så får vi et incitament til at efterspørge en transportform der ikke
> er afhængig af diesel.

Rigtigt... og inden det er tilgængeligt er en masse mennesker gået fra hus
og hjem....



Zeki (10-08-2008)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 10-08-08 19:41


"Mendoza" <grynt@tir.dk> skrev i en meddelelse
news:489f28bc$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Anders Wegge Keller wrote:
>> "Mendoza" <grynt@tir.dk> writes:
>>
>>> Anders Wegge Keller wrote:
>>
>>>> Det ser da meget fornuftigt ud. For en gangs skyld viser AFR modet
>>>> til at træffe en beslutning der er upopulær på kort sigt, men er
>>>> tvingende nødvendig på lidt længere sigt.
>>
>>> Hvad så med alle dem for hvem det er nødvendigt at bruge
>>> transportmidler?
>>
>> Så får vi et incitament til at efterspørge en transportform der ikke
>> er afhængig af diesel.
>
> Rigtigt... og inden det er tilgængeligt er en masse mennesker gået fra hus
> og hjem....

Og virksomheder har mistet deres medarbejdere

"En medlemsundersøgelse fra Dansk Erhverv viser at 10 % af virksomhederne
har mistet medarbejdere på grund af høje transportomkostninger."
http://www.danskerhverv.com/5+Om+Danske+Erhverv/5.5+Presse/5.5.1+Nyhedsarkiv/2008/August/2008.08.05+Nye+pendlertal+presser+fradrag.htm



Anders Wegge Keller (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 11-08-08 02:56

"Mendoza" <grynt@tir.dk> writes:

> Anders Wegge Keller wrote:

>> Så får vi et incitament til at efterspørge en transportform der
>> ikke er afhængig af diesel.

> Rigtigt... og inden det er tilgængeligt er en masse mennesker gået
> fra hus og hjem....

Ved du hvor lille en del transport rent faktisk fylder i budgettet?
Man skal have en håbløs økonomi, hvis man ikke kan absorbere at det
bliver dobbelt så dyrt at tanke.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

Snuden (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Snuden


Dato : 11-08-08 04:34


>> Anders Wegge Keller wrote:
>
>>> Så får vi et incitament til at efterspørge en transportform der
>>> ikke er afhængig af diesel.
>
>> Rigtigt... og inden det er tilgængeligt er en masse mennesker gået
>> fra hus og hjem....
>
> Ved du hvor lille en del transport rent faktisk fylder i budgettet?
> Man skal have en håbløs økonomi, hvis man ikke kan absorbere at det
> bliver dobbelt så dyrt at tanke.

Måske ja, men når mange andre ting der kræver energi også blir dyrere,
samtidig med dagligvarer også bliver dyrere, så løber det hurtigt
op...Einstein!


Anders Wegge Keller (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 11-08-08 05:04

"Snuden" <Snuden1975@gmail.com> writes:

>>> Anders Wegge Keller wrote:

>> Ved du hvor lille en del transport rent faktisk fylder i budgettet?
>> Man skal have en håbløs økonomi, hvis man ikke kan absorbere at det
>> bliver dobbelt så dyrt at tanke.

> Måske ja, men når mange andre ting der kræver energi også blir
> dyrere, samtidig med dagligvarer også bliver dyrere, så løber det
> hurtigt op...Einstein!

Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen?

Pointen med at hæve afgiften er jo netop at sænke forbruget og skabe
et stærkere incitament til at finde på en anden energiform til
transportformål.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

N_B_DK (11-08-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 11-08-08 06:06

"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message
news:m363q89oz7.fsf@obelix.wegge.dk
> Pointen med at hæve afgiften er jo netop at sænke forbruget og skabe
> et stærkere incitament til at finde på en anden energiform til
> transportformål.

Og hvordan er det lige at alm folk skal finde andre energiformer ? er
det forskere /udviklere, eller hr og fru jensen der udvikler hybrid
biler osv ?

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


Anders Wegge Keller (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 11-08-08 09:02

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> writes:

> "Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message

>> Pointen med at hæve afgiften er jo netop at sænke forbruget og
>> skabe et stærkere incitament til at finde på en anden energiform
>> til transportformål.

> Og hvordan er det lige at alm folk skal finde andre energiformer ?
> er det forskere /udviklere, eller hr og fru jensen der udvikler
> hybrid biler osv ?

Nej, de skal bare købe dem. Og det vil de gøre i samme øjeblik de er
billigere end alternativet.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

N_B_DK (11-08-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 11-08-08 15:58

"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message
news:m3vdy87ze3.fsf@obelix.wegge.dk

> Nej, de skal bare købe dem. Og det vil de gøre i samme øjeblik de er
> billigere end alternativet.

Aha så er det jo netop heller ikke afgiften på olie der skal op, men
afgiften på hybridbiler og lignende, der skal ned.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


Anders Wegge Keller (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 11-08-08 16:43

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> writes:

> "Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message
> news:m3vdy87ze3.fsf@obelix.wegge.dk

>> Nej, de skal bare købe dem. Og det vil de gøre i samme øjeblik de er
>> billigere end alternativet.

> Aha så er det jo netop heller ikke afgiften på olie der skal op, men
> afgiften på hybridbiler og lignende, der skal ned.

Det er ikke nok.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

N_B_DK (11-08-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 11-08-08 20:03

"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message
news:m3tzdr7e2i.fsf@obelix.wegge.dk

> Det er ikke nok.

Bullshit, hvis de fjernede afgifterne på alternative biler, ville der
uden tvivl ske en stor udskiftning i bilparken.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


Anders Wegge Keller (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 11-08-08 20:23

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> writes:

> "Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message
> news:m3tzdr7e2i.fsf@obelix.wegge.dk
>
>> Det er ikke nok.
>
> Bullshit, hvis de fjernede afgifterne på alternative biler, ville der
> uden tvivl ske en stor udskiftning i bilparken.

Hvordan havde du forestillet dig det skulle ske? Den eksisterende
bilpark vil ikke blive skiftet ud hurtigere end den bliver nedslidt
af den grund. Øgede brændstofafgifter vil derimod have en meget
hurtigere virkning.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

N_B_DK (11-08-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 11-08-08 21:39

"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message
news:m3ljz373vs.fsf@obelix.wegge.dk

> Hvordan havde du forestillet dig det skulle ske?

Alm. sund fornuft såmænd, vi er nogle der kan regne ud at kan man spare
XX antal tusinde om måneden, så er der en mening med det.

> Den eksisterende
> bilpark vil ikke blive skiftet ud hurtigere end den bliver nedslidt
> af den grund.

Nå, hvad er dit bevis for det ? hvor i verdenen er det nogensinde prøvet
?

> Øgede brændstofafgifter vil derimod have en meget
> hurtigere virkning.

Hurtigere effekt ? skrev du ikke lige der ingen effekt ville være ved at
fjerne afgiften for biler med alternativ brændstof, kan du blive enig
med dig selv ?

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


Anders Wegge Keller (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 11-08-08 21:45

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> writes:

> "Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message
> news:m3ljz373vs.fsf@obelix.wegge.dk

>> Hvordan havde du forestillet dig det skulle ske?

> Alm. sund fornuft såmænd, vi er nogle der kan regne ud at kan man
> spare XX antal tusinde om måneden, så er der en mening med det.

Hvordan?

Jeg har en Peugeot 307 som jeg har afskrevet. Hvordan skulle en
højere registreringsafgift på den få mig til at købe en ny bil
hurtigere end jeg ellers ville?

>> Den eksisterende bilpark vil ikke blive skiftet ud hurtigere end
>> den bliver nedslidt af den grund.

> NÃ¥, hvad er dit bevis for det ? hvor i verdenen er det nogensinde
> prøvet ?

Det giver sig selv at der ikke er noget incitament til at skifte en
allerede indregistreret bil ud, bare fordi registreringsafgiften for
en tilsvarende ny bil stiger. Tilsvarende er der heller ikke mange
penge i at skille sig af med den, hvis ejerafgiften stiger, eftersom
det bare vil få brugtprisen til at falde.

>> Øgede brændstofafgifter vil derimod have en meget
>> hurtigere virkning.

> Hurtigere effekt ? skrev du ikke lige der ingen effekt ville være
> ved at fjerne afgiften for biler med alternativ brændstof, kan du
> blive enig med dig selv ?

Nej, det skrev jeg ikke. Jeg skrev at effekten af at sænke
registreringsafgiften på hybrider ville være meget længere tid om at
virke end en hævet brændstrofafgift. Der er en ikke uvæsentlig forskel
på de to udsagm.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

N_B_DK (12-08-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 12-08-08 00:14

"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message
news:m3zlnj5lil.fsf@obelix.wegge.dk

Jeg kan virkelig ikke tro du er så dum som du giver udtryk for.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


Anders Wegge Keller (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 12-08-08 00:26

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> writes:

> "Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message

> Jeg kan virkelig ikke tro du er så dum som du giver udtryk for.

Du giver mig uendeligt lidt at arbejde med, så jeg vil give dig ret :)

Jeg kan sagtens leve med at andre mener noget andet end jeg selv gør,
men det er noget nemmere at føre en debat, hvis de fortæller hvorfor
de er uenige.


--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

Bo Warming (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 12-08-08 01:14

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
news:48a0c7d0$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> "Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message
> news:m3zlnj5lil.fsf@obelix.wegge.dk
>
> Jeg kan virkelig ikke tro du er så dum som du giver udtryk for.

Gå efter bold ej mand




' @ (11-08-2008)
Kommentar
Fra : ' @


Dato : 11-08-08 21:48

On Mon, 11 Aug 2008 21:02:56 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message
>news:m3tzdr7e2i.fsf@obelix.wegge.dk
>
>> Det er ikke nok.
>
>Bullshit, hvis de fjernede afgifterne på alternative biler, ville der
>uden tvivl ske en stor udskiftning i bilparken.


og hvis dansk produceret biobrændsel ikke blev belagt med afgift så
ville denne form for brændstof blive produceret i mængder


--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

' @ (11-08-2008)
Kommentar
Fra : ' @


Dato : 11-08-08 08:53

On Mon, 11 Aug 2008 06:04:28 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

>"Snuden" <Snuden1975@gmail.com> writes:
>
>>>> Anders Wegge Keller wrote:
>
>>> Ved du hvor lille en del transport rent faktisk fylder i budgettet?
>>> Man skal have en håbløs økonomi, hvis man ikke kan absorbere at det
>>> bliver dobbelt så dyrt at tanke.
>
>> Måske ja, men når mange andre ting der kræver energi også blir
>> dyrere, samtidig med dagligvarer også bliver dyrere, så løber det
>> hurtigt op...Einstein!
>
> Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen?
>
> Pointen med at hæve afgiften er jo netop at sænke forbruget og skabe
>et stærkere incitament til at finde på en anden energiform til
>transportformål.


hvorfor?

AFAIK har Danmark overskud på samhandlen med udlandet


og alle former for formynderi er og bliver en uting,

nej lad de frie kræfter råde så vil der ske det at

den dag fossil olie bliver for dyr begynder bønderne med at broducere
biobrændstof


det kune de allerede gøre nu hvis der var politisk vilje til at
afgiftsfritage biobrænsel til eget forbrug



--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

' @ (11-08-2008)
Kommentar
Fra : ' @


Dato : 11-08-08 08:48

On Mon, 11 Aug 2008 03:56:13 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> Ved du hvor lille en del transport rent faktisk fylder i budgettet?


kommer helt at på hvis budget du ser på

årligt værditab på bil 20.000
sevice dæk olie m.v- 8.000
forsikring ca. 4.000
grøn afgift ca. 8.000
--------
40.000
diesel til/fra job 9.000
--------
pr. år i 2008 priser 49.000

(man skal altså tjene ca. 100.000 kr. blot for at blive transporteret
til og fra job, gad vide hvad buspassagerene vile sige til sådan en
udgift - eller at samme steg til 58.000)



så en fordobling af brændstofprisen vil betyde en
transportomkostningsforøgelse på ca. 18%


og det vel at mærke i en bil som er temmelig dyr bare at have pga. af
forsikring og grøn afgift (Mercedes 270 CDI)



hvis der i stedet havde været tale om en helt ny meget
brændstofbesparende bil(VW-Lupo f.eks.) ville den procentvise
merudgift ved fordobling af brændstofprisen være langt over 50%



nej fjern i stedet afgifterne på køretøjer og brændstof og lad alle
være med til at betale for vores vejnet via skattten, da ingen kan
påstå at de ikke nyder gavn af dette vejnet






--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Anders Wegge Keller (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 11-08-08 09:01

"' @" <1.'@invalid.net> writes:

> On Mon, 11 Aug 2008 03:56:13 +0200, Anders Wegge Keller
> <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:
>
>> Ved du hvor lille en del transport rent faktisk fylder i budgettet?
>
>
> kommer helt at på hvis budget du ser på

Nu har jeg taget udgangspunkt i mit eget. Jeg har en månedlig
brændstofudgift i omegnen af 2500-3000 kr. Og jeg kan sagtens æde at
skulle betale det dobbelte.

...

> nej fjern i stedet afgifterne på køretøjer og brændstof og lad alle
> være med til at betale for vores vejnet via skattten, da ingen kan
> påstå at de ikke nyder gavn af dette vejnet

Nu er øvelsen med den afgiftsstigning, på langt sigt, at reducere
forbruget af benzin og diesel, så det vil ikke virke.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

' @ (11-08-2008)
Kommentar
Fra : ' @


Dato : 11-08-08 09:29

On Mon, 11 Aug 2008 10:01:26 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

>"' @" <1.'@invalid.net> writes:
>
>> On Mon, 11 Aug 2008 03:56:13 +0200, Anders Wegge Keller
>> <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:
>>
>>> Ved du hvor lille en del transport rent faktisk fylder i budgettet?
>>
>>
>> kommer helt at på hvis budget du ser på
>
> Nu har jeg taget udgangspunkt i mit eget. Jeg har en månedlig
>brændstofudgift i omegnen af 2500-3000 kr. Og jeg kan sagtens æde at
>skulle betale det dobbelte.
>
> ...
>
>> nej fjern i stedet afgifterne på køretøjer og brændstof og lad alle
>> være med til at betale for vores vejnet via skattten, da ingen kan
>> påstå at de ikke nyder gavn af dette vejnet
>
> Nu er øvelsen med den afgiftsstigning, på langt sigt, at reducere
>forbruget af benzin og diesel, så det vil ikke virke.

det er jeg klar over


ser bare ingen fornuftig begrundelse for dette


og

hvis der skal øges afgifter så må der også afgifter på flybrændstof og
brændstof til husopvarmning forureningsmæssigt er det lige så slemt og
i nogle tilfælde endda værre at brænde "diesel" af i et oliefyr end i
en bil, da der ikke er partikelfiltre på folks skorstene


--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Anders Wegge Keller (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 11-08-08 09:46

"' @" <1.'@invalid.net> writes:

> On Mon, 11 Aug 2008 10:01:26 +0200, Anders Wegge Keller
>> Nu er øvelsen med den afgiftsstigning, på langt sigt, at reducere
>>forbruget af benzin og diesel, så det vil ikke virke.

> det er jeg klar over

> ser bare ingen fornuftig begrundelse for dette

Det er ellers ret ligetil: Man kan stikke hovedet i busken og gøre
ingenting, og måske endda sænke afgifterne, når de vrede bønder fylder
Bruxelles med traktorer. Og når den næste orkan i den Mexicanske golf
vælter en produktionsplatform eller to, kommer der en prisstigning på
en 30-40% fra den ene dag til den næste.

Man kan også tage den uundgåelige udvikling i mindre bidder, så
samfundet ikke bliver ramt af den totale chockeffekt, men i stedet får
chocket i nogle mindre og mundrette bidder.

> hvis der skal øges afgifter så må der også afgifter på flybrændstof
> og brændstof til husopvarmning forureningsmæssigt er det lige så
> slemt og i nogle tilfælde endda værre at brænde "diesel" af i et
> oliefyr end i en bil, da der ikke er partikelfiltre på folks
> skorstene

Nu er der heller ikke partikelfilter i min bil, så det med
forureningen fra olifyr er ikke 100% korrekt. Men ellers har du da ret
i at der skal øgede afgifter på alle former for fossilt brændstof,
hvis det for alvor skal batte.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

' @ (11-08-2008)
Kommentar
Fra : ' @


Dato : 11-08-08 10:12

On Mon, 11 Aug 2008 10:46:02 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

>"' @" <1.'@invalid.net> writes:
>
>> On Mon, 11 Aug 2008 10:01:26 +0200, Anders Wegge Keller
>>> Nu er øvelsen med den afgiftsstigning, på langt sigt, at reducere
>>>forbruget af benzin og diesel, så det vil ikke virke.
>
>> det er jeg klar over
>
>> ser bare ingen fornuftig begrundelse for dette
>
> Det er ellers ret ligetil: Man kan stikke hovedet i busken og gøre
>ingenting, og måske endda sænke afgifterne, når de vrede bønder fylder
>Bruxelles med traktorer. Og når den næste orkan i den Mexicanske golf
>vælter en produktionsplatform eller to, kommer der en prisstigning på
>en 30-40% fra den ene dag til den næste.



det ville være endnu mere ligetil at lade energimarkedet passe sig
selv


skræmmeeksempler på hvad der sker når politikere blande sig i tingene
er der rigeligt af



--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Anders Wegge Keller (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 11-08-08 10:22

"' @" <1.'@invalid.net> writes:

> On Mon, 11 Aug 2008 10:46:02 +0200, Anders Wegge Keller

>> Det er ellers ret ligetil: Man kan stikke hovedet i busken og gøre
>>ingenting, og måske endda sænke afgifterne, når de vrede bønder fylder
>>Bruxelles med traktorer. Og når den næste orkan i den Mexicanske golf
>>vælter en produktionsplatform eller to, kommer der en prisstigning på
>>en 30-40% fra den ene dag til den næste.

> det ville være endnu mere ligetil at lade energimarkedet passe sig
> selv

Det ville være det optimale valg. Desværre forudsætter den strategi
at et flertal af befolkningen reagerer rationelt.

> skræmmeeksempler på hvad der sker når politikere blande sig i
> tingene er der rigeligt af

De rigtig dumme beslutninger plejer at være hovsaer der kommer ud af
en forhastet reaktion på folkets højtråbende krav.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

' @ (11-08-2008)
Kommentar
Fra : ' @


Dato : 11-08-08 11:22

On Mon, 11 Aug 2008 11:21:53 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

>"' @" <1.'@invalid.net> writes:
>
>> On Mon, 11 Aug 2008 10:46:02 +0200, Anders Wegge Keller
>
>>> Det er ellers ret ligetil: Man kan stikke hovedet i busken og gøre
>>>ingenting, og måske endda sænke afgifterne, når de vrede bønder fylder
>>>Bruxelles med traktorer. Og når den næste orkan i den Mexicanske golf
>>>vælter en produktionsplatform eller to, kommer der en prisstigning på
>>>en 30-40% fra den ene dag til den næste.
>
>> det ville være endnu mere ligetil at lade energimarkedet passe sig
>> selv
>
> Det ville være det optimale valg. Desværre forudsætter den strategi
>at et flertal af befolkningen reagerer rationelt.


den socialistiske overtro giver jeg ikke meget for,

statsligt barnepigeri og formynderi er ikke vejen frem,

de ganske få % som ikke tør stå på egne ben vil hurtigt kunne lære
dette, selvom det måske bliver hårdt



>
>> skræmmeeksempler på hvad der sker når politikere blande sig i
>> tingene er der rigeligt af
>
> De rigtig dumme beslutninger plejer at være hovsaer der kommer ud af
>en forhastet reaktion på folkets højtråbende krav.


en af de dummeste beslutninger der nogensinde blev truffet var for
ca.100 år siden da man valgte at det var indkomstskatten og ikke
ejendomsskatten der skulle stige

og denne dumhed fremtures der da stadigvæk med, så en hovsaløsning der
har stået på i over 100 år kan vist ikke med rette blot kaldes en
hovsaløsning




--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Anders Wegge Keller (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 11-08-08 11:31

"' @" <1.'@invalid.net> writes:

> On Mon, 11 Aug 2008 11:21:53 +0200, Anders Wegge Keller

>> Det ville være det optimale valg. Desværre forudsætter den strategi
>>at et flertal af befolkningen reagerer rationelt.

> den socialistiske overtro giver jeg ikke meget for,

Var det da bare det ...

En økonomiprofessor ved CBS lavede en ret interessant undersøgelse
sidste sommer, der med al ønskelig tydelighed viste at folk ikke
reagerede rationelt. Jeg skal prøve at se om jeg kan grave den frem,
men jeg kan ikke lige love dig at det bliver før tirsdag i næste uge.

> statsligt barnepigeri og formynderi er ikke vejen frem,

Jo mindre, jo bedre.

> de ganske få % som ikke tør stå på egne ben vil hurtigt kunne lære
> dette, selvom det måske bliver hårdt

Jeg har forsåvidt det samme håb som dig, men jeg er bare noget mere
skeptisk overfor de store uvaskede massers evne til at tage ansvar
for deres egne beslutninger.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

' @ (11-08-2008)
Kommentar
Fra : ' @


Dato : 11-08-08 15:14

On Mon, 11 Aug 2008 12:30:50 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

>"' @" <1.'@invalid.net> writes:
>
>> On Mon, 11 Aug 2008 11:21:53 +0200, Anders Wegge Keller
>
>>> Det ville være det optimale valg. Desværre forudsætter den strategi
>>>at et flertal af befolkningen reagerer rationelt.
>
>> den socialistiske overtro giver jeg ikke meget for,
>
> Var det da bare det ...
>
> En økonomiprofessor ved CBS lavede en ret interessant undersøgelse
>sidste sommer, der med al ønskelig tydelighed viste at folk ikke
>reagerede rationelt.


og hvad så

det kan folk lære

om ikke før så den dag det bliver nødvendigt


som det er nu
er jeg ret siker på at folks påståede uansvalighed bunder i at de i
alt for mange år og generationer har været vant til at samfundet altid
havde udspændt et sikkerhedsnet uanset hvor tåbeligt man bar sig ad



>> statsligt barnepigeri og formynderi er ikke vejen frem,
>
> Jo mindre, jo bedre.
>
>> de ganske få % som ikke tør stå på egne ben vil hurtigt kunne lære
>> dette, selvom det måske bliver hårdt
>
> Jeg har forsåvidt det samme håb som dig, men jeg er bare noget mere
>skeptisk overfor de store uvaskede massers evne til at tage ansvar
>for deres egne beslutninger.


det kan de jo blive tvunget til


--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Anders Wegge Keller (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 11-08-08 16:43

"' @" <1.'@invalid.net> writes:

> On Mon, 11 Aug 2008 12:30:50 +0200, Anders Wegge Keller

>> En økonomiprofessor ved CBS lavede en ret interessant undersøgelse
>> sidste sommer, der med al ønskelig tydelighed viste at folk ikke
>> reagerede rationelt.


> og hvad så det kan folk lære om ikke før så den dag det bliver
> nødvendigt

Ikke før de begynder at dø af det :(

Undersøgelsen var i to dele. Første del var af samme type som den
politikken lavede hvor man skulle gætte på et tal mellem 0 og 100, og
vinderen blev den hvis tal var tættest på 2/3 af gennemsnittet af
samtlige tal. I anden runde blev folk delt op i fem eller seks
forskellige grupper, der hver for sig fik en eller anden opgave af
samme kaliber og med en ret grundig forklaring af matematikken bag. Og
de gennemsnitlige besvarelser var stadig helt hen i vejret.

Jeg har ikke lige kunnet grave resultatet af den videnskabelige
undersøgelse frem, men du kan da i det mindste se hvor slemt det stod
til i politikkens konkurrence:

<http://politiken.dk/erhverv/article123939.ece>

> som det er nu er jeg ret siker på at folks påståede uansvalighed
> bunder i at de i alt for mange år og generationer har været vant til
> at samfundet altid havde udspændt et sikkerhedsnet uanset hvor
> tåbeligt man bar sig ad

Det er der ingen tvivl om. Men nu er vi desværre nået over det
kritiske punkt hvor det er bankernes problem, hvis de laver et
rådighedsbudget for folk, der efterfølgende viser sig ikke at holde
stik, fordi de ikke opgiver alle udgifterne. SÃ¥ der skal en rimelig
alvorlig krisesituation til, før der er en realistisk mulighed for at
ændre status quo, uden at medierne svælger i de stakkels skæbner.

>> Jeg har forsåvidt det samme håb som dig, men jeg er bare noget
>> mere skeptisk overfor de store uvaskede massers evne til at tage
>> ansvar for deres egne beslutninger.

> det kan de jo blive tvunget til

Nationen på EB (eller BT?) ville da få kronede dage i al den
uretfærdighed folk så bliver udsat for.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

Kim2000 (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 11-08-08 11:43


"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3r68w7xdh.fsf@obelix.wegge.dk...
> "' @" <1.'@invalid.net> writes:
>
>> On Mon, 11 Aug 2008 10:01:26 +0200, Anders Wegge Keller
>>> Nu er øvelsen med den afgiftsstigning, på langt sigt, at reducere
>>>forbruget af benzin og diesel, så det vil ikke virke.
>
>> det er jeg klar over
>
>> ser bare ingen fornuftig begrundelse for dette
>
> Det er ellers ret ligetil: Man kan stikke hovedet i busken og gøre
> ingenting, og måske endda sænke afgifterne, når de vrede bønder fylder
> Bruxelles med traktorer. Og når den næste orkan i den Mexicanske golf
> vælter en produktionsplatform eller to, kommer der en prisstigning på
> en 30-40% fra den ene dag til den næste.
>
> Man kan også tage den uundgåelige udvikling i mindre bidder, så
> samfundet ikke bliver ramt af den totale chockeffekt, men i stedet får
> chocket i nogle mindre og mundrette bidder.
>
>> hvis der skal øges afgifter så må der også afgifter på flybrændstof
>> og brændstof til husopvarmning forureningsmæssigt er det lige så
>> slemt og i nogle tilfælde endda værre at brænde "diesel" af i et
>> oliefyr end i en bil, da der ikke er partikelfiltre på folks
>> skorstene
>
> Nu er der heller ikke partikelfilter i min bil, så det med
> forureningen fra olifyr er ikke 100% korrekt. Men ellers har du da ret
> i at der skal øgede afgifter på alle former for fossilt brændstof,
> hvis det for alvor skal batte.
>

Eller fjerne afgifterne på de grønne alternativer.....



Peter K. Nielsen (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 11-08-08 08:30


"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i meddelelsen
news:m3abfk9uwy.fsf@obelix.wegge.dk...
> "Mendoza" <grynt@tir.dk> writes:
>
>> Anders Wegge Keller wrote:
>
>>> Så får vi et incitament til at efterspørge en transportform der
>>> ikke er afhængig af diesel.
>
>> Rigtigt... og inden det er tilgængeligt er en masse mennesker gået
>> fra hus og hjem....
>
> Ved du hvor lille en del transport rent faktisk fylder i budgettet?
> Man skal have en håbløs økonomi, hvis man ikke kan absorbere at det
> bliver dobbelt så dyrt at tanke.
>

Tjae min regning hos Shell ligger og svinger mellem 5 og 6 tusinde om
måneden - en fordobling vil da tage en pæn del af mit
budget..............med mindre enten min kone eller jeg vælger at sige vores
job op

Peter


Kim2000 (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 12-08-08 21:47


"Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> skrev i en meddelelse
news:48a1f3d2$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i meddelelsen
> news:m3abfk9uwy.fsf@obelix.wegge.dk...
>> "Mendoza" <grynt@tir.dk> writes:
>>
>>> Anders Wegge Keller wrote:
>>
>>>> Så får vi et incitament til at efterspørge en transportform der
>>>> ikke er afhængig af diesel.
>>
>>> Rigtigt... og inden det er tilgængeligt er en masse mennesker gået
>>> fra hus og hjem....
>>
>> Ved du hvor lille en del transport rent faktisk fylder i budgettet?
>> Man skal have en håbløs økonomi, hvis man ikke kan absorbere at det
>> bliver dobbelt så dyrt at tanke.
>>
>
> Tjae min regning hos Shell ligger og svinger mellem 5 og 6 tusinde om
> måneden - en fordobling vil da tage en pæn del af mit
> budget..............med mindre enten min kone eller jeg vælger at sige
> vores job op
>

Du kan bare tage bussen. Hvis jeg tager bussen til mit arbejde (12 km) væk,
så er det trodsalt kun 2 timer og 20 minutters transport - hver vej Og
de kører da op mod 200 dage om året og det er kun 18 kroner for en billet.
Herregud, alle kan da se fordelen ved offentlig transport, specielt på
landet.

Skal jeg til Århus tager det ca. 2 timer i hyggetempo i bilen, det tager
alså kun 250 kroner og 6 timer med offentlig transport....



Anders Wegge Keller (14-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 14-08-08 16:22

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> writes:

> "Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i meddelelsen

>> Ved du hvor lille en del transport rent faktisk fylder i budgettet?
>> Man skal have en håbløs økonomi, hvis man ikke kan absorbere at det
>> bliver dobbelt så dyrt at tanke.

> Tjae min regning hos Shell ligger og svinger mellem 5 og 6 tusinde
> om måneden - en fordobling vil da tage en pæn del af mit
> budget..............med mindre enten min kone eller jeg vælger at
> sige vores job op

Så vil jeg tilade mig at sige du har en håbløs økonomi, eller køre
for langt efter et dårligt betalt job. Det er en benzinregning der er
så højt oppe i det røde felt, at det skal være et job der betaler
anstændigt, for at man skal bruge så mange penge.

Det er i alt fald det der er årsagen til at vi har et brændstofbudget
i samme størrelsesorden her.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

Ukendt (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-08-08 12:43


"Mendoza" <grynt@tir.dk> skrev i en meddelelse
news:489f2269$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Anders Wegge Keller wrote:
>> "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk>
>> writes:
>>
>>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-14101918.html?rss
>>>
>>>
>>
>> Det ser da meget fornuftigt ud. For en gangs skyld viser AFR modet
>> til at træffe en beslutning der er upopulær på kort sigt, men er
>> tvingende nødvendig på lidt længere sigt.
>
> Hvad så med alle dem for hvem det er nødvendigt at bruge transportmidler?


Som de liberale siger:
Der er frit valg, og enhver betaler sit---

Egon


Frithiof Jensen (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Frithiof Jensen


Dato : 11-08-08 21:05


"Mendoza" <grynt@tir.dk> skrev i meddelelsen
news:489f2269$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad så med alle dem for hvem det er nødvendigt at bruge transportmidler?

Deres job må vel flytte til Kina! Flere på offentlig forsørgelse er jo mere
magt til Maksimalstats-Fogh!!


Ukendt (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-08-08 12:42


"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3zlnkajhs.fsf@obelix.wegge.dk...
> "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk>
> writes:
>
>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-14101918.html?rss
>>
>>
>
> Det ser da meget fornuftigt ud. For en gangs skyld viser AFR modet
> til at træffe en beslutning der er upopulær på kort sigt, men er
> tvingende nødvendig på lidt længere sigt.
>
> --
> // Wegge


Ja, vi folkepensionister glæder os sandelig over at kunne bidrage med højere
varmeudgifter.
Og ser frem til en skattelettelse på velsagtens et par kroner?

Egon


Anders Wegge Keller (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 11-08-08 13:11

"Egon Stich" <egonstregstichsnabelamail.dk> writes:

> Ja, vi folkepensionister glæder os sandelig over at kunne bidrage
> med højere varmeudgifter.

Det var godt at du har indset at folkepensionisterne udgør en så
væsentlig del af befolkningen, at man ikke kan friholde dem fra de
holdningsændrende afgifter.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

Martin Larsen (10-08-2008)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 10-08-08 18:18

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i meddelelsen news:489f17af$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-14101918.html?rss
>
>

Jeg et hørte et kapitel fra Friedmans nye bog. Han er Al Gore på steroider,
når det gælder alarmisme.
Helle Thorning i sommergæsten sagde også at hun skulle læse Friedman i
ferien(journalist fra NYT).

Vælgerne skal gøre sig rede til vanvittige dommedagskampagner, og når
panikken spreder sig godt hjulpet af DR, så kommer skatter og afgifter.

Mvh
Martin


Zeki (10-08-2008)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 10-08-08 20:31


"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:489f17af$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-14101918.html?rss

Interviewet - som foregik sammen med Connie Hedegaard handlede i
virkeligheden om "hvor der kunne spares" for at komme (CO2) forureningen til
livs.

Det næste bliver at Fogh vil forbyde kød.

"En menu med kød udleder to gange så meget CO2 som en vegetarisk"
http://avisen.dk/koedaedere-sviner-dobbelt-saa-meget-som-vegetarer_5470.aspx

Dernæst kommer der afgift på luft. Hvis du f.eks er sportsmand - eller bare
let bliver forpustet - kan det derfor blive en dyr fornøjelse





Poul E Hansen (10-08-2008)
Kommentar
Fra : Poul E Hansen


Dato : 10-08-08 14:30

On 10 Aug., 18:30, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg
coffeeshop punktum dk> wrote:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-14101918.html?rss
>
>

Næ det lyder rigtigt -olien blev jo ikke ved med at stige så urtigt
som du troede, men faldt endda. Hvis det så skulle ske at olieprisen
stiger for hurtigt til meget høje priser , kan man sænke skatten. Men
det blier måske ikke engang nødvendigt foreløbigt. Ændret (mindre)
olieforbrug vil også regulere prisen så den stiger langsomere.
Den offenlige transport skal støttes mere så buspriserne ikke behøver
være så høje at de for flere til at vælge bilen og dermed brænde den
sidste rest (?) af olien endnu hurtigere af.

Kim2000 (10-08-2008)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 10-08-08 22:02


"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:489f17af$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-14101918.html?rss
>
>
>

Kina kommer med en smart hybridbil enten var det til efteråret eller til
foråret. Den er ret så smart, de første 100 km på el, derefter slår en
dieselmotor over, hvis man skal længere. For rigtig mange er det altså el
til og fra arbejdet, hvilket er bedre for miljøet også hvis det er el
fremstillet med kul. Men se om prisen mon ikke bliver mindst ligeså høj som
alle mulige andre biler. Den slags biler burde naturligvis have væsentlig
lavere afgifter, så prisen fx er 1/2 af en tilsvarende benzinbil. Men det
kan man nok end ikke få sig til at overveje, da det betyder færre indtægter
til staten, så risikere vi jo næste år kun at have 78 milliarder i overskud.



Frank (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 11-08-08 12:10

Hej

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:489f17af$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-14101918.html?rss

Det lyder, IMHO, ikke som om Fogh er citeret korrekt.

At han allerede nu skulle åbne for hvad skattekommissionen skal komme med af
oplæg lyder ikke som ham. Heller ikke selv om der i kommissoriumet står at:
"Skattereformen skal fremme regeringens ambitioner på klima- og
energiområdet ved at tilskynde privatpersoner og virksomheder til at handle
på en miljørigtig og energibesparende måde."

Og skulle han være citeret korrekt har han jo ret. En af de store
udfordringer i fremtiden er jo dels at få folk til at tage de, stadigvæk,
relativt umodne alternativer til fossilt brændstof i anvendelse. Og en
økonomisk gulerod/stok er normalt rimeligt effektive værktøjer til
adfærdsregulering.

Mvh
Frank



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste