Danske statsborgere skal ikke udleveres ti~
Fra : Lyrik

Dato : 26-07-08 23:12

http://jp.dk/indland/krimi/article1396608.ece

Camilla Broe er dansker, enlig mor og sikret en retssag i Danmark. USA vil
have hende udleveret for salg af ecxtasy, men har ikke kunnet fremlægge
beviser. I DK kan hun højest få 16 års fængsel, hvilket er alt for meget,
men i USA hvis retssystem skriger på "Guantanamo!" vil hun kunne få 63 års
fængsel. Oprørende!
Narkotika bliver straffet alt, alt for hårdt!

Mød gerne op i Lyngby ret 16 august og se hvad der sker.(Overfor Sorgenfri
Station)

--
Hilsen
Jens "Lyrik" Bech

Fra : Bo Warming

Dato : 27-07-08 01:46

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fængsel. Oprørende!
> Narkotika bliver straffet alt, alt for hårdt!

Ja. MEN. Lad os tilstræbe at næsten alle injurier ikke kan straffes. Her kan
vi vise verden nye veje.

Men lad os ikke spilde resourcer på at modsætte os verdensejeren USAs
narkoforbud. De tvinger os til at have straf for hashsalg og da de vandt WW2
må vi bøje os og prioritere andre friheder.

Danmarks akutte problem er Islam, så prioriter at profettegninger er
tilladt.

Folk der har solgt narko vidste at de lever livet farligt og ligger som de
har redt.

Vi kan ikke løse alle verdens problemer, så lad os fokusere på det for
Danmark akut vigtige

Fra : E.M.

Dato : 27-07-08 09:56

> [...]
> Narkotika bliver straffet alt, alt for hårdt!
>
> Mød gerne op i Lyngby ret 16 august og se hvad der sker.(Overfor Sorgenfri

""Jeg synes, at det er urimeligt at udlevere Camilla Broe. En dansk
statsborger skal dømmes efter danske principper og dansk retssikkerhed.
Terrorloven er desuden lavet i 2002 - flere år efter at amerikanerne mener,
at min klient har begået noget ulovligt," siger forsvarsadvokat Michael Juul
Eriksen til TV2 Lorry. "Jeg synes, at det er urimeligt at udlevere Camilla
[...]

Sikke noget vås, en forbryder skal naturligvis retsforfølges i det land hvor
forbrydelsen er begået, desuden kan narko-kriminalitet slet ikke straffes
hårdt nok.

E.M.

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-07-08 10:05

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Narkotika bliver straffet alt, alt for hårdt!
>
> Mød gerne op i Lyngby ret 16 august og se hvad der sker.(Overfor Sorgenfri

Hvorfor protesterer folk ikke generelt over at (gammel)danskere kan
udleveres til fremmede lande? Det er umenneskeligt! Hvor er Amnesty og hele
banden af "humane" røvhuller henne?

DK skal ikke udlevere, og DK skal heller ikke forfølge folk der har gjort
noget i andet land som der er straffrit. Dette er 2 grundprincipper for
anstændig og demokratisk retsorden.

HVORFOR protesterer folket dog ikke mod den tiltagende fascisme, hvadenten
den kommer fra EU eller Kalifatet?

Mvh
Martin

Fra : Mohammad Islam

Dato : 27-07-08 15:27

Vi glæder os til at få Kurt Westergaard udleveret til en rigtig retsag i
Saudiarabien. Terrorister de skal bare anholdes og udleveres.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 27-07-08 16:16

On Sun, 27 Jul 2008 16:26:40 +0200, "Mohammad Islam" <islam@is.ok>
wrote:

>Vi glæder os til at få Kurt Westergaard udleveret til en rigtig retsag i
>Saudiarabien.

En "rigtig" retssag...???

Mener du anklagen for at tegne pædofile karavanerøvere og for ikke at
tro på fantasifigurer...???

>Terrorister de skal bare anholdes og udleveres.

Ja, men Kurt Westergaard er IKKE en terrorist...

Fra : Lyrik

Dato : 28-07-08 16:30

> [...]
> tro på fantasifigurer...???

> Ja, men Kurt Westergaard er IKKE en terrorist...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ikke i Danmark! Men han er terrorist i Saudiarabien! Og Danmark har skrevet
under på i EU, at hvis noget er ulovligt i et andet land, så kan det andet
land få borgeren udleveret!

Og Danmark vil også at der ikke skal gøres forskel. Og troede du at det
"kun", var EU-lande, så tror du fejl for nu står en dansk statsborger på
nippet til at blive udleveret til USA som vil give hende 63 års fængsel for
noget de ikke vil dokumentere overfor dansk retsvæsen at hun har gjort! En
retssag som sagtens kunne køre på dansk grund!

Og det sørgelige er at I ikke er ret opvakte, men bare hytter jeres eget
skind og gotter jer hver gang en straf rammer naboen!!-Først hentede de
bageren, men jeg var ligeglad! Så hentede de min nabo, og jeg grinede min
røv i laser, for så kunne jeg slippe for hans høje musik!-Men......nu banker
det på MIN dør!??? Gad vide hvem det kan være???........

Jens

Fra : ' @

Dato : 28-07-08 18:08

On Mon, 28 Jul 2008 17:30:09 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

>,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
>Ikke i Danmark! Men han er terrorist i Saudiarabien!

hvordan det?

har K W overhovedet nogensinde været i Saudi Arabien?

har han tegnet profeter i Saudi Arabien?

en ting er at befinde sig i et land og bryde dette lands love, på det
plan har der længe før EF og EU eksisteret udleveringsaftaler mellem
adskillige lande, især for økonomisk kriminalitet,

noget ganske andet er en dansker som foretager sig noget fuldt lovligt
i Danmark,

det kan da aldrig afstedkomme en udlevering til et andet land af nogen
som helst grund

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-08 20:09

"' @" <1.'@invalid.net> skrev i en meddelelse

> noget ganske andet er en dansker som foretager sig noget fuldt lovligt
> i Danmark,
>
> det kan da aldrig afstedkomme en udlevering til et andet land af nogen
> som helst grund

Vi HAR aftalt med EU at udlevere danske borgere til retsforfølgelse i andre
EU lande - også
for forhold, som ikke er strafbare i Danmark.

Carl Alex Friis Nielsen
Elsk mig - tag mig som jeg tror jeg er !

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 28-07-08 20:40

On Mon, 28 Jul 2008 21:08:36 +0200, "Carl Alex Friis Nielsen"
<cafn*mail.dk> wrote:

>Vi HAR aftalt med EU at udlevere danske borgere til retsforfølgelse i andre
>EU lande - også
>for forhold, som ikke er strafbare i Danmark.

Sgu da ikke for ting foretaget i Danmark....

Fra : Lyrik

Dato : 28-07-08 20:52

> Sgu da ikke for ting foretaget i Danmark....
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Danmark har underskrevet en aftale om internetkriminalitet hvorefter
forbrydelsen regnes begået i det land hvis indbyggere er blevet krænket af
danskeren!
Danmark har så til hensigt at udlevere sine egne borgere til det krænkede
land hvor de vil få grumheden at føle!

Kort sagt vores regering har forrådt befolkningen!

Jens

Fra : ' @

Dato : 28-07-08 21:07

On Mon, 28 Jul 2008 21:51:31 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

> [...]
>
>Danmark har underskrevet en aftale om internetkriminalitet hvorefter
>forbrydelsen regnes begået i det land hvis indbyggere er blevet krænket af

det er dybt krænkede for mig at nogle tyskere farter afsted med 200+
km/timen på motorvejene

tror du i ramme alvor at den krænkelse vil bevirke at disse tyskere
står til en dansk fartbøde?

du skal ikke tro at du hører til AA-møderne

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 28-07-08 23:06

wrote:

> [...]
>
>Danmark har underskrevet en aftale om internetkriminalitet hvorefter
>forbrydelsen regnes begået i det land hvis indbyggere er blevet krænket af

Hvilket svarer til, at hvis jeg hackede en bank i Tyskland, så er
forbrydelsen begået i Tyskland, selvom jeg rent fysisk sad i
Danmark...

>Danmark har så til hensigt at udlevere sine egne borgere til det krænkede
>land hvor de vil få grumheden at føle!

Men i det tilfælde med Kurt Westergaard, er der jo ingen
skadeslidte... At nogen er "moralsk krænkede" er sgu deres eget
problem... Jeg kan jo heller ikke kræve dværgen fra Iran udleveret til
Danmark, bare fordi hans udtalelser krænker mig....

>Kort sagt vores regering har forrådt befolkningen!

Kort sagt, du har ikke forstået ret meget...

Fra : TL

Dato : 29-07-08 08:26

On Mon, 28 Jul 2008 21:51:31 +0200, in dk.politik "Lyrik"
<lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> [...]
>danskeren!
>Danmark har så til hensigt at udlevere sine egne borgere til det krænkede

Kun indenfor EU. Det er selvfølgelig også galt nok.

Fra : David Konrad

Dato : 29-07-08 12:14

TL wrote:

> Kun indenfor EU. Det er selvfølgelig også galt nok.

Ja, og der er jo ikke engang total tvang, som flere bilder sig ind. Den med
dobbelt strafbarhed gælder altså stadig, hvis nogen er i tvivl. Danmark er
f.eks ikke forpligtiget til at udvise tyskere der har bedrevet
holocaustbenægtelses-propaganda i Danmark. De 32 områder hvor
EU-arrestordren gælder er dog stort set i alle lande forbudt.

Fra : ' @

Dato : 28-07-08 20:46

<cafn*mail.dk> wrote:

>"' @" <1.'@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Vi HAR aftalt med EU at udlevere danske borgere til retsforfølgelse i andre
>EU lande - også
>for forhold, som ikke er strafbare i Danmark.

ja da

men ulovligheden skal trods alt have foregået i det pågældende land
for at kunne udvirke en udlevering, alt andet lyder da fuldstændig
tåbeligt

eksempel vise nazi-ytringer og symboler er forbudt i Tyskland,

dette betyder dog ikke at en dansker som fuldt lovligt i danmark gør
noget nazi-fy-noget som er forbudt i Tyskland kan udleveres til
retsforfølgelse

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Lyrik

Dato : 28-07-08 20:56

"' @" <1.'@invalid.net> skrev i meddelelsen
> [...]

> dette betyder dog ikke at en dansker som fuldt lovligt i danmark gør
> noget nazi-fy-noget som er forbudt i Tyskland kan udleveres til
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvis en dansker på en tysk newsgruppe fremsætter nazistisk propaganda, vil
forbrydelsen ifølge dansk tiltrædelse af internetaftale, antages at have
foregået i Tyskland, som derefter vil kunne få danskeren udleveret til
strafforfølgelse!

Men I sov i timen da det blev vedtaget!!

Jens

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 28-07-08 23:12

On Mon, 28 Jul 2008 21:56:20 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

> [...]
>forbrydelsen ifølge dansk tiltrædelse af internetaftale, antages at have
>foregået i Tyskland, som derefter vil kunne få danskeren udleveret til

DEN påstand må du gerne lige bevise...

Fra : Lyrik

Dato : 28-07-08 23:28

> DEN påstand må du gerne lige bevise...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
så gerne:
Kapitel 2 a

Betingelser for udlevering til medlemsstater i Den Europæiske Union

§ 10 a. Udlevering af personer til strafforfølgning eller straffuldbyrdelse
i en medlemsstat i Den Europæiske Union for en lovovertrædelse, der efter
lovgivningen i den medlemsstat, der har anmodet om udlevering, kan straffes
med fængsel eller anden frihedsberøvende foranstaltning i mindst 3 år, kan
ske på grundlag af en europæisk arrestordre, selv om en tilsvarende handling
ikke er strafbar efter dansk ret, for følgende handlinger:

1) Deltagelse i en kriminel organisation.

2) Terrorisme.

3) Menneskehandel.

4) Seksuel udnyttelse af børn og børnepornografi.

5) Ulovlig handel med narkotika og psykotrope stoffer.

6) Ulovlig handel med våben, ammunition og eksplosive stoffer.

7) Bestikkelse.

8) Svig, herunder svig, der skader De Europæiske Fællesskabers finansielle
interesser.

9) Hvidvaskning af udbyttet fra strafbart forhold.

10) Falskmøntneri, herunder forfalskning af euroen.

11) Internetkriminalitet.

12) Miljøkriminalitet, herunder ulovlig handel med truede dyrearter og
ulovlig handel med truede plantearter og træsorter.

13) Menneskesmugling.

14) Forsætligt manddrab og grov legemsbeskadigelse.

15) Ulovlig handel med menneskevæv og -organer.

16) Bortførelse, frihedsberøvelse og gidseltagning.

17) Racisme og fremmedhad.

18) Organiseret eller væbnet tyveri.

19) Ulovlig handel med kulturgoder, herunder antikviteter og kunstgenstande.

20) Bedrageri.

21) Afkrævning af beskyttelsespenge og pengeafpresning.

22) Efterligninger og fremstillinger af piratudgaver af produkter.

23) Forfalskning af officielle dokumenter og ulovlig handel med falske
dokumenter.

24) Forfalskning af betalingsmidler.

25) Ulovlig handel med hormonpræparater og andre vækstfremmende stoffer.

26) Ulovlig handel med nukleare og radioaktive materialer.

27) Handel med stjålne motorkøretøjer.

28) Voldtægt.

29) Forsætlig brandstiftelse.

30) Strafbare handlinger omfattet af Den Internationale Straffedomstols
straffemyndighed.

31) Skibs- eller flykapring.

32) Sabotage.

§11=Internetkriminalitet

§17=Racisme og fremmedhad

Altså hvis det i Tyskland kan give 3 års straf så ryger du derned med det
vuns, selv om det du har ytret er lovligt eller mindre kriminelt i
Danmark..........................................Men-men-men!:

Stk. 2. Udlevering af personer til strafforfølgning i en medlemsstat i Den
Europæiske Union for handlinger, der ikke er omfattet af stk. 1, kan ske på
grundlag af en europæisk arrestordre, hvis den strafbare handling i den
pågældende stat kan medføre fængsel i mindst 1 år og en tilsvarende handling
er strafbar efter dansk ret.

Stk. 3. Udlevering af personer til fuldbyrdelse af en dom i en medlemsstat i
Den Europæiske Union for handlinger, der ikke er omfattet af stk. 1, kan ske
på grundlag af en europæisk arrestordre, hvis den pågældende ved dommen er
idømt fængsel eller en anden frihedsberøvende foranstaltning af mindst 4
måneders varighed og en tilsvarende handling er strafbar efter dansk ret.

Stk. 4. Udlevering til strafforfølgning eller straffuldbyrdelse for flere
strafbare forhold kan finde sted, selv om betingelserne i stk. 1-3 kun er
opfyldt med hensyn til et af forholdene.

Kort sagt EU har så godt som fri udleveringsret. Advokater må specialisere
sig i skilsmisseret for eksempel. De kan da ikke hele lovsamlingen!-naaaj!

Men befolkningen bliver straffet efter det hele! De skal kunne den! Og nu
skal de også kunne alle de andre EU landes lovgivning...Tak for kaffe! Siger
jeg bare. At ingen danskere undtagen mig har protesteret er beskæmmende for
dem! jeg har gjort min pligt!

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 28-07-08 23:51

On Tue, 29 Jul 2008 00:27:48 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

> [...]
>ske på grundlag af en europæisk arrestordre, selv om en tilsvarende handling
>ikke er strafbar efter dansk ret, for følgende handlinger:

<snipper lige de ting der åbenlyst ikke har med sagen at gøre>

>11) Internetkriminalitet.
>
>17) Racisme og fremmedhad.
>
>§11=Internetkriminalitet
>
>§17=Racisme og fremmedhad

Ok, det var vi så enige om...

>Altså hvis det i Tyskland kan give 3 års straf så ryger du derned med det
>vuns, selv om det du har ytret er lovligt eller mindre kriminelt i
>Danmark..........................................Men-men-men!:

Præcis "MEN".... En ytring i en nyhedsgruppe er IKKE
internetkriminalitet, så der er kun "Racisme og fremmedhad" tilbage...

> [...]
>pågældende stat kan medføre fængsel i mindst 1 år og en tilsvarende handling

Altså så skal den strafbare handling vi taler om (ytringen i en tysk
nyhedsgruppe), være sket i Tyskland, hvilket den IKKE er, hvis jeg
skrev det her i Danmark.... At Tyskland kopierer indlæg fra TDC's
server, gør altså ikke disse indlæg til tyske...

>Kort sagt EU har så godt som fri udleveringsret.

Nej, du har overhovedet ikke påvist at et indlæg sendt til
nyhedsgruppen de."et-eller-andet", er omfattet af tysk lovgivning...

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-07-08 09:19

> [...]
> Siger jeg bare. At ingen danskere undtagen mig har protesteret er
> beskæmmende for dem! jeg har gjort min pligt!

Enig.

Mvh
Martin

Fra : TL

Dato : 29-07-08 08:25

On Mon, 28 Jul 2008 21:08:36 +0200, in dk.politik "Carl Alex Friis
Nielsen" <cafn*mail.dk> wrote:

>"' @" <1.'@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Vi HAR aftalt med EU at udlevere danske borgere til retsforfølgelse i andre
>EU lande - også
>for forhold, som ikke er strafbare i Danmark.

En helt urimelig og vanvittig aftale, efter min mening.

Fra : David Konrad

Dato : 29-07-08 12:15

TL wrote:

> En helt urimelig og vanvittig aftale, efter min mening.

Så galt er det heldigvis heller ikke
http://www.europa-kommissionen.dk/presse/europa/apr05/mindretal_i_noegleposition/

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 28-07-08 18:38

wrote:

>Ikke i Danmark! Men han er terrorist i Saudiarabien!

Han har da svjv. aldrig været i SaudiArabien...

>Og Danmark har skrevet
>under på i EU, at hvis noget er ulovligt i et andet land, så kan det andet
>land få borgeren udleveret!

Hvilket overhovedet IKKE har nogen relevans...

<snip resten af sludderet>

Jeg har da også lavet grin med den pædofile karavanerøver, men derfor
kan jeg da ikke udleveres til "stenalder-landene"...

Fra : '@

Dato : 27-07-08 16:41

wrote:

>Vi glæder os til at få Kurt Westergaard udleveret til en rigtig retsag i
>Saudiarabien.

hvad har han da bedrevet i S A?

har han nogensinde været i S A?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Lyrik

Dato : 28-07-08 16:16

Den 27.07.2008 kl. 11:05 skrev Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk>:

> [...]

> udleveres til fremmede lande? Det er umenneskeligt! Hvor er Amnesty og
> hele banden af "humane" røvhuller henne?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jamen det har jeg som den eneste her på gruppen protesteret imod da
EU-traktaterne første gang førte det til bogs!

Den eneste!! Den eneste!!

Jeg påpegede at selv om det du har gjort er lovligt i Danmark, så giver
EU-traktaterne for eksempel Spanien lov til at få dig udleveret, hvis det
bare er ulovligt i Spanien for eksempel! Det vil sige at du ikke alene som
borger i Danmark skal vide hvad der er ulovligt i Danmark! Du skal vide om
det også er ulovligt i et af de andre EU-lande! Ellers kan pågældende land
forlange dig udleveret!

Jeg skrev og skrev, men ikke én eneste gad at kommentere på det!! De
slugte traktaten råt.

Det kunne blive gældende hvis vi siger noget her i gruppen som er ulovligt
i et andet EU-land og det bliver anmeldt til dette land! Så kan man
risikere at blive udleveret til retsforfølgelse for racistiske eller
hadefulde udtalelser!
Hvorfor reagerede ingen? Og hvorfor protesterer ingen? Hvem startede denne
tråd om udlevering af en dansk kvinde der måske gjorde noget for 10 år
siden og som Lene Espersen som en dikkende lammehale til alt til højre for
Glistrup bare sender afsted til over 60 års fængsel. En kvinde som er
blevet enlig mor i mellemtiden og blevet en hel anden!

Er 16 års mulig fængsel i Danmark ikke nok til de evindelig
straftørstende? Muhammedanerne har set lyset af dansk udleveringsvillighed
og forlanger tegneren udleveret fordi det han har gjort er forbudt i deres
land!!

JA!!!-JAA!! For helvede de har forstået dansk tankegang= udlevering! Så
skrig så højt I kan inden i selv havner i et fremmed fængsel!

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Lyrik

Dato : 28-07-08 23:43

> [...]
> Narkotika bliver straffet alt, alt for hårdt!
>
> Mød gerne op i Lyngby ret 16 august og se hvad der sker.(Overfor Sorgenfri
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg vil gerne påpege denne § i loven om udlevering til tredielande:

Stk. 2. Udlevering må endvidere ikke finde sted, hvis der er fare for, at
den pågældende efter udleveringen vil blive udsat for tortur eller anden
umenneskelig eller nedværdigende behandling eller straf.

USA er kendt for tortur og nedværdigende straf! Deres fængselsforhold er
danskerne bekendt igennem TV og nyhedsformidling. Voldtægt af fanger hører
til dagens orden!

Jeg håber Camilla Broes advokat kan anføre sådanne grunde!

Alle udleveringsparagrafferne strander på at justitsministeren kan udlevere
hvis hun skønner det!

Jens