Ikke at jeg er enig
Fra : Kim2000

Dato : 23-07-08 11:05

Jeg er ikke sikker på jeg er enig med CEPOS chefens argumenter. Han har lige
har været i TV2 Nyhederne og forklaret hvorfor skatterne skal sænkes. Men
det er dog befriende at en organisation har ansat en mand, der stille og
roligt kan fremføre sine argumenter, som man så kan tage stilling til.

mvh
Kim

Fra : Ivannof

Dato : 23-07-08 14:18

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> og roligt kan fremføre sine argumenter, som man så kan tage stilling til.

Lige nu har vi 6 partier, der siger at skatten skal være i top. Venstre har
gennemført en finanslov, der ALDRIG har været dyrere. Det ville være rart
med bare ét parti, der synes at pengene ligger godt i borgernes lommer og
ikke synes det er en fordel at en stats- eller kommunalansat skal have sin
del af kagen før du må bruge de resterende mønter!

Hilsen Ivan

Fra : '@

Dato : 23-07-08 15:42

On Wed, 23 Jul 2008 15:18:25 +0200, "Ivannof" <ivannof@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>ikke synes det er en fordel at en stats- eller kommunalansat skal have sin
>del af kagen før du må bruge de resterende mønter!

en politiker som lover skattenedsættelser lyver

penge er magt og ingen politker ønsker at blive mindre magtfuld

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 23-07-08 20:43

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> lommer og ikke synes det er en fordel at en stats- eller kommunalansat
> skal have sin del af kagen før du må bruge de resterende mønter!

Vi har jo set GW Bush forsøge det stunt med at nedsætte skatterne for at
rette op på USAss økonomi et utal af gange, og det har givet detmodsatte
resultat hvergang, med det resultat at hele verdensøkonomien på et tidspunkt
vil kolapse hvis ikke der snart sker noget.

Så hovrdan CEPOS kan blive med med at fremføre deres argumenter er for mig
uforståeligt

PEter

Fra : Peter Bang

Dato : 23-07-08 21:13

Peter K. Nielsen <nixen@bixennej.dk> skrev:

>Så hovrdan CEPOS kan blive med med at
>fremføre deres argumenter er for mig
>uforståeligt
>
>PEter

Blandt CEPOS-tilhængere finder du en del af de mennesker i dette
land, der har store udgifter hver eneste måned.

Kvadratmeterprisen nord for København er voldsom. Sommerhuse i
Gl. Skagen og Tisvilde er frygteligt dyre. En Audi Q7 er i den
dyre ende, for slet ikke at snakke om fruens Mini Cooper. Mange
tænker slet ikke på, hvad en 48-fods sejlbåd koster. For slet
ikke at snakke om prisen på en kajplads i Tuborg Havn og et
medlemsskab af Kongelig Dansk Yacht Klub. Jakkesæt og rober fra
franske modehuse er ikke billige og de lange aftener på de dyre
restauranter i city koster kassen. Tre ugers sommerferie på
hotel ved como-søen og 14 dages skiferie i Sct. Anthon kræver
også likvid kapital.

Og når skatten så også skal betales, så er der bare ikke meget
tilbage.

CEPOS vil naturligvis påstå, at den slags forbrug holder hjulene
igang.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 23-07-08 21:24

"Peter Bang (slet RNHCH)" <peterbang@RNHCHprivat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> tilbage.
>
> CEPOS vil naturligvis påstå, at den slags forbrug holder hjulene

nå sådan- jamen så forstår jeg da bedre. Skal vi så ikke helt afskaffe alt
hvad der hedder skat og moms. Det er jo frygteligt synd for dem at de skal
trækkes med alle de kæmpe udgifter. tænk hvis en gik neden om og hjem så går
hjulene jo i stå

Peter

Fra : Peter Bang

Dato : 24-07-08 07:10

> [...]
>jo frygteligt synd for dem at de skal
>trækkes med alle de kæmpe udgifter.
>tænk hvis en gik neden om og hjem så går

Jeg er stensikker på at CEPOS finder, at skat og moms er selve
årsagen til, at de en gang hvert andet år må undlade at
opgradere bilparken eller hjemmeadressen. Derfor skal skatten på
deres sidsttjente og - husk det nu - hårdt tjente kroner sættes
ned.

Penge der frigives i Hellerup gør sig naturligvis bedre, end
penge, der frigives i København NV.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-07-08 07:52

"Peter Bang (slet TG0WN)" <peterbang@TG0WNprivat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ned.
>
> Penge der frigives i Hellerup gør sig naturligvis bedre, end

ja ja klart -

Peter

Fra : Sten Schou

Dato : 24-07-08 09:17

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> skrev i meddelelsen

> "Peter Bang (slet TG0WN)" <peterbang@TG0WNprivat.dk> skrev i meddelelsen

> ja ja klart -

Ak ja, når man lever i en osteklokke er misundelse en grim ting. Kom ud i
den virkelige verden, og se, at også "almindelige" mennesker synes skatten i
DK er alt for høj.

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/08/23/235704.htm?rss=true

Hilsen Sten

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-07-08 19:33

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> den virkelige verden, og se, at også "almindelige" mennesker synes skatten

ja det er jo det der er så beskæmmende - på trods af af Bush har ført præcis
CEPOS politik, så er der stadig mange danskere der opfatter CEPOS som
nærmest en sanhedsguru

Peter

Fra : TL

Dato : 26-07-08 16:54

On Thu, 24 Jul 2008 20:33:27 +0200, in dk.politik "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixennej.dk> wrote:

>ja det er jo det der er så beskæmmende - på trods af af Bush har ført præcis
>CEPOS politik

Hvis man vil kritisere og og modarbejde noget, så skal det bare
associeres med George Bush.

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-08 19:21

TL wrote:

> Hvis man vil kritisere og og modarbejde noget, så skal det bare
> associeres med George Bush.

Ja, han bliver alle tiders bushemand.

Fra : David Konrad

Dato : 27-07-08 04:23

Knud Larsen wrote:

> Ja, han bliver alle tiders bushemand.

Om 20-30 år bliver han ellers rehabiliteret, og alverden vil først da kunne
fatte og forstå storheden i George W. Bush projekt. Statuen i Lincoln
Memorial vil blive revet ned, og stedet omdøbt til Bush Memorial - en ny 260
fod Bush-statue af purt guld bliver et fremtidigt pilgrimsmål for alle
klodens frihedselskende demokrati-tilhængere, gennem i hvert fald de næste
10.000 år.

Muligvis har jeg i ovenstående selv digtet lidt ind, men jeg hører da både
Bush selv og de få ideologiske tilhængere der endnu er tilbage være
overbeviste om, at han en dag vil få æren for at have kæmpet sejrrigt for
frihed og demokrati, imod ondskabens akse og hele imperier af terrorister.

Vi skal ikke længere tilbage end marts måned, hvor vor egen statsminister på
Bush' ranch sagde de udødelige ord : Du, hr. præsident, har mere end nogen
anden udbredt en vision for frihed og demokrati over hele verden.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-07-08 07:26

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> på Bush' ranch sagde de udødelige ord : Du, hr. præsident, har mere end
> nogen anden udbredt en vision for frihed og demokrati over hele verden.

Han vil blive husket som manden der satte USAs gode renome over styr, og
soglte ud af amerikas fine idealer om frihed og demokrati

Peter

Fra : David Konrad

Dato : 27-07-08 10:18

Peter K. Nielsen wrote:

> Han vil blive husket som manden der satte USAs gode renome over styr,
> og soglte ud af amerikas fine idealer om frihed og demokrati

Jeg tror ikke mange er uenige - selv i USA. Selv blandt trofaste
Bush-støtter. Når han er væk, er dem der stod bag det moderne
neokonservative tankegods vel også snart væk. Der er ikke meget positivt at
arve for den kommende præsident.

Men det kan vise sig problematisk. Der kan meget vel i fremtiden, indenfor
10-20 år, komme et "behov" for et stærkt USA der tør starte en krig, og da
vil ingen præsident i USA turde gå imod en 5/6-del verden, for tænk nu hvis
man endte som Bush, og kun få lande, afhængig af siddende regering, vil
turde indgå med USA i en alliance, for at løse et problem.

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-07-08 10:12

> [...]
> frihed og demokrati, imod ondskabens akse og hele imperier af terrorister.

Og det må vi se om du får ret i om 20 år. Det ville jeg tro du gjorde, hvis
ikke verden til den tid er blevet et helvede pga hærgende rød- og
islamofascisme.
Vi ses 2028.

Mvh
Martin

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-07-08 07:24

"TL" <tl_dp@adelphia.net> skrev i meddelelsen

> Hvis man vil kritisere og og modarbejde noget, så skal det bare
> associeres med George Bush.

det er jo et faktum at han ved flere lejligheder har forsøgt sig med
skattelettelser til de rigeste, og det er da også et faktum at amreikansk
økonomi er i kaos

PEter

Fra : TL

Dato : 27-07-08 08:14

On Sun, 27 Jul 2008 08:24:12 +0200, in dk.politik "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixennej.dk> wrote:

> [...]
>
>det er jo et faktum at han ved flere lejligheder har forsøgt sig med
>skattelettelser til de rigeste, og det er da også et faktum at amreikansk

"præcis CEPOS politik" er vist lidt store ord om manden, der har
siddet i præsidentstolen mens USA har vendt til et enormt underskud på
statsbudgettet.

Sanfheden er jo, at der ikke er meget til fælles mellem CEPOS og Bush.

Fra : '@

Dato : 27-07-08 10:17

On Sun, 27 Jul 2008 08:24:12 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixennej.dk> wrote:

> [...]
>
>det er jo et faktum at han ved flere lejligheder har forsøgt sig med
>skattelettelser til de rigeste, og det er da også et faktum at amreikansk

det har sikkert mere at gøre med at det arbejde som udføres af
ufaglærte i stor stil udføres i Kina og ikke i USA

et firma som Wallmart importerer hvert år for milliarder fra Kina

og samlet set er den amerikanske import meget større end eksporten og
har været det i flere år,

DET vil give ethvert land økonomiske problemer

bare USA's samhandel med kina i 2007

import fra Kina til en værdi af 323 MIA $

mens eksporten til Kina kun var til en værdi af 61 MIA $

flere tal her:
http://dataweb.usitc.gov/scripts/cy_m3_run.asp

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-07-08 07:59

> hvad der hedder skat og moms. Det er jo frygteligt synd for
> dem at de skal trækkes med alle de kæmpe udgifter. tænk hvis
> en gik neden om og hjem så går hjulene jo i stå

Ja, vi må bestemt gøre en kæmpeindsats for de betrængte
millionærer.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-08 09:14

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Ja, vi må bestemt gøre en kæmpeindsats for de betrængte millionærer.

Nu er det altså faktisk ganske normalt at være millionær her i landet - hvad
mig dig selv ? eller din kone ?

På samme måde er det ikke specielt de superrige, der er berørt af
topskatten; men også ganske normale
arbejdere og funktionærer.
Og så er det jo heller ikke kun dem som betaler den høje skat der lider; men
også dem, der ikke bliver helbredt, plejet, undervist osv., fordi dem som
skal levere ydelsen heller vil holde fri i stredet for at betale
topskat.

Jeg kan heller ikke se hvis fordel det er at jeg pt. maler vinduerne i mit
hus i stedet for at hyre en
professionel til det - der er sgu for dyrt at jeg skal arbejde ca 10 timer
for at kunne hyre en anden
til at arbejde een time til samme løn.

Ikke fordi jeg på nogen måde føler mig for fin til den slags arbejde; men
det kunne jo være jeg som datalog kunne bruge den samme tid på noget der
havde større værdi for samfundet - eller at en person,
der ikke evner at gennemføre en vidergående akademisk uddannelse måske kunne
få sig et
meningsfyldt arbejde som maler.

Carl Alex Friis Nielsen
Elsk mig - Tag mig som jeg tror jeg er.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-07-08 09:47

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i meddelelsen

> Nu er det altså faktisk ganske normalt at være millionær her
> i landet - hvad mig dig selv ? eller din kone ?

Vi er ikke millionærer - men vi er nok det man vil kalde
velstillede uden at det er prangende.

> På samme måde er det ikke specielt de superrige, der er
> berørt af topskatten; men også ganske normale
> arbejdere og funktionærer.

Ironi er ikke din stærke side? Den var ellers tydelig: lad os
allesammen slå et slag for de betrængte millionærer. De har jo
ingenting at rutte med og derfor er deres butlere, stuepiger,
barnepiger, chauffører m.v. stadig fattige! -tsk! tsk! Den var
da ellers ret tydelig, skulle jeg mene.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-08 13:35

> Vi er ikke millionærer - men vi er nok det man vil kalde velstillede uden
> at det er prangende.

Hvis du tæller pensionsopsparing, værdien af bil, friværdi i fast ejendom
osv. sammen er du så
sikker ?

Som offentligt ansat opsparer du jo en væsentlig del af din løn i din
pensionsopsparing.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-07-08 14:59

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i meddelelsen
Som offentligt ansat opsparer du jo en væsentlig del af din
løn i din
> pensionsopsparing.

Ikke hvis jeg er tjenestemand!

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-08 15:13

Carl Alex Friis Nielsen wrote:
> [...]
> ejendom osv. sammen er du så
> sikker ?
>
> Som offentligt ansat opsparer du jo en væsentlig del af din løn i din

Arne HAR tidligere fortalt om hvordan det er en guldgrube at eje eget hus,
og at han kom med mens pengene i kisten klingede, - så det ville være meget
mærkeligt, hvis han ikke var god for minimum en mio kr.

Men måske har han givet dem væk til Kim Jong Il eller til Hugo Chavez, eller
har spillet dem op i Rusland - fædrelandet -

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-07-08 19:37

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Men måske har han givet dem væk til Kim Jong Il eller til Hugo Chavez,
> eller har spillet dem op i Rusland - fædrelandet -

Aner man lidt misundelse??????????++

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-08 11:52

Peter K. Nielsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i
> meddelelsen news:004c90df$0$4210$c3e8da3@news.astraweb.com...

> Aner man lidt misundelse??????????++

Over at give sine værdier væk til diktatorer? Nej,

Vores hus er steget lige så meget som alle andres, så heller ikke dér,
behøver jeg at være misundelig, - derudover kom jeg ud af aktier før
markedet faldt. Jeg under skam gerne Arne, at få midler han kan aflevere til
Castro, eller hvem den heldige har været

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-08 13:41

at eje eget hus, og at han kom med mens pengene i kisten
klingede, - så det ville være meget mærkeligt, hvis han ikke
var god for minimum en mio kr.

> Aner man lidt misundelse??????????++

Jeg tror at Knud d.Hellige Larsen er smadder misundelig, men
det rører mig egentlig ikke - jeg kan ikke læse hans
udgydelser og behøver derfor heldigvis ikke at svare på dem.

Hans løgnehistorier og fordrejninger af kendsgerningerne lader
heller ikke i dette indlæg hans tidligere personudfald mod mig
noget efter, men vi har jo længe kunnet konstatere at han er
ude efter min krop, og det på trods af at jeg flere gange har
afvist hans tilnærmelser - og da vi jo ved at en forsmået
kvinde kan være farlig, mon så ikke at Knud d. Hellige Larsen
i virkeligheden er en forsmået kvinde - eller måske en
kvindagtig mand? Jeg tror det.

For alle tilfældes skyld: lad være med at tro noget som helst
på hvad Knud d.Hellige Larsen udtaler om mig - regn med at det
er løgn det hele, i bedste fald fordrejelser af sandheden. Men
deri er han også en sand mester! ;-/

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-08 17:34

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]

> på hvad Knud d.Hellige Larsen udtaler om mig - regn med at det
> er løgn det hele, i bedste fald fordrejelser af sandheden. Men

Humor forstår den gamle quasi-stalinist heller ikke, men det er jo
symptomatisk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-07-08 19:36

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> og derfor er deres butlere, stuepiger, barnepiger, chauffører m.v. stadig
> fattige! -tsk! tsk! Den var da ellers ret tydelig, skulle jeg mene.

Enig

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-07-08 19:35

> [...]
> havde større værdi for samfundet - eller at en person,
> der ikke evner at gennemføre en vidergående akademisk uddannelse måske

mener du seriøst at alle der evner at tage en akedemisk uddannelse også
tager en???

og finder du at uakedemisk arbejde er mindre værd end akedemisk arbejde????

Peter

Fra : Joakim

Dato : 26-07-08 12:01

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> skrev i en meddelelse

> mener du seriøst at alle der evner at tage en akedemisk
> uddannelse også tager en???
>
> og finder du at uakedemisk arbejde er mindre værd end akedemisk
> arbejde????

Lønmæssigt? Helt bestemt.

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-08 19:37

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> skrev i en meddelelse

> mener du seriøst at alle der evner at tage en akedemisk uddannelse også
> tager en???

Nej - har jeg heller aldrig hævdet; men det sker i stigende omfang, idet vi
her i landet med vores enorme akademikersnobberi har travlt med at
marginalisere en stadigt sigende andel af befolkningen, som bare
ikke kan - man skal jo næsten være student for at kunne blive pedel nu om
dage. Ville det ikke være at
udvise socialt ansvar at sørge for at der også er et arbejde til dem som
ikke kan blive akademikere ?

> og finder du at uakedemisk arbejde er mindre værd end akedemisk
> arbejde????
Det har jeg heller aldig hævdet at akademisk arbejde generelt er. Nogen
akademikere udfører de fleste af
de mest værdifulde opgaver i samfundet (læger, ingeniører, videnskabsmænd
osv.) medens andre ikke gør.
Hvis man regner ud fra folks livsløn er det helt klart IKKE akademikerne der
klarer sig bedst - eksempelvis
er det først omkring 50 årsalderen at gennemsnitsakademikeren overhaler den
gennemsnitlige ufaglærte.

Hvis det job jeg har brugt ca. 7 år på universitet på at lære at kunne
bestride og ca. 15 år på at opbygge
erfaring i at udføre har SAMME værdi for samfundet som en faglært malers
arbejde, så kan det da kun koste
samfundet værdier at jeg selv på amatørbasis udfører jobbet på
(forhåbentligt) særdeles mindre effektiv vis,
end hvis jeg overlod jobbet til specialisten. Hvis det eksempelvis tager mig
3 timer at lave det som maleren
skulle bruge 1 time på, så har samfundet da mistet værdien af to timers
arbejde i forhold til hvis jeg i stedet havde brugt de tre timer på det
arbejde jeg er dygtig til.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-07-08 07:29

> [...]
> dage. Ville det ikke være at
> udvise socialt ansvar at sørge for at der også er et arbejde til dem som

du får det ellers til atlyde sådan og holdningen skinner igennem i dit svar

> [...]
> arbejde jeg er dygtig til.

> du får det ellers til atlyde sådan og holdningen skinner igennem i dit

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-08 19:09

> [...]
> tager en???
>
> og finder du at uakedemisk arbejde er mindre værd end akedemisk

Gør ikke alle akademikere det?

Egon

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-07-08 07:55

> [...]

> meget
> tilbage.
>
> CEPOS vil naturligvis påstå, at den slags forbrug holder

Jamen, det gør de da også - de sørger for at fattigdommen ikke
er så udbredt som den ellers ville være. De har jo ansat
fattigfolk til det løse og dermed afskaffet en del af
arbejdsløsheden: stuepigerne er fattige, chaufførerne er
fattige, ja, selv butleren er fattig. Dertil kommer de fattige
kokkeenepiger, de fattige rengøringsfolk fra Polen, de fattige
barnepiger og de fattige selskabsdamer. Nu har den bedst
betalte dame på overførselsindkomster, dronning Margrethe II
jo netop mistet en af sine selskabsdamer, og har dekreteret -
om ikke landesorg, så dog hofsorg. Begivenheden er naturligvis
blevet nyhedsstof i TV, hvorimod tåbelige ting som at det
vrimler med levende myrer i Paladsteatrets slik-butik ikke
vækker den store opmærksomhed - man kan jo altid forestille
sig at være på skovtur.

Nej, vi bør bøje os dybt i støvet for CEPOS' tankegods og være
evig taknemmelige for de tanker der udspys fra den kant. Vi
bør også metage de føromtalte fattigrøve i vores morgenbøn
- ja, jeg mener naturligvis dem der på trods af deres
uendelige fattigdom alligevel formår at beskæftige
kammertjenere, kokkeenepiger, stuepiger,
barneplejersker/au-pair-piger og give dem et meningsfyldt liv
her i denne barske og utaknemmelige verden.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-08 10:11

> [...]
> alligevel formår at beskæftige kammertjenere, kokkeenepiger, stuepiger,
> barneplejersker/au-pair-piger og give dem et meningsfyldt liv her i denne

Bravo..!!

Egon

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-07-08 11:19

"Egon Stich" <egonstregstichsnabelamail.dk> skrev i meddelelsen

> Bravo..!!

Rart at se at sultens forpinte slavehær har kræfter til falbelader og
bifald.
Så står det måske ikke så slemt til

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-08 23:28

!

> [...]
> noget.
> Så hovrdan CEPOS kan blive med med at fremføre deres argumenter er

Måske fordi det er det økonomer når frem til, - som man kunne se i sidste
forskningsrapport om sagen. SocDem'erne "tror" ikke på at det går bare
nogenlunde som rapporten siger, og indimellem indrømmer de, at det er fordi
de synes "teorien" er forkert, - dvs selv om også "de fattige" bliver
rigere, så vil de ikke være med, fordi de rige også bliver det.

Bush har forsøgt "et utal af gange"- det var mange, og kun "forsøgt", så kan
der vel ikke være nogen effekt.

Jeg tror du skal forske lidt mere i amerikansk økonomi, - den nuværende
krise er helt privat, pga vanvittige udlån til folk som ikke kan betale
tilbage. Læs evt om emnet amerikansk økonomi i The Economist, de er hamrende
dygtige og neutrale iagttagere.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-08 10:07

> Så hovrdan CEPOS kan blive med med at fremføre deres argumenter er for mig
> uforståeligt
>
> PEter

Der findes jo åbenbart idioter, der vil financierer foretagendet.
Og endnu flere idioter, der lader sig styre af troen på, at de får federe
foer i tegnedrengen, om man forgylder de rigeste endnu mere.

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-08 10:05

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lommer og ikke synes det er en fordel at en stats- eller kommunalansat
> skal have sin del af kagen før du må bruge de resterende mønter!

Du roder run dt i sagerne.
problemet ligger i de arbejdsfrie indtægter.
Det er dem, der frådser med kagen.

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-08 10:04

> [...]
> og roligt kan fremføre sine argumenter, som man så kan tage stilling til.

Ansat er nøgleordet.
Manden er ansat til at misbruge sin skatteyderbetalte uddannelse til at
konstruerer "beviser" for at de rige skal have skattefrihed.

Han, og alle hans proselytter, skulle skamme sig ikke så lidt..!!

Inflationen kører.
Madpriser stiger.
Alt stiger.

Og dog er det eneste højrefløjserne har i hovederne, muligheder for
yderligere at skrabe til sig.

Igen må man spørge:
Hvorfor er der ingen, der tænker på pensionisterne?
Omkostningerne stiger sandelig også for dem.

Men rige skidderikkers grådighed er mere interessant end denne kendsgerning?

Egon

Fra : Kim2000

Dato : 24-07-08 15:07

"Egon Stich" <egonstregstichsnabelamail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Omkostningerne stiger sandelig også for dem.
>
> Men rige skidderikkers grådighed er mere interessant end denne

Man kan sagtens argumentere for at det er urimeligt at betale 63% af sidst
tjente krone, det vil jeg såmænd endda gerne give dem ret i, men kæden
kapper af når man forsøger at udlægge det til at "bistandsklienten har glæde
af det". Fint man kan mene det er bundhamrende uretfærdigt at man skal
betale 2/3 af ens indtægt, hvis man er dygtig til at tjene penge, men det er
virkelig minimalt hvad bistandsklienten får af glæde over det.

Hvis hjulene skal sættes igang, så er det nedefra der skal lempes på skatten
ligesom Nyrup gjorde det og fik halveret arbejdsløsheden.

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-07-08 14:10

Kim2000 skrev den 24-07-2008 16:07:

> [...]
> betale 2/3 af ens indtægt, hvis man er dygtig til at tjene penge, men det er
> virkelig minimalt hvad bistandsklienten får af glæde over det.

du mener vel marginalindtægten.
Og selv i disse marginaler er det slet ikke topskatten som æder mest af
indtægten.

Hvad med at se på hvilke skatteposter som æder mest af indtægten:

En person som har en lønindkomst på 400.000 kroner, så betaler
vedkommende små 4500 kroner i topskat
kommuneskatten er cs. 90.000

ved lønindkomst på 500.000 kroner er topskatten blevet til ca. 17.000
kroner.
kommuneskatten er 113.000 kroner

Jeg ved ikke med jer, men jeg ville da hellere brokke mig over
kommuneskatten, som stiger med 23000 kroner
og ikke den latterlige stigning på 12500 som er i topskatten.
men det er nok kun mig som kan se, at kommuneskatten beregnes af en
større del af indtægten og tager en større del.....end den lille topskat
(og ja, 17.000 kroner i topskat vs. indtægt på 500.000 kroner er småpenge).

Og nej, jeg gider ikke regne i procenter. Jeg kan ikke betale min mad
i procenter, men i kroner.

> Hvis hjulene skal sættes igang, så er det nedefra der skal lempes på skatten
> ligesom Nyrup gjorde det og fik halveret arbejdsløsheden.

Nyrup fik vist bare lavet en fandens masse tilskudsordninger
(aktivering, orlov mv.) som godt nok fik arbejdsløshedstallene til at se
godt ud, men reelt blev de ledige flyttet fra ledighedskøen over i
aktiveringstilbud.....og ja, visse af disse tilbud var ganske effektive
fx muligheden for at uddanne sig uden at skulle ned på elevløn.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk