Så er der prisfald til glæde for kim Frede~
Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 16-07-08 14:11

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-08 15:00

"Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> wrote in message
news:487df3f5$0$4461$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej Kim
>
> Så kan du glæde dig se her
>
> http://www.ok.dk/Priser/Prisaendring/Prisændring+den+17.++juli++2008.htm

Jeps, olien er faldet i går og det giver nu udslag i at prisen på benzin og
diesel falder lidt tilbage. Det er naturligvis glædeligt. Grunden til at jeg
ikke har nævnt det, er den simple, at kortvarige prisfald på olie sjældent
er udtryk for en generel tendens. Prisfaldet i går var spekulation, affødt
af en tale som FED's formand Bernanke holdt i går, omhandlende USA's
økonomiske problemer. Den generelle tendens i prisudviklingen i oliemarkedet
kan ses på grafen her:

http://borsen.dk/transport/nyhed/136218/

Det viser nok med al (u)ønskelig tydelighed hvilken vej det går - og så er
et prisfald på en enkelt handelsdag ret ligegyldig, næsten uanset hvor stor
den er - og den i går VAR ret stor.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Peter Bang

Dato : 17-07-08 21:00

Kim Frederiksen <kimsnabel-athebindestregcoffeeshoppunktumdk>
skrev:
> [...]
>
>http://borsen.dk/transport/nyhed/13621 8/
>
>Det viser nok med al (u)ønskelig
>tydelighed hvilken vej det går - og så er

Ja. Vi er maaaange, der havde satset på, at netop olieprisen var
den ene vare derude, der ville falde i pris.

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-08 21:09

"Peter Bang (slet CNCOZ)" <peterbang@CNCOZprivat.dk> wrote in message

> Ja. Vi er maaaange, der havde satset på, at netop olieprisen var
> den ene vare derude, der ville falde i pris.

Kig nu bare på grafen inden du dummer dig yderligere.

http://borsen.dk/transport/nyhed/136218/

/Kim

Fra : Peter Bang

Dato : 17-07-08 21:35

skrev:
>"Peter Bang (slet CNCOZ)"
> [...]

Du mener, at disse dages små fald skal tages som en tendens???

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-08 21:37

"Peter Bang (slet SD949)" <peterbang@SD949privat.dk> wrote in message

> Du mener, at disse dages små fald skal tages som en tendens???

Nej absolut ikke. Hvis jeg har misforstået dig, må du undskylde. Grafen
viser med al tydelighed hvilken vej det går.

mvh.
Kim Frederiksen