2 benbrud og Liseberg evakueres
Fra : Bo Warming

Dato : 16-07-08 02:33

36 tilskadekomne hvoraf det værste var 2 benbrud.
Det var resultatet af ulykke ved Gøteborg forlystelsesparken.
Hvorfor tømmer man hele parken for glade gæster og lader så halvdelen af
parken igen komme i brug.?

Bruger myndighederne enhver lejlighed til at udvise empati med pottentielle
kommende ofre og stille sig an som GODE?

Bør man ikke straffe park-ejere og ansatte hvis fejl hos dem påvises? Sker
det?

Nyder glade gæster at tvinges til et religiøst ritual om empati med nogle
ganske få og ualvorlige ofre?
Er det "fedt" med katastrofestemning og kærlig medfølelse? "Vi er alle i
samme båd" ?
Lad dog livet gå hurtigt videre, hvis intet tyder på gavn af evakuering.
Vægelsindede beslutninger er en skandale.

Fra : Cindy

Dato : 16-07-08 06:26

"Bo Warming" skrev i en meddelelse
> [...]
> Det var resultatet af ulykke ved Gøteborg forlystelsesparken.
> Hvorfor tømmer man hele parken for glade gæster og lader så halvdelen af

{ snip }

> Lad dog livet gå hurtigt videre, hvis intet tyder på gavn af evakuering.
> Vægelsindede beslutninger er en skandale.

Det kommer da an på hvad det var der skete. Du skriver der var 36
tilskadekomne, det er da immervæk et stort antal - det må have været en helt
anden form for ulykke end begge de to, der lige har været i Danmark.

Hvordan gik det til? Nu var jeg tilfældigvis optaget af havearbejde hele
aftenen.
Jeg tænkte: I dag kommer der nok ikke andet i tv-avisen end det sædvanlige
med USAnske præsidantkandidater, lidt EU, nogle knivstikkerier etc...

Cindy

Fra : @

Dato : 16-07-08 11:37

On Wed, 16 Jul 2008 07:26:22 +0200, "Cindy" <Engkabbeleje@Wiese.dk>
wrote:

> { snip }

>Det kommer da an på hvad det var der skete.

det ville svare til at stoppe AL flyvning i hele verden hver gang der
skete en eller anden flyulykke

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : mr

Dato : 16-07-08 14:00

> det ville svare til at stoppe AL flyvning i hele verden hver gang der
> skete en eller anden flyulykke

Nej det vil da ej.
Det vil svare til at lukke en lufthavn hvis et Dash 8 fly landede på to
hjul.

Fra : mr

Dato : 16-07-08 11:52

> [...]
> pottentielle kommende ofre og stille sig an som GODE?
>
> Bør man ikke straffe park-ejere og ansatte hvis fejl hos dem påvises? Sker

Det vil jo vise sig, men det er da på sin plads.
Hvis du havde læst lidt mere end skadeslisten, som endnu ikke er komplet, så
havde du måske set at gæsterne stimlede samen for at få de bedste billeder
på mobiltelefoner m.m. Det er et udmærket argument for at lukke biksen
midlertidigt. Det har næppe noget med det sædvanlige ævl art gøre.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-07-08 21:35

"mr" <mr@_.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> biksen midlertidigt. Det har næppe noget med det sædvanlige ævl art gøre.
At gæster tager foto er betydningsløs ytringsfrihed

Fra : mr

Dato : 18-07-08 06:42

> "mr" <mr@_.dk> skrev i en meddelelse

> At gæster tager foto er betydningsløs ytringsfrihed

ja ja, og så må redningsfolkene vente til turiste har fået deres billeder.