Vægtafgift Autocamper
Fra : Peter

Dato : 27-08-08 00:19

Under en diskussion forleden, var der snak om en autocamper på normal
vægtafgift contra en do på lav vægtafgift.

Der var en der mente, at en autocamper kunne registreres til beboelse, og så
var vægtafgiften lavere end hvis man indregistrerede som en normal
personbil. Begge indregistreret på hvide plader.
Indregistreret til beboelse lå vægtafgiften på ca. det halve af en normal
personvogn.

På skatteministeriets hjemmeside har jeg imidlertid ikke kunne finde noget
der bekræfter rygtet, men kun normale vægtafgift takster for personbiler.

Skulle der være nogen her på forum der kan kaste lys over rygtet, ville jeg
være meget glad.

Peter

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-08-08 10:23

> Under en diskussion forleden, var der snak om en autocamper på normal
> vægtafgift contra en do på lav vægtafgift.

Hvidplade biler, har ikke vægtafgift, men miljø afgift, dette gælder også
autocampere.
Men der har været eks. på at afgiften som regnes efter km/l har været meget
højere end den reelle km/l og man har så kørt til tyskland og fået en ny
attest hos Tüv som efter en del målinger på den pågældende bil/autocamper
udsteder en ny attest hvorefter der kan betales en lavere miljø afgift.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Peter

Dato : 27-08-08 12:42

"Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> en ny attest hos Tüv som efter en del målinger på den pågældende
> bil/autocamper udsteder en ny attest hvorefter der kan betales en lavere

Det er da muligt, men så skal jeg da vist lige have fat i skatte
ministeriet, for på deres hjemmeside hedder det stadig vægtafgift.
Iøvrigt var omtale bil, der påstås indregistreret "til beboelse" en årg.
1989, og kører altså efter de gamle regler.
Bilen er en årg. 89 - VW T4 med en 1.6 Turbo diesel motor ombygget med
Vestfalia camper indmad, højt tag, og på hvide plader.
Det påstås, at vægtafgiften for den skulle ligge på kr. 3-4.000 årligt fordi
den var blevet indregistreret/godkendt "til beboelse", i stedet for som en
"normal" hvidplade bil.
Ifølge min udregninger, vil den falde en i vægtklassen kg. 1500-2000, og så
skulle vægtafgiften være kr. 2560 pr. kvartal svarende til kr. 10.240
årligt.
Da vi selv står for at anskaffe noget lignende, ville vi da også gerne nøjes
med den lave vægtafgift. Jeg kan bare ikke finde nogen om det på skatte
ministeriets hjemmeside.

Peter

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-08-08 12:46

> [...]
> Da vi selv står for at anskaffe noget lignende, ville vi da også gerne
> nøjes med den lave vægtafgift. Jeg kan bare ikke finde nogen om det på

Nu skrev du ikke at det var en gammel autocamper, det er korrekt at det
hedder vægtafgift på din model.
og de gamle regler er jeg ikke inde i.

Fra : Carsten H

Dato : 27-08-08 19:20

Så er det iøvrigt en T3 model du har.

Hvis du er i tvivl kan du se de forskellige modeller på busforum.dk

Carsten

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-08-08 23:04

"Carsten H" <dennemailduerikke@fjernessol.dk> skrev i en meddelelse
> Så er det iøvrigt en T3 model du har.
>
> Hvis du er i tvivl kan du se de forskellige modeller på busforum.dk
>
> Carsten

Hej Carsten

Jeg har ikke en T3, men en LMC 560RD

Fra : claus b.p.

Dato : 09-09-08 23:38

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der bekræfter rygtet, men kun normale vægtafgift takster for personbiler.
>
> Skulle der være nogen her på forum der kan kaste lys over rygtet, ville

Da jeg havde en Ford Galaxy autocamper (2000) var ejerafgift den samme for
autocamper og alm. personbil. Jeg er ret sikker på at det før da var det
samme, og med de nye regler stadig det samme. Derimod var der nogle år hvor
registreringsafgiften på autocampere var 60% mod de 180% på personbiler.
Dette er dog slut nu.

/Claus