TDC news-server nede?
Fra : Rea721

Dato : 22-07-01 21:32

Hej
Er TDC news serverer nede pt, eller er det en lokal fejl hos mig??

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Fra : Simon Skals

Dato : 22-07-01 21:40

It seems Rea721 wrote:
>Hej
>Er TDC news serverer nede pt, eller er det en lokal fejl hos mig??

Hvad sagde TDC, da du kontaktede dem?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-01 22:50

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev

> Hvad sagde TDC, da du kontaktede dem?

Hold nu op med dine sædvanlige stikpiller.

*****
3. Fundats:
Formålet med gruppen dk.edb.internet.udbydere er at stille
et forum til rådighed, hvor man kan diskutere positive og
negative erfaringer med Internetudbyderne, de til rådighed
værende ydelser og de udbyderafhængige forskelle mellem
disse.
*****
Nøgleord: "de til rådighed værende ydelser"

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 22-07-01 22:59

"Rea721" <Svar ikke i mail på indlæg fra nyhedsgrupperne.> wrote
Sun, 22 Jul 2001 23:50:18 +0200 :

>Nøgleord: "de til rådighed værende ydelser"

Som ikke kan være aktuel i dette tilfælde.

Spørgsmål om en givende service pt. fejler eller brugen af den hører
ikke til i denne gruppe, det nærmeste der kan kommes er udbyderes
support/kundeservice.

Spørgsmål om hvorvidt hvordan den givende service opleves rundt
omkring er relevant for denne gruppe.

Opfølgning er sat til dk.admin (hvor fundatser kan diskuteres).

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Simon Skals

Dato : 22-07-01 23:44

It seems Rea721 wrote:

>Hold nu op med dine sædvanlige stikpiller.

Hold selv op med at skrive indlæg, som burde være rettet til
kundeservice og/eller support hos din ISP.

Kan du forestille dig, hvordan denne gruppe ville se ud, hvis det
var helt i orden at skrive indlæg à la:

"Er World Online ADSL i Skanderborg nede?"
"Har Cybercity problemer med dial-up i Valby?"
"Er der andre, som ikke kan hente post hos Get2net?"

Fortsæt selv.

> [...]
>disse.
>*****
>Nøgleord: "de til rådighed værende ydelser"

Mener du i ramme alvor, at du diskuterer "positive og negative
ergaringer med [...] de til rådighed værende ydelser", når du
spørger, om TDC's newsserver er nede?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 23-07-01 10:22

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote:

>Hvad sagde TDC, da du kontaktede dem?

Det største problem i denne gruppe er smålige ISP rygklappere.
--
Svend Olaf

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 23-07-01 10:26

In article <3b5cec8f.14790089@news.inet.tele.dk>, Svend Olaf Mikkelsen wrote:

> Det største problem i denne gruppe er smålige ISP rygklappere.

Nej. Det største problem er den eksponentielle vækst i tråde om DIXAnet

--
Andreas Plesner Jacobsen | Look ere ye leap.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-07-01 10:32

Den Mon, 23 Jul 2001 09:21:46 GMT skrev svolaf@inet.uni2.dk
(Svend Olaf Mikkelsen) :

>Det største problem i denne gruppe er smålige ISP rygklappere.

Nej, det største problem er folk som ikke vil sætte sig ind i
hvad de har gang i, desværre et tiltagende fænomen.

fut: dk.admin

--
- Er du ny på usenet, så kunne http://www.usenet.dk/ måske være stedet for dig.
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 23-07-01 11:27

On Mon, 23 Jul 2001 09:21:46 GMT, svolaf@inet.uni2.dk (Svend Olaf
Mikkelsen) wrote:

>Det største problem i denne gruppe er smålige ISP rygklappere.

og jeg som gik og troede at det var det faktum at summen af
intelligens på internet er konstant.

--
vh
Thomas Jensen, http://pil.dk/

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 24-07-01 17:20

Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> wrote:

>og jeg som gik og troede at det var det faktum at summen af
>intelligens på internet er konstant.

Jeg fatter intet, men bortset fra det ville intelligens være, hvis der
fandtes en brugbar statusside. Hvilket ikke skal opfattes som kritik,
men som et forslag.
--
Svend Olaf

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 24-07-01 17:24

Du tænker på http://www.opasia.dk/kundeservice/status/psp.shtml ?

--
Andreas Plesner Jacobsen | You cannot see the wood for the trees.

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 24-07-01 17:34

apj@daarligstil.dk (Andreas Plesner Jacobsen) wrote:

>Du tænker på http://www.opasia.dk/kundeservice/status/psp.shtml ?

Uden at kigge efter: Nej, det ville være umuligt.
--
Svend Olaf

Fra : Michael Legart

Dato : 24-07-01 17:41

Svend Olaf Mikkelsen <svolaf@inet.uni2.dk> wrote:

> Uden at kigge efter: Nej, det ville være umuligt.

http://www.opasia.dk/kundeservice/status/serverstatus.shtml kan man
da se status for newsserveren ...

--
Michael
Arbejder for Tiscali, men taler for sig selv.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 24-07-01 21:09

Hej Michael Legart <legart@daarligstil.dk>

>På http://www.opasia.dk/kundeservice/status/serverstatus.shtml kan man
>da se status for newsserveren ...

Det var dog et elendigt farvevalg. Rødt OK .. sic.

Det minder mig om den magnetlås vi har på vores dør på arbejdet. Døren
er låst ved grønt og låst ved rødt.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-07-01 21:19

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> skrev i en meddelelse
> Det minder mig om den magnetlås vi har på vores dør på arbejdet. Døren
> er låst ved grønt og låst ved rødt.

Lyder som en meget sikker dør...

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 24-07-01 21:26

Hej "Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com>

>Lyder som en meget sikker dør...

Ja, nok derfor så mange bruger bagdøren.

Hmf, jeg mente naturligvis at den er åben ved rødt. Jeg kan godt
gennemskue tankegangen bag det, det er en dør der er designet til som
udgangspunkt altid at være låst, men for de fleste almindelige
mennesker er det ikke ret indlysende.

Der er også et par stykker der har baffet næsen mod den og sagt grimme
ting meget højt og hurtigt.

FUT

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 24-07-01 21:27

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote Tue,
24 Jul 2001 22:19:08 +0200 :

>Lyder som en meget sikker dør...

Hvad farve får man når man mixer grøn og rød?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-07-01 21:49

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:ngmrltkgitklmuu0qk16m9mkbhd6dtbg4s@news.worldonline.dk...
> Hvad farve får man når man mixer grøn og rød?

Hvad er nu det for noget. Er der nogen der har futtet til dk.billedkunst?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 24-07-01 22:01

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote Tue,
24 Jul 2001 22:49:06 +0200 :

>Hvad er nu det for noget. Er der nogen der har futtet til dk.billedkunst?

Oh Fårk!

Jeg troede vi var i dk.edb.internet.farvefulde.udbydere...

FUT: you know where..

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-07-01 23:13

Morten Kjaer Nielsen skrev:

>Hvad farve får man når man mixer grøn og rød?

Cyan.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-07-01 23:20

Lars Kim Lund skrev:

>Det var dog et elendigt farvevalg. Rødt OK .. sic.

Ja, *mon* ikke. Jeg kan da ikke lade være med at være en
smule tilfreds med min egen ISP (på dét område da - såvel
hvad angår farvevalget som differentieringen:
http://services.worldonline.dk/serverStatus.html

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 24-07-01 23:39

Hej "Rudi Stegen" <Rudi@gummiand.dk>

>Ja, *mon* ikke. Jeg kan da ikke lade være med at være en
>smule tilfreds med min egen ISP (på dét område da - såvel
>hvad angår farvevalget som differentieringen:
>http://services.worldonline.dk/serverStatus.html

Hmm, den er godt nok grim.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-07-01 00:30

Lars Kim Lund skrev:

>Hmm, den er godt nok grim.

Jeg kan forsikre dig for, at når man har set den gå i rødt,
er den en velsignende skønhed, når den er grøn.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer hvad du derunder kommenterer og klip alt andet væk

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 24-07-01 22:36

Michael Legart <legart@daarligstil.dk> wrote:

>På http://www.opasia.dk/kundeservice/status/serverstatus.shtml kan man
>da se status for newsserveren ...

Fem indlæg under dette findes ikke på Tele DK's server. Siden viser
OK? Nogen klokker, der ringer?
--
Svend Olaf

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 24-07-01 22:55

In article <3b5ee9ec.2108111@News.CIS.DFN.DE>, Svend Olaf Mikkelsen wrote:

> Fem indlæg under dette findes ikke på Tele DK's server. Siden viser
> OK? Nogen klokker, der ringer?

Yep. Pedant-alarmen.

--
Andreas Plesner Jacobsen | I hate babies. They're so human.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 24-07-01 23:38

svolaf@inet.uni2.dk (Svend Olaf Mikkelsen) wrote Tue, 24 Jul 2001
21:36:23 GMT :

>Fem indlæg under dette findes ikke på Tele DK's server.

Hvad mener du?

>Siden viser
>OK?

Deres NewsSwever har det vel fint.

>Nogen klokker, der ringer?

Nope, måske hvis du var istand til at forklarer dig tydligere?

Fra : John Hinge

Dato : 25-07-01 07:43

Svend Olaf Mikkelsen wrote:

> Fem indlæg under dette findes ikke på Tele DK's server. Siden viser
> OK? Nogen klokker, der ringer?

Med fare for at informationen er forældet, så er det normalt sådan
at den status man kan se på det refererede indlæg viser om maskinen
som sådan har det fint, og (forventer vi) at nntp servicen kører.
Om dread'erne står og sveder over en pukkel af meddelelser, som
de vist gjorde i aftes/nat kan man (desværre?) ikke se på den
oversigt. Og det ville vel også nærme sig pedanteri hvis man sku
kunen det ?

status : 1000000 posted, 500 queud, 100 queued >5min
nej vel ? så ville serveren jo ikke lave andet end at sende
små dumme beskeder ud.. Lad den hellere koncentrere sig om at
få sendt beskederne afsted.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
Ingen repræsentation fra denne IP

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 24-07-01 17:41

In article <3b65a372.16585746@news.inet.tele.dk>, Svend Olaf Mikkelsen wrote:

> Uden at kigge efter: Nej, det ville være umuligt.

Øeh, blå?

--
Andreas Plesner Jacobsen | No two persons ever read the same book.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-07-01 20:34

Svend Olaf Mikkelsen skrev:

>Uden at kigge efter: ...

Skidegod idé. Det er meget bedre at blive ved med at sende indlæg
om et internt TDC-problem til alle servere i verden frem for at
bruge 3 sekunder på at checke fakta.

--
Bertel

Fra : Simon Skals

Dato : 23-07-01 19:09

It seems Svend Olaf Mikkelsen wrote:

>Det største problem i denne gruppe er smålige ISP rygklappere.

Hvorfor skulle man dog rygklappe ISP'erne.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-07-01 20:21

Mikkelsen) wrote:

>Det største problem i denne gruppe er smålige ISP rygklappere.

Yep, for om hvorvidt, man skal overholde den fundats, der i første
omgang er sat, handler selvfølgelig klart nok om hvorvidt, personen,
der påpeger det, er ISP-rygklapper, rødhåret eller ryger. Klart, det
gør.

(fut)

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 24-07-01 17:20

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote:

> [...]
>omgang er sat, handler selvfølgelig klart nok om hvorvidt, personen,
>der påpeger det, er ISP-rygklapper, rødhåret eller ryger. Klart, det

Hvad er det for noget fjant at sætte follow-up til
dk.nu.er.du.fjollet? Du bekræfter mine fordomme.

Hvis der er et problem, skyldes det alene at rygklapperne opfører sig
som molboerne, der skal jage storken ud af marken.
--
Svend Olaf

Fra : Simon Skals

Dato : 24-07-01 23:25

It seems Svend Olaf Mikkelsen wrote:
>Hvad er det for noget fjant at sætte follow-up til
>dk.nu.er.du.fjollet? Du bekræfter mine fordomme.

Mon ikke de er selvbekræftende.

>Hvis der er et problem, skyldes det alene at rygklapperne opfører sig
>som molboerne, der skal jage storken ud af marken.

Hvis du vil føre et korstog mod de Usenet-skribenter, der er
fortalere for en hensigtsmæssig anvendelse af dk.*-grupperne, så
kan du jo tage sagen op i dk.admin.*

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-07-01 01:35

On Tue, 24 Jul 2001 16:20:25 GMT, svolaf@inet.uni2.dk (Svend Olaf
Mikkelsen) wrote:

>Hvis der er et problem, skyldes det alene at rygklapperne opfører sig
>som molboerne, der skal jage storken ud af marken.

Er vi i første omgang enige om at fundatsen skal overholdes?

(og fut: dk.admin - hvis du virkelig er seriøs og vil diskutere
fundatsen)

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-07-01 21:44

On Sun, 22 Jul 2001 22:31:48 +0200, Rea721 wrote:
>Hej
>Er TDC news serverer nede pt, eller er det en lokal fejl hos mig??

Virker fint for mig.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-07-01 22:11

22 Jul 2001 20:44:16 GMT, skrev harvest@wheel.dk (Jesper
Skriver):

>Virker fint for mig.

news.inet.tele.dk svarer ikke.
news.tele.dk gør.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 22-07-01 22:12

On Sun, 22 Jul 2001 23:11:02 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>news.inet.tele.dk svarer ikke.
>news.tele.dk gør.

Vilket lyder lidt underligt da det er én og samme server der peges
på..

> news.inet.tele.dk

Name: news.tele.dk
Address: 193.88.15.201
Aliases: news.inet.tele.dk

> news.tele.dk

Name: news.tele.dk
Address: 193.88.15.201

/Jesper

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-07-01 22:16

On Sun, 22 Jul 2001 23:11:02 +0200, Knud Gert Ellentoft wrote:
>22 Jul 2001 20:44:16 GMT, skrev harvest@wheel.dk (Jesper
>Skriver):

>news.inet.tele.dk svarer ikke.
>news.tele.dk gør.

Det har jeg svært ved at tro på, det er samme maskine ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-07-01 22:13

22 Jul 2001 20:44:16 GMT, skrev harvest@wheel.dk (Jesper
Skriver):

>Virker fint for mig.

Jeg skrev et svar først, som ikke er dukket op.

news.tele.dk svarer, men der kommer ingen nye indlæg.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-07-01 21:54

"Rea721" <rea721@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Er TDC news serverer nede pt, eller er det en lokal fejl hos mig??

Den er oppe igen for mig, men jeg har også lige haft et kvarters udfald

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Peter T.

Dato : 23-07-01 05:59

"Rea721" <rea721@fabel.dk> wrote in news:9jfd7o$sk7$1@sunsite.dk:

> Hej
> Er TDC news serverer nede pt, eller er det en lokal fejl hos mig??

Jeg fik time-out iaftes i et stykke tid.

--
Mvh. Peter T.