Ang. uforglemmelige sætninger
Fra : Mette

Dato : 22-07-01 18:44

Der blev da vist sat noget i gang med dét emne.
Personligt er jeg vild med Jack Nicholson, i retssalen i "a few good men"
hvor han råber til
Tom Cruise:

"You can´t handle the truth"

Hilsen Mette

Fra : Martin

Dato : 22-07-01 20:26

Jeg tænkte på: Er dirty harry blevet nævnt. Han har også nogen gode:

I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well, to
tell you the truth, in all this excitement, I've kinda lost track myself.
But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world,
and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question:
Do I feel lucky? Well, do ya punk?

Måske film historiens mest kendte sætning.

/Martin

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 23-07-01 09:29

Martin (helbo@webhiker.dk) expressed in
<3b5b2945$0$258$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

[...]

> Måske film historiens mest kendte sætning.

Jeg troede faktisk at det var Arnolds "I'll be back", omend jeg syntes at
Harrys slår den 100 gange. Harry har i det hele taget nogle fede nogle.
Jeg syntes også at
"Clock's ticking Bob. And I'm only getting older" fra Space Cowboys er
koldt fyret af.

--
` Med Venlig Hilsen | Regards
` H e n r i k B ø g h

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-07-01 22:57

> [...]
question:
> Do I feel lucky? Well, do ya punk?
>
> Måske film historiens mest kendte sætning.

Jeg kan bedre lide: "Go ahead - make my day".

Mark

Fra : T.Liljeberg

Dato : 25-07-01 02:52

On Tue, 24 Jul 2001 23:56:32 +0200, "Mark Thomas Gazel"
<mark@gazel.dk> wrote:

>Jeg kan bedre lide: "Go ahead - make my day".

"We're not just going to let you walk our of here... "
"Smith, Wesson and me."

Tom

--
A society that will trade a little liberty for a little order will
lose both, and deserve neither - Thomas Jefferson

Fra : Mercenary

Dato : 23-07-01 09:17

Fra Blade - The Daywalker.

Efter at Wesley lige har nakket et par af de slemme.

"There's allways some motherfucker trying to ice skate up-hill."

Måske ikke uforglemmelig, men ikke mindre end en fed bemærkning.

/Merc.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-07-01 19:38

Mercenary wrote:

> Efter at Wesley lige har nakket et par af de slemme.
>
> "There's allways some motherfucker trying to ice skate up-hill."

Er jeg den eneste der syntes at det var en rimelig lam ting at sige?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-07-01 23:15

On Mon, 23 Jul 2001 20:37:31 +0200, Lars Hoffmann
<larshoffmann@teleline.es> wrote:

>Er jeg den eneste der syntes at det var en rimelig lam ting at sige?

Egentligt ikke. Lad os være opmærksomme på ting, der "bare lige er
sejt at sige i øjeblikket, mens man står med en kæmpe gøb i hånden, og
std.techno.rhythm.mp3 kører i baggrunden"-oneliners, og så egentlige,
uforglemmelige sætninger.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 24-07-01 10:56

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message
> [...]
> sejt at sige i øjeblikket, mens man står med en kæmpe gøb i hånden, og
> std.techno.rhythm.mp3 kører i baggrunden"-oneliners, og så egentlige,

Præcist. Jeg har tænkt det samme ved stort set alle dem der er blevet nævnt
fra blinkende lygter.
De er totalt ubruegelige uden for sammnhængen. Det kan da godt vre de var
seje i filmen, eller sjove eller hvad ved jeg. Men hvor mange af dem kan
nogen huske om 1 år? 2, 5 eller 10? for slet ikek at tale om 20 eller mere,
som nogle af de film på den oprindelige liste er. Mange af de sætninger har
man sikkeert også hørt, selvom man ikek nødvendigvis har set filmene, eller
hørt dem brugt i en anden sammenhæng. Det sker næppe for Blinkende Lygter
citaterne.

(Dette er ikke ment som en kritik af filmen Blinkende Lygter)

Joakim, der ikke engang har set Blinkende Lygter

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-07-01 12:48

On Tue, 24 Jul 2001 09:56:00 -0000, "Joakim Lauridsen" <agjo@li.is>
wrote:

>De er totalt ubruegelige uden for sammnhængen. Det kan da godt vre de var
>seje i filmen, eller sjove eller hvad ved jeg. Men hvor mange af dem kan
>nogen huske om 1 år? 2, 5 eller 10?

"Føler du dig heldig, røvbanan - heldig?!?"

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Lars

Dato : 23-07-01 09:31

Eller wha med John T. i Pulp Fiction til sidst i filmen, hvor han kommer ud
fra toilettet og ind til røveriet.
"Jules, if you give this nimrod fifteen hundred buck, I'm gonna
shoot 'em on general principle."

*genialt*

--
/Lars
"This message was transmitted on 100% recyclable electrons"

Fra : Jeppe

Dato : 23-07-01 11:15

Ronnie Cox til Arnold i "Raw Deal": "Be smart, dont be a smartass!" En lidt
latterlig replik som jeg kun kan huske fordi en lærer engang sagde det samme
til mig, erfter jeg spurgt om hans holdning til brugen af fremmedord i en
opgave...

Mvh
Jeppe

Fra : Hauerslev

Dato : 24-07-01 16:19

Ronny C. var da ikke med Raw Deal. Han spillede godtnok overfor Arnie men
det var i Total Recall. I øvrigt, lyder sætningen fra Raw Deal vist sådan
her : "Smart, I like - smartass, I don't"

:)
mvh.
Jesper

Jeppe <jeppe@bomholt.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9jgtoe$q0c$1@sunsite.dk...

Fra : Dan Holt Jensen

Dato : 23-07-01 14:33

helbo@webhiker.dk,Ny-Internet writes:
>Måske film historiens mest kendte sætning.

enig hørt hørt !!

Fra : Lasse Rimmer

Dato : 23-07-01 22:15

"Dan Holt Jensen" <dhj@handelselever.dk> wrote in message

> enig hørt hørt !!

Hvad!?

Så den ret lange Dirty Harry-smøre er altså bedre kendt end "The name is
Bond. James Bond." eller "Play it, Sam." eller "E.T. phone home." eller
"I'll make him an offer he can't refuse." eller "Of all the gin joints in
all the towns in all the world, she walks into mine." eller "Frankly, my
dear. I don't give a damn."?

Hvis det endelig skal være et Clint-citat, så tror jeg faktisk at "Go ahead.
Make my day" er mere kendt. Et endnu mere kendt tough guy-citat må da i
øvrigt være ""You talkin' to me?"

Fra : 007

Dato : 24-07-01 14:52

On Mon, 23 Jul 2001 23:15:02 +0200, "Lasse Rimmer"
<lasse@evilpandaMENIKKEDETHER.dk> wrote:

> "Play it, Sam."

Er det ikke "Play it again, Sam"?

--
007
AKA

Fra : B.Ikkala

Dato : 24-07-01 16:54

Tue, 24 Jul 2001, 007 <007@agent007.dk>

>Er det ikke "Play it again, Sam"?

Tjoeh ... den første er fra Casablanca (1942) og den anden er titlen
på én af Woody Allen's film ("Play it again, Sam" AKA "Mig og Bogart"
fra 1972)

Fra : Lars Kræmmer

Dato : 24-07-01 17:46

Hvis du nu ser Casablanca igen, så vil du opdage at han aldrig siger "play
it again, Sam" men kun "Play it, Sam" og det så ret eftertrykkeligt!

Lars

Fra : B.Ikkala

Dato : 25-07-01 09:57

Tue, 24 Jul 2001, "Lars Kræmmer" <lars.kraXemmXer@mail.dk>

>Hvis du nu ser Casablanca igen, så vil du opdage at han aldrig siger "play
>it again, Sam" men kun "Play it, Sam" og det så ret eftertrykkeligt!

Netop ... jeg har vist heller ikke påstået andet

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-07-01 22:54

"007" <007@agent007.dk> wrote in message

> Er det ikke "Play it again, Sam"?

Nej. Lige som Sherlock Holmes aldrig har sagt "elementært, kære Watson"

Mark

Fra : T.Liljeberg

Dato : 25-07-01 02:47

On Tue, 24 Jul 2001 23:53:31 +0200, "Mark Thomas Gazel"
<mark@gazel.dk> wrote:

>Nej. Lige som Sherlock Holmes aldrig har sagt "elementært, kære Watson"

Og Harry Callahan aldrig har sagt "do you feel lucky, punk?"

Tom

Fra : La

Dato : 30-07-01 23:55

play it again sam er fra en woodie allen parodi....

Fra : Lars Kræmmer

Dato : 24-07-01 17:48

Goddamn it Alexis! I want that pipeline!

Lars

Fra : Fenris

Dato : 24-07-01 21:48

From "Lars Kræmmer" <lars.kraXemmXer@mail.dk> came:

>Goddamn it Alexis! I want that pipeline!

heheh!

--
Thomas Hejl Pilgaard | <mailto:Fenris@DeathsDoor.com>=-=<ICQ#: 23729247>
Kollegievej 7 - 35 | -------------------------------------------------

Fra : John Hinge

Dato : 25-07-01 07:57

Fenris wrote:

> From "Lars Kræmmer" <lars.kraXemmXer@mail.dk> came:

> heheh!

Wåu, evil flashback, e-v-i-l flashback..

Tv2 zulurererne sendte en udsendelse om ms. Collins forleden
aften.. Den dame skræmmer mig :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Christian

Dato : 25-07-01 12:52

Citat fra Neon Genesis Evangelion:

Act of men are better than act of God
Misato

Fra : Mads Pedersen

Dato : 25-07-01 21:03

"Lars Kræmmer" <lars.kraXemmXer@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Goddamn it Alexis! I want that pipeline!

Ooooh, NOW where talking bussines!!!!!!!

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 26-07-01 22:12

> Goddamn it Alexis! I want that pipeline!

Guld! Så er "man" ikke helt alene