eee pc - mac style
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-09-08 17:24

Hvad er gruppens mening om chancen for at Apple snart laver deres
version af eee pc? En "macbook air light"

Var lige en smut i Fona og fik tilfældigt set Acer aspire one. Synes
godt om "formatet". Lille nok til at gøre det ud som pda og stor nok til
at bruge til notatskrivning ved konferencer o.lign.

Men, men den måtte gerne komme fra Apple.

--
Mvh Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-09-08 18:08

Martin Bredthauer skrev:

> Hvad er gruppens mening om chancen for at Apple snart laver deres
> version af eee pc? En "macbook air light"

Minimal. De billige PC'ere konkurrerer ekstremt hårdt på prisen og så
er der ikke penge til at betale for udviklingen af OS X.

> Var lige en smut i Fona og fik tilfældigt set Acer aspire one. Synes
> godt om "formatet". Lille nok til at gøre det ud som pda og stor nok til
> at bruge til notatskrivning ved konferencer o.lign.

Jeg har besigtiget eee's hos vores lokale Expert. Hvis jeg ikke køber
en MacEtellerandet bliver det nok sådan en.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-09-08 18:15

> Minimal. De billige PC'ere konkurrerer ekstremt hårdt på prisen og så
> er der ikke penge til at betale for udviklingen af OS X.

Ja det kan du ha' ret i, men de kan jo blive tvunget ud i det for ikke
at miste kunder.

> Jeg har besigtiget eee's hos vores lokale Expert. Hvis jeg ikke køber
> en MacEtellerandet bliver det nok sådan en.

Jeps, en 901 med atom processor, batteri til 4-5 timer og en linux
distro på en 20 gb flash disk til under 3k kr. Det er tillokkende.

--
Mvh Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-09-08 18:42

Martin Bredthauer skrev:

> Ja det kan du ha' ret i, men de kan jo blive tvunget ud i det for ikke
> at miste kunder.

Miste kunder?

Næppe. Deres segment er velbyggede PC'ere med image (altså nu). Det er
der ikke meget af i billyenden.

> Jeps, en 901 med atom processor, batteri til 4-5 timer og en linux
> distro på en 20 gb flash disk til under 3k kr. Det er tillokkende.

Synes den er LIDT lille. Vil gerne se en 1000.