iPhone får lavere abo-priser
Fra : Ukendt

Dato : 02-09-08 13:32

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-08 00:55

<iSteen> wrote:

> Nu kan man "nøjes" med at betale 199,- om måneden - til gengæld får man
> vist ikke det fulde udbytte af en iPhone
>
> <http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=19990>
>
> <http://shop.telia.dk/telia/partlist.dt;jsessionid=F377E8339BBF13087ABBE
> 79AAD5E0D95?offerpk=7037180313205882464>

Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal mene om det. Her er pressemeddelelsen
og en god prisoversigt:

<http://telia.dk/omtelia/presserum/pressemeddelelser/20080901/>
<http://static.telia.dk/pressemeddel_080901_iphonepriser_b.pdf>

Det er da rigtigt, at der er billigere abonnementer helt ned til kr.
199,- om måneden. Til gengæld stiger prisen på iPhone med helt op til
kr. 1.700,- (1.600,- for 8GB). Det første halve år kan man spare op til
kr. 900,- (1.000,- for 8GB). Med de billige abonnementer, er der jo
flere ting, der ikke er gratis. Man risikerer altså, at man få en ekstra
regning udover abonnementet f.eks. for SMS'er, der ikke er gratis med
alle abonnementerne. Data koster også kr. 10,- pr. MB, så man skal holde
sig helt fra den slags. Der kommer også en opkaldsafgift på 33 eller 39
øre. Det kan også løbe op.
Vi bruger jo alle telefonen forskelligt, så jeg skal ikke gøre
mig til dommer. Jeg synes bare umiddelbart ikke, der er det store at
spare. Lad os sige, at man tager et On 12t, så man sparer hhv.
900/1.000,- kr. for 8/15 GB modellen. Her er SMS gratis, men der er et
opkaldsgebyr på 33 øre og data koster kr. 10,- pr. MB. Det kan da
hurtigt æde en stor del af besparelsen. Der er måske nogle fordele, jeg
ikke lige har gennemskuet.
Med iOn vil jeg mene, at de fleste kan klare sig uden
ekstraregninger, hvis vi lige glemmer udenlandsture. Det kan man til
gengæld ikke med et abonnement, hvor der er opkaldsafgift. Der er dog
gratis SMS, og man har enten 12 eller 50 timers tale. Med iOn har man
kun 300 minutter til andre mobiler end Telias. Så taler man rigtig
meget, kan man risikere en ekstraregning med iOn.
Hov, er det tiden? Jeg må i seng. Godnat
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 03-09-08 07:39

Henrik Münster wrote:

> [...]
> meget, kan man risikere en ekstraregning med iOn.
> Hov, er det tiden? Jeg må i seng. Godnat

En laaang række yderst fornuftige betragtninger, men for en evt. køber
der blot skal ha' en iPhone billigst muligt for derefter at få den låst
op og flyttet over til et andet selskab, er det en direkte prisnedsættelse.

Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-08 08:35

On 2008-09-03 08:39:21 +0200, Jesper Hartoft <news01@UDhartoft.net> said:

> [...]
> der blot skal ha' en iPhone billigst muligt for derefter at få den låst
> op og flyttet over til et andet selskab, er det en direkte

Tja, mit forbrug er så utroligt beskedent, at jeg har været nødt til at
vælge et mobilselskab uden minimumsgrænse. Jeg havde Telmore, men bruge
man under 50,- om måneden (mener det er i det nabolag) får man en
regning på administrationsomk.
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-08 21:20

<iSteen> wrote:

> [...]

Jeg tænkte nok, at der var nogle muligheder, jeg overså. På den måde kan
man da spare kr. 1.000,-. Der er sikkert også andre punkter, hvor de nye
abonnementer kan være bedre. Ringer man utroligt meget til andre
mobiltelefoner end Telias, så man kommer ud over de 300 minutter i iOn
abonnementet, så kan et af de andre abonnementer med mere taletid
inkluderet også være billigere.

> [...]
> vælge et mobilselskab uden minimumsgrænse. Jeg havde Telmore, men bruge
> man under 50,- om måneden (mener det er i det nabolag) får man en

Hidtil har mit forbrug også været beskedent. Det har bare ændret sig. Nu
har jeg dels en iPhone, hvor jeg bedre kan lide at SMS'e, som kan gå på
nettet, som kan klare e-mail o.m.a. Dels har jeg et meget dyrt
abonnement, hvor ret meget samtale, SMS og dataoverførsel er inkluderet.
Det koster mig jo ikke noget at udnytte det. Før i tiden holdt jeg mig
fra den slags, for det kostede jo penge. Nu kan det være ligemeget, for
jeg skal af med kr. 599,- om måneden under alle omstændigheder. Til
gengæld kan jeg flytte noget samtale fra vores fastnet over på iPhone,
hvor det alligevel er med i abonnementet. Så sparer jeg da en smule der.
--
Henrik Münster
Esbjerg