Findes der et program a'la Poptray som kan~
Fra : Autocadster

Dato : 01-09-08 17:48

Findes der et program a'la Poptray som kan køre med Mac OS X ?

http://www.poptray.org/

Autocadster / 2620

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-09-08 18:04

Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote:

> Findes der et program a'la Poptray som kan køre med Mac OS X ?
>
> http://www.poptray.org/

ja

/thomas

Fra : Palle Jensen

Dato : 01-09-08 18:06

On 2008-09-01 19:03:45 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> ja

Kan du på nogen måde forestille dig hvilket opfølgende spørgsmål dit
svar vil generere?

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-09-08 18:11

Palle Jensen <2.0dieselGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Kan du på nogen måde forestille dig hvilket opfølgende spørgsmål dit
> svar vil generere?

ja ;)

.... helt alvorligt så kan jeg på stående fod ikke finde nogen ...

måske skal man spørge til hvad email program sprøger bruger og om
Mail.app's indbyggede "antal ulæste mails" bagde ikke er nok ?

/thomas

Fra : Autocadster

Dato : 01-09-08 18:32

Thomas von Hassel har bragt dette til os:

> [...]
>
> måske skal man spørge til hvad email program sprøger bruger og om
> Mail.app's indbyggede "antal ulæste mails" bagde ikke er nok ?

Er på min første Mac (i) så er ikke kommet så langt, men vil tro at det
bliver Thunderbird, i det at MesNews ikke kan på OSX

Og det skal være som med Poptray, at man kan oprette regler og slette
direkte fra server, uden at skulle hente mailen først.

Autocadster / 2620

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-09-08 18:37

> [...]

> Og det skal være som med Poptray, at man kan oprette regler og slette
> direkte fra server, uden at skulle hente mailen først.

øh .. det lyder frygtelig bagvendt. Både Thunderbird og Mail.app har er
et komplet set mail regler som virker fint. Og du skal stadig hente
mailen fra serveren før du kan køre regler på den ... med mindre poptray
kan noget med at hente headerne ned først ... men det er da kun vigtigt
hvis du sidder på et modem og ikke kan hente den fulde mail ned uden at
vente i flere timer ... ?`

/thomas

Fra : Autocadster

Dato : 01-09-08 19:44

Thomas von Hassel tastede følgende:

> øh .. det lyder frygtelig bagvendt.

Ikke forstået...

> Både Thunderbird og Mail.app har er
> et komplet set mail regler som virker fint. Og du skal stadig hente
> mailen fra serveren før du kan køre regler på den

Ja og netop derfor duer det ikke
> med mindre poptray kan noget med at hente headerne ned først

Det er netop hvad poptray kan

> men det er da kun vigtigt hvis du sidder på et modem og ikke kan hente den
> fulde mail ned uden at vente i flere timer ... ?`

For dig måske, men hvis det er flere adresser der skal administreres,
er det nemmere uden at skulle hente først...

I øvrigt er det et fikst lille program der audio/visuelt fortæller at
der er mail

Autocadster / 2620

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-09-08 19:41

Autocadster wrote:
> Thomas von Hassel har bragt dette til os:

> Er på min første Mac (i) så er ikke kommet så langt,

- Og dit udråbstegn siger, at du ihvertfald ikke er helt utilfreds.-)

> men vil tro at det bliver Thunderbird, i det at MesNews ikke kan på OSX

Den ville jeg også bruge, hvis jeg ikke foretrækker en kombineret
browser, mail og newsklient i ét og samme program, - så jeg bruger
Mozillas SeaMonkey...

> Og det skal være som med Poptray, at man kan oprette regler og slette
> direkte fra server, uden at skulle hente mailen først.

Afhængig af din udbyder er det muligt at slette mails direkte fra
serveren, inden du downloader dem.... - Præcis som du kan gøre på
GoogleMail. Både Stofanet, TDC Webspped og Ofir bruger samme teknik, så
mailen ikke aktiveres, før man klikker på subject - også som i GMail...

I både Thunderbird og SeaMonkey kan du også højreklikke på de downloade
mails, _inden_ de vises med bodytext og så får du et hav af muligheder -
bl.a. 'Delete Message', 'Move To' osv.osv.

mvh. Erik Richard

Fra : Autocadster

Dato : 01-09-08 19:48

Erik Richard Sørensen kom med denne ide:

> - Og dit udråbstegn siger, at du ihvertfald ikke er helt utilfreds.-)

Det var nu mere(i) for iMac men er pt. meget positivt overrasket,
og håber da på længere sigt, at jeg helt kan undvære Windows

> Den ville jeg også bruge, hvis jeg ikke foretrækker en kombineret browser,
> mail og newsklient i ét og samme program, - så jeg bruger Mozillas
> SeaMonkey...

Kender ikke SeaMonkey

> [...]
> mails, _inden_ de vises med bodytext og så får du et hav af muligheder -
> bl.a. 'Delete Message', 'Move To' osv.osv.

Men kan den også poppe op og give besked om at der er kommet mail ?

Autocadster / 2620

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 01-09-08 21:12

Autocadster wrote:

> Men kan den også poppe op og give besked om at der er kommet mail ?

Thunderbird kan afspille en lyd og/eller få dock ikonet til at bounce.
Desuden vises et antallet af nye mails som et badge på dock ikonet.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-09-08 22:17

Autocadster wrote:
> Erik Richard Sørensen kom med denne ide:

> Det var nu mere(i) for iMac men er pt. meget positivt overrasket, og
> håber da på længere sigt, at jeg helt kan undvære Windows

Og indtil da, kan du jo vælge dual-boot med en Windows partition eller
virtuelt Windows via VMWare Fusion eller Parallels Desktop...

> Kender ikke SeaMonkey

Er afløseren for go'e gamle Mozilla...

> Men kan den også poppe op og give besked om at der er kommet mail ?

Ja da...
Google Notifier 1.10.2.580
notifies you of new Gmail & upcoming Gcal events
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/27344

og hvis du har domain hos google...
Google Hosted Mail Notifier Beta 3
check email at your Google domain
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/32039

mvh. Erik Richard

Fra : Autocadster

Dato : 01-09-08 22:31

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
>
> Ja da...
> Google Notifier 1.10.2.580
> notifies you of new Gmail & upcoming Gcal events

Ok, men det skulle være til andet end gmail

Autocadster / 2620

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-09-08 23:11

Autocadster wrote:

> Ok, men det skulle være til andet end gmail

Jamen, så fortsætter vi da bare rækken.

Til Apple Mail.app
MailFX 1.2.1 (freeware, fås også i en pro ver., der koster penge)
notifier for mail.app
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/33899

Generelle
TopPop3 1.0 (koster penge)
email notifier in your menubar (with Growl support)
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/33481

Er det forresten ikke den, du efterlyser.?

Widget baseret
coras 1.4 (koster penge)
widget ambient email notifier
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/26637

Og bruger du IMAP
MenuMail 1.5 (freeware)
Menubar IMAP mail notifier
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16984

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-08 23:31

Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote:

> Ok, men det skulle være til andet end gmail

Har du set min henvisning til nogle programmer på Versiontracker et
andet sted her i tråden? Jeg bruger godt nok ikke selv den slags
programmer, så jeg har ikke selv erfaring med dem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Autocadster

Dato : 01-09-08 23:41

Henrik Münster har bragt dette til verden:

> Har du set min henvisning til nogle programmer på Versiontracker et
> andet sted her i tråden? Jeg bruger godt nok ikke selv den slags
> programmer, så jeg har ikke selv erfaring med dem.

Ja tak, og har pt. hentet dem der kunne hentes, så bliver de tjekket ud
i løbet af ugen

Er i øvrigt super super glad for min nye iMac, men det er ikke helt
nemt når man kommer fra Windows og aldrig har prøvet andet, men ind til
videre meget positivt

Men har vist fortrudt at jeg ikke gav den sidste tusse og fik et NVIDIA
GeForce 8800 GS 512MB GDDR3 kort i mskinen :/ + at jeg ikke fik 4gb ram
i stedet for 2gb, men de 4gb er bestilt

Autocadster / 2620

Fra : Palle Jensen

Dato : 01-09-08 20:44

On 2008-09-01 20:40:57 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> så jeg bruger Mozillas SeaMonkey...

Som da i øvrigt quoter helt hen i skoven? Er det normalt for Mozillas
reader, eller er der noget linielængde halløj galt i indstillingerne?

Fra : Autocadster

Dato : 01-09-08 20:50

Palle Jensen skrev den 01-09-2008:

> Som da i øvrigt quoter helt hen i skoven? Er det normalt for Mozillas reader,
> eller er der noget linielængde halløj galt i indstillingerne?

Øh hvis man ser bort fra det der kunne være klippet bort, ja så ser det
da fint ud

Autocadster / 2620

Fra : Palle Jensen

Dato : 01-09-08 21:44

On 2008-09-01 21:50:12 +0200, Autocadster <autocadster@gmail.com> said:

> Øh hvis man ser bort fra det der kunne være klippet bort, ja så ser det
> da fint ud

Så må det være min fortolker der fucker, for der ser det sådan ud:

http://usenet.ducktrucks.dk/quote.jpg

Fra : Autocadster

Dato : 01-09-08 21:50

Palle Jensen skrev den 01-09-2008:

> Så må det være min fortolker der fucker, for der ser det sådan ud:
>
> http://usenet.ducktrucks.dk/quote.jpg

Ja sådan ser det ikke ud her

Autocadster / 2620

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-08 22:01

Palle Jensen <2.0dieselGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Så må det være min fortolker der fucker, for der ser det sådan ud:
>
> http://usenet.ducktrucks.dk/quote.jpg

Det ser fint ud i MacSOUP. Jeg har i sin tid brugt lang tid på at
sammenligne News-readere, og jeg har også brugt Unison i lang tid. Det
er sådan noget som det, du er ude for, der er møgirriterende. Et program
kan være fantastisk godt pånær en lille drilleting. Det kan være indlæg
fra en bestemt person, der ser grimme ud. Hvis denne person er en hyppig
debattør, bliver man irriteret over programmet. Det kan også være, at
æøå vises forkert, når der sendes fra bestemte programmer.
Omvendt kan man selv genere andre med sine indlæg. Jeg tror
faktisk det var med Unison, jeg fik klager fra visse personer over, at
jeg skrev lange indlæg med lange linier ud i én køre uden liniskift
eller afsnit. Så gik jeg tilbage til MacSOUP, og det fungerer faktisk
også fint.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Palle Jensen

Dato : 01-09-08 22:21

On 2008-09-01 23:00:40 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> [...]
> jeg skrev lange indlæg med lange linier ud i én køre uden liniskift
> eller afsnit. Så gik jeg tilbage til MacSOUP, og det fungerer faktisk

Har også brugt en del tid på newsreaderne.

De fleste readere der får god omtale til Mac, er for mig alt for
forvirrende. Et hav at seperate vinduer der flyder rundt på skærmen i
et væk. Unison har passet bedst til mit behov, men det irriterer mig
hvis den ikke fortolker indlæggene korrekt. Jeg vil XNEWS til Mac

Tror jeg skal prøve Hogwasher. Den mangler jeg at teste.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-09-08 22:52

Palle Jensen <2.0dieselGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

<snip>

> [...]
> et væk. Unison har passet bedst til mit behov, men det irriterer mig
> hvis den ikke fortolker indlæggene korrekt. Jeg vil XNEWS til Mac

Tja! Jeg bruger XNews på mine Windows bokse og det irriterer mig at den
ikke kan finde ud af UTF.

--
..rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-09-08 22:30

Palle Jensen wrote:

> Så må det være min fortolker der fucker, for der ser det sådan ud:
>
> http://usenet.ducktrucks.dk/quote.jpg

Hm, kan se, du bruger Unison 1.8.1. Og det ser ud, som om du har for
mange bogstaver pr linie...

Kan du ikke sætte den til 72 tegn pr. linie, så burde det løse problemet.

Der har været lidt skriverier omk. ver. 1.8.x i de engelsksprogede
grupper, at den kan lave brok i det sammen med bestemte ISP servere. -
Men det er da første gang, jeg har set det i forb. med en GMail adresse,
- medmindre du sender via GoogleGroups, - for så går det da helt galt....

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-08 06:11

On 2008-09-01 23:29:30 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Kan du ikke sætte den til 72 tegn pr. linie, så burde det løse prob lemet

Du har selv samme problem med din linieombrydnig.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-09-08 07:54

Morten Reippuert Knudsen skrev den 02-09-2008 07:11:

> Du har selv samme problem med din linieombrydnig.

Er det ikke fordi det er sat til

Så ombryder den vel selv?

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-09-08 09:12

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Er det ikke fordi det er sat til

Jo.

> Så ombryder den vel selv?

Nej. Det er læsers klient der (bør) gøre det.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-09-08 09:45

Peter Farsinsen skrev den 02-09-2008 10:11:

> Jo.

> Nej. Det er læsers klient der (bør) gøre det.

"Den" var også tænkt som det program som modtageren brugte.

Dansk er en svær en.

I det mindste er der ikke nogen der bruger Netscape 4 mere :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-08 09:43

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> I det mindste er der ikke nogen der bruger Netscape 4 mere :)

du skulle bare vide .....

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-09-08 10:01

Thomas von Hassel skrev den 02-09-2008 10:43:

> du skulle bare vide .....

..... til at skrive indlæg i dk.edb.mac.

Prøvede for et stykke tid siden den Netscape der lå under OS 9. Uha,
der var ikke meget der så pænt ud.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-08 10:15

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> .... til at skrive indlæg i dk.edb.mac.

ikke ligefrem et representativ udsnit af macbrugere ? ;)

> Prøvede for et stykke tid siden den Netscape der lå under OS 9. Uha,
> der var ikke meget der så pænt ud.

Netscape 4, Quark 3.11 og OS 8 ... yes sir ;)

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-09-08 12:54

Thomas von Hassel skrev den 02-09-2008 11:14:

> ikke ligefrem et representativ udsnit af macbrugere ? ;)

Du er ny her, hva'?

> Netscape 4, Quark 3.11 og OS 8 ... yes sir ;)

Hver sine lyster. Her går jeg og overvejer en MacBook med 4 Gb RAM.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-09-08 12:55

> Hver sine lyster. Her går jeg og overvejer en MacBook med 4 Gb RAM.

Vil du ikke hellere have en alu-dimmer med 3GB RAM? Den er til salg, når
der kommer nye alu-dimmere...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-09-08 13:01

Peter Farsinsen skrev den 02-09-2008 13:54:

> Vil du ikke hellere have en alu-dimmer med 3GB RAM? Den er til salg, når
> der kommer nye alu-dimmere...

Wha kårstår'n?

Giv mig et tilbud jeg ikke kan afslå.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-09-08 13:07

> Wha kårstår'n?

Det kan jeg ikke sige en masse om nu. Det afhænger af, hvornår de nye
modeller kommer og om du skal have den med eller uden tordenflue midt i
skærmen... Den skal sendes til reperation og have skiftet skærmen på et
eller andet tidspunkt, men jeg har ikke en reserve-mac, så hvornår det
bliver, ved jeg ikke rigtig ;)

> Giv mig et tilbud jeg ikke kan afslå.

Jo, jo. Den er jo formentlig billigere end den (af tilsvarende alder og
specs) ML købte til sin datter for nyligt.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-09-08 13:40

Peter Farsinsen skrev den 02-09-2008 14:07:

> [...]
> skærmen... Den skal sendes til reperation og have skiftet skærmen på et
> eller andet tidspunkt, men jeg har ikke en reserve-mac, så hvornår det

Æh, snakker jeg ikke med den Peter der gerne vil SÆLGE noget?

Halloo halloooo dyt dyt dyt...

Tordenfluer er deres vægt værd i guld adskillige gange når det drejer
sig om værditab.

> Jo, jo. Den er jo formentlig billigere end den (af tilsvarende alder og
> specs) ML købte til sin datter for nyligt.

Tjah, der skal være Leopard på (så jeg kan lave en tåtsj-applikation til
samme Morten) og iLife og iSårn.

Jeg er ved at overveje at køwe den bærbare der skal holde de næste 5 år.
Jeg er om muligt mere ... æh... økonomisk bevidst end Morten.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-09-08 13:45

> Æh, snakker jeg ikke med den Peter der gerne vil SÆLGE noget?
>
> Halloo halloooo dyt dyt dyt...

Jo, jo. Men jeg vil ikke sælge noget NU. Der er ikke meget sjovt ved at
sælge denne og købe en tilsvarende, når rygterne går, at der er nye
modeller lige rundt om hjørnet.

Vil du gerne aftale pris efter markedet som det er nu eller vil du
hellere vente til der er kommet nye modeller (hvilket som regel får
'gamle' modeller til at falde yderligere)?

> Tordenfluer er deres vægt værd i guld adskillige gange når det drejer
> sig om værditab.

Ja, men jeg har sån' en forsikrings-ting, som jeg håber giver mig en ny
skærm ;) Det har du vel ikke noget imod, hvis vi skal handle.

> Tjah, der skal være Leopard på (så jeg kan lave en tåtsj-applikation til
> samme Morten) og iLife og iSårn.

Der er både 10.4 og 10.5 (retail) med. iLife er '06 og alle de andre
hvide iKabler og -Dimser følger naturligvis med.

Må man spørge, hvad den applikation skal kunne? Katalogisering af gamle
Macs? ;)

> Jeg er ved at overveje at køwe den bærbare der skal holde de næste 5 år.

Den kan formentlig godt holde, men den er da helt sikkert uddateret
inden der er gået fem år.

> Jeg er om muligt mere ... æh... økonomisk bevidst end Morten.

Hmm.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-09-08 14:15

Peter Farsinsen skrev den 02-09-2008 14:44:

> Jo, jo. Men jeg vil ikke sælge noget NU. Der er ikke meget sjovt ved at
> sælge denne og købe en tilsvarende, når rygterne går, at der er nye
> modeller lige rundt om hjørnet.

Det gør rygterne altid. Af samme grund vil jeg også lige se om der er
noget på bedding.

> Vil du gerne aftale pris efter markedet som det er nu eller vil du
> hellere vente til der er kommet nye modeller (hvilket som regel får
> 'gamle' modeller til at falde yderligere)?

Jeg vil aftale pris når der er handel. Er der ikke handel, behøver man
jo ikke bruge krudt på dét.

> Ja, men jeg har sån' en forsikrings-ting, som jeg håber giver mig en ny
> skærm ;) Det har du vel ikke noget imod, hvis vi skal handle.

Det rigtigt spændende er om du har FORTALT dem det. Sårn nogen
forsikringer plejer at være tidsbegrænsede.

> Der er både 10.4 og 10.5 (retail) med. iLife er '06 og alle de andre
> hvide iKabler og -Dimser følger naturligvis med.

Lyder iSækkevognskrævende. Jaja, nu får vi se hvad du ender med at
blive enig med dig selv om.

> Må man spørge, hvad den applikation skal kunne? Katalogisering af gamle
> Macs? ;)

Finder nok på noget. Indtil videre er jeg inspireret af ham der lavede
den der "I'm RICH!!!" applikation - af en eller anden uvis grund tror
jeg LIGE det er noget for ML.

> Den kan formentlig godt holde, men den er da helt sikkert uddateret
> inden der er gået fem år.

Jojo. Det er også derfor at jeg lige vender skråen. Det skal du jo
også , så der er ingen panik.

> Hmm.

Sårn er det når postnummeret sniger sig over 6000.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-09-08 14:36

> Det rigtigt spændende er om du har FORTALT dem det. Sårn nogen
> forsikringer plejer at være tidsbegrænsede.

3 års fumle-garanti, hvis jeg ikke husker forkert.

> Finder nok på noget. Indtil videre er jeg inspireret af ham der lavede
> den der "I'm RICH!!!" applikation - af en eller anden uvis grund tror
> jeg LIGE det er noget for ML.

He he. Den går vist kun én gang.

> Sårn er det når postnummeret sniger sig over 6000.

Mon det tiltager som postnummeret stiger? Så er det i hvert fald skidt
for dig, at jeg bor i 9220 ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-09-08 14:56

Peter Farsinsen skrev den 02-09-2008 15:36:

> 3 års fumle-garanti, hvis jeg ikke husker forkert.

Det bekymrer mig du har problemer med at huske hvor længe den varer.
Hvor længe siden er det?

> He he. Den går vist kun én gang.

Det er ikke sikkert Morten har hørt om den, så tys.

> Mon det tiltager som postnummeret stiger? Så er det i hvert fald skidt
> for dig, at jeg bor i 9220 ;)

Når vi først er kommet over 6000 tror jeg det er vestligheden der er
afgørende og det er ikke så nemt at udlede fra postnummeret.

Fx har jeg nok 50 km mod øst til det postnummer der er 50 højere end mit.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-09-08 15:11

> Det bekymrer mig du har problemer med at huske hvor længe den varer.
> Hvor længe siden er det?

Arh. Nu fik du mig til at stå på hovedet i dokumentarkivet. Forsikringen
er gyldig t.o.m. udgangen af februar 2010 og restperioden kan overdrages
til køber.

> Når vi først er kommet over 6000 tror jeg det er vestligheden der er
> afgørende og det er ikke så nemt at udlede fra postnummeret.
>
> Fx har jeg nok 50 km mod øst til det postnummer der er 50 højere end mit.

Hmm. Men altså når jeg nu har boet størstedelen af mit liv i 7741, så må
jeg altså være mega økonomisk bevidst ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-09-08 16:39

Peter Farsinsen skrev den 02-09-2008 16:10:

> Arh. Nu fik du mig til at stå på hovedet i dokumentarkivet. Forsikringen
> er gyldig t.o.m. udgangen af februar 2010 og restperioden kan overdrages
> til køber.

Sese. En ikke uvæsentlig detalje. Men nu kan du få fikset din
guldtordenflue OG så kan vi jo se hvad den kåstår.

> Hmm. Men altså når jeg nu har boet størstedelen af mit liv i 7741, så må
> jeg altså være mega økonomisk bevidst ;)

Jeg forbeholder mig retten til at have Morten som bisidder. Tror ikke
der er nogen mere økonomisk bevidst end ham.

Kan godt høre det bliver en kamp med en der kommer fra Jammerbugten..
Suk suk.

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-08 20:38

On 2008-09-02 17:39:19 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<thunderaxiom@gmail.com> said:

> [...]
> der er nogen mere økonomisk bevidst end ham.
>
> Kan godt høre det bliver en kamp med en der kommer fra Jammerbugten.. Suk suk.

Jeg er lost - hvad i alverden er aludimmer og tordenfluer for noget?
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-09-08 21:12

iSteen wrote:
> Jeg er lost - hvad i alverden er aludimmer og tordenfluer for noget?

Hhv. MacBook Pro og tordenfluer.

Sidstnævnte går vist også under et andet navn, men her hedder de
tordenfluer. Det er de der helt små sorte fluer der overfalder en om
sommeren. Og de har altså også fladskærme som yndet mål. Det er nu anden
gang jeg oplever, at en tordenflue har valgt at dø inde i en af mine skærme.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-08 08:32

On 2008-09-02 22:12:06 +0200, Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> said:

> Hhv. MacBook Pro og tordenfluer.

Aha - er den der alu Mac på vej tilbage?
Jeg har en HP Mini-note - det ligner faktisk en lillebror til sådan en fyr
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-08 13:55

> Vil du ikke hellere have en alu-dimmer med 3GB RAM? Den er til salg, når
> der kommer nye alu-dimmere...

Nu må vi jo se .. hvis der vitterlig kommer quad core i de nye
alu-dimmer så er det måske værd at opgradere ...

/thomaS

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-09-08 14:15

Thomas von Hassel skrev den 02-09-2008 14:54:

> Nu må vi jo se .. hvis der vitterlig kommer quad core i de nye
> alu-dimmer så er det måske værd at opgradere ...

Dagens spørgsmål: HVAD laver du hvor det gør en forskel om det er dual
eller quad core?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-08 14:43

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Dagens spørgsmål: HVAD laver du hvor det gør en forskel om det er dual
> eller quad core?

jeg snakker mere generelt ... men jeg gætter på at f.eks. Aperture vil
være glad for nogen flere kernel :)

/thomas

Fra : Autocadster

Dato : 02-09-08 17:55

Thomas von Hassel skrev:

> jeg snakker mere generelt ... men jeg gætter på at f.eks. Aperture vil
> være glad for nogen flere kernel :)
>
> /thomas

Kunne i ikke skrive privat, frem for at poste ot i denne tråd

Autocadster / 2620

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-08 17:56

Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote:

> Kunne i ikke skrive privat, frem for at poste ot i denne tråd

hvorfor ? .. det er da ikke sjovt ...

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-09-08 18:40

Autocadster wrote:
> Kunne i ikke skrive privat, frem for at poste ot i denne tråd

Hvis en tråd her i gruppen ikke bliver hijacked og/eller skifter emne
mindst én gang inden den dør, er den som regel ikke særlig go'... ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-08 19:47

Autocadster skrev den 02-09-2008 18:54:

> Kunne i ikke skrive privat, frem for at poste ot i denne tråd

Er det skrevet på en Mac KAN det ikke være offtopic i denne tråd.

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-08 00:25

Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote:

> Kunne i ikke skrive privat, frem for at poste ot i denne tråd

Hvis du har tænkt dig at færdes her i gruppen, så kan du lige så godt
vænne dig til det. De fleste her er flinke og hjælpsomme, og mange er
ganske vidende, så de kan hjælpe meget. Til gengæld er vi nogle
frygtelige sludrechatoller, der drøner ud ad en tangent, så snart
chancen byder sig.
Fundatsen for denne gruppe er meget bred. Da vi startede gruppen
for 10-12 år siden, var der vel 4-5 Mac-brugere. Vi følte derfor ikke,
at vi havde råd til at skræmme nogen væk. Som det er formuleret, er et
indlæg i orden, bare det er skrevet på en Mac eller handler om Mac. Der
er derfor stort set ikke noget, der er off-topic, og derfor kan man ikke
rigtig bede nogen om at forflytte sig. Det giver lidt støj, men det er
også charmerende, og man lærer hinanden at kende efterhånden.
Det gør det hele mere menneskeligt. Pludselig dukker et navn op
i rulleteksterne efter filmen Biler. Så har en person her fra gruppen
lagt stemme til en person. En anden viser sig at have været medejer af
biografen Klaptræet, der var meget kendt i København i firserne. Jeg har
endda mødt en enkelt i forbindelse med mit arbejde, men det var vist fra
et andet Mac-forum. Sådan noget er jo ganske sjovt. Det er vist også
meget betegnende for gruppen, at vi plejer at bruge vores egne navne
frem for pseudonymer. Sådan er det vist ikke andre steder.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Autocadster

Dato : 03-09-08 08:32

Henrik Münster forklarede:

> [...]
> endda mødt en enkelt i forbindelse med mit arbejde, men det var vist fra
> et andet Mac-forum. Sådan noget er jo ganske sjovt.

Fair nok :D

> Det er vist også
> meget betegnende for gruppen, at vi plejer at bruge vores egne navne
> frem for pseudonymer. Sådan er det vist ikke andre steder.

Sådan ved lige at spejde hen over afsendere i gruppen, så er det vist
lidt både og

Autocadster / 2620

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-08 21:20

Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote:

> Henrik Münster forklarede:

> Sådan ved lige at spejde hen over afsendere i gruppen, så er det vist
> lidt både og

Synes du? Når jeg ser ned over listen, så er 80% da rigtige navne.
Enkelte har også et kortere navn på listen, fordi det er deres afsender,
men de underskriver sig med deres fulde navn. De fleste pseudonymer er
vist ret nye folk. Jeg er jo gammel i gårde, så jeg husker mest de gamle

--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-09-08 09:56

> "Den" var også tænkt som det program som modtageren brugte.

Arh ja; det kan jeg måske nok se nu ;)

Jeg tror bare, at der er rigtig mange dumme *nix-inspirerede mail og
news klienter, der hænger fast i idéen om, at der er en hemmelig
kontrakt mellem afsender og modtager om, at alle linjer maks må være
72(?) tegn i en linje. Det er et latterligt dogme, men det er åbenbart
utroligt svært at slippe af med.

> Dansk er en svær en.

Det er den.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-09-08 12:13

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Er det ikke fordi det er sat til

> Så ombryder den vel selv?

Det gør SeaMonkey ihvertfald. Af newsklienter er det mig bekendt kun
Unison og MT-Newswatcher, der sommetider laver forkert ombrydning. - I
øvrigt har mailklienterne ClarisEmailer 1.x, 2.x og Eudora til og med
ver. 6.x samme problem. Og det samme gælder for OutlookExpress til og
med ver. 4.x, da OE jo er en omskrivning af ClarisEmailer 2.x.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-09-08 07:24

Peter Farsinsen skrev:

> Hhv. MacBook Pro og tordenfluer.
>
> Sidstnævnte går vist også under et andet navn, men her hedder de
> tordenfluer.

Her hedder de gnavpander :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 03-09-08 07:54

Thomas G. Madsen wrote:

> Her hedder de gnavpander :)

Ha ha ha. GENIALT!

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-09-08 16:14

Peter Farsinsen wrote:

> Ha ha ha. GENIALT!

Det gør de skam også dér, hvor både din og min familie stammer fra.-))

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 03-09-08 17:43

Erik Richard Sørensen wrote:
> Det gør de skam også dér, hvor både din og min familie stammer fra.-))

Det gør de jo så tydeligvis ikke der hvor /jeg/ er vokset op.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-09-08 22:21

Palle Jensen wrote:

> Som da i øvrigt quoter helt hen i skoven? Er det normalt for Mozillas
> reader, eller er der noget linielængde halløj galt i indstillingerne?

Det har jeg nu ikke problemer med - bortset fra dem, der bruger Outlook,
OutlookExpress og windowsMail. Men det er ikke seaMonkeys skyld, men
derimod brugere af de tre, der ikke kan indstille korrekt.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 02-09-08 18:33

> - Og dit udråbstegn siger, at du ihvertfald ikke er helt utilfreds.-)

Ja, det så jeg også, da jeg stod på hovedet..undskyld

M.

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-08 20:29

On 2008-09-01 19:31:34 +0200, Autocadster <autocadster@gmail.com> said:

> Og det skal være som med Poptray, at man kan oprette regler og slette
> direkte fra server, uden at skulle hente mailen først.

Så er Google checker nok ikke lige sagen. Det er vist bare et lille
program der tjekker en GMail for evt. nye emails
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Palle Jensen

Dato : 01-09-08 19:23

On 2008-09-01 19:10:33 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> måske skal man spørge til hvad email program sprøger bruger og om
> Mail.app's indbyggede "antal ulæste mails" bagde ikke er nok ?

Stenede jeg også over.

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-08 20:26

> [...]
>
> måske skal man spørge til hvad email program sprøger bruger og om
> Mail.app's indbyggede "antal ulæste mails" bagde ikke er nok ?

Vi er ellers godt nok sjove her i gruppen
Jeg har aldrig hørt om sådan et program, men jeg søgte lige på
Versiontracker og fandt tre. Jeg håber, linket duer:

<com/php/qs.php?mode=basic&action=search&str=POP+checker&srchArea=macosx
&submit=Go>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-08 20:32

> [...]
> Versiontracker og fandt tre. Jeg håber, linket duer:
>
> <com/php/qs.php?mode=basic&action=search&str=POP+checker&srchArea=macosx

Jeg kom lige til at se, at de tre programmer, jeg henviser til ovenfor,
faktisk er ret gamle. Måske kan der være lidt problemer med nye
Intel-Macs eller nyere versioner af Mac OS X. Her er nogle nyere bud
imellem. Der er også nogle helt andre programmer, men man kan jo se,
hvad de er beregnet til:

<http://www.versiontracker.com/php/qs.php?mode=basic&action=search&str=p
op+mail&srchArea=macosx&submit=Go>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-09-08 08:56

Palle Jensen skrev:

> De fleste readere der får god omtale til Mac, er for mig alt for
> forvirrende.

Samme oplevelse her!

> Jeg vil XNEWS til Mac

<http://osxnews.sourceforge.net/new2/> ;)

Bare pjat. Den har vist ingen lighed med Xnews til Windows lige
bortset fra navnet. Jeg har ikke personlig prøvet OSXnews, men
set ud fra NREs rekvalmeindlæg i dk.fritid.foto.billedsnak, så
har den vist gevaldige tegnsætsproblemer, medmindre det blot
drejer sig om en uheldig standardopsætning selvfølgelig.

--
Hilsen
Madsen