AIrport Express og Apple Remote på Iphone/~
Fra : Bruno

Dato : 28-08-08 23:47

Mit musik setup i dag består af en mini (G4) der kører Slimserver og så
en Soundbridge, der lader som om den er en Squezzebox, koblet til
stereoanlæget.

Løsningen spiller fint, men jeg vil gerne havde noget hvor man har
displayet i fjernbetjeningen og kan forstå der er sket noget på Apple
fronten.

Det nye, eller forholdsvis nye, er noget remote software der kører på
iPhone og Ipod Touch hvor det sidste er det som især interreserer mig.
Som jeg forstår det lader man en Mac, eller en PC, køre iTunes hvilket
så kan fjernbetjenes og sende musikken via en Airport Express til ens
stereoanlæg. Men det store spørgsmår er hvor godt det virker?

Hvor mange trin er der eksempelvis fra at man tænder sin touch til
musikken spiller? Skal man tænde, etablere netforbindelse, vælge Remote
programmet, vælge server og så vente på listen over ens musik bliver
overført før der kan vælges? Eller er det lidt mindre slemt end mit
skrækscenarie?

Og hvordan når man har meget musik, altså 1000 albums og dermed 10.000 +
enkelt numre. Er det til og håndtere på den lille skærm eller kommer man
til at scrolle for evigt hvis man vil høre Yazoo og bagefter Alanis
Morisette? Kan man bladre fra Z til A, eller hedder det Z-Y-X og altså
baglæns hele vejen?

Mvh
Bruno

PS. http://www.apple.com/itunes/remote/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-08 08:09

Bruno <x@c.d> wrote:

> [...]
> så kan fjernbetjenes og sende musikken via en Airport Express til ens
> stereoanlæg. Men det store spørgsmår er hvor godt det virker?

det virker fint ..

> [...]
> programmet, vælge server og så vente på listen over ens musik bliver
> overført før der kan vælges? Eller er det lidt mindre slemt end mit

Hvis iTunes kører på maskinen så tager det ca. 2-3 sekunder at starte
"Remote" programmet på min iPod touch. Så har du samme interface som du
har til musik der ligger lokalt på iPoden.

(jeg har ca. 40 GB musik, så det har vist ingen indvirking på hvor
hurtigt du er igang.)

> [...]
> til at scrolle for evigt hvis man vil høre Yazoo og bagefter Alanis
> Morisette? Kan man bladre fra Z til A, eller hedder det Z-Y-X og altså

du kan faktisk lave en fritekst søgning ..

/thomas