Synkroniser ical mellem macbook og iphone
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 06-08-08 22:09

Hej

Jeg har forsøgt at følge en guide på nettet omkring dette og ifølge den
skulle man i itunes under info panelet kunne vælge hvilke kalendere man
vil synkronisere. Men jeg får ingen valgmuligheder, alt hvad der står er:

"Kalenderne synkroniseres trådløst med din Iphone fra Microsoft Exchange"

Hvad kan jeg bruge det til? Jeg vil synkronisere ical

Nogen der kan hjælpe?

/Brian

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-08-08 22:28

Brian Bendtsen <bb@bellevuevej.dk> wrote:

> [...]
>
> "Kalenderne synkroniseres trådløst med din Iphone fra Microsoft Exchange"
>
> Hvad kan jeg bruge det til? Jeg vil synkronisere ical

har du mobileMe sync slået til på din iphone ?

/thomas

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 07-08-08 07:37

Thomas von Hassel skrev:

> har du mobileMe sync slået til på din iphone ?
>
> /thomas
Nej, jeg havde en konto sat op til microsoft exchange, hvis jeg fjerner
denne, så virker det som det skal - men kan man ikke have begge dele?

/Brian

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-08-08 08:00

Brian Bendtsen <bb@bellevuevej.dk> wrote:

> Nej, jeg havde en konto sat op til microsoft exchange, hvis jeg fjerner
> denne, så virker det som det skal - men kan man ikke have begge dele?

det var mit næste spm. Og nej, du kan ikke have begge dele. Enten kan du
få sync via ActiveSync/MobileMe eller du kan synce dine lokale
kalendere. Enten eller ...

Jeg har så en server der snakker både ActiveSync og CalDAV så jeg har
min kalender syncet på både iPhone og iCal.

Når du har exchange så bruger du vel Entourage på mac'en ?

/thomas

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 07-08-08 12:50

Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> min kalender syncet på både iPhone og iCal.
>
> Når du har exchange så bruger du vel Entourage på mac'en ?

Ja, det gør jeg og jeg har fundet ud af at få synkroniseret min
entourage kalender med min iphone, men hvad med mail? Jeg ville jo gerne
have det så jeg får min mail både på min mac og iphone

/Brian

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-08-08 12:58

> [...]

> entourage kalender med min iphone, men hvad med mail? Jeg ville jo gerne
> have det så jeg får min mail både på min mac og iphone

Du sætter din iPhone til at hente mail enten med IMAP eller ActiveSync
fra din exchange server ... hvilken metode kommer lidt an på hvad der er
slået til og åbnet op for på exchange serveren.

/thomas

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 07-08-08 14:02

Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> fra din exchange server ... hvilken metode kommer lidt an på hvad der er
> slået til og åbnet op for på exchange serveren.

Nu har jeg vist fået kontakt med exchange serveren, men den brokker sig
over forkert password. Det er ellers det samme som jeg benytter i
Entourage og det burde vel være det samme?

/Brian

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-08-08 14:09

> [...]

> serveren, men den brokker sig over forkert password. Det er ellers det
> samme som jeg benytter i Entourage og det burde vel være det samme?

jep

/thomas

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 07-08-08 14:25

Thomas von Hassel skrev:

> jep
>
> /thomas
He, jeg googlede det og fandt ud af at der hvor man indtaster
domain/brugernavn skal man bruge en backslash i stedet for en forward
slash i de tilfælde hvor der er problemer med password, så det ser sådan
ud: domain\brugernavn og det virkede!

/Brian

Fra : Sebastian

Dato : 10-08-08 16:17

> [...]

> "Kalenderne synkroniseres trådløst med din Iphone fra Microsoft Exchange"
> Hvad kan jeg bruge det til? Jeg vil synkronisere ical

Hvis din Kalender ikke ligger på en Exchange Server, kan du ikke bruge
det til ret meget.
Fordelen at lægge den på en Server er at både iCal og iPhone altid er
synkron.
Du kan køre enten bruge
- en egen MS Exchange server med mobile Active Sync
- et lejet MS Exchange account med mobile Active Sync
- bruge MobileMe
- ....(indsæt de 100.000 andre muligheder) eller
- GoogleCalendar og Nuevasync (begge 2 er gratis)

for at køre 1 kalender på en server, som vises på iPhone og i iCal og
alle andre kalenderapplikationer, som understøtter Exchange Calendar.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark