Discount computer fra Aldi - med Leopard?
Fra : Ukendt

Dato : 04-08-08 13:59

Smart umpc - en MSI Wind klon
http://www.medion.de/ms/aldi/md96910/dk/flash.html
I Aldi til 3000,- http://aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_32/OFF01.SHTML

Det smarte kommer nu - man burde kunne lægge Leopard ind på den
http://wind-osx86.wikispaces.com/10.5+Install

Dette er ikke ment som reklame for Aldi, Medion eller andet

Fra : Per Jensen

Dato : 04-08-08 16:12

iSteen wrote:
> [...]
> http://wind-osx86.wikispaces.com/10.5+Install
>
> Dette er ikke ment som reklame for Aldi, Medion eller andet

Så er den "Ægte" Wind altså federe. Medion-modellen er både med et
virkeligt lille batteri, og et dårligere webcam end Wind'en.

Og husk nu på, det kører altså ikke fantastisk stærkt på sådan en sløv
CPU. Jeg har selv haft en "Hack" med nogenlunde samme CPU - det var
ubrugeligt langsomt.

Ellers er den da fed, federe end Eee som er _FOR_ lille.

Brug de ekstra 500,- og få en ægte Wind istedet er mit råd.

// Per.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-08-08 16:21

Per Jensen <news@removethepigzapro.dk> wrote:

> [...]
>
> Ellers er den da fed, federe end Eee som er _FOR_ lille.
>
> Brug de ekstra 500,- og få en ægte Wind istedet er mit råd.

.... og lad være med at prøve at få Mac OS X ind på dem med et skohorn

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-08 19:09

On 2008-08-04 17:11:38 +0200, Per Jensen <news@removethepigzapro.dk> said:

> [...]
>
> Ellers er den da fed, federe end Eee som er _FOR_ lille.
>
> Brug de ekstra 500,- og få en ægte Wind istedet er mit råd.

Er det ikke samme batteri som på Wind?
6-cell batterierne er i restordre, så Wind leveres vist stadig med et
3-cell batteri!
I øvrigt er jeg ikke imponeret af Aldis "service" hvis noget ikke fungerer.

Har en HP mini-note - og den ER meget federe end EEE, som imho har et
for lille tastatur.

Fra : Sørensen

Dato : 05-08-08 10:30

"Per Jensen" <news@removethepigzapro.dk> wrote in message

> Så er den "Ægte" Wind altså federe. Medion-modellen er både med et
> virkeligt lille batteri, og et dårligere webcam end Wind'en.

Jeg var af den opfattelse, at Medion-maskinen kommer med 6 cell-batteri (det
nævnes på en kommentar på min blog www.eeepc.dk) - men har ikke kunne finde
oplysningerne noget sted..

Har du en kilde til hvilket batteri, der sidder i Medion-maskinen?

--
MVH Sørensen