Script der kan gemme et billede fra nettet~
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 08-09-08 16:40

Hej.

Jeg har brug for et script der ca. hvert kvarter kan gemme et billede fra en
hjemmeside.
Billedet findes her: http://www.camping-brunner.dk/docs/satcam/bruncam.htm
Billedet skal gemmes på harddisken som camping_brunner.jpg og meget gerne
påført aktuel tid og dato.

For eksempel: 2008-09-07_1600_camping_brunner.jpg

Kan det laves og hvordan?

Erik Nielsen - Odense

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 08-09-08 21:16

Erik M. Nielsen wrote:
> [...]
> påført aktuel tid og dato.
>
> For eksempel: 2008-09-07_1600_camping_brunner.jpg

<?php
$url = 'http://www.camping-brunner.at/cam/camping_brunner.jpg';
$imgData = file_get_contents($url);
$imgName = date("Y-m-d_Hi").'_camping_brunner.jpg';

$fp = fopen('./billeder/'.$imgName,'wb');
fwrite($fp,$imgData);
fclose($fp);
?>

Husk at sætte mappen billeder til at være skrivbar af scriptet.
Sæt så et cronjob til at køre det hver kvarter (f.eks. via
http://cronjob.de hvis du ikke har adgang til cronjob)

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk