/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Forbrugertest internetforbrug/hastighed
Fra : Kim


Dato : 29-08-08 20:31

Vi sidder her nogle nørder og diskuterer.

Har læst at mange forbrugertest omkring internetforbrug/hastighed
blandt almindelige brugere at nette er dybt upålidlige.

Men kan nogen her fortælle mig om der er lavet en forbrugertest
omkring hvad en person med 1 pc, som kun browser, læser mails
og downloader lidt en gang imellem egentlig hasr behov for af hastighed ?

Vi har her en fælles 18/18Mbit fra d 1 aug. men jeg kan ikke mærke
forskel når jeg browser eller ser video på youtube eller googlevideo,
som jeg ved kun kræver 100-150 Kb/sek og det jo kun i download.

Min påstand er at en 2/2Mbit (ca 250/250 Kb/sek ) dækker en normal
bruger 100%, dvs ingen p2p eller online spil alá WoW eller CounterStrike.

Kan man læse om det nogle steder på nettet ?

Hvad siger I herinde Plz ?

Mvh Kim



 
 
Klaus D. Mikkelsen (29-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 29-08-08 22:17

Kim skriver:
>
> Hvad siger I herinde Plz ?

At en 4mbit/512 linje dækker 95% af brugernes behov mere end rigeligt.
Det også incl spil og p2p.

4% har brug for en 5M/5M linje (hovedsageligt til mere p2p) og den
sidste 1% har reelt brug for mere.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

N_B_DK (01-09-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 01-09-08 02:32

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:48B8673F.E277A503@du.kan.finde.den

> 4% har brug for en 5M/5M linje (hovedsageligt til mere p2p) og den
> sidste 1% har reelt brug for mere.

Synes det er lækkert nok med en 1GB i begge retninger.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.
Læs her hvorfor du ikke skal vælge tele2
http://www.comon.dk/news/vores.graense.gaar.ved.porno_37272.html


Vidal (01-09-2008)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 01-09-08 19:43

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Kim skriver:
>> Hvad siger I herinde Plz ?
>
> At en 4mbit/512 linje dækker 95% af brugernes behov mere end rigeligt.
> Det også incl spil og p2p.
>
> 4% har brug for en 5M/5M linje (hovedsageligt til mere p2p) og den
> sidste 1% har reelt brug for mere.

Jeg har (fornyligt fået) 16M/1, men ser jeg Utube, kan
deres server ikke følge med, f.eks. Jeg har spekuleret
meget på, om den hastighed faktisk er nogen nytte til,
når så få servere på internettet faktisk kan følge med,
fremfor min tidligere 6 M.

Jeg ville hellere haft en 10/2 eller mere op.

Er der nogen, der kan se UTube uden irriterende afbrydelser,
det kan jo være min forbindelse, selvom den på alle speedtest
sider kommer op på de 16/1.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Asbjorn Hojmark (01-09-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 01-09-08 20:21

On Mon, 01 Sep 2008 20:43:24 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> Er der nogen, der kan se UTube uden irriterende afbrydelser,

Du mener YouTube?

Ja, det oplever jeg ikke, men der skal nu ikke særlig meget båndbredde
til. Det burde aldrig være et problem på en fornuftig TDC-forbindelse,
så det må næsten være dit udstyr, den er gal med.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Vidal (01-09-2008)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 01-09-08 20:49

Asbjorn Hojmark skrev:
> On Mon, 01 Sep 2008 20:43:24 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>
>> Er der nogen, der kan se UTube uden irriterende afbrydelser,
>
> Du mener YouTube?

Ja, populært også kaldet UTube.

> Ja, det oplever jeg ikke, men der skal nu ikke særlig meget båndbredde
> til. Det burde aldrig være et problem på en fornuftig TDC-forbindelse,
> så det må næsten være dit udstyr, den er gal med.

Nu sidder jeg og afprøver det og selv i høj kvalitet er
der ikke noget problem. Så det er nok tilfældigt, jeg
er løbet ind i nogle problemer med afspilningen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Asbjorn Hojmark (01-09-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 01-09-08 20:52

On Mon, 01 Sep 2008 21:49:19 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> > Du mener YouTube?
>
> Ja, populært også kaldet UTube.

UTube er faktisk et firma, der laver rør. De endte med at måtte ændre
deres domænenavn, fordi der var så mange, der skrev UTube, når de
mente YouTube.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Allan Olesen (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 02-09-08 23:12

Asbjorn Hojmark wrote:
> UTube er faktisk et firma, der laver rør.

U-tube (med bindestreg) er også en generisk betegnelse for de rør, som
bruges i en ret udbredt type varmevekslere:
http://en.wikipedia.org/wiki/Shell_and_tube_heat_exchanger

--
Allan Olesen

Holst (13-10-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 13-10-08 20:42


Vidal wrote:

> Nu sidder jeg og afprøver det og selv i høj kvalitet er
> der ikke noget problem. Så det er nok tilfældigt, jeg
> er løbet ind i nogle problemer med afspilningen.

Jeg har en 6M linje, og jeg oplever også dette problemer med nogle
videoer - andre har jeg ingen problemer med.

Min antagelse er, at der streames fra forskellige servere, og indimellem
er nogle af deres servere mere belastet end andre.

Lige nu har jeg for eksempel problemer med det første af nedenstående
links, hvorimod det andet streamer fint uden pauser:

Chess - One Night in Bangkok
http://www.youtube.com/watch?v=hlL0jB0j3YA
http://www.youtube.com/watch?v=mnqj31VPNoE

Brian K (13-10-2008)
Kommentar
Fra : Brian K


Dato : 13-10-08 01:35

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:48bc37ca$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Klaus D. Mikkelsen skrev:
>
> Er der nogen, der kan se UTube uden irriterende afbrydelser,
> det kan jo være min forbindelse, selvom den på alle speedtest
> sider kommer op på de 16/1.
>


Jeg ser youtube uden nogen problemer.

Jeg har Yousee 20/2 forbindelse. - iøvrigt det bedste internet jeg har haft
til dago (har prøvet Image - CC - fullrate). Yousee er klokkestabil og
pingen/latency er så lav at det nærmest er utroligt - hvis man er til online
gaming - så er Yousee klart nr.1 (Comx skulle vist være lige så godt)

mvh
brian



Per R. Nielsen (13-10-2008)
Kommentar
Fra : Per R. Nielsen


Dato : 13-10-08 09:53

Brian K wrote:
> Jeg har Yousee 20/2 forbindelse. - iøvrigt det bedste internet jeg
> har haft til dago (har prøvet Image - CC - fullrate). Yousee er
> klokkestabil og pingen/latency er så lav at det nærmest er utroligt -
> hvis man er til online gaming - så er Yousee klart nr.1 (Comx skulle
> vist være lige så godt)

Hvordan vil du bedømme de andre du har nævnt ift? Jeg har selv haft CC og er
nu på Fullrate.



Brian K (13-10-2008)
Kommentar
Fra : Brian K


Dato : 13-10-08 20:30


"Per R. Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:48f30c76$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Brian K wrote:
>> Jeg har Yousee 20/2 forbindelse. - iøvrigt det bedste internet jeg
>> har haft til dago (har prøvet Image - CC - fullrate). Yousee er
>> klokkestabil og pingen/latency er så lav at det nærmest er utroligt -
>> hvis man er til online gaming - så er Yousee klart nr.1 (Comx skulle
>> vist være lige så godt)
>
> Hvordan vil du bedømme de andre du har nævnt ift? Jeg har selv haft CC og
> er nu på Fullrate.
>


Hej

Image findes jo ikke mere

Både CC og FR havde de typiske reboots et par gange om ugen - men det var
vist mest fordi min forbindelse blev presset til det yderste (tror jeg).

Min ping i onlinegaming var ca. 20 % højere - men stadig ganske god.

Med CC og FR var det højeste jeg kunne få 6/1 - med yousee har jeg nu 20/2 -
og det er jeg fanme glad for
Og bonus er som sagt Ping og Latency v/online gaming -det er som at spille
på et internt LAN netværk

mvh
brian




Per R. Nielsen (13-10-2008)
Kommentar
Fra : Per R. Nielsen


Dato : 13-10-08 20:55

Brian K wrote:
> Både CC og FR havde de typiske reboots et par gange om ugen - men det
> var vist mest fordi min forbindelse blev presset til det yderste
> (tror jeg).

Det kan da ske, men jeg kan da også køre i ugevis uden nødvendig reboot. Det
gælder både CC jeg havde før og nu Fullrate.

> Min ping i onlinegaming var ca. 20 % højere - men stadig ganske god.
> Med CC og FR var det højeste jeg kunne få 6/1 - med yousee har jeg nu
> 20/2 - og det er jeg fanme glad for
> Og bonus er som sagt Ping og Latency v/online gaming -det er som at
> spille på et internt LAN netværk

Det var jo så dengang. Jeg kører også 20/2 Fullrate :) Jeg spiller f.eks
COD4 online på servere med ping 40-80.



Brian K (14-10-2008)
Kommentar
Fra : Brian K


Dato : 14-10-08 01:12

"Per R. Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:48f3a799$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> Brian K wrote:
>> Både CC og FR havde de typiske reboots et par gange om ugen - men det
>> var vist mest fordi min forbindelse blev presset til det yderste
>> (tror jeg).
>
> Det kan da ske, men jeg kan da også køre i ugevis uden nødvendig reboot.
> Det gælder både CC jeg havde før og nu Fullrate.
>
>> Min ping i onlinegaming var ca. 20 % højere - men stadig ganske god.
>> Med CC og FR var det højeste jeg kunne få 6/1 - med yousee har jeg nu
>> 20/2 - og det er jeg fanme glad for
>> Og bonus er som sagt Ping og Latency v/online gaming -det er som at
>> spille på et internt LAN netværk
>
> Det var jo så dengang. Jeg kører også 20/2 Fullrate :) Jeg spiller f.eks
> COD4 online på servere med ping 40-80.


I BF2 & BF2142 har jeg en ping på mellem 17 og 24 (da jeg havde fullrate
var min ping på samme servere ca 35 - 45)

mvh
brian



Per R. Nielsen (14-10-2008)
Kommentar
Fra : Per R. Nielsen


Dato : 14-10-08 08:13

Brian K wrote:
> I BF2 & BF2142 har jeg en ping på mellem 17 og 24 (da jeg havde
> fullrate var min ping på samme servere ca 35 - 45)

Så god en ping har jeg aldrig nogensinde haft. Øv ;( Det kan så være at de
lokale forhold ikke gør det muligt. Måske når/hvis vi en dag får fibernet.
Lige nu er der kun mulighed for Arrownet (skod) over fællesantennen eller
ADSL (telefonlinjen). Og kablerne her i byen er mange steder noget gammelt
hø.



Niels P Sønderskov (29-08-2008)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 29-08-08 22:29

Kim skrev:
> Vi sidder her nogle nørder og diskuterer.
>
> Har læst at mange forbrugertest omkring internetforbrug/hastighed
> blandt almindelige brugere at nette er dybt upålidlige.
>
> Men kan nogen her fortælle mig om der er lavet en forbrugertest
> omkring hvad en person med 1 pc, som kun browser, læser mails
> og downloader lidt en gang imellem egentlig hasr behov for af hastighed ?
>
> Vi har her en fælles 18/18Mbit fra d 1 aug. men jeg kan ikke mærke
> forskel når jeg browser eller ser video på youtube eller googlevideo,
> som jeg ved kun kræver 100-150 Kb/sek og det jo kun i download.
>
> Min påstand er at en 2/2Mbit (ca 250/250 Kb/sek ) dækker en normal
> bruger 100%, dvs ingen p2p eller online spil alá WoW eller CounterStrike.
>
> Kan man læse om det nogle steder på nettet ?

Jeg skal til at betale selv og sætter derfor farten ned til 2 Mbps, som
jeg mener er tilstrækkeligt til mine gennemsnitlige behov. Har lige
været i sommerhus med GPRS på mobilen som modem, og synes nok de 46 kbps
er i underkanten men det går lige til mail og usenet.

--
Niels

Kim Ludvigsen (29-08-2008)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 29-08-08 22:37

Kim skrev:
> Vi sidder her nogle nørder og diskuterer.

Hvis du er nørd, så ved du også, at det ikke er populært at
krydsposte uden at fortælle om det og uden at sætte
opfølgning til den mest relevante gruppe.

> Men kan nogen her fortælle mig om der er lavet en forbrugertest
> omkring hvad en person med 1 pc, som kun browser, læser mails
> og downloader lidt en gang imellem egentlig hasr behov for af hastighed ?

Jeg ved ikke, om der ligefrem er lavet brugerundersøgelser.

> Min påstand er at en 2/2Mbit (ca 250/250 Kb/sek ) dækker en normal
> bruger 100%, dvs ingen p2p eller online spil alá WoW eller CounterStrike.

De fleste kan rigeligt klare sig med 256 kbit i
downloadhastighed. 512 kbit vil gøre det lidt hurtigere, og
derudover vil forskellen ikke være særlig mærkbar.

Indlægget er krydspostet til dk.edb.internet,
dk.edb.internet.udbydere og dk.edb.netvaerk
FUT: dk.edb.internet

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.
http://kimludvigsen.dk

OsteFinn (31-08-2008)
Kommentar
Fra : OsteFinn


Dato : 31-08-08 17:55

On Fri, 29 Aug 2008 21:31:26 +0200, "Kim" <no@way.se> wrote:


>Min påstand er at en 2/2Mbit (ca 250/250 Kb/sek ) dækker en normal
>bruger 100%, dvs ingen p2p eller online spil alá WoW eller CounterStrike.


Hvis man bliver ved med at fastholde, at den almindelige bruger blot
skal have en langsom forbindelse, så opdager den almindelige bruger
heller ikke, hvor meget udbytte man egentlig kan få af nettet. Hvis
man har en forbindelseshastighed, hvor man ikke kan se tv i ordentlig
kvalitet, hente filer i løbet af rimelig tid osv., så kommer brugeren
jo aldrig videre end til blot at hente mails og bruge netbank. Men
nettet er så uendelig meget mere end det, og det skulle den
almindelige bruger da også gerne kunne udnytte. Ikke mindst nu, hvor
priserne på de høje hastigheder er i frit fald. Rent faktisk kan det
slet ikke betale sig at rode rundt for at finde en 512/256
forbindelse, når man kan få noget, som er uendelig meget hurtigere for
et par kroner mere. Hos TDC kan man få en 20/1 forbindelse for 300 kr.
om måneden. Og nogle af de nye selskaber tilbyder endnu mere for endnu
mindre. Så det kan slet ikke betale sig at spare en halvtredser for at
få noget, som er meget langsommere.



Philip Nunnegaard (31-08-2008)
Kommentar
Fra : Philip Nunnegaard


Dato : 31-08-08 19:19

"OsteFinn" <OsteFinn@umuligmail.dk> skrev
> Hos TDC kan man få en 20/1 forbindelse for 300 kr.
> om måneden.

Det passer ikke. Jeg kan ikke få mere end de 6 Mbit jeg har.
Jeg havde gerne haft bare 1Mbit i upload, men det kan man ikke få her.
Men nu er Vanløse også gang på gang blevet forbigået når udbyderne skulle
lancere nye produkter. Jeg måtte også vente i næsten et år på at kunne få
ADSL i sin tid, mens alle andre i Hovedstadsområdet kunne få.

Måske fordi der bor mange ældre mennesker i kvarteret?


Åge Halldorsson (31-08-2008)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 31-08-08 19:37


"OsteFinn" <OsteFinn@umuligmail.dk> skrev i meddelelsen
news:1nilb4dbvaee2uem12gpl11sfcu7bf3nlk@4ax.com...
> On Fri, 29 Aug 2008 21:31:26 +0200, "Kim" <no@way.se> wrote:

Hos TDC kan man få en 20/1 forbindelse for 300 kr.
> om måneden. Og nogle af de nye selskaber tilbyder endnu mere for endnu
> mindre. Så det kan slet ikke betale sig at spare en halvtredser for at
> få noget, som er meget langsommere.

____


300 kr. URGHHH - Jeg giver kun ca. 150 kr. pr. måned, så det er det dobbelte
af hvad jeg giver hos TDC for en 1024 / 128 forbindelse.

og det er rimeligt hurtigt.

Hilsen Åge


Max (31-08-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 31-08-08 19:43

Hej Åge

> 300 kr. URGHHH - Jeg giver kun ca. 150 kr. pr. måned, så det er det
> dobbelte af hvad jeg giver hos TDC for en 1024 / 128 forbindelse.

Der menes 20.000/1000 til 300 kr. pr måned, altså ca. 20 gange
hurtigere download end det du har.


--
Mvh Max


Kim (01-09-2008)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 01-09-08 05:38

"OsteFinn" <OsteFinn@umuligmail.dk> skrev
"Kim" <no@way.se> wrote:
>>Min påstand er at en 2/2Mbit (ca 250/250 Kb/sek ) dækker en normal
>>bruger 100%, dvs ingen p2p eller online spil alá WoW eller CounterStrike.
>
>
> Hvis man bliver ved med at fastholde, at den almindelige bruger blot
> skal have en langsom forbindelse, så opdager den almindelige bruger
> heller ikke, hvor meget udbytte man egentlig kan få af nettet. Hvis
> man har en forbindelseshastighed, hvor man ikke kan se tv i ordentlig
> kvalitet, hente filer i løbet af rimelig tid osv., så kommer brugeren
> jo aldrig videre end til blot at hente mails og bruge netbank. Men
> nettet er så uendelig meget mere end det, og det skulle den
> almindelige bruger da også gerne kunne udnytte. Ikke mindst nu, hvor
> priserne på de høje hastigheder er i frit fald. Rent faktisk kan det
> slet ikke betale sig at rode rundt for at finde en 512/256
> forbindelse, når man kan få noget, som er uendelig meget hurtigere for
> et par kroner mere. Hos TDC kan man få en 20/1 forbindelse for 300 kr.
> om måneden. Og nogle af de nye selskaber tilbyder endnu mere for endnu
> mindre. Så det kan slet ikke betale sig at spare en halvtredser for at
> få noget, som er meget langsommere.

Næe, men hvis det er en fælles forbindelse og man bliver lukket ned af
ISP'en
pga for meget frafik, uanset hvilken slags trafik det er, hvil jeg helt
klart fortrække
min egen forbindelse, hvor jeg selv kan vælge hvilken hastihed jeg vil have
til det
jeg bruger nettet til.

Hvis lidt under 300 lejemål ( med måske 2-3 pc'ere i hver lejlighed )sidder

en fælles 18/18Mbit, tror du virklige så at alle samtidig vil kunne se live
tv-billeder
på computeren i fuld skærmstørrelse, surfe på nettet, downloade og uploade
samt
spille computerspil såsom "Counter Strike" og andre LAN spil, uden at resten
af
afdelingens internetbrugere vil kunne mærke det ?

Så vil jeg hellere have mit egen internet, som kan vælge fra en 2/2 Mbit op
til en
40/40Mbit.

Der er blevet lukket for min forbindelse en gang med den begrundelse at jeg
havde
et for højt forbrug/trafik.

/Kim
forbrug,



Philip Nunnegaard (01-09-2008)
Kommentar
Fra : Philip Nunnegaard


Dato : 01-09-08 09:58

"Kim" <no@way.se> skrev

> Hvis lidt under 300 lejemål ( med måske 2-3 pc'ere i hver lejlighed )
> sidder på en fælles 18/18Mbit, tror du virklige så
> at alle samtidig vil kunne se live tv-billeder på computeren i fuld
> skærmstørrelse, surfe på nettet, downloade og uploade samt spille
> computerspil såsom "Counter Strike" og andre LAN spil, uden at resten af
> afdelingens internetbrugere vil kunne mærke det ?

Det er præcis min væsentligste anke mod bolignet.
Jeg vil selv bestemme, hvad jeg vil have.

> Der er blevet lukket for min forbindelse en gang med den begrundelse at
> jeg havde et for højt forbrug/trafik.

Det har jeg ligegodt aldrig hørt om.
Jeg troede at der var fri trafik på ADSL-forbindelser (også i praksis), i
hvert fald hos de store udbydere som TDC, Tele2 og Cybercity.


Jesper Poulsen (01-09-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 01-09-08 12:55

Kim wrote:

> Der er blevet lukket for min forbindelse en gang med den begrundelse at jeg
> havde
> et for højt forbrug/trafik.

Flatrate?

I så fald er det en sag for forbrugerstyrelsen.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Asbjorn Hojmark (01-09-2008)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 01-09-08 13:50

On Mon, 01 Sep 2008 13:55:02 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>> Der er blevet lukket for min forbindelse en gang med den begrundelse
>> at jeg havde et for højt forbrug/trafik.

> Flatrate?
>
> I så fald er det en sag for forbrugerstyrelsen.

Er du helt sikker på det?

De fleste udbydere har en eller anden 'kattelem' i deres betingelser
med unormalt forbrug eller noget i den stil... Og hvis det er fælles
internet i en boligforening, kan de jo have aftalt hvad som helst med
hinanden.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Kim (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 02-09-08 17:16

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev
> Kim wrote:
>
>> Der er blevet lukket for min forbindelse en gang med den begrundelse at
>> jeg
>> havde et for højt forbrug/trafik.
>
> Flatrate?
>

Hvis du med flatrate mener at hvis man betaler en fast
månedlig pris uanset hvor meget man anvender forbindelsen,
så nej.

Vi betaler en fast månedlig pris 99,- kr for at få et
fælles internet lidt under 300 lejemål ( 20,- kr ekstra for 1 IP-adresse )
gennem telelet.dk. Vi har ingen regler fået udleveret overhovedet og
jeg blev lukket ned pga for meget trafik/forbrug.

Nogle havde sat plakater op på vores opgange med teksten:

Større Båndbredde
Samme Pris
Få op til 18/18 Mbit/s bredbånd
Til Kun 99,- kr
Tilmeld dig inden den 15 sept 2008
og få de første 3 måneder gratis.

Dette gælder ikke for ekssisterende brugere.

Her er hvad telelet leverer:
1 Begrænset forbrug/trafik, man skal deles om det ( fælles båndbredde ).
2 Begrænset hastighed, Telelet kan ikke garantere at hastigheden bliver ens
for alle.
3 Kun 1 hastighed, som ikke kan garanteres.
4 Alle har ikke samme kapacitet til både at down- og uploade, dvs. at du
kan ikke køre i begge retninger med fuld hastighed på internettets 'motorveje',
alle tidspunkter i døgnet.
5 Har ikke mulighed for at spille LAN spil såsom "Counter Strike" og lign.
samt holde LAN Party for dine venner, da det er "Fælles internet".
6 Det er ikke, og vil ikke være muligt, at med 3 pc'ere i husstanden,
samtidig
vil kunne se live tv-billeder på computeren i fuld skærmstørrelse, surfe på
nettet,
downloade og uploade samt spille computerspil såsom "Counter Strike"
og andre LAN spil, uden at resten af afdelingens internetbrugere vil kunne
mærke det, og derved får man lukket for sit internet af telelet.dk, pga for
højt forbrug/trafik.
7 Telelet levere via en FWA

Jeg har fået at vide af telelet at det er afdelingens eget ansvar at
runddele den fornødne
information/regler omkring de aftaler der er indgået imellem os.

Jeg har derfor stillet forslag om at skifte ISP til næste afdelingsmøde, men
der skal jo stemmes om det :(

> I så fald er det en sag for forbrugerstyrelsen.


Vil det gælde her tror du ?

Mvh Kim



Vidal (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 02-09-08 11:01

Kim skrev:
> Vi sidder her nogle nørder og diskuterer.
>
> Har læst at mange forbrugertest omkring internetforbrug/hastighed
> blandt almindelige brugere at nette er dybt upålidlige.
>
> Men kan nogen her fortælle mig om der er lavet en forbrugertest
> omkring hvad en person med 1 pc, som kun browser, læser mails
> og downloader lidt en gang imellem egentlig hasr behov for af hastighed ?
>
> Vi har her en fælles 18/18Mbit fra d 1 aug. men jeg kan ikke mærke
> forskel når jeg browser eller ser video på youtube eller googlevideo,
> som jeg ved kun kræver 100-150 Kb/sek og det jo kun i download.
>
> Min påstand er at en 2/2Mbit (ca 250/250 Kb/sek ) dækker en normal
> bruger 100%, dvs ingen p2p eller online spil alá WoW eller CounterStrike.
>
> Kan man læse om det nogle steder på nettet ?
>
> Hvad siger I herinde Plz ?

Et beslægtet link

http://www.abcnews.go.com/Technology/Story?id=5689480&page=1

Jeg selv bruger DU-Meter og ved nøjagtigt, hvad
jeg løbende bruger.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

bannimann (02-09-2008)
Kommentar
Fra : bannimann


Dato : 02-09-08 19:25


> Snip<
>
> Jeg selv bruger DU-Meter og ved nøjagtigt, hvad
> jeg løbende bruger.
>
> --
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard

Jeg bruger Netmeter - den er gratis og lige så god.

http://www.metal-machine.de/readerror/



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177458
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408170
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste