Sende links med mail?
Fra : Ukendt

Dato : 16-09-08 15:33

Kan man ikke markere en adresse i Firefox, kopiere den og indsætte den i en
mail i Thunderbird således at modtageren kan klikke på linken og få den
åbnet i hans Browser ?????
Jeg mener at have gjort det før??? I nyhedsgruppernes meddelelser er der
jo ingen problemer med det?? Hvad gør jeg forkert??
Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Holst

Dato : 16-09-08 15:41

Mr. Mox wrote:

> [...]
> Jeg mener at have gjort det før??? I nyhedsgruppernes meddelelser er der
> jo ingen problemer med det?? Hvad gør jeg forkert??

Se, det er ikke godt at vide, hvad du gør forkert.

Men i din browser fremhæver du hele adressen i adresesfeltet, og så
trykker du CTRL-C.

Når du så sidder og skriver din mail, trykke rdu CTRL-V, hvor du gerne
vil have linket indsat.

Er linket langt, bør du anføre det mellem < og >

F.eks.

<http://www.dr.dk>

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-08 16:23

Holst skrev:

> [...]
> vil have linket indsat.
>
> Er linket langt, bør du anføre det mellem < og >

Tak for svaret.
Hvad du foreslår er hvad jeg har gjort uden held. Men jeg har nu i
google læst en forklaring. Jeg skal blot i FILER markere "Send en link"
og så sende den. Men jeg tror nok at jeg (som Klattrup skriver) skal
have "slukket" for linket i FF.

http://www.bobjude.co.uk/bobjude/tutor/howto.htm

Tak for Jeres hurtige og venlige svar mvh Mr. Mox

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-09-08 15:43

Mr. Mox skrev:

>Kan man ikke markere en adresse i Firefox, kopiere den og indsætte den i
>en mail i Thunderbird således at modtageren kan klikke på linken og få den
>åbnet i hans Browser ?????

Er linket ikke aktivt når mailen er modtaget ?
Det er det når jeg ligger et link ind på den måde, det er bare ikke
klikbart mens mailen skrives.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk