alle de gemte bogmærker kan ikke læses
Fra : Jørgen

Dato : 15-09-08 17:53

Jeg har brugt Mosback up på firefox for at gemme mine opsætninger, men
jeg kan ikke læse dem ind på min computer.

Jeg har prøvet at læse dem ind i en gammel pc og der gik fin
Hvorfor kan jeg ikke læse den ind i den "nye"
fra
Jørgen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-09-08 18:32

Jørgen skrev:
> [...]
>
> Jeg har prøvet at læse dem ind i en gammel pc og der gik fin
> Hvorfor kan jeg ikke læse den ind i den "nye"

Hvad sker der, når du prøver?

Har du haft startet Firefox på den nye computer? MozBackup
skal kunne finde en profil at indlæse backuppen i, og hvis
Firefox ikke har været startet, er der ingen profil. Tjek
evt. denne guide:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-mozbackup.php

--
Mvh. Kim Ludvigsen
35 tips & tricks til Internet Explorer.

Fra : Jørgen

Dato : 15-09-08 22:19

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> finde en profil at indlæse backuppen i, og hvis Firefox ikke har været
> startet, er der ingen profil. Tjek evt. denne guide:

Ja jeg har haft startet Firefox på den nye maskine

Skærm billedet er den samme efter jeg har indlæst backup, så der sker
faktisk intet

Backup i mail programmet er ok

Jeg har haft den installeret i en anden brugerkonti, (som var en
forkert) så den skulle flyttes. Der kan jeg heller ikke installer den igen
Jeg har prøvet af af installer den og læse den ind på ny, samt at slå
firewall fra, men intet hjælper.
Som sagt har jeg prøvet at installer den på en gammel maskine og der
virker den, så backupen er intakt.
Jeg har fornemmelsen af, at der er noget der blokker for den

fra
Jørgen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-09-08 22:36

Jørgen skrev:
> Kim Ludvigsen skrev:
>>
> Ja jeg har haft startet Firefox på den nye maskine
>
> Skærm billedet er den samme efter jeg har indlæst backup, så der sker
> faktisk intet

Du har haft Firefox lukket, mens du prøver at gendanne? Får
du nogen fejlmeddelelser?

> [...]
> forkert) så den skulle flyttes. Der kan jeg heller ikke installer den igen
> Jeg har prøvet af af installer den og læse den ind på ny, samt at slå

Firewallen gør ingen forskel. Jeg forstår desværre ikke det
andet, du skriver.

> Jeg har fornemmelsen af, at der er noget der blokker for den

I så fald burde du få en fejlmeddelelse af en art.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om de nye funktioner i Internet Explorer 7

Fra : Jørgen

Dato : 16-09-08 13:39

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> skriver.

> I så fald burde du få en fejlmeddelelse af en art.

Jeg har lagt en ny XP pro ind på maskinen da jeg ikke må bruge den gamle
mere ( den var fra mit arbejde).

Den nye artede sig lidt anderledes end den gamle. jeg kunne ikke få
bruger konti til at fiungere som jeg gerne ville. Det er løst nu.

Jeg lavede en bruger konti i mit navn, men det var bøvlet at lokke ind,
(her fungerede Firefox som den skulle), Men så flyttede jeg den ind
under administrator og slettede mit brugerkonto.

Da jeg så fandt ud af at få brugerkontierne til at fungere, lavede jeg
på ny min brugerkonto, og nu kan jeg ikke læse backup ind. Det kunne jeg
heller ikke i administrator.

Jeg har prøvet flere gange i dag at læse den ind, men der kommer kun 4
linjer, jeg synes der pæejer at komme mange flere, men den sidste gang
kom der 12 linjer, men den virker stadig ikke

fra
Jørgen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-09-08 13:55

Jørgen skrev:
> Kim Ludvigsen skrev:

[en hel masse om brugerkonti i Windows slettet]

Firefox bør ikke blive påvirket af, hvilken brugerkonto du
benytter. Du skal blot gå ind i den pågældende brugerkonto
og installere Firefox (ikke noget med at flytte). Herefter
bør du kunne gendanne dine data med MozBackup.

> Jeg har prøvet flere gange i dag at læse den ind, men der kommer kun 4
> linjer, jeg synes der pæejer at komme mange flere, men den sidste gang
> kom der 12 linjer, men den virker stadig ikke

Jeg ved ikke, hvilke linjer du taler om. Hvad mener du med,
at den ikke virker? Og er "den" Firefox eller MozBackup?

Får du nogen fejlmeddelelser?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.
http://kimludvigsen.dk

Fra : Jørgen

Dato : 16-09-08 17:27

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>
> Jeg ved ikke, hvilke linjer du taler om. Hvad mener du med, at den ikke
> virker? Og er "den" Firefox eller MozBackup?

Det er de linjer der kommer i mosbackup under back up, som fortæller
hvad der er lavet.
Jeg mener at back up ikke virker (læst ind)
Nej der er ingen fejlmeldinger

fra
Jørgen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-09-08 20:19

Jørgen skrev:

> Det er de linjer der kommer i mosbackup under back up, som fortæller
> hvad der er lavet.

Hvad står der på de linjer?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug computeren som båndoptager, og optag direkte i

Fra : Jørgen

Dato : 17-09-08 06:42

Kim Ludvigsen skrev:

> Hvad står der på de linjer?

operation.
1. genopretter generalle indstillinger
2. genopretter bogkmærkrt
3. og genopretter gemte password
4. GENINDLÆSER CERTIFIKATER

CERTIFIKATERNE ER INDLÆST

fra
Jørgen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-09-08 11:11

Jørgen skrev:

> operation.
> [...]

Og du kan ikke se de gamle bogmærker, når du åbner Firefox?

I så fald, prøv dette:
Luk Firefox
Klik på start-knappen i proceslinjen
Klik på Kør
Skriv: firefox.exe -p
Klok på OK

Du får nu åbnet profilmanageren. Er der mere end en profil i
profiloversigten?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar: Information at your fingertips.

Fra : Jørgen

Dato : 17-09-08 12:26

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> Skriv: firefox.exe -p
> Klok på OK
>
> Du får nu åbnet profilmanageren. Er der mere end en profil i

Nej jeg kan ikke se de gamle bogmærker
nej der er kun default

fra
Jørgen

Fra : Jørgen

Dato : 17-09-08 12:51

Nå så er problemet løst

Jeg fandt en gammel firefox 2.0.0.1
og læste den ind og nu er alle bogmærker der

den version der var vrøvl ned var 3.1

Tak for hjæpen alligevel

fra
Jørgen