E-Mail
webnoob 5265
Kan man bruge sin gmail på news?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-09-08 12:52

Er der nogen der ved om spamfilteret hos gmail er så effektivt at man kan
bruge sin gmailadresse på news?
Hans

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-09-08 12:59

Hans Paulin (6310) skrev:

>Er der nogen der ved om spamfilteret hos gmail er så effektivt at man kan
>bruge sin gmailadresse på news?

tjae, der ryger nok en eller to mail igennem spamfilteret og ned i min
indbakke hver 14. dag

men jeg har da brugt adressen uden nogen filtre på siden 2004 i
nyhedssgrupperne.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-09-08 13:04

Ivan V. Klattrup skrev:

> tjae, der ryger nok en eller to mail igennem spamfilteret og ned i min
> indbakke hver 14. dag
>
> men jeg har da brugt adressen uden nogen filtre på siden 2004 i
> nyhedssgrupperne.

Okay tak!
Hans

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-09-08 13:08

Ivan V. Klattrup skrev:

>tjae, der ryger nok en eller to mail igennem spamfilteret og ned i min
>indbakke hver 14. dag

det er så spammail der menes med de en eller to

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-09-08 22:23

Ivan V. Klattrup skrev:

> det er så spammail der menes med de en eller to

Gættede jeg så osse på
Hans

Fra : Lars Klintholm

Dato : 15-09-08 15:18

Den 15 sep 2008 skrev Hans Paulin (6310) i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Er der nogen der ved om spamfilteret hos gmail er så effektivt at
> man kan bruge sin gmailadresse på news?

Jeg har brugt gmail til news de sidste 4 år. Den fanger ca. 1100
spammails, og slipper 3-4 spammails igennem om måneden

Lars Klintholm

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 15-09-08 16:19

Hans Paulin (6310) skrev:
> Er der nogen der ved om spamfilteret hos gmail er så effektivt at man kan
> bruge sin gmailadresse på news?

Sagtens. Det vælter ind med spam, men for mit vedkommende er alt blevet
filtreret fra.

--
Niels

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-09-08 22:26

Niels P Sønderskov skrev:

> Det vælter ind med spam, men for mit vedkommende er alt
> blevet filtreret fra.

Tak til alle for oplysning
Hans

Fra : Max

Dato : 15-09-08 16:28

Hej Hans

> Er der nogen der ved om spamfilteret hos gmail er så effektivt at man
> kan bruge sin gmailadresse på news?

Den adresse jeg bruger på news har været brugt i mange år
og den er såmændt ikke mere spambefængt and alle de andre
mailadresser jeg har med at gøre. Forøvrigt så gør TDC et
godt job med hensyn til spambekæmbelse.

--
Mvh Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-09-08 16:34

Max skrev:

>Den adresse jeg bruger på news har været brugt i mange år

Den er jo så også med indbygget filter...
Eller sagt på anden måde ikke en adresse der kan sendes til

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Max

Dato : 15-09-08 16:42

Hej Ivan

> Eller sagt på anden måde ikke en adresse der kan sendes til

Ja, den er lavet som den bør være lavet.

--
Mvh Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-09-08 16:53

Max skrev:

>Ja, den er lavet som den bør være lavet.

med et filter på, så det ikke er en emailadresse længere

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Max

Dato : 15-09-08 17:20

Hej Ivan

> med et filter på, så det ikke er en emailadresse længere

Jo, det er den eneste "legale" måde man kan lave en
beskyttelse af sin mailadresse.

--
Mvh Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-09-08 17:28

Max skrev:

>Jo, det er den eneste "legale" måde man kan lave en
>beskyttelse af sin mailadresse.

Hvilket er helt unødvendigt.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Max

Dato : 15-09-08 18:34

Hej Ivan

> Hvilket er helt unødvendigt.

Kan du uddybe det lidt mere ?

--
Mvh Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-09-08 18:41

Max skrev:

>Kan du uddybe det lidt mere ?

kig på den adresse jeg bruger, så kan du se at maskering af den er helt
unødvendigt.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Max

Dato : 15-09-08 18:44

Hej Ivan

> kig på den adresse jeg bruger, så kan du se at maskering af den er
> helt unødvendigt.

Er det så fordi du har gmail til at snuppe spamen ?

--
Mvh Max

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 15-09-08 18:54

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Hej Ivan

> Er det så fordi du har gmail til at snuppe spamen ?

Jeg får ikke voldsomt meget mere spam på den adresse jeg bruger her
end på et adet par stykker jeg har, der aldrig har været
offentliggjort nogen steder. Det er selvfølgelig klart at det hjælper
rigtig meget på anvendeligheden at have et godt spamfilter, men det
var altså ikke fuldstændigt horribelt inden jeg fik sat en CRM-114 på.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Max

Dato : 15-09-08 18:58

Hej Anders

> var altså ikke fuldstændigt horribelt inden jeg fik sat en CRM-114 på.

Hvad er en CRM-114 ? (den jeg kender har ikke noget med
mailadresser at gøre)

--
Mvh Max

Fra : Carl Drud

Dato : 15-09-08 19:11

http://en.wikipedia.org/wiki/CRM114_(program)

--
Carl

Fra : Max

Dato : 15-09-08 19:25

Hej Carl

> http://en.wikipedia.org/wiki/CRM114_(program)

Ok, jeg ser sammenhængen.

Jeg kendte denne her

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 15-09-08 20:20

Carl Drud <carl.drud@gmx.com> writes:

> http://en.wikipedia.org/wiki/CRM114_(program)

Og det er præcis den jeg benytter. Jeg takker for at du opklarede den
forvirring jeg skabte.

Fra : Carl Drud

Dato : 15-09-08 19:22

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Hej Ivan

> Er det så fordi du har gmail til at snuppe spamen ?

Her bliver det til et par om dagen i Spam mappen.

--
Carl

Fra : Peter T.

Dato : 17-09-08 08:13

In article <48ce4c84$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
me@privacy.net says...

> Er der nogen der ved om spamfilteret hos gmail er så effektivt at man kan
> bruge sin gmailadresse på news?

Hvis du blot ændrer TLD - altså .com - til noget andet, som feks.
..INVALIDcom, så har du allerede et filter. Og de fleste kan nok regne
ud, at INVALID skal fjernes uden, at blive oplyst om det, hvis de vil
kontakte dig.
Lad dog være med at ændre gmail.com til feks. gmailINVALID.com, da der
muligvis kan være en ejer af et sådan domæne.

--
Peter T.

"At blogge er som at råbe ned i en spand. Man hører kun sig selv."
-Mark Bauerlein

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-09-08 13:01

Peter T. skrev:

> [...]
> Lad dog være med at ændre gmail.com til feks. gmailINVALID.com, da der
> muligvis kan være en ejer af et sådan domæne.

Okay

Hans