Hente gamle mail
Fra : Lars Raaby

Dato : 04-09-08 18:46

Jeg har skiftet min gamle hardisk ud med en ny. Den gamle køre som 2.
disk. På den er der stadig Vista på.
Hvordan får jeg de gammle mails frem?

På disk 1 skriver jeg %appdata% i søge feltet men hvad så i disk 2?

Hilsen
Lars Raaby

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-09-08 19:00

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> disk. På den er der stadig Vista på.
> Hvordan får jeg de gammle mails frem?
>
> På disk 1 skriver jeg %appdata% i søge feltet men hvad så i disk 2?

Hvis du har brugt Windows mail er standardplaceringen:
C:\Users\Kurt B. Andersen\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail
hvor du udskifter mit navn med dit brugernavn.

Kurt

Fra : Henning

Dato : 04-09-08 19:58

On Thu, 04 Sep 2008 19:45:38 +0200, Lars Raaby
<Lars.Raaby@kabelmail.dk> wrote:

>Jeg har skiftet min gamle hardisk ud med en ny. Den gamle køre som 2.
>disk. På den er der stadig Vista på.
>Hvordan får jeg de gammle mails frem?
>
>På disk 1 skriver jeg %appdata% i søge feltet men hvad så i disk 2?

I mailprogrammet vælger du at importere mail og peger på den gamle
placering.

Fra : Lars Raaby

Dato : 04-09-08 20:15

Lars Raaby skrev:
> Jeg har skiftet min gamle hardisk ud med en ny. Den gamle køre som 2.
> disk. På den er der stadig Vista på.
> Hvordan får jeg de gammle mails frem?
>
> På disk 1 skriver jeg %appdata% i søge feltet men hvad så i disk 2?

Jeg glemte naturligvis at skrive at det var Thunderbird jeg bruger.
Jeg har prøvet det som Kurt skrev men jeg kan ikke få den gamle kontakt
gruppe over i den nye thunderbird.
Det hjælper heller ikke at impoter kontakter.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-09-08 22:34

> [...]
> gruppe over i den nye thunderbird.
> Det hjælper heller ikke at impoter kontakter.

Jeg kender intet til Thunderbird, så derfor kan min anvisning ikke bruges,
da jeg har fortalt om placeringen af windows mail.

Kurt

Fra : Marilu Ebner

Dato : 08-09-08 08:43

Lars Raaby wrote:
> Jeg glemte naturligvis at skrive at det var Thunderbird jeg bruger.

Thunderbird? Sæføli!

Thunderbird gemmer sine mails / newsgroups osv i et directory som
fremgår af [Mail & Newsgroup] Account Settings - Server Settings
nederst finder du "Local directory" hvor det hele gemmer sig.
(ihvertilfald i linuxudgaven)

/Bjarne