Hjælp til Worldcast
Fra : John Lund

Dato : 02-09-08 18:44

Jeg har tidl. fået hjælp i denne gruppe. Nogle flinke personer anbefalede
mig bla. worldcast til en opgave jeg havde fået med at sende ca 1000 mails
ud med en folder der oplyser om en ny bog til skolelærer.

Jeg har maillisten i cvs-format og worldcast ser ud til at være dette rette
for mig.

Jeg kan sende via SMTP, men syntes at have læst at jeg skal sende via DNS
istedet, da det er hurtigere og jeg ikke risikerer at mine mails ender i et
spamfilter hos min udbyder TDC.

Når jeg vælger DNS-detect vælger den ip-adressen på min router, men det er
åbenbart ikke den jeg skal bruge :)

Er der en anden ip-adresse jeg skal bruge eller er den min router der skal
sættes anderledes op. Min udbyder er TDC.

På forhånd tak for god og seriøs hjælp her i denne gruppe.

Mvh

John Lund

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-09-08 21:39

John Lund wrote:
> Jeg kan sende via SMTP, men syntes at have læst at jeg skal sende via DNS
> istedet, da det er hurtigere og jeg ikke risikerer at mine mails ender i et

Du kan ikke sende mails via DNS. DNS oversætter domænenavne til IP
adresser, intet andet.

Mon ikke der menes at programmet selv sender mails direkte til
modtagerenes mailservere?

Dette blokeres mange steder, specielt på IP adresser der tilhører
dynamiske IP Pools, som f.eks. private ADSL forbindelse hos TDC.

> Når jeg vælger DNS-detect vælger den ip-adressen på min router, men det er
> åbenbart ikke den jeg skal bruge :)

Den adresse er sikkert den samme som din computer bruger som DNS, så den
er formegentligt god nok.

> Er der en anden ip-adresse jeg skal bruge eller er den min router der skal
> sættes anderledes op. Min udbyder er TDC.

TDC blokere udgående trafik på port 25 (Bruges til at sende mails) til
alle andre maskiner, end deres egen mailserver. Du kan dog få TDC til at
ophæve blokeringen ved at henvende dig til kundeservice.

- Chano Andersen.