formindske billeder inden afsendelse
Fra : Hr Jørgen

Dato : 15-08-08 08:23

Jeg bruger Outlook Express til af afsende mail.
Jeg bruger Win XP.

Jeg mener, der er en funktion, der tilbyder mig at reducere mine 2
MB-billeder til en mail-venlig størrelse inden afsendelse i en mail.
Hvor finder jeg den?

Mvh Jørgen

Fra : Holst

Dato : 15-08-08 08:29

Hr Jørgen wrote:

> Jeg bruger Outlook Express til af afsende mail.
> Jeg bruger Win XP.

Prøv at spørg i Outlook Express-gruppen.

> Jeg mener, der er en funktion, der tilbyder mig at reducere mine 2
> MB-billeder til en mail-venlig størrelse inden afsendelse i en mail.
> Hvor finder jeg den?

2 MB er nu en ganske mailvenlig størrelse. De skal være langt større for
ikke at være mailvenlige.

Fra : Ole C

Dato : 15-08-08 08:41

Hr Jørgen skrev blandt andet:

> Jeg mener, der er en funktion, der tilbyder mig at reducere mine 2
> MB-billeder til en mail-venlig størrelse inden afsendelse i en mail.
> Hvor finder jeg den?

Måske du tænker på "Image Resizer" - et af de Power Toys der findes til XP:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-08-08 10:25

Ole C skrev:

> Måske du tænker på "Image Resizer" - et af de Power Toys der findes til XP:

På siden står der:

>    PowerToys only work with U.S. English regional settings.

Er det ikke rigtigt?

Selv bruger jeg IrfanView til (simpel) billedbehandling.

--
Bertel

Fra : Holst

Dato : 15-08-08 10:34

Bertel Lund Hansen wrote:

> Er det ikke rigtigt?

Image Resizer virker fint her på en dansk XP og har gjort det i flere år
på forskellige computere.

Jeg skal ikke afvise, at andre powertoys ikke virker. Men Image Resizer
gør i hvert fald.

Fra : Mads

Dato : 15-08-08 17:57

On Fri, 15 Aug 2008 09:23:12 +0200, "Hr Jørgen" <skjelm@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Jeg mener, der er en funktion, der tilbyder mig at reducere mine 2
>MB-billeder til en mail-venlig størrelse inden afsendelse i en mail.

Hvis jeg finder et billede i en mappe, højreklikker på det og
vælger "Send til" + "Postmodtager", så får jeg muligheden.

Jeg bruger så godtnok Thunderbird istedet for Outlook, så
jeg ved ikke om den funktion kommer fra Tbird eller er en del
af min Windows XP

mvh Mads

Fra : Viktor Andersen

Dato : 15-08-08 18:23

"Hr Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Mvh Jørgen
>
>Nu er det et stykke tid siden, at jeg selv skiftede fra XP til Vista, men
at hvis du højreklikker på et billede og trykker send, så vil en af de
efterfølgende operationer åbne et pop up vindue, der giver dig mulighed for
at vælge stor, mellem eller lille.

Hilsen
Viktor

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-08-08 20:15

> [...]
>
> Jeg mener, der er en funktion, der tilbyder mig at reducere mine 2
> MB-billeder til en mail-venlig størrelse inden afsendelse i en mail.

Den finder du i Stifinder.
Gå ind i den mappe hvor billederne ligger. Aktiver knappen mapper, så du får
genvejsmenuer i venstre side i stedet for mappestruktur.
Marker de billeder du vil sende og vælg muligheden i genvejsmenuen til
venstre, hvor du kan sende billederne i en mail. Herunder bliver du så
spurgt om de skal komprimeres. De vil typisk blive komprimeret til ca. 5% af
original størrelse. På en skærm ser de stadig godt ud, men modtageren vil
selvfølgelig ikke kunne bruge billederne til fremkaldelse. Men til brug på
pc og web er de stadig gode nok.

Kurt

Fra : Hr Jørgen

Dato : 16-08-08 21:42

Det må være denneher, jeg mener. Den virker i hvert fald perfekt.
Tak for hjælpen.
Jørgen

*****************

Fra : simon

Dato : 15-08-08 20:25

Hr Jørgen skrev:
> [...]
>
> Jeg mener, der er en funktion, der tilbyder mig at reducere mine 2
> MB-billeder til en mail-venlig størrelse inden afsendelse i en mail.

Hej.
Du kan f.eks. bruge billedbehandlingsprogrammet
Picasa, der har en indbygget funktion, således
at du kan sende billeder med dette program -
du kan således vælge, om du vil bruge outlook express
eller gmail.
Du kan skalere de billeder, du ønsker at sende -
til den størrelse du ønsker.

mvh
simon
--