Tv-Out, S-Vhs ?
Fra : Atcox

Dato : 22-07-01 11:06

Goddag i gruppen.

Jeg har lige erhvervet mig et Daytona GeForce 2 Pro med Tv-Out,
og vil nu gerne prøve det.

Har lige skimmet tråden "SVHS kabel, hvor??" og gætter på at det er noget
lignende et kabel som dette <http://www.dvdfix.dk/images/scart20.jpg>
jeg skal have fat i.

Hvordan er det så lige med audio? Skal jeg have et kort adapterkabel gående
ud fra mit lydkort, som ender i to female phonostik, eller hvordan fungerer
det ?

Mvh,
Pelle Frederiksen.

Fra : --==JKADK==--

Dato : 22-07-01 12:05

"Atcox" <atcox@get2net.dk> wrote in message
> [...]
adapterkabel gående
> ud fra mit lydkort, som ender i to female phonostik, eller

Ja hvis du bruger den med at sætte et S-vhs kabel i en scart
adapter .. der er indgang for 2 phono.

Fra : Jacob

Dato : 22-07-01 18:24

Prøv at se på www.cableconnection.dk der er nogle gode kabler til rimelige
priser.

mvh. Jacob

Fra : Atcox

Dato : 22-07-01 22:50

> Prøv at se på www.cableconnection.dk der er nogle gode kabler til rimelige
> priser.

Han virker da generelt dyrere end både http://www.comelectronics.dk og
http://www.dvdfix.dk/
Han har dog bare et S-VHS med Minijack til Scart, som ville være det
optimale
i min situation. Er der ikke nogen som har dem billigere?
Ellers prøver jeg Brinck og Würtz i morgen

Hvad med softwaren til TV-Out? Skal der bruges noget specielt, eller bliver
der vist
det samme som på skærmen?

Mvh,
Pelle Frederiksen.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 23-07-01 02:37

Hej Pelle

Hvis dit TV har direkte Svhs indgang skal du have et Svhs kabel han til han
og et normalt Audio kabel Mini Jack til 2 x Phono. Hvis du vælger at føre
Svhs signalet ind i TV'et via scartstikket skal du bruge en Svhs til Scart
adapter. På denne er det muligt at montere Audiokablet direkte
(http://www.dvd-centrum.dk/produkter/scartadapter-guld.jpg).

Det skal siges at det ikke er alle TV som kan modtage Svhs signal via Scart
stikket. Hvis dette ikke er tilfælde vil billedet fremkomme i sort og hvid.
Du har nu 2 mulighedder. 1: Enten benytte et composit kabel (Hvis dit kort
har en composit udgang) eller en Svhs til composit konverter (Dette giver
dog en smule forringelse i billedekvaliteten).

Jeg kan give følgende pris eksempel:
10 m svhs kabel, guld 89,-
10 m Audio kabel, guld 99,-
Composit/Svhs - In & Out Adapter 49,-
Total 237,-

Mvh
Thomas Pedersen
DVD-Centrum

Fra : Atcox

Dato : 23-07-01 06:10

> [...]
> Svhs signalet ind i TV'et via scartstikket skal du bruge en Svhs til Scart
> adapter. På denne er det muligt at montere Audiokablet direkte

Nå sådan Nu har jeg vist forstået det
Har du et rigtigt hus hvor man kan jolle ind og købe hos dig?

Mvh,
Pelle Frederiksen.

Fra : JAE

Dato : 23-07-01 17:32

Taber man ikke meget billede ved at køre det igennem et adapterstik i
forhold til at have svhs til scart stik i et??

Jacob

Fra : Madsen

Dato : 23-07-01 18:15

"JAE" <jae@stofanet.dk> skrev:

> Taber man ikke meget billede ved at køre det igennem et adapterstik i
> forhold til at have svhs til scart stik i et??

Hvis det er composite du snakker om så jo. Det skulle efter sigende
give et noget dårligere billede end s-video, men jeg synes nu egentlig
ikke jeg har noget at brokke mig over når jeg kører composite til tv.
Jeg vil nok indrømme at composite-signalet ser lidt uldent ud, så det
er ikke nemt at læse tekst på internetsider osv. på tv'et, men spørgs-
målet er så om det ville gøre nogen forskel hvis jeg i stedet kørte s-
video. Jeg har ikke prøvet det.
Efter min mening er composite ganske udmærket til dvd og spil på
tv'et. Bruger selv et Matrox G400 Max til at sende signalet videre
til tv via en s-video til composite adapter som Thomas snakker om.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 23-07-01 22:31

Hejsa

Man midster lidt billede kvalitet ved at lave signalet om fra Svhs til
composit.
Rent teknisk:
Svhs signalet er en kombination af 2 signaler billede og farver. Det er af
samme grund, at man kan opleve, at Svhs signalet fremkommer som sort og
hvidt, hvis man føre det ind via scartstikket. Hvis TV'et ikke er lavet til
at håndtere Svhs, vil TVet kun gøre brug af selve billedet og ikke få
informationer om farverne.

Det som vores konverter gør, er at samle de 2 signaler i et signalet, som
indeholder både information om Billede og farver. Dette svare til samme
information som der er i et Composit signal. Ved denne konvertering sker der
et lille tab i kvaliteten, men det er ikke det helt vilde. Som en også
siger, så virker billedet lidt uldent. Men som jeg siger. Det er bedre at
have et billede end 1. skal ud og købe nyt tv. 2. Se ens film i sort og
hvidt.

Tjek evt. vores hjemmeside på www.dvd-centrum.dk

God sommer !

Mvh
Thomas Pedersen
DVD-Centrum

Ps. Håber ikke dette indlæg bliver taget som Spam.