Variabler
Fra : Jens Pedersen

Dato : 22-07-01 00:28

Hej NG

Som ny i faget lytter jeg til alle individers råd!
Hvordan "kobler" man en variabel til en fast streng i php?
( i asp: set file = id + ".php")

mvh. Jens

Fra : Thor Dreier

Dato : 22-07-01 00:35

"Jens Pedersen" <jensq@lavasoft.dk> wrote in message
> Som ny i faget lytter jeg til alle individers råd!
> Hvordan "kobler" man en variabel til en fast streng i php?
> ( i asp: set file = id + ".php")

Nu har jeg aldrig kodet i asp, men noget i retningen af:

$id = "etellerandet";
$file = $id . ".php";

--
http://dreier.nu/
Det er bedre at være destruktiv på en konstruktiv måde,

Fra : Jens Pedersen

Dato : 22-07-01 00:48

"Thor Dreier" <news@cheater.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg aldrig kodet i asp, men noget i retningen af:
>
> $id = "etellerandet";
> $file = $id . ".php";

På alle måder tak, men jeg fandt selv ud af det.
det virker med

<? $file = "$id.php" ?>

mvh. Jens

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-07-01 01:12

"Jens Pedersen" <jensq@lavasoft.dk> writes:

> Hvordan "kobler" man en variabel til en fast streng i php?
> ( i asp: set file = id + ".php")

Jeg har heller aldrig kodet ASP, men kan da fortælle at '.' laver
strengkonkatenering, og at du kan læse mere om det i manualen på:
<http://www.php.net/manual/en/language.operators.string.php>.

<http://www.php.net/manual> er i øvrigt et sted du bør lære bedre at
kende, hvis du vil lære PHP.

--
Jacob
Don't anthropromorphize computers. They hate that.

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt

Fra : Jens Pedersen

Dato : 22-07-01 01:16

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> Jeg har heller aldrig kodet ASP, men kan da fortælle at '.' laver
> strengkonkatenering, og at du kan læse mere om det i manualen på:
> [...]

Tak for de gode sider!

mvh. Jens