130 på motorvejene...
Fra : Ukendt

Dato : 25-06-08 17:30

.... koster 5 menneskeliv om året, påstås det i medierne i dag.

Hvad pokker brokker de sig så over? Det er jo end ikke en statistisk sikker
målbar forskel. Op med hastigheden på motorvejen til 150, hvis du spørger
mig. Så bliver det sværere at uddele bøder, hvilket er til gavn for alle
brandbeskattede bilister.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 25-06-08 17:56

Kim Frederiksen skrev den 25-06-2008:
> [...]
> mig. Så bliver det sværere at uddele bøder, hvilket er til gavn for alle

Var det ikke meget nemmere, hvis bilisterne overholdt loven, så skulle
der jo ikke deles bøder ud.

Ned med farten, alt andet er uforsvarligt.

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-08 18:15

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message

> Var det ikke meget nemmere, hvis bilisterne overholdt loven, så skulle der
> jo ikke deles bøder ud.

nej, ikke når loven er urimelig

> Ned med farten, alt andet er uforsvarligt.

Op med farten og væk med tåber der ikke kan finde ud af at orientere sig i
trafikken.

/Kim

Fra : Mr.Larsen

Dato : 25-06-08 18:19

Kim Frederiksen formulerede onsdag:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message

> nej, ikke når loven er urimelig

Er loven nu urimelig, er du autonom?

> Op med farten og væk med tåber der ikke kan finde ud af at orientere sig i
> trafikken.

Det har intet med at orientere sig at gøre, men dem der ynder at tæske
afsted med 180+ er ofte dem der ryger/piller ved musik anlæg/snakker i
håndholdt mobil og når de vil alt det, så bør de slet ikke sidde i en
bil.

Hastigheden ned, så er der en chance for at du får lov til at se dine
børnebørn blive voksne.

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-08 18:32

> Er loven nu urimelig, er du autonom?

Nej, men fartgrænserne er til for at lave penge til staten.

> Det har intet med at orientere sig at gøre, men dem der ynder at tæske
> afsted med 180+ er ofte dem der ryger/piller ved musik anlæg/snakker i
> håndholdt mobil og når de vil alt det, så bør de slet ikke sidde i en bil.

Jeg kører 80kkm+ hvert år og jeg har endnu til gode at se en bilist med 180
der snakker i håndholdt tlf eller lignende.

> Hastigheden ned, så er der en chance for at du får lov til at se dine
> børnebørn blive voksne.

Vås.

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-06-08 18:45

Kim Frederiksen skrev den 25-06-2008 19:32:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message

> Nej, men fartgrænserne er til for at lave penge til staten.

tja, men man bestemmer sgu selv om man vil give sådanne bidrag til staten.
Hvis man ikke vil betale fartbøder, så lader man være med at køre for
hurtig.

så nemt er det.

> Jeg kører 80kkm+ hvert år og jeg har endnu til gode at se en bilist med
> 180 der snakker i håndholdt tlf eller lignende.

og hvis du så det, så ville du jo køre samme hastighed som ham

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Fra : @

Dato : 25-06-08 20:23

On Wed, 25 Jun 2008 19:45:02 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>tja,

nej

ikke det mindste tjae

fartkontrollerne bliver IKKE placeret der hvor erfaringerne siger det
er farligt at køre

de bliver placeret hvor erfaringen siger de giver flest penge

enhver politimester i landet ved ganske udmærket hvor de sorte pletter
på vejnettet er,

men det er ikke der politiets indsats bliver lagt

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Mr.Larsen

Dato : 25-06-08 20:28

@ udtrykte præcist:

> [...]
> er farligt at køre
>

> de bliver placeret hvor erfaringen siger de giver flest penge

Det ændre stadig ikke, at det _er_ dig selv og _kun_ dig selv der
trykker på speederen.

Kør det du må, og du vil ingen bøder få.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 25-06-08 18:44

Kim Frederiksen:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message

> Nej, men fartgrænserne er til for at lave penge til staten.

De laver da ingen penge, hvis folk holder hastigheden under/på det
tilladte.

> Jeg kører 80kkm+ hvert år og jeg har endnu til gode at se en bilist med 180
> der snakker i håndholdt tlf eller lignende.

Det har jeg så set, jeg har endda kørt med en der var på vej hjem fra
Frankrig, hun skulle lige ordne et par ting på hendes PDA, med små 160+
i timen, jeg slappede bestemt ikke af.

> Vås.

Fortæl det til dem der har mistet deres kære PGA. hastighed.

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 25-06-08 18:41

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> de vil alt det, så bør de slet ikke sidde i en bil.
>
> Hastigheden ned, så er der en chance for at du får lov til at se dine børnebørn

Ja, det er rigtigt at DF´s vælgere også er sindsyge på hjul!

--
/Pnic

Typing On:
Gigabyte X48T-DQ6,SLAWR,2xSapphire HD3870 Passively cooled in Crossfire mode,
4x1 GB OZC Platinum PC1333 DDR3 7-8-8-21,X-Fi Extreme Audio, Zalman ZM850-HP,
WVista Ultimate x64.

Fra : DW

Dato : 25-06-08 18:42

Mr.Larsen skrev:
> [...]
> håndholdt mobil og når de vil alt det, så bør de slet ikke sidde i en bil.
>
> Hastigheden ned, så er der en chance for at du får lov til at se dine

Sjovt dem jeg ser sidde og lave alle de der ting, kører normalt ikke
(voldsomt) forstærkt. De kører bare ENORMT råddent. Og har en STOR
overvægt af hunkøn i ALLE aldre.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 25-06-08 18:45

DW tastede følgende:

> Sjovt dem jeg ser sidde og lave alle de der ting, kører normalt ikke
> (voldsomt) forstærkt. De kører bare ENORMT råddent. Og har en STOR overvægt
> af hunkøn i ALLE aldre.

Mænd er ikke bedre på den front.

Fra : DW

Dato : 25-06-08 19:13

Mr.Larsen skrev:

> Mænd er ikke bedre på den front.

Lige den front siger mine personlige erfaringer mig noget andet.
Uden på nogen måde ellers at kommentere hvordan de to køn kører, så er
det oftest en tøs der har telefonen ved øret eller igang med en sms!,
hovedet i handskerummet eller igang med makeuppen.

Fra : Kim2000

Dato : 25-06-08 18:28

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:4862726c$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> sikker målbar forskel. Op med hastigheden på motorvejen til 150, hvis du
> spørger mig. Så bliver det sværere at uddele bøder, hvilket er til gavn

Hvis man vil noget alvorligt med fartfælder, så skilter man højt og tydeligt
med dem på nogle strækninger og laver stikprøver på andre.

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-06-08 18:48

Kim2000 skrev den 25-06-2008 19:27:

> Hvis man vil noget alvorligt med fartfælder, så skilter man højt og tydeligt
> med dem på nogle strækninger og laver stikprøver på andre.

Nej, for så kører folk jo ikke som de ville gøre, såfremt fartfælderne
ikke var der.

Meningen er, at folk skal køre ordentligt uanset om der er fartfælder
eller ej.

Og skiltningen....tja, man kender vel de generelle fartgrænser, samt de
steder hvor de ikke skal gælde er der forhåbentlig skiltet.....eller vil
du have endnu flere skilte?

Fra : Kim2000

Dato : 25-06-08 18:53

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og skiltningen....tja, man kender vel de generelle fartgrænser, samt de
> steder hvor de ikke skal gælde er der forhåbentlig skiltet.....eller vil

Vil man have dødstallet ned på motorvejene eller vil man have penge i
kassen, mens man desperat forsøger idioter at lære at køre ordentligt? Jeg
har fx aldrig fået en bøde, tilgengæld har jeg adskillige gange fået
fingeren, når jeg tillader mig at køre 80 på en landevej, ligesom jeg med
110 km/t er blevet overhalet af en bus, hvilket ifølge "alle" mine venner
ikke kan lade sig gøres, morsomt det så sker så tit. For mig vil det være
komplet underordnet om der er skiltning eller ej, men måske slipper jeg for
at blive ramt af en eller sindsforvirrede tosse der hamrer derudaf med 130
på en landevej.

Fra : Andreas Andersen

Dato : 25-06-08 19:44

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
> [...]
> 110 km/t er blevet overhalet af en bus, hvilket ifølge "alle" mine venner
> ikke kan lade sig gøres, morsomt det så sker så tit.

Det lyder som om du bør få dit speedometer justeret...

--
Andreas

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-06-08 20:33

On Wed, 25 Jun 2008 19:53:03 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> Jeg har fx aldrig fået en bøde, tilgengæld har jeg adskillige gange fået
> fingeren, når jeg tillader mig at køre 80 på en landevej,

Gad vist om det er dig jeg møder hver morgen på vej til arbejde ?

Ham i den lille mørke bil, der kører knap 70 uanset om det er landevej
eller bymæssig bebyggelse. Ham der altid trækker over midterlinien,
når man prøver at komme forbi....

<mlr>

Fra : Kim2000

Dato : 25-06-08 20:51

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ham i den lille mørke bil, der kører knap 70 uanset om det er landevej
> eller bymæssig bebyggelse. Ham der altid trækker over midterlinien,

Niks, hvis du vil forbi så kommer du forbi, hvis du hamrer afsted med 100 i
timen i stedet for 80, så sparer du i langt de fleste køreture ganske få
minutter. Så travlt har jeg ikke. Men det er nok mig du finder med 45 på vej
over storebæltsbroen med et krampagtigt greb om rattet og stirrende blik på
vejbanen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 25-06-08 18:46

Kim2000 har bragt dette til os:
> [...]
>>

> Hvis man vil noget alvorligt med fartfælder, så skilter man højt og tydeligt
> med dem på nogle strækninger og laver stikprøver på andre.

Stærekasser op over hele landet, så kan billisterne jo se om de kan
gætte hvor fuglen er hjemme

Fra : Kim2000

Dato : 25-06-08 18:59

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Kim2000 har bragt dette til os:

> Stærekasser op over hele landet, så kan billisterne jo se om de kan gætte
> hvor fuglen er hjemme

I Sverige taler man så om nødopbremsninger, når folk ser den

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-06-08 20:59

Kim2000 skrev den 25-06-2008 19:59:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> I Sverige taler man så om nødopbremsninger, når folk ser den

Hvorfor bremse når man overholder fartgrænserne?

Det svarer jo til, at du går fuldstændig i panik over, at få
kontrolleret billetten i s-toget....og du naturligvis har billetten i orden.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 26-06-08 15:12

On 25 Jun., 19:48, Carsten Riis <carsten.r...@gmail.com> wrote:

> Nej, for så kører folk jo ikke som de ville gøre, såfremt fartfælderne
> ikke var der.
>
> Meningen er, at folk skal køre ordentligt uanset om der er fartfælder
> eller ej.

Hvis de skal have den effekt, skal der være en passende sandsynlighed
for at ramle ind i dem.
Men de skal kun være der, hvis der er rimelighed i fartgrænserne.

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-07-08 16:12

Poul E Hansen skrev den 26-06-2008 23:11:

> Hvis de skal have den effekt, skal der være en passende sandsynlighed
> for at ramle ind i dem.
> Men de skal kun være der, hvis der er rimelighed i fartgrænserne.

Det er vel dem som har sat fartgrænserne, som har besluttet rimeligheden
i dem?

Eller kunne du tænke dig, at hver enkelt bilist beslutter rimeligheden i
at køre som han selv vil?

Fra : N/A

Dato : 06-07-08 19:15

Fra : N/A

Dato : 06-07-08 16:12

Fra : Poul E Hansen

Dato : 06-07-08 12:09

On 6 Jul., 17:12, Carsten Riis <carsten.r...@gmail.com> wrote:

> Det er vel dem som har sat fartgrænserne, som har besluttet rimeligheden
> i dem?

Til dels. Der kan og skal jo ikke være alt for mange regler og
varierende hstighedsgrænser.

> Eller kunne du tænke dig, at hver enkelt bilist beslutter rimeligheden i
> at køre som han selv vil?

Kunne du tænke dig at reglerne ikke er rimelige?

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-07-08 19:15

Poul E Hansen skrev den 06-07-2008 20:08:

> Til dels. Der kan og skal jo ikke være alt for mange regler og
> varierende hstighedsgrænser.

Det er da heller ikke.

Der er såvidt jeg husker §42 i færdselsloven, som fortæller om de
almindelige hastighedsgrænser...og så er der naturligvis indbygget
muligheder for, at disse grænser sættes ned i forhold til forholdene.

> Kunne du tænke dig at reglerne ikke er rimelige?

Rimelige i forhold til hvad?

Rimelige regler kan vi vel alle gå ind for (det ville da være tåbelig
andet).

men det er da ikke sikkert, at det du mener er rimeligt er det samme som
det jeg mener er rimeligt.
Og derfor har man udtaget nogen myndigheder som afgør den slags. Netop
så vi to ikke kommer op og skændes i trafikken om hvad der er rimeligt.

Fra : N/A

Dato : 06-07-08 21:13

Fra : Poul E Hansen

Dato : 06-07-08 12:24

On 6 Jul., 20:14, Carsten Riis <carsten.r...@gmail.com> wrote:

> Det er da heller ikke.

Der er der ikke nej.

> [...]
> Og derfor har man udtaget nogen myndigheder som afgør den slags. Netop
> så vi to ikke kommer op og skændes i trafikken om hvad der er rimeligt.

Regler kan blive så urimelige - jeg siger ikke at hastigheds grænserne
er det - at det er uundgåeligt at bryde dem.
Hvis nogle korupte myndigheder laver regler der kræver 90 % skat af
folk, er det for i de fleste tilfælde at tillade at folk ikke betaler
hvad loven kræver - og når embedsmændene så har brug for lidt ekstra
eller føler sig truet af nogle kan de lade hammeren falde og kræve
mere, eller kræve lovbryderen straffet:

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-07-08 21:13

Poul E Hansen skrev den 06-07-2008 20:24:

> [...]
> hvad loven kræver - og når embedsmændene så har brug for lidt ekstra
> eller føler sig truet af nogle kan de lade hammeren falde og kræve

Hele den sidste sætning kan jeg ikke få til at give nogen mening.

hvad er det for myndigheder du taler om?

Og hvad er det for 90%

Og hvad er det embedsmændene får glæde af "ekstra"? Tror du, at de er
provisionslønnede?

Fra : Poul E Hansen

Dato : 08-07-08 15:51

On 6 Jul., 22:13, Carsten Riis <carsten.r...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Og hvad er det for 90%
>
> Og hvad er det embedsmændene får glæde af "ekstra"?  Tror du, at de er

Nogle ta´r selv hvad de har brug for - den slags findes skam rundt om
i verden.

Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 25-06-08 19:17

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> wrote
in message news:4862726c$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> sikker målbar forskel. Op med hastigheden på motorvejen til 150, hvis du
> spørger mig. Så bliver det sværere at uddele bøder, hvilket er til gavn

Har endnu til dato ikke set en (stationær) hastighedskontrol på 130 km/t
strækninger. Politiet står jo kun de indbringende steder alligevel.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-06-08 08:03

> [...]
> ... koster 5 menneskeliv om året, påstås det i medierne i dag.
>
> Hvad pokker brokker de sig så over? Det er jo end ikke en statistisk

Den er da vældig målbar - spørgsmålet er (eller kan være), om den er
signifikant.

Uden at have set nærmere på datamaterialet er jeg dog forholdsvis sikker på,
at tallet er signifikant.

For det første er der jo ikke tale om en stigning på 5 - men om en stigning
på 5 _pr. år_. Og her skal vi vel at mærke huske, at hastighedsforøgelsen
trådte i kraft helt tilbage i 2004. Så indtil videre findes der
datamateriale for tre år efter lovændringen. Og naturligvis findes der et
endnu større datagrundlag før.

For det andet taler viser andre statistikker præcis det samme billede: På de
strækninger, hvor fartgrænsen er hævet, er antallet af dræbte om året steget
fra 13 til 18. Antallet af alvorligt tilskadekomne er steget fra 71 til 77
om året, mens der var været en stigning fra 99 til 105 mennesker, der er
kommet lettere til skade. Motorveje med en grænse på 130 km/t er de eneste
veje med den negative udvikling. På motorveje med en hastighedsgrænse på 110
er der sket et fald på 40 procent i tilskadekomne, mens faldet på øvrige
veje har været 18 procent.

Og selvom der måtte være tvivl om, hvorvidt stigningen er signifikant og
dermed et udtryk for en blivende tendens, så har jeg svært ved at se,
hvorfor tvivlen skal komme de fartglade bilister til gode - og ikke dødsofre
og andre alvorlige tilskadekomne.

> Op med hastigheden på motorvejen til 150, hvis du spørger mig. Så bliver
> det sværere at uddele bøder, hvilket er til gavn for alle brandbeskattede
> bilister.

Du mener, det vil være godt med flere dødsulykker eller hvad?