Returner medaljene.
Fra : Brumle Måseegg

Dato : 10-06-08 23:04

Advokat Gjerms Onstad fikk utlevert diverse tingeltangel etter krigen
for sin innsats not naziraddene. Nå har han selv tydeligvis gått over
til fienden, og han har derfor ikke moralsk rett til å beholde noen av
disse.

En dame fant på å testamentere sine etterlatte midler til personer og
organisasjoner som arbeidet mot innvandringen. Dette testamentet blir
vel nå forhåpelntlig omstøtt, og midlene ovetatt av statskassen.

Gjerms Onstad skulle stå for fordeliing av arven, og en ting er at han
grådig forsynte seg selv med 500 000 kroner, og det samme beløp fikk
hans medarbeider. Men at den drapsdømte nynazisten Kvisler skulle få
250 000 kroner det går over alle støvleskaft. Å belønne en av de mest
avskyelige forbrydelser som har blitt begått her i landet, og som
Tingretten straffet med 16 år i fengsel, er uhørt og ubetenkt.

Jeg vet ikke om medaljegiveren har sikret seg juridisk rett til å
forlange disse tilbake, men håper dette er mulig om det skulle vise
seg at advokaten ikke selv har folkeskikk til å returnere de godvillig

Fra : Johnny Andersen

Dato : 11-06-08 11:37

"Brumle Måseegg" <herman.brumle@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>avskyelige forbrydelser som har blitt begått her i landet, og som
>Tingretten straffet med 16 år i fengsel, er uhørt og ubetenkt.

Måske han skulle betænke Bo warming med nogle af pengene - når andre
nynazister kan få, kan han vel også...

/Johnny

Fra : Zenodot

Dato : 16-06-08 22:24

In article
Brumle Måseegg <herman.brumle@gmail.com> wrote:
> [...]
> å forlange disse tilbake, men håper dette er mulig om det skulle vise
> seg at advokaten ikke selv har folkeskikk til å returnere de

Fra "Statutter for Krigskorset":
"§ 9: Hvis en som har Krigskorset viser seg uverdig til å bære det,
kan HM Kongen i Statsråd frata ham korset."
<http://no.wikipedia.org/wiki/Krigskorset>

Tviler forøvrig på at Gjems Onstad har folkeskikk til returnere
medaljen, har ikke så mye tro på at det kommer på dagsordenen til
regjeringa heller.

Gjems Onstad forsvarer idag Quisling og Hitler:
<http://www.veoh.com/videos/v6836784bNYwZsc3>

--
When you have to shoot, shoot, don't talk.

Fra : Brumle Måseegg

Dato : 17-06-08 07:34

On 16 Jun, 23:23, Zenodot <zeno...@gmail.com> wrote:
> [...]
> regjeringa heller.
>
> Gjems Onstad forsvarer idag Quisling og Hitler:

Det som slo meg når jeg så denne videoen, var hvor unorsk denne Onstad
i virkeligheten er. For hans fremmedfrykt var gjennomgansmelodi. Og
fremmedfrykt er intet norsk kjennetegn. Tvert i mot. Den av våre mange
fedrelandssanger som folket ble mest glad i skildrer jo Ola på hjemtur
fra utlandet, "som det stiger frem" heter det jo. For ønsket om å
komme ut, oppleve nye ting eller å finne bedre leveforhold for en selv
og ens nærmeste har vært fremherskende fra de første nordmenn steg i
land fra båt i nærheten av Hønefoss.

Og derfor er de fleste av innvandrerne, som gjerne har reist 1/4 av
jordas omkrets, mer i slekt med norsk lynne og eventyrlyst, enn den
gamle juristen.

Fra : Pelle Thomsen

Dato : 18-06-08 11:16

Brumle Måseegg skrev:

> [...]
> fedrelandssanger som folket ble mest glad i skildrer jo Ola på hjemtur
> fra utlandet, "som det stiger frem" heter det jo.

Phø - du referer til fedrelandssangen som om fotballlandslagets
slurvete miming av ordene pr. idag har noen som helst betydning.

Vi har derimot faktisk en 30% andel av befolkningen som
er sterkt preget av fremmedfrykt og har den mest restriktive
innvandringspolitikk i forhold til dem vi kan sammenligne oss med.
Folk har allerde glemt at nordmenn trengte hjelp under ww2 og at vi
utvandret i store skarer til usa på 1800 tallet.
Den mest slimete selvgode delen av befolkningen bor i spania
og går i 17 mai tog der nede. Nasjonalisme og fremmedfrykt går
hånd i hånd. Stikk fingern i jorda.

Fra : Zenodot

Dato : 21-06-08 13:42

In article
<d84081fb-220d-48c5-aee9-d3be001d8b9c@k30g2000hse.googlegroups.com>,
> [...]

> i virkeligheten er. For hans fremmedfrykt var gjennomgansmelodi. Og
> fremmedfrykt er intet norsk kjennetegn. Tvert i mot.

Og bra er det! Ellers hadde vi vært et folk av idioter...

> [...]
> komme ut, oppleve nye ting eller å finne bedre leveforhold for en selv
> og ens nærmeste har vært fremherskende fra de første nordmenn steg i

Det er naturlig med migrasjon, det har alltid vært det.

Nordmenn har alltid vært et folk som har emigrert, og vi har alltid hatt
immigrasjon.

> Og derfor er de fleste av innvandrerne, som gjerne har reist 1/4 av
> jordas omkrets, mer i slekt med norsk lynne og eventyrlyst, enn den
> gamle juristen.

Ja, veldig bra skrivi!!!
Alle har rett til å bli behandlet som individ, ikke bli stigmatisk.
Rasisme er politisk senilitet.

--
When you have to shoot, shoot, don't talk.

Fra : N/A

Dato : 18-06-08 11:16

Fra : Brumle Måseegg

Dato : 18-06-08 06:18

On 18 Jun, 12:16, Pelle Thomsen <u...@domain.invalid> wrote:

> Phø - du referer til fedrelandssangen som om fotballlandslagets
> slurvete miming av ordene pr. idag har noen som helst betydning.

Det hender faktisk at "Ja vi elsker" synges ved andre anledninger
også.

> Vi har derimot faktisk en 30% andel av befolkningen som
> er sterkt preget av fremmedfrykt og har den mest restriktive
> innvandringspolitikk i forhold til dem vi kan sammenligne oss med.

Det er tydelig at du ikke har satt deg særlig inn i hva som er årsaken
til FrPs høye andeler på meningsmålingene. OK for deg, men det triste
er at partiets motstandere også lider av samme syndrom.