En ikke-Muhammed tegning fra Norge
Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 19:45

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1094459.ece

Dén kan ihvertfald ikke gengives i muslimske aviser.

Mon man kommer til at høre om reaktioner, eller er den så smart, at den selv
stopper reaktioner?

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-06-08 21:18

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Dén kan ihvertfald ikke gengives i muslimske aviser.
>
> Mon man kommer til at høre om reaktioner, eller er den så smart, at den

Det er da godt gået af Norge at bringe en tegning som kommentar til
terrorbomben i Islamabad.

Har de danske avisredaktioner fået en faraonisk omskærelse?

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 08:14

> [...]
> terrorbomben i Islamabad.
>
> Har de danske avisredaktioner fået en faraonisk omskærelse?

Jeg tror snarere, de er bange for de jordanske domstole---

Forøvrigt er der forbløffende tavst fra de sigtedes side?
Specielt den muhammedanerelskende del af dem?
Hvor bliver du af, Thøøøger?
SAkal du ikke ned at hilse på vennerne?

Egon

Fra : Sten Schou

Dato : 04-06-08 23:20

> [...]
>
> Dén kan ihvertfald ikke gengives i muslimske aviser.
>
> Mon man kommer til at høre om reaktioner, eller er den så smart, at den

De altid nærtagende muslimer mener naturligvis, at det er en provokation.

http://www.irn.no/

Hilsen Sten

Fra : Per Hagemann

Dato : 05-06-08 23:01

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i meddelelsen

> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> De altid nærtagende muslimer mener naturligvis, at det er en provokation.
>
> http://www.irn.no/

Den norske tegning af Jan O Henriksen er mere krænkende end Kurt
Westergaards, fordi bombemanden på billedet fremstår som impotent. Navnet
Muhammed er den forståelige del af tegningsteksten uden for Skandinavien, så
i Muhamedanien vil tegningen ganske givet blive opfattet som en
Muhamed-tegning og derfor en profetfornærmelse, som skal hævnes med tiden.

Lavinen i den arabiske omtale på Nettet er allerede i gang som det fremgår
af følgende:

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/06/04/537228.html

I går trykket Adresseavisen sin egen Muhammedtegning. Den viste en muslim
med nakent underliv og bombebelte, og påskriften "Jeg er Muhammed og ingen
tør trykke meg" på genseren.
KARIKATUREN: Denne karikaturen av tegneren Jan O. Henriksen trykket
Adresseavisen i går.

Adresseavisens redaktør Arne Blix regnet ikke med å få særlig mange
reaksjoner fra muslimer. Men nå har arabiske nettsteder oppdaget
karikaturen.

1300 treff
TV-fotograf Tariq Ali gjorde sammen med NRK Trøndelag et google-søk i
12-tida i dag, og fant ut at over 400 arabiske nettsteder hadde omtalt
saken. Når Dagbladet.no snakker med ham fire timer senere, har tallet steget
til 1300.

- Det blir skrevet mer og mer om det, og det er ganske sterke reaksjoner,
sier Tariq Ali til Dagbladet.no.

- Flere av dem som har sett tegningen, mener den er mye verre enn dem som
danske aviser publiserte, særlig fordi mannen er naken, forteller han. Men
legger også vekt på at den arabiske og muslimske verden ikke bør gjøre noe
med saken.

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-08 08:47

----->

> [...]
> som danske aviser publiserte, særlig fordi mannen er naken, forteller
> han. Men legger også vekt på at den arabiske og muslimske verden ikke

MEN mon ikke den er så grov, at man ikke engang tør forsøge at ophidse
masserne med den, - ingen tør gengive den, det ville være lige til en
dødsstraf.

Den danske var jo med en statelig herre som Muhammed, så den kunne godt
gengives i muslimske medier.