Demonstration for kriminelle
Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 02-06-08 20:06

Politiet brugte eftermiddagen i Kastrup Lufthavn
med at lede efter unge autonome ,der havde klædt sig ud som
almindelige unge.
Politiet har i eftermiddag anholdt 20 aktivister.

De unge protesterer mod udvisningen af en iraker, der i dag kl. 17.40
angiveligt bliver sat på et fly mod Bagdad.
"Asyl til alle - her og nu, lød det" som slag ord fra de unge.

Nu skulle man jo mene at de unge mennesker har en god sag her .
11 asylansøgere der bliver hjemsendt til Irak , hvor de måske måske ikke ,
bliver udsat for yderlig fængsling og totur.
Altså en humanitær auktion mod evt overgreb på menneskerettigheder.

Mit spørgsmål er om de unge mennesker kender baggrunden for hjemsendelsen ?
Eller forsvare de i blind had til Danmark blot kriminelle gangstere der
udnytter asyl konventioner i vesten.

Nu kende vi ikke alle 11 sager tilbunds , men vi kan ihvertfald
redegøre for 5 ud af de 11 sager.

En 54 årig Iraker myrdede i 1994 sin 22-årige hustru med en serie øksehug.
Straks efter opsøgte han sin nabo, som han også forsøgte at dræbe med øksen.
Han blev alvorligt kvæstet, men overlevede.
13 års fængsel og udvisning for bestandigt. Da straffen var afsonet blev han
varetægtsfængslet med henblik på udvisning, men den kunne ikke gennemføres
og Højesteret godkendte herefter, at han sad fængslet i endnu fire år.

En 36-årig iraker blev i maj 2006 idømt et års fængsel og udvist i fem år
for vold, trusler og brandstiftelse.

En 34-årig iraker blev i december 2003 idømt et års fængsel og udvist i fem
år for brandstiftelse i sin egen grønthandel i Odense.

To af de udviste irakere er dømt i samme sag om menneskesmugling. En nu
37-årig iraker fik tre års fængsel og blev udvist for bestandigt. En 35-årig
fik to et halvt år og blev udvist for bestandigt.
De stod bag 130 tilfælde af menneskesmugling og 40 forsøg, hvor de smuglede
udlændinge over den dansk-tyske grænse

Andre sag er lidt mere banale , så som dokumentfalsk og andre
overtrædelser.
Nogle af de udviste er hentet tilbage ! , og sidder nu i fængsel
her i landet.
Alt imens Kbh byret undersøger sagerne.

Links:
http://ekstrabladet.dk/112/article1015104.ece
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-11875414.html?forside
http://www.metroxpress.dk/dk/article/ritzau/2008/05/27/ljan7f2epg82724/index.xml
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/05/26/170936.htm?wbc_purpose=update%2B-%2B81k

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : vvv

Dato : 02-06-08 20:30

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:484444aa$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> angiveligt bliver sat på et fly mod Bagdad.
> "Asyl til alle - her og nu, lød det" som slag ord fra de unge.

Det jeg ikke rigtigt forstår er hvad de mener med "asyl til alle". Er det
alle der søger, men får afslag af mere eller mindre korrekte grunde. Er det
alle der fortjener det, men som vi ikke mener at have plads til nu, eller er
det bare asyl til hele verden?

> [...]
> Altså en humanitær auktion mod evt overgreb på menneskerettigheder.
>
> Mit spørgsmål er om de unge mennesker kender baggrunden for hjemsendelsen

Det er jeg sikker på at de gør, og det har været debateret på modkraft.dk om
man bør forsvarer sådanne mennesker.
Det de opponerer imod er, såvidt jeg forstår det, for det første at man
bryder et gammelt princip om ikke at udvise til tortur og dødsstraf, for det
andet at folk i deres øjne ikke er lige for loven, da disse forbrydere får
en udvisning oven i den dom vi andre ville have fået.
http://www.modkraft.dk/spip.php?page=nyheder-artikel&id_article=7865

I virkeligheden er jeg ikke helt uenig i deres opfattelse, selv ville jeg
dog ikke lænke mig til noget som helst for at forhindre de hjemsendelser.

> Eller forsvare de i blind had til Danmark blot kriminelle gangstere der
> udnytter asyl konventioner i vesten.
Nej!

vv

Fra : /Peter

Dato : 02-06-08 20:38

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> [...]
> dødsstraf, for det andet at folk i deres øjne ikke er lige for loven,
> da disse forbrydere får en udvisning oven i den dom vi andre ville

De er irakiske statsborgere, det vel ikke en straf at udvise dem til
deres eget land.
Hvori består straffen?

Er det en beløninmg efter at være taget til fange i tyrkiet, og afsone
straffen dernede
for derefter blive tvunget til at leve resten af lvet i tyrkiet?

Jeg ser absolut ingen logik.

Fra : vvv

Dato : 02-06-08 20:41

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> De er irakiske statsborgere, det vel ikke en straf at udvise dem til deres
> eget land.
> Hvori består straffen?

Landet er i fuldstændig opløsning.

> Er det en beløninmg efter at være taget til fange i tyrkiet, og afsone
> straffen dernede
> for derefter blive tvunget til at leve resten af lvet i tyrkiet?
>
> Jeg ser absolut ingen logik.
Det tvivler jeg ikke på.

vv

Fra : JBH

Dato : 02-06-08 21:00

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> Landet er i fuldstændig opløsning.

Jamen så lad os da straks iværsætte en evakuering (til Dk. ) af de
resterende 24 mill irakere..... Og nu vi er igang, så kan en begavelse som
dig sikkert ryste mange flere "lande" ud af ærmet, som også er fuldstændig i
opløsning.

JBH

Fra : vvv

Dato : 02-06-08 21:02

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dig sikkert ryste mange flere "lande" ud af ærmet, som også er fuldstændig

Ikke for min skyld.
Skvadderhovedet kan ikke forstå hvorfor det ikkr er fedt at blive udvist til
Irak, det svarer jeg på.

Alt dit ævl må stå for egen regning. det skal du sgu ikke lægge i munden på
mig.

vv

Fra : JBH

Dato : 02-06-08 21:13

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> [...]
> til Irak, det svarer jeg på.
>
> Alt dit ævl må stå for egen regning. det skal du sgu ikke lægge i munden

Det eneneste skvadderhovede her er er da dig bror lort

JBH

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 02-06-08 21:30

On Mon, 2 Jun 2008 22:02:26 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

>Skvadderhovedet kan ikke forstå hvorfor det ikkr er fedt at blive udvist til
>Irak, det svarer jeg på.

Om det er "fedt" eller ej, er da totalt irrelevant....

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-08 21:54

vvv wrote:

> Ikke for min skyld.

> Skvadderhovedet kan ikke forstå hvorfor det ikkr er fedt at blive
> udvist til Irak, det svarer jeg på.

Det er heller ikke fedt at have en øksemorder gående omkring i DK,- men det
betyder vel ikke noget, VI skal tage risikoen, ikke de kriminelle?

Sydafrika har samme antal dræbte pr måned, - bør man heller ikke kunne sende
folk tilbage dertil ?

Fra : Ivannof

Dato : 02-06-08 22:37

"vvv" <?@?> skrev i meddelelsen

> [...]
> til Irak, det svarer jeg på.
>
> Alt dit ævl må stå for egen regning. det skal du sgu ikke lægge i munden

Det er sødt af dig at have søde følelser for stakkels mennesker, som sikkert
ville have det bedre her i Danmark, når det nu ikke er så "rart" at blive
fragtet gratis til Irak.

Men hvis du mener at en af Danmark udvist irakisk statsborger ikke bør
sendes tilbage til det Irak, som andre 24 millioner Irakiske statsborgere
bor i. Så mener du i realiteten at de 24 millioner er asylberettiget i
Danmark.

Det må du sgu indse på én eller anden måde. Du kan ikke bare være "åh så
sød"! Politiske meninger har konsekvenser.

Hilsen Ivan

Fra : vvv

Dato : 03-06-08 16:24

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det må du sgu indse på én eller anden måde. Du kan ikke bare være "åh så
> sød"! Politiske meninger har konsekvenser.

Det er jeg heller ikke, hvis du gad læse hvad jeg skrev tidligere, så ville
du se at jeg tydeligt skrev at jeg ikke ville lænke mig til noget som helst
for de mennesker. Michael spurgte til deres bevæggrunde og jeg prøvede efter
bedste evne at forklare dem og gav ham et link til modkraft hvor netop den
debat er forgået.

Jeg skriver så også at jeg sagtens kan forstå hvorfor det bliver opfattet
som en straf at blive sendt til Irak, det tror jeg de fleste kan. Intet sted
skriver jeg om jeg mener de skal sendes hjem eller ej, det bliver straks
lagt i munden på mig.
Personligt tror jeg ikke det er et tab for samfundet hvis mordere og
voldtægtsforbrydere bliver sendt hjem, hvilket jeg også gav udtryk for i sin
tid da fætrene på nørrebro havde slået ham italieneren ihjel.
Så for min skyld - afsted med dem. Man skal dog hvergang overveje om
forbrydelsen står mål med udvisningen, med dokumentfalsk f.eks. er jeg i
tvivl.

vv

Fra : Ivannof

Dato : 03-06-08 22:59

"vvv" <?@?> skrev i meddelelsen

> [...]
> Så for min skyld - afsted med dem. Man skal dog hvergang overveje om
> forbrydelsen står mål med udvisningen, med dokumentfalsk f.eks. er jeg i

Det er efterhånden svært at se hvem, der har skrevet hvad!
Ivan

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 02-06-08 21:29

On Mon, 2 Jun 2008 21:41:15 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

>Landet er i fuldstændig opløsning.

Hvad har det med sagen at gøre...??? Der er da mange steder i verden
der er mere eller mindre i opløsning.... Skal vi huse alle der kommer
fra de steder også...???

Det er da IKKE en straf at blive sendt hjem til det land, man er
statsborger i....

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-06-08 08:26

S A Thomsen wrote:
> Det er da IKKE en straf at blive sendt hjem til det land, man er
> statsborger i....

Heller ikke hvis man bliver tortureret og slået ihjel?

// Hans

Fra : Peter

Dato : 03-06-08 09:04

> Heller ikke hvis man bliver tortureret og slået ihjel?

Det kan du intet vide om.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-06-08 09:31

Peter wrote:
> Det kan du intet vide om.

Kan du vide at det ikke sker?

// Hans

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-08 10:47

Hans Joergensen wrote:

> Kan du vide at det ikke sker?

Kan du vide du ikke bliver tortureret om fjorten dage?

Hvorfor i alverden skulle myndighederne torturere eller dræbe irakere som
komme rejsende,- der kommer titusinder af irakere hver måned.

Hvis du mener, vi generelt ikke kan tilbagesende folk til lande, som
torturerer, så kan vi ikke sende til noget muslimsk land i verden, - plus
flere andre. Bør vi nedlægge Danmark og åbne grænserne?

Måske *burde* vi hjælpe Pakistan, - som nogle siger ville forhindre terror -
de forøger deres befolkning med så mange, som vi er i Danmark, - hvert år.
Måske burde vi sende hele vores BNP til Pakistan, det ville forsinke landets
sammenbrud i måske hele syv år, så hvad venter vi på?

Fra : Peter

Dato : 03-06-08 10:55

> Kan du vide at det ikke sker?

Jeg vil lade tvivlen komme os til gode og altså ikke en fremmed forbryder.

Fra : @

Dato : 03-06-08 12:00

On 03 Jun 2008 08:31:21 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Kan du vide at det ikke sker?

hvorfor vedbliver du med at forsvare at udenlandske forbrydere der
beviseligt udsætter danske statsborgere for drab, voldtægt, grov vold
røverier og tyverier skal forblive her i landet?

du synes mig helt hensynsløst kynisk og helt uden empati for nuværende
og fremtidige ofre for disse kriminelle udlændinges gerninger

kan du give en eneste god begrundelse for at 14årige danske piger skal
risikere grove voldtægter

af hensyn til forbryderne?

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 03-06-08 09:44

On 03 Jun 2008 07:25:52 GMT, Hans Joergensen

>Heller ikke hvis man bliver tortureret og slået ihjel?

HVEM bliver da det...???

Ham den første iraker der blev sendt HJEM, er da en fri mand i dag...

Fra : Peter

Dato : 03-06-08 08:40

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> Landet er i fuldstændig opløsning.

Og du mener ikke at han har et vist ansvar for medvirken til sit lands
opbygning,
eller mener du at danmark skal give ophold til alle irakere der ønsker
det, - indtil landet er normalt, og hvem skulle så lige sørge for at det
bliver det hvis alle flygter?

Fra : vvv

Dato : 03-06-08 16:26

"Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse
> "vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> Og du mener ikke at han har et vist ansvar for medvirken til sit lands
> opbygning,

Nej

> eller mener du at danmark skal give ophold til alle irakere der ønsker
> det,

Nej

- indtil landet er normalt, og hvem skulle så lige sørge for at det
> bliver det hvis alle flygter?

Så er der et tomt land med en masse olie.. adsted!

vv

Fra : Kim2000

Dato : 03-06-08 01:03

> [...]
> straffen dernede
> for derefter blive tvunget til at leve resten af lvet i tyrkiet?

Nejvel, de fleste danskestatsborgere kæmper faktisk en hård kamp for at
afsogne i Danmark.

Fra : Peter

Dato : 03-06-08 08:42

> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> Nejvel, de fleste danskestatsborgere kæmper faktisk en hård kamp for at
> afsogne i Danmark.

Ja netop.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-06-08 08:24

/Peter wrote:
> De er irakiske statsborgere, det vel ikke en straf at udvise dem til
> deres eget land.
> Hvori består straffen?

At man sender folk til et land hvor de HØJST SANSYNLIGT bliver
tortoreret og slået ihjel?

// Hans

Fra : N_B_DK

Dato : 03-06-08 08:46

> At man sender folk til et land hvor de HØJST SANSYNLIGT bliver
> tortoreret og slået ihjel?

Det burde de have tænkt over INDEN de begik kriminalitet.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Ivannof

Dato : 03-06-08 08:54

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i meddelelsen

> At man sender folk til et land hvor de HØJST SANSYNLIGT bliver
> tortoreret og slået ihjel?
>
> // Hans
Man sender ikke "folk til et land". Man sender folk "hjem"!

Men hvad siger du egentlig. At man ikke kan sende folk HJEM til muslimske
lande fordi alle muslimske lande torturerer og ihjelslår?

Hilsen Ivan

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-06-08 08:40

Ivannof wrote:
> Men hvad siger du egentlig. At man ikke kan sende folk HJEM til muslimske
> lande fordi alle muslimske lande torturerer og ihjelslår?

Nu generaliserer du.. det gjorde jeg ikke, jeg siger at man ikke kan
sende folk til et land der torturerer og slår ihjel, og det er så i
dette tilfælde Irak.

// Hans

Fra : Ivannof

Dato : 03-06-08 09:43

> Nu generaliserer du.. det gjorde jeg ikke, jeg siger at man ikke kan
> sende folk til et land der torturerer og slår ihjel, og det er så i
> dette tilfælde Irak.
>
> // Hans

Nu må du være lidt konsekvent. Hvis det er så slemt i Irak, skal de
resterende 24 mill irakere så ikke have asyl?

Ivan

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-06-08 09:46

Ivannof wrote:
> Nu må du være lidt konsekvent. Hvis det er så slemt i Irak, skal de
> resterende 24 mill irakere så ikke have asyl?

Det sagde jeg ikke.. Men dem der har haft behov for at flygte
skal naturligvis som udgangspunkt ikke sendes retur.

// Hans

Fra : Peter

Dato : 03-06-08 10:57

> Det sagde jeg ikke.. Men dem der har haft behov for at flygte
> skal naturligvis som udgangspunkt ikke sendes retur.

Måske er det deres egen skyld de har haft behov for at flygte, og det mener
du danskerne så skal straffes for, ved at lade en forbryder blive forsørget?

Fra : @

Dato : 03-06-08 12:05

On 03 Jun 2008 08:45:34 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Det sagde jeg ikke.

udenoms-.-

hvis forholdene i Irak gør at folk risikerer at "forsvinde" eller
blive torteret så bør de jo efter din mening ikke kunne sendes retur
hvis det skulle lykkes for en 15-20 millioner af dem at komme til DK

Fra : Ivannof

Dato : 03-06-08 23:05

> [...]
>
> Det sagde jeg ikke.. Men dem der har haft behov for at flygte
> skal naturligvis som udgangspunkt ikke sendes retur.

Jeg stillede et spørgsmål: "Hvis det er så slemt i Irak, skal de resterende
24 mill irakere så ikke have asyl?" Du er velkommen til at svare.

"Dem, der har behov for at flygte." Tjah. Dem der bliver sendt tilbage er
afviste asylansøgere. Man fandt ikke at de havde et grundlag for at flygte.

Det er klart at han ikke vil retur. Han har forladt landet fordi han ville
det. Rundspørger i muslimske lande godtgør at op mod 90% af alle indbyggere
ønsker at forlade landet, HVIS DE KUNNE! Gad vide hvorfor?

Hilsen Ivan

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-06-08 08:58

Ivannof wrote:
> Jeg stillede et spørgsmål: "Hvis det er så slemt i Irak, skal de resterende
> 24 mill irakere så ikke have asyl?" Du er velkommen til at svare.

Har de resterende 24 mill irakere søgt asyl? nej, det har de ikke,
altså er det ikke noget problem vel?

Jeg synes lande, og landegrænser er dybt tåbelige, og jeg synes at
folk skal have lov til at bo hvor de har lyst til at bo.

// Hans

Fra : Peter

Dato : 04-06-08 09:22

> [...]
>
> Jeg synes lande, og landegrænser er dybt tåbelige, og jeg synes at
> folk skal have lov til at bo hvor de har lyst til at bo.

Har alle ikke-kriminelle da ikke det?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-06-08 09:15

Peter wrote:
> Har alle ikke-kriminelle da ikke det?

Nej.

// Hans

Fra : Peter

Dato : 04-06-08 09:26

> Nej.

Nå, hvis de er selvforsørgende og bidrager til det samfund de har valgt at
bosætte sig i er der vel ingen problemer?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-06-08 09:10

Peter wrote:
> Nå, hvis de er selvforsørgende og bidrager til det samfund de har valgt at
> bosætte sig i er der vel ingen problemer?

Du ved åbentbart ikke specielt meget om den verden du lever i..

// Hans

Fra : Peter

Dato : 04-06-08 09:39

> Du ved åbentbart ikke specielt meget om den verden du lever i..

Havd mener du, er det ikke rimelige krav at stille for personer der ønsker
at opholde sig andre seteder end i hjemlandet?

Men selvklart er der lande som ikke ønsker fremmedes permanente ophold,
ogh det må man da have lov til.

Har du dit hjem åbent for alle på alle tider af døgnet uden at stille krav?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-06-08 10:27

Peter wrote:
> Har du dit hjem åbent for alle på alle tider af døgnet uden at stille krav?

Det er en dårlig sammenligning.. Nu ville jeg jo fx. ikke sende folk
et sted hen hvor der er risiko for at de bliver tortureret og dræbt
hvis en person ikke kunne opføre sig ordentligt i mit hjem..

// Hans

Fra : Peter

Dato : 04-06-08 10:38

> Det er en dårlig sammenligning.. Nu ville jeg jo fx. ikke sende folk
> et sted hen hvor der er risiko for at de bliver tortureret og dræbt
> hvis en person ikke kunne opføre sig ordentligt i mit hjem..

Nu var det jo dit eget udsagn:
"Jeg synes lande, og landegrænser er dybt tåbelige, og jeg synes at
folk skal have lov til at bo hvor de har lyst til at bo."

Som jeg besvarede med denne sammenligning.

Fra : Peter

Dato : 04-06-08 10:41

> Det er en dårlig sammenligning.. Nu ville jeg jo fx. ikke sende folk
> et sted hen hvor der er risiko for at de bliver tortureret og dræbt
> hvis en person ikke kunne opføre sig ordentligt i mit hjem..

Som svar på det, må jeg nok sige jeg ville lave en risikovurdering i forhold
til hvilken omkostninger det for mig ville have.

Fra : @

Dato : 04-06-08 11:02

On 04 Jun 2008 09:26:42 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Det er en dårlig sammenligning.. Nu ville jeg jo fx. ikke sende folk
>
>hvis en person ikke kunne opføre sig ordentligt i mit hjem..

du ville altså frasige dig ansvaret for personen og sparke vedkommende
ud - og hvis alle gjorde det samme som dig ville personen tilsidst
ende et sted hen hvor der er risiko for at de bliver tortureret og
dræbt

nu må du tage stilling

vil du have mordere og voldtægtsforbrydere til at færdes som det
passer dem i dit hjem eller ikke

hvis ja - så er du ikke rigtig klog

hvis nej

hvad så

permanet indespærring (med de deaf følgende udgifter i mange år)

eller returnering

Fra : Peter

Dato : 04-06-08 09:41

> Du ved åbentbart ikke specielt meget om den verden du lever i..

Jeg ved til gengæld specielt meget om den verden jeg ønsker at leve i!

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 09:16

Hans Joergensen wrote:

> [...]
>
> Jeg synes lande, og landegrænser er dybt tåbelige, og jeg synes at
> folk skal have lov til at bo hvor de har lyst til at bo.

Så du er ultra-liberalist og ønsker en natvægterstat.

Du vil altså smide alt det ud, vi har arbejdet os frem til gennem vores
historie, - jeg troede ikke at så naive mennesker mere opholdt sig i
Danmark.

Fra : @

Dato : 04-06-08 09:57

On 04 Jun 2008 07:58:04 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Har de resterende 24 mill irakere søgt asyl? nej, det har de ikke,
>altså er det ikke noget problem vel?

det vil sige at de påståede problemer i Irak så heller ikke
eksisterer,

altså ingen risiko ved at vende hjem

>Jeg synes lande, og landegrænser er dybt tåbelige, og jeg synes at
>folk skal have lov til at bo hvor de har lyst til at bo.

1) du kan godt spare dig at søge job hos Statoil

2) hvis folk frit kunne bevæge sig rundt i verden ville vi ikke alle
blive lige velstående,
men derimod alle blive lige fattige og tilbagestående

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-06-08 10:28

@ wrote:
> 1) du kan godt spare dig at søge job hos Statoil

Hvor i alverden har du fået den idé fra at jeg nogensinde skulle
ønske mig at arbejde for Statoil?

> 2) hvis folk frit kunne bevæge sig rundt i verden ville vi ikke alle
> blive lige velstående,
> men derimod alle blive lige fattige og tilbagestående

Ja du har det hårdt.

// Hans

Fra : @

Dato : 04-06-08 11:03

On 04 Jun 2008 09:28:08 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Hvor i alverden har du fået den idé fra at jeg nogensinde skulle
>ønske mig at arbejde for Statoil?

blot for at du ikke skal spilde tiden med at søge,

Statoil kan ikke bruge dig

de driver nemlig tankevirksomhed

>Ja

så du indrømmer altså at det er en koplet tåbelig ide'?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-06-08 13:14

@ wrote:
> så du indrømmer altså at det er en koplet tåbelig ide'?

Det var DF du stemte på ikke?

// Hans

Fra : @

Dato : 04-06-08 18:30

On 04 Jun 2008 12:14:15 GMT, Hans Joergensen

det gjorde du så

Fra : Ivannof

Dato : 04-06-08 14:20

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i meddelelsen

> Har de resterende 24 mill irakere søgt asyl? nej, det har de ikke,
> altså er det ikke noget problem vel?

Jo, i det øjeblik de får at vide at de kunne søge, så vil ifølge
undersøgelser 90% tage afsted dagen efter!

> Jeg synes lande, og landegrænser er dybt tåbelige, og jeg synes at
> folk skal have lov til at bo hvor de har lyst til at bo.
>
> // Hans

Så ville vi blive overbefolket af de 90% af Mellemøstens beboere, der ville
rejse i morgen, hvis de kunne! Så derfor ER det et prolem!!

Hilsen Ivan

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 17:36

> Jeg synes lande, og landegrænser er dybt tåbelige, og jeg synes at
> folk skal have lov til at bo hvor de har lyst til at bo.

Jeg synes du skal bo på en grønlansk isflage der driver til havs.

Fra : Peter

Dato : 03-06-08 09:05

> At man sender folk til et land hvor de HØJST SANSYNLIGT bliver
> tortoreret og slået ihjel?

Og?

Fra : Frank

Dato : 03-06-08 09:43

> At man sender folk til et land hvor de HØJST SANSYNLIGT bliver
> tortoreret og slået ihjel?

Hvad bygger du det på?

Hvorfor er det sansynligt at de udviste bliver tortureret og slået ihjel?

De foreløbigt udviste er højest blevet kortvarrigt tilbageholdt. Og selvom
forholdene ikke er sammenligende med danske arrester er det der er sket
næppe tortur og de er da også løsladt i live.

Mvh
Frank

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-06-08 09:47

Frank wrote:
> [...]
> forholdene ikke er sammenligende med danske arrester er det der er sket
> næppe tortur og de er da også løsladt i live.

Fx. ham der var i politiken i sidste uge, han kommer hjem til et
land hvor han vil blive jagtet af ekstremister pga. tatoveringer.

// Hans

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 03-06-08 09:59

On 03 Jun 2008 08:46:37 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Fx. ham der var i politiken i sidste uge, han kommer hjem til et
>land hvor han vil blive jagtet af ekstremister pga. tatoveringer.

Er det ikke "det samme" der sker på Vestegnen for tiden...???

Siden hvornår er det for øvrigt asyl-grund at være uvenner med
kriminelle og terrorister...???

Fra : Frank

Dato : 03-06-08 11:08

> Fx. ham der var i politiken i sidste uge, han kommer hjem til et
> land hvor han vil blive jagtet af ekstremister pga. tatoveringer.

Har du et link til artiklen, så jeg kan læse den og danne mig en mening om
den.

Umiddelbart lyder det som en dårlig undskyldning for at undgå at blive
udvist.

Og specielt når den irakiske regering gennem de seneste uger og måneder har
fået trængt mange af de forskellige militser og ekstremister ud af
gadebilledet. F.eks. i Basra og i Bagdag.

Irak er ikke et sikker samfund som det danske, men begynder mere og mere at
ligne de øvrige lande i mellemøsten.

Mvh
Frank

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-06-08 12:09

Frank wrote:
> Har du et link til artiklen, så jeg kan læse den og danne mig en mening om
> den.

Tror kun den var i papirudgaven..
Men det er den fyr her.
http://politiken.dk/politik/article515883.ece

// Hans

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-08 14:53

Hans Joergensen wrote:

> Tror kun den var i papirudgaven..
> Men det er den fyr her.
> http://politiken.dk/politik/article515883.ece

Ja, han ser ud som en hyggelig fyr, ham må vi absolut have ind familien.

Mener du, at jo værre kriminalitet man udfører - og evt. lader sig
tatovere - jo sikrere skal man være på at få asyl i Danmark?

Jeg husker en afrikaner for 10 år siden, han havde hørt om vores blide sind,
og troede at han bestemt ville få asyl, - fordi han kunne lide at brænde
skoler af, og derfor var forfulgt i sit hjemland, som han brugte som
asylgrundlag.

Han blev dog afvist, - sikkert imod flere konventioner og vores
menneskerettighedsgruppe.

Fra : Frank

Dato : 02-06-08 20:55

Hej

"vvv" <?@?> skrev i meddelelsen
> [...]
> det andet at folk i deres øjne ikke er lige for loven, da disse forbrydere
> får en udvisning oven i den dom vi andre ville have fået.

Er nogle af de udviste blevet andet end kortvarigt fængslet?

Selv Hr. Nielsen som var meget fremme i TV-avisen blev relativt hurtigt
løsladt efter hans identitet var blevet fastslået.

Og en udvisning er ikke en ekstra straf, selv om nogle gerne vil gøre det
til det. Udenlandske statsborgere har ikke samme rettigheder og pligter som
danske statsborgere. Og ret til ophold i Danmark er noget af det de ikke
har.

Mvh
Frank

Fra : vvv

Dato : 02-06-08 21:05

"Frank" <frank@nosmap.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Er nogle af de udviste blevet andet end kortvarigt fængslet?

Ja, de udstår deres fængselsstraf først, så udvises de.

> Selv Hr. Nielsen som var meget fremme i TV-avisen blev relativt hurtigt
> løsladt efter hans identitet var blevet fastslået.

Ham er jeg vist gået glip af, aner ikke hvem Nielsen er.

> [...]
> til det. Udenlandske statsborgere har ikke samme rettigheder og pligter
> som danske statsborgere. Og ret til ophold i Danmark er noget af det de

Nææ det har du ret i.

vv

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 02-06-08 21:35

On Mon, 2 Jun 2008 22:05:01 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

>Ja, de udstår deres fængselsstraf først, så udvises de.

>Ham er jeg vist gået glip af, aner ikke hvem Nielsen er.

Den første iraker der blev tvangshjemsendt... Han blev kortvarigt
fængslet da han ankom til Bagdad, men løsladt dagen efter (mener jeg
det var), da hans identitet blev bekræftet.... Han er nu en fri mand i
Irak....

>Nææ det har du ret i.

F.eks. har min (eks) svigermor heller ikke ret til at blive i Danmark
mere end 3 måneder af gangen (6 måneder efter ansøgning)...

Hvis hun ikke rejser frivilligt, så bliver hun da også tvangshjemsendt
(med forbud mod at komme til Danmark igen i en årrække)....

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 03-06-08 11:43

> [...]
>
> Hvis hun ikke rejser frivilligt, så bliver hun da også tvangshjemsendt
> (med forbud mod at komme til Danmark igen i en årrække)....
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jamen det giver jo et helt nyt perspektiv til den gamle vittighed:" Hvorfor
står du dog derude i regnen svigermor!-Gå dog hjem!"

Hilsen
Jens

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 02-06-08 21:23

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> [...]
> bryder et gammelt princip om ikke at udvise til tortur og >dødsstraf, for
> det andet at folk i deres øjne ikke er lige for loven, da disse

Jeg er naturligvis enig i at man ikke skal sende mennesker hjem
til dødsstraf ensige totur .
Men det virker som om der er et eller andet forkert !.
Hvorfor i alverden skulle de irakisk myndigheder spilde tid og
kræfter på at "dømme" og toturere "gamle flygtninge" eller
"gamle udvandrer".
Man skal her tænke på at flere af de hjemsendte er kommet
til Danmark i starten af 1990'erne.

Og hvor er beviserne for at "hjemsendte" faktisk er dødsdømt
eller totureret , vel at mærke af myndighederne .

Nuvel en blev fængslet da han landede , men var det ikke fordi hans papirer
ikke var i orden.
At han faktisk er kuwaiter og familien er kuwaitisk og bor i Kuwait ( Han
tog i sin tid fra Kuwait til Irak og fortsatte efter et par år til Danmark,
hvortil han ankom med falske irakiske identitetspapirer, fordi det dengang
vart lettere at komme ind i Danmark på den måde. )
Gør jo heller ikke hans sag bedre !

Spørgsmålet er så , overdriver man i denne sag eller er det de faktiske
forhold i Irak man beskriver.

Hvis jeg nu sammenholder en "nyhed " som denne her
http://www.arbejderen.dk/index.aspx?F_ID=48694&TS_ID=1&S_ID=36&C_ID=60

Med denne her !
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11813238.html

Så er billedet da noget broget !

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Kim2000

Dato : 03-06-08 01:02

> [...]
> overtrædelser.
> Nogle af de udviste er hentet tilbage ! , og sidder nu i fængsel

Der var også en af dem, der udvist for at have voldtaget en 14-årig.

Ikke om man fatter, hvorfor man vil kæmpe for sådanne personer. Deres videre
skæbne kan umuligt være et dansk problem.

Fra : Peter

Dato : 03-06-08 08:44

> [...]
>
> Ikke om man fatter, hvorfor man vil kæmpe for sådanne personer. Deres
> videre skæbne kan umuligt være et dansk problem.

100% enig!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-06-08 08:22

Michael Meidahl Jensen wrote:
> [...]
> bliver udsat for yderlig fængsling og totur.
> Altså en humanitær auktion mod evt overgreb på menneskerettigheder.

De bliver HØJST SANSYNLIGT udsat for tortur, og de bliver HØJST
SANSYNLIGT henrettet..

Det er rart at bo i et land der udviser folk til sikker tortur og
død ikke? fy for satan.

> Mit spørgsmål er om de unge mennesker kender baggrunden for hjemsendelsen ?
> Eller forsvare de i blind had til Danmark blot kriminelle gangstere der
> udnytter asyl konventioner i vesten.

I dette tilfælde er deres forbrydelse ligemeget, i dette tilfælde er
forbryderen Danmark der udviser folk til tortur og død.

> [...]
> fik to et halvt år og blev udvist for bestandigt.
> De stod bag 130 tilfælde af menneskesmugling og 40 forsøg, hvor de smuglede

Ja de er jo så nærmest helte.. Synes du selv det er rimeligt at de
skal sendes til tortur og måske død i Irak?

// Hans

Fra : Peter

Dato : 03-06-08 09:07

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse >> De
stod bag 130 tilfælde af menneskesmugling og 40 forsøg, hvor de smuglede

> Ja de er jo så nærmest helte.. Synes du selv det er rimeligt at de
> skal sendes til tortur og måske død i Irak?

Rimeligt eller ej, det er en helt naturlig handling i hans eget hjemland, så
hvad betyder det for dig?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-06-08 09:32

Peter wrote:
> Rimeligt eller ej, det er en helt naturlig handling i hans eget hjemland, så
> hvad betyder det for dig?

Det betyder alt.

// Hans

Fra : Ivannof

Dato : 03-06-08 09:55

> Det betyder alt.
>
> // Hans

Så tag med! Vis ham hvad det betyder!

Ivan

Fra : @

Dato : 03-06-08 12:02

On 03 Jun 2008 08:31:52 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Det betyder alt.

men i din verden har nuværende og fremtidige ofre for disse
udenlandske forbrydere så overhovedet ingen betydning

OK

så har du da meldt helt klart ud - du tager morderes voldsmænds og
voldtægtsforbryderes parti uanset hvad

Fra : Rane

Dato : 03-06-08 09:10

On 03 Jun 2008 07:22:23 GMT, Hans Joergensen
> [...]

>SANSYNLIGT henrettet..
>
>Det er rart at bo i et land der udviser folk til sikker tortur og

Så vidt jeg har læst mig frem til er de første 2 irakere i denne sag
da hverken blevet tortureret eller henrettet men er til gengæld frie
mænd i Irak efter en kortvarig fængsling?

Kan ikke helt se hvordan du kommer frem til "højst sandsynligt" efter
ovenstående forløb.

Iøvrigt så er det vel noget indvandrerne bør tænke over nu, inden de
begynder på kriminalitet i Danmark - at det sgu er alvor nu. Det kan
da måske forhindre en masse kriminalitet og en masse ofre (døde?) i
den nærmeste fremtid? Det er da en god ting?

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 03-06-08 10:01

On Tue, 03 Jun 2008 10:09:57 +0200, Rane <ranemandenSLET@gmail.com>
wrote:

> [...]
>mænd i Irak efter en kortvarig fængsling?
>
>Kan ikke helt se hvordan du kommer frem til "højst sandsynligt" efter

Det har Hans nok fået at vide på mandagsmødet, som bekendt er de
højeste sandhedsvidner, for unge mennesker med metale handikap....