Macintosh / Windows crossplatform programm~
Fra : Kjeld Jensen

Dato : 21-07-01 17:27

Hej,

Jeg har brug for at lave et simpelt program til både Windows og
Macintosh. Det skal bruges til at konvertere en fil fra en Palm i et
binært format til et tekst format (for mere information se
http://www.cetus.dk/gps)

Programmet skal bestå af en enkelt dialog, hvor man kan vælge
forskellige options og det skal så være muligt at åbne en fil via en
filvælger og herefter parse filsti og options til en alm. C funktion,
jeg allerede har lavet (programmet findes idag som et simpelt Mac
program uden dialog og et DOS/Linux kommandolinie program)

Nu kunne jeg skrive det ene i Visual C++ til Windows og det andet i min
gamle MetroWerks CodeWarrior 3.0 til MacOS. Men jeg tænkte om ikke der
findes en lettere måde at lave dem på?

Hvordan virker crossplatform programmering under CodeWarrior eller
rettere hvor godt virker det? Er der andre alternativer? Jeg har købt
min version 3.0 men ville helst undgå at opgradere, da de jo er ret dyre
de versioner. Kan det mon lade sig gøre under denne?

Hånden på hjertet så gider jeg ikke bruge mere tid på Windows/Mac
programmering end højst nødvendigt. Det skal blot være simpelt og virke.
Nogle ideer til, hvordan jeg lettest kommer videre med det?

Kjeld

--
_______________________
Kjeld Jensen

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 21-07-01 17:45

Kjeld Jensen <kjeld@studnet.dk> skrev:

> Hånden på hjertet så gider jeg ikke bruge mere tid på Windows/Mac
> programmering end højst nødvendigt. Det skal blot være simpelt og virke.
> Nogle ideer til, hvordan jeg lettest kommer videre med det?

Det letteste er nok RealBASIC <http://www.RealBASIC.com>, hvor den samme
kode kan oversættes til "klassisk" Mac (såvel PowerPC som 68k), MacOS X
og Windows, og hvor det er let at udforme en grafisk brugerflade med
dialoger, menuer og den slags. Det er også rimeligt let at understøtte
hjælpebobler, drag-and-drop (så du f.eks. kan trække Palm-filen over dit
program for at få det oversat), AppleScript og den slags...

Windows-delen er ikke helt pålidelig, når det gælder mere specielle
ting, men til et så simpelt program, så vil det virke fint.

RealBASIC koster desværre en del - specielt, da du har brugt for "den
store" udgave for at kunne oversætte til Windows. Men det kan absolut
anbefales! Og især til den type simple opgaver, som du beskriver. Du kan
for eksempel se et program, jeg har lavet med RealBASIC, der minder lidt
om dit problem (oversættelse): http://cyrk.dk/tekstkonvertering/

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Kjeld Jensen

Dato : 22-07-01 00:13

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> Det letteste er nok RealBASIC

Tak for dit svar men som beskrevet i den anden tråd så har jeg ikke lige
brug for at skulle skifte programmeringssprog, det vil gøre arbejdet
unødigt mere besværligt.

Vh. Kjeld

--
_______________________
Kjeld Jensen

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 21-07-01 21:17

Kjeld Jensen <kjeld@studnet.dk> wrote:

> [...]
> programmering end højst nødvendigt. Det skal blot være simpelt og virke.
> Nogle ideer til, hvordan jeg lettest kommer videre med det?

Med fare for at lyde lidt religiæs, så mener jeg at det må være en
opgave for Java. Din CW 3 har allerede muligheden for at benytte
sproget, og semantisk vil det ikke ligge langt fra din vante C++. Få
filen åbnet via java.awt.FileDialog, kald getFile(), hvorefter du kan
oprette en java.io.FileInputStream til at læse med. Det lyder som om du
skal lave noget bit fedteri, så vær opmærksom på, at java altid
(undtagen ved char) bruger signed typer, men ellers har du de sædvanlige
<<, >>, |, & (så videre). Du skal være velkommen til at skrive uden for
nyhedsgruppen, hvis du har brug for lidt hjælp.

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Kjeld Jensen

Dato : 22-07-01 00:13

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> [...]
> <<, >>, |, & (så videre). Du skal være velkommen til at skrive uden for
> nyhedsgruppen, hvis du har brug for lidt hjælp.

Tak for kommentaren, jeg kan godt se fordelen i Java men "bitpilleriet"
er allerede skrevet i C og der er brugt temmelig lang tid på at teste
det. Jeg ville helst undgå at skulle skifte til Java og dermed igennem
de samme tests en gang til, men det er da en løsning, jeg alligevel vil
overveje.

Kjeld

--
Kjeld Jensen