Dagens ord: Desert/ørken
Fra : Max

Dato : 18-07-08 00:06

Hej

Jeg takker for stafetten, jeg sætter den igang, men
jeg kan ikke sende den vidre om et døgns tid, så
jeg håber andre vil tage over for mig og sende
den vidre.

I forlængelse af håbet om bedre vejr er her dagens
ord, nemlig : Desert/ørken (det må jo være symbolet
på varme og tørvejr)

Men jeg kender persomligt kun til den blå ørken,
så her er et gammelt nummer fra dengang jeg
selv var klædt som disse musikkere :)

Sailor - Blue Desert
http://www.youtube.com/watch?v=-vIMQ5ZcBT8&feature=related

Men vi må nok også tage en rigtig ørken

America - A Horse With No Name
http://www.youtube.com/watch?v=LDL02th72u4

Brugte ord:
Ace, Alone/Alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/Smuk,
Ben/Legs, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue, Boat, Booze, Born, Boy,
Bridge,
Car, Cartoon, Country, Cowboy, Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark,
Daughter,Desert, Det lyder som et navn, Doctor, Dream, Duo, Dylan, Dør,
Earth/Jord, Electricity, Eternal, Evil, Eyes/Øjne, Face, Fail, Fantasi,
Farver/Colors, Fat, Feelings, Fever, Fitness, Floor, Flyve, Food,
Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Genial, Girls, Goodnight, Grand Prix,
Græsk, Guitar, Gun/Pistol, Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heat, Heaven,
Heavy, Hello, Help, Hero, Highway, Holiday, Hollywood, Hope, Hot, House,
Hurricane, Ireland, Jack, Jungle, Justice, King, Kiss, Klippe, Latin,
Life,
Light/Lys, Live, Love, Luft/Ilt, Man, MILF., Milk, Mind, Mist, Monday,
Money, Months, Moon, Mother, Mountain, Needle, New York, Night, Nobody,
Nordisk, Nothing, Ocean, One, Pain, Peace, Pearl, Pets, Physics,
Pigenavne,
Power, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Reach/Ræk, Religion, Road, Robot,
Rock, Rock'n Roll, Roses/Rose/Roser, Royal, Run, Service, Sex, Silver,
Skov,
Sky, Small, Smile, Smoke, Snow, Sommer/summer, Soundtrack, Speed, Sport,
Spring, Stimulanser, Stone/Sten, Storby, Sun, Straight, Surprise, Sweet,
Swing, Søndag, Tal/Numbers/0123456789, Teknik, Terapi, Thunder, Time,
Tudefilm, Tomorrow, Tour De France, Train, Tribute, Twins, Unknown,
Walk,
Water, Weak, Wedding, Weekend, West, Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood,
Word, Work, World, Write, Yesterday, You

--
Mvh Max

Fra : schlafen

Dato : 18-07-08 07:55

Dennis DeYoung - Desert Moon
http://www.youtube.com/watch?v=YMSaA9ZJVvw

Judas Priest - Desert Plains
http://www.youtube.com/watch?v=IKhrsFYIlps

Ørkenens Sønner - Admiralens Vise
http://www.youtube.com/watch?v=y-EuKl8A1JA

Fra : Pernille

Dato : 18-07-08 10:12

Min første tanke, da jeg så ordet war netop A horse with no name.

Men, her er en anden ørkensang. Jeg synes virkelig man får en fornemmelse
af, hvordan det er at være i en ørken, når man lytter til den.
-Smuk stemme han havde, ham Jim Reeves!

Jim Reeves med The Shifting Whispering Sands
http://youtube.com/watch?v=QgAvHobvpe4

Fra : Pernille

Dato : 18-07-08 10:18

"Pernille" <hovedst@den> skrev i en meddelelse

> [...]
> -Smuk stemme han havde, ham Jim Reeves!
>
> Jim Reeves med The Shifting Whispering Sands
http://youtube.com/watch?v=QgAvHo6vpe4

NU skulle den være der...
Sorry

Fra : Pernille

Dato : 18-07-08 10:44

> Hej
> I forlængelse af håbet om bedre vejr er her dagens
> ord, nemlig : Desert/ørken (det må jo være symbolet
> på varme og tørvejr)

Filmen The 3 Amigos havde mange sjove klip.
Et af dem var, da de ankom til en syngende busk, ude midt i ørkenen.
Mens busken synger og synger, bliver de ved med at prøve på at få den til at
svare på, om dén er den syngende busk...
Der er lagt andre billeder på, til soundtracket her
The Three Amigos - The Singing Bush
http://youtube.com/watch?v=pAxutmz7iLs

Guano Point Grand Canyon
Kort men godt, Mystical Desert Heart med, hvem ellers, The Doors
http://youtube.com/watch?v=JjIyFG0lKvs

Og til sidst
Desert Rose - Sting (Remix)
http://youtube.com/watch?v=cpjsgeBHS4g

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 18-07-08 11:19

On Fri, 18 Jul 2008 01:05:37 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>I forlængelse af håbet om bedre vejr er her dagens
>ord, nemlig : Desert/ørken (det må jo være symbolet
>på varme og tørvejr)

Sting synger sammen med Cheb Mami om "Desert Rose"
http://youtube.com/watch?v=tjHkj-uSt_Y

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Eva Schmidt

Dato : 19-07-08 15:53

Hvis man har stavret rundt i en ørken et stykke tid, mon så ikke man læges
efter noget koldt at drikke?

Burl Ives : "Cool water"
http://www.youtube.com/watch?v=qtxqFZbyzS0
--
mvh Eva Schmidt

Fra : Hauge

Dato : 21-07-08 16:17

Eva Schmidt wrote:
> Hvis man har stavret rundt i en ørken et stykke tid, mon så ikke man
> læges efter noget koldt at drikke?

Det kan man jo altid bruge, når der er varmt, som nu i dag

> Burl Ives : "Cool water"

Som Max skrev, så kunne han ikke selv give stafetten videre, så det tillader
jeg mig at gøre, da der ikke er andre der har gjort det.
Så Eva, jeg synes du skal have stafetten.

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 26-07-08 12:38

Hauge wrote:
> Som Max skrev, så kunne han ikke selv give stafetten videre,

Men han er åbenbart ikke den eneste der har sommerferie, de heldige hunde

Så mon ikke bare vi skal vente indtil de fleste er tilbage?!

Håber i nyder varmen på altanerne eller terrasserne, det gør jeg i hvert
fald.. Rart med en kold på terrassen

Mvh Hauge

Fra : Pernille

Dato : 26-07-08 14:45

> [...]
>

> Så mon ikke bare vi skal vente indtil de fleste er tilbage?!
>
> Håber i nyder varmen på altanerne eller terrasserne, det gør jeg i hvert

Men mens vi venter I solen, kan vi jo lytte til
The Doors med deres Waiting For the Sun
http://youtube.com/watch?v=yj5WvpkYHz0

Håber alle nyder det dejlige vejr! - Rart, at det blæser!

Fra : Eva Schmidt

Dato : 31-07-08 07:04

--

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> Så mon ikke bare vi skal vente indtil de fleste er tilbage?!
>
> Håber i nyder varmen på altanerne eller terrasserne, det gør jeg i hvert

Takker for stafetten og undskylder min sene reaktion - men jeg har ikke
kunnet komme ind her i over 1 uge.

Fik bare besked om, at serveren ikke svarede!
Hvis det stadig er mig, der skal finde dagens ord, vil jeg komme med et i
løbet af dagen.

mvh Eva Schmidt

Fra : Max

Dato : 31-07-08 08:01

Hej Eva

> Hvis det stadig er mig, der skal finde dagens ord, vil jeg komme med
> et i løbet af dagen.

Det ser sådan ud, så hit med et ord :)

--
Mvh Max

Fra : Eva Schmidt

Dato : 31-07-08 08:41

> Hej Eva

> Det ser sådan ud, så hit med et ord :)
>
> --
> Mvh Max

Javel Max - er hermed gjort *GG*

mvh Eva Schmidt

Fra : Max

Dato : 27-07-08 20:42

Hej Hauge

> Som Max skrev, så kunne han ikke selv give stafetten videre, så det
> tillader jeg mig at gøre, da der ikke er andre der har gjort det.
> Så Eva, jeg synes du skal have stafetten.

Det kan jeg kun tilslutte mig, jeg har et svag punkt for disse gamle
Crooner's, det har nok noget med min opvækst at gøre.

Så hvis Eva er hjemme kan hun fint tage stafetten vidre.

--
Mvh Max