Dagens ord: Hope/håb
Fra : schlafen

Dato : 16-07-08 19:24

Dagens ord er hope/håb......jeg håber bare på bedre vejr....

Jack Johnson - Hope
http://www.youtube.com/watch?v=nw13aEd6B_A

Brugte ord:
Ace, Alone/Alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/Smuk,
Ben/Legs, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue, Boat, Booze, Born, Boy, Bridge,
Car, Cartoon, Country, Cowboy, Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark,
Daughter, Det lyder som et navn.. , Doctor, Dream, Duo, Dylan, Dør,
Earth/Jord, Electricity, Eternal, Evil, Eyes/Øjne, Face, Fail, Fantasi,
Farver/Colors, Fat, Feelings, Fever, Fitness, Floor, Flyve, Food,
Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Genial, Girls, Goodnight, Grand Prix,
Græsk, Guitar, Gun/Pistol, Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heat, Heaven,
Heavy, Hello, Help, Hero, Highway, Holiday, Hollywood, Hope, Hot, House,
Hurricane, Ireland, Jack, Jungle, Justice, King, Kiss, Klippe, Latin, Life,
Light/Lys, Live, Love, Luft/Ilt, Man, MILF., Milk, Mind, Mist, Monday,
Money, Months, Moon, Mother, Mountain, Needle, New York, Night, Nobody,
Nordisk, Nothing, Ocean, One, Pain, Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne,
Power, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Reach/Ræk, Religion, Road, Robot,
Rock, Rock'n Roll, Roses/Rose/Roser, Royal, Run, Service, Sex, Silver, Skov,
Sky, Small, Smile, Smoke, Snow, Sommer/summer, Soundtrack, Speed, Sport,
Spring, Stimulanser, Stone/Sten, Storby, Sun, Straight, Surprise, Sweet,
Swing, Søndag, Tal/Numbers/0123456789, Teknik, Terapi, Thunder, Time,
Tudefilm, Tomorrow, Tour De France, Train, Tribute, Twins, Unknown, Walk,
Water, Weak, Wedding, Weekend, West, Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood,
Word, Work, World, Write, Yesterday, You

Fra : Martin Bak

Dato : 16-07-08 20:26

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse
> Dagens ord er hope/håb......jeg håber bare på bedre vejr....

Denne sang syntes jeg i lang tid var elendig. Jeg fattede ikke helt at Pølle
kunne lave sådan noget venstrehåndsarbejde. Men den vandt med tiden, og nu
synes jeg faktisk rigtig godt om den.

Paul McCartney- Hope of Deliverance:
http://www.youtube.com/watch?v=ck-h0oG2msA

Og så en helt lokal sangerinde, som I nok også kender:

Aura Dione- song for sophie (I hope she flyes)
http://www.youtube.com/watch?v=TSLVMhA1mBE

Og så endnu et nummer som jeg var _meget_ længe om at acceptere:

Big Fat Snake- Bonsoir Madame
http://www.youtube.com/watch?v=cmFB3sjrnA4

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Max

Dato : 16-07-08 21:40

Hej schlafen

> Dagens ord er hope/håb......jeg håber bare på bedre vejr....

Jeg vil gerne hjælpe med det :)

Søgte lidt i samlingen og fandt et par

En dejlig sanger med en klar stemme
HUEY LEWIS & THE NEWS - HOPE YOU LOVE ME LIKE YOU SAY YOU DO
http://www.youtube.com/watch?v=9qIj6TCfTmw

og så et flot nummer
Pink Floyd - High Hopes
http://www.youtube.com/watch?v=8ioavsW0tgI

og så lidt rytmer der får en til at tænke på varmen
santana - hope you're feeling better
http://www.youtube.com/watch?v=ZtOAf7MaOZM

og så ville jeg have spillet Hope You Never med Tom Petty, han er
forøvrig
ganske ny i min samling, men fant han ikke på røret med den, så du får
en anden med ham, så kan du jo håbe på at du kan lære at flyve sydpå :)

TOM PETTY - Then and Now - Learning To Fly
http://www.youtube.com/watch?v=3M-Lcf-P8HM

--
Mvh Max

Fra : schlafen

Dato : 17-07-08 21:29

> [...]
> HUEY LEWIS & THE NEWS - HOPE YOU LOVE ME LIKE YOU SAY YOU DO
> http://www.youtube.com/watch?v=9qIj6TCfTmw

> TOM PETTY - Then and Now - Learning To Fly

disse to kunne hver især have givet stafetten, og så i samme tråd, ja så er
den selvskrevet....den er din!

Fra : Max

Dato : 17-07-08 23:54

Hej schlafen

> disse to kunne hver især have givet stafetten, og så i samme tråd, ja
> så er den selvskrevet....den er din!

Jeg takker og finder et ord.

--
Mvh Max

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 16-07-08 22:36

On Wed, 16 Jul 2008 20:24:18 +0200, "schlafen" <luft@hansa.de> wrote:

>Dagens ord er hope/håb......jeg håber bare på bedre vejr....

Så lad mig starte med noget fra efterhånden mange år tilbage
Olivia Newton John - "Hopelessly Devoted To You#
http://youtube.com/watch?v=DJpyG3PXoKw

Eddy Grant - "Gimme Hope Joanna"
http://youtube.com/watch?v=bNNfAuMq-M0

Sarajevo's børn - "Gi Dem Et Håb"
http://youtube.com/watch?v=tZDD1qxXHE8

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Martin Bak

Dato : 16-07-08 22:50

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> On Wed, 16 Jul 2008 20:24:18 +0200, "schlafen" <luft@hansa.de> wrote:
>

> Sarajevo's børn - "Gi Dem Et Håb"
> http://youtube.com/watch?v=tZDD1qxXHE8

Fantastisk! Jeg var koordinator i Dansk Flygtningehjælp ved denne indsamling
og en lille smule indvolveret i denne udgivelse. Jeg har har stort set ikke
hørt den siden. Tak for reminderen!

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Pernille

Dato : 17-07-08 08:34

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse
> Dagens ord er hope/håb......

Dusty Springfield
RSG! The Sound of Motown (1965)

Wishing and Hoping http://youtube.com/watch?v=hFdlgGLRoUQ

Fra : Pernille

Dato : 17-07-08 08:47

"Pernille" <hovedst@den> skrev i en meddelelse

> "schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse

Fra filmen Grease

Hopelessly Devoted to You
http://youtube.com/watch?v=6cLweH73a8Q

Fra : Pernille

Dato : 17-07-08 08:52

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse
> Dagens ord er hope/håb

Land of Hope and Glory - Last Night of the Proms 06
http://youtube.com/watch?v=THYgeETrkPs

Fra : Pernille

Dato : 17-07-08 09:00

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse
> Dagens ord er hope/håb>

Mit sidste bud:
Friends.
I Hope You Had The Time of Your Life
http://youtube.com/watch?v=AEcEuIgmKmU

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 17-07-08 09:23

schlafen skrev:

> Dagens ord er hope/håb......

Her ville jeg gerne have bragt et *rigtigt* youtubelink til
Paul Butterfield-nummeret "Last Hope's Gone" fra albummet
"In My Own Dream" (1968). Men jeg kan ikke en gang finde
en gratis "smagsprøve" på dette prægtige bluesnummer.

http://www.amazon.com/Last-Hopes-Gone-LP-Version/dp/B00123HL56

http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Butterfield

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-08 12:37

"schlafen" <luft@hansa.de> wrote in message
> Dagens ord er hope/håb......jeg håber bare på bedre vejr....

"We had no home front, we had no soft soap
They sent us Playboy, they gave us Bob Hope"

Billy Joel's "Goodnight Saigon:
http://www.youtube.com/watch?v=E_Dl9Q4jCPg

/Alex