Modtage hotmail på mail
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 01-08-08 16:10

Jeg har en hotmail-konto til specielle formål.

Kan jeg oprette en postkasse på Mail, der modtager beskeder,som er sendt
til denne Hotmail-konto?

Hvordan?

Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre med serverbetegnelse.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-08-08 16:22

Ove Steen Smidt skrev den 01-08-2008 17:10:
> Jeg har en hotmail-konto til specielle formål.
>
> Kan jeg oprette en postkasse på Mail, der modtager beskeder,som er sendt
> til denne Hotmail-konto?

Efter min bedste overbevisning er det kun Microsoftprogrammerne Outlook
og Outlook Express (og hvad de hedder i Vista) der kan gøre dette.

Gjorde det selv forleden for at få headerdelen på en bestemt mail at se.

Fra : Per Jensen

Dato : 01-08-08 17:23

Ove Steen Smidt wrote:
> [...]
> til denne Hotmail-konto?
>
> Hvordan?
>
> Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre med serverbetegnelse.

Hvis du kan engelsk er der en lille forklaring her, der fortæller
hvordan du gør.

http://www.leoparduser.com/leopard-mail-hotmail

// Per.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 01-08-08 17:39

Per Jensen <news@removethepigzapro.dk> wrote:

> Hvis du kan engelsk er der en lille forklaring her, der fortæller
> hvordan du gør.
>
> http://www.leoparduser.com/leopard-mail-hotmail
>
> // Per.

Tak. Jeg har hentet programmet og prøver.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-08-08 18:05

ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote in

> Per Jensen <news@removethepigzapro.dk> wrote:

<snip>

> Tak. Jeg har hentet programmet og prøver.

Jeg har ikke læst det hele på ovennævnte link, men jeg kan huske der
var et program til Mac OS 7/8/9 for nogle år siden der kunne noget
tilsvarende og som jeg ville prøve - indtil jeg opdagede, at det
fungerede på den måde, at ham der havde lavet programmet havde en
server, der hentede mailene fra min Hotmail og at min mailklient så
hentede med POP3 fra hans server. Dvs han havde min e-mail login info
og kunne få adgang til mine Hotmail konto.

Jeg skiftede naturligvis password og slettede programmet.

Så check lige først, hvad det program, der er omtalt på siden i
linket faktisk laver inden du bruger det.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 01-08-08 19:39

> [...]
>
> Så check lige først, hvad det program, der er omtalt på siden i
> linket faktisk laver inden du bruger det.

Tak for advarslen. Det har jeg ikke forudsætninger for at undersøge. -
Hvad siger Per Jensen?

Jeg har prøvet at sætte systemet op efter beskrivelsen. Postkassen til
Hotmail blev oprettet på Mail. Jeg har sendt en prøvemail til
Hotmailadressen. Men den er ikke dukket op i postkassen på Mail.

Jeg har også fulgt forklaringen slavisk i forhold til, hvad der skrives
om poprtadressen.

Jeg har ikke oprettet en Outgoing mail server. Det drejer sig kun om, at
jeg ikke gider gå ind og se, om der er nogen, der har sendt noget til
Hotmailadressen, som jeg har oprettet til formål, hvor jeg ikke ønsker
at oplyse min almindelige mailadresse.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Per Jensen

Dato : 01-08-08 20:00

Ove Steen Smidt wrote:

> Tak for advarslen. Det har jeg ikke forudsætninger for at undersøge. -
> Hvad siger Per Jensen?

Programmet omtalt på linket laver ingen unoder. Det er simpelthen bare
en "oversætter" fra POP3 sproget til HTML sproget som Hotmail taler.

Hvis du oprettede en Gmail ville du kunne bruge den uden at skulle ud i
et tredieparts program. Gmail understøtter IMAP - det skal bare lige
slås til på Gmail-siden.

Desuden vil jeg til enhver tid anbefale folk at bruge IMAP. Systemet
fungerer således, at når en ny E-mail ankommer, ligger den både på
serveren og din lokale harddisk. Sletter du den lokalt slettes den også
på serveren - ikke før.

Dette muliggør at din mail konto kan være sat op på flere stationære,
din bærbare, din iPhone osv - og du til hver en tid har adgang til alle
mails - alle steder fra.

Jeg vil i samme omgang lige "Reklamere" lidt for Thunderbird, som er et
særdeles fremragende mailprorgram med integreret Nyhedsgruppelæser. Det
er et fedt program sammen med Firefox, som er et MUST at have.

> [...]
> Hotmailadressen. Men den er ikke dukket op i postkassen på Mail.
>
> Jeg har også fulgt forklaringen slavisk i forhold til, hvad der skrives

Jeg har ikke selv efterprøvet guiden, så jeg kan ikke rigtig komme med
nogen forslag desværre. Jeg har droppet Hotmail til fordel for Gmail.

// Per.

Fra : iSteen

Dato : 02-08-08 08:18

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> jeg ikke gider gå ind og se, om der er nogen, der har sendt noget til
> Hotmailadressen, som jeg har oprettet til formål, hvor jeg ikke ønsker

En anden løsning kunne være at bruge messenger, den fortæller dig om du
har mail i hotmail

Fra : Morten Lind

Dato : 02-08-08 05:30

> [...]

> til denne Hotmail-konto?
>
> Hvordan?
>
> Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre med serverbetegnelse.

Er det ikke muligt at viderstille Hotmail? Højest sandsynligt i
indstillinger.

M.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 02-08-08 16:30

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) wrote in

<snip>

> Er det ikke muligt at viderstille Hotmail? Højest sandsynligt i
> indstillinger.

Det var der engang, men det blev fjernet - for flere år siden.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Morten Lind

Dato : 02-08-08 17:06

> Det var der engang, men det blev fjernet - for flere år siden.

Tsk, tsk......hvem bruger dog også Hotmail? - nå, blot lidt dril

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-08-08 18:09

Morten Lind skrev den 02-08-2008 18:05:

> Tsk, tsk......hvem bruger dog også Hotmail? - nå, blot lidt dril

Bare fordi det ikke var opfundet da du var ung. Tsk tsk. OG ikke
virker på din iPod Tåsj.

Fra : Morten Lind

Dato : 02-08-08 18:56

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Bare fordi det ikke var opfundet da du var ung. Tsk tsk. OG ikke
> virker på din iPod Tåsj.

åouuuu???

Desuden eksisterer der ikke et webbaseret mailprogram, jeg kan holde ud
at se på. Ved Gud, Allah & Jehova, hvor er Verdensvævet dog grimt, tsk,
tsk...

Min iPhone kommer forresten på torsdag - skal jeg spørge den langhårede,
om jeg må sælge min fødselsdagsgaveTåsj til dig, eller får jeg mere ud
af at sælge den til lærlingen på arbejdet?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-08-08 00:06

Morten Lind skrev den 02-08-2008 19:56:

> åouuuu???

Du siger vel ikke tådjsz? Eller tuhsje?

Eller to-uh-sjjjjjh?

> Desuden eksisterer der ikke et webbaseret mailprogram, jeg kan holde ud
> at se på. Ved Gud, Allah & Jehova, hvor er Verdensvævet dog grimt, tsk,
> tsk...

Der skal vel bare være bogstaver og sår'n? Efter jeg fik aktiveret
genvejstaster på gmail, skærer jeg tænder når jeg bruger andre. DET
skulle du prøve.

Ellers kan gmail køre på arbejdsmobilen fra ruder konges tid. Så er det
ikke så slemt.

> Min iPhone kommer forresten på torsdag - skal jeg spørge den langhårede,
> om jeg må sælge min fødselsdagsgaveTåsj til dig, eller får jeg mere ud
> af at sælge den til lærlingen på arbejdet?

Du kan da ikke SÆLGE en gave, men du må GIVE mig den :)

Desuden skal du huske på at du bliver supporter for ham lærlingen, går
ALDRIG godt.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-08-08 22:17

Thorbjørn Ravn Andersen skrev den 03-08-2008 01:06:

> Du kan da ikke SÆLGE en gave, men du må GIVE mig den :)

Nå, det skulle jeg vist ikke have sagt. Han fik vist et ildebefindende :(

Måske kan jeg _arve_ den så :)

Fra : Morten Lind

Dato : 07-08-08 03:50

> Nå, det skulle jeg vist ikke have sagt. Han fik vist et ildebefindende :(
>
> Måske kan jeg _arve_ den så :)

Hæ, hæ - jeg finder en passage i testamentet

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 07-08-08 14:05

> Hæ, hæ - jeg finder en passage i testamentet
>
> M.

Hmm...Ja, så har jeg haft min iPhone i to dage. Telia var hurtig. Jeg
købte den i deres webbutik i mandags, havde den tirsdag med
eftermiddagsposten og onsdag eftermiddag var den "installeret" og
synkroniseret.

Jeg må sige, den vinder ved nærmere bekendtskab.

Den er en lille bitte smule anderledes en iPod Touch, men så lidt, at
det er nemt at "flytte". Det er kun noget med måden at slukke og lukke
på, måden at betjene stavekontrollen på, og så dét, jeg endnu ikke har
opdaget

Til gengæld havde jeg ret i den tidligere iPhonediskussion.

Telias dækning er ikke fuldstændig. De dækker f.eks. ikke det største
industriområde i Gladsaxe kommune. (Som er næsten ligeså stort som
Glostrups!!!).

Til gengæld går det fint i Københavnsområdet - iPhone skifter
problemløst mellem Edge og 3G(Telia).

(3G, når jeg er i Ryvangsområdet og Edge, når jeg entrer
Hellerupegnen).

Jeg har endnu til gode at finde ét af Telias hotspots, Homerun - (for
jeg har da fået en adgangskode), men da jeg har tjekket Telias site for
spots, er jeg sikker på, det aldrig bliver aktuelt. De er nemlig kun på
steder, hvor jeg stort set aldrig kommer, tsk, tsk

Telefonen har god lyd - tager gode billeder(tæt på), ligger godt i
hånden og er nem at gøre ren.

Den er lige akkurat tilpas tung, tilpas let.

Skærmkommandoerne reagerer en lille smule hurtigere end Touch.

Den bruger et halvt batteri på 10 timer.

Indtil videre tror jeg, jeg er tilfreds

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-08-08 14:10

> Den bruger et halvt batteri på 10 timer.

Også ved brug ? .. eller bare når den ligger i lommen ?

> Indtil videre tror jeg, jeg er tilfreds

tror .. ;) ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 07-08-08 14:40

> Også ved brug ? .. eller bare når den ligger i lommen ?

Øh ja - det er ved begge/alle dele: den var fuldt opladet i morges. Så
har jeg haft den med på arbejde, vist den frem, sendt smæsser, taget et
billede, set to videoer på Youtube, hentet fire hjemmesider, ringet
seks, otte gange, modtaget et opkald, prøvet at lære den at kende, haft
den liggende tændt i lommen og så videre.....og da jeg smed den i
stikket herhjemme i eftermiddags, havde den brugt halvdelen af
batteriet.

> tror .. ;) ?

Ja da, ræven har jo flere udgange

Min totaloplevelse afhænger mindst 90% af Telias dækning, og viser det
sig, at jeg ikke kan tilgå internettet nord for København, vil jeg
temmelig sikkert blive voldsomt skuffet.

Du skal have in mente, at jeg normalt taler/ringer op fra min
mobiltelefon i højest 20 minutter om måneden - nu betaler jeg for 300
minutter.

Så det næste halve år erstatter jeg min fastnettelefon med dette
Teliaabonnement.

Desuden betaler jeg for 300MB data til min telefon - noget, jeg ville
have forsvoret, og garanteret noget, jeg ikke kommer til at bruge meget
- for uanset, at iPhone har en stor skærm, er det /alt/ for besværligt
at surfe, endsige /læse/ teksten - for forstørrelsesfunktionen er jo
endnu mere besværlig.

Men nu er den her - de næste seks måneder hos Telia - og så smutter jeg
tilbage til mit realistiske TDCabonnement

> /thomas

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-08-08 14:49

> - for uanset, at iPhone har en stor skærm, er det /alt/ for besværligt
> at surfe, endsige /læse/ teksten - for forstørrelsesfunktionen er jo
> endnu mere besværlig.

du har fundet ud af at man kan dobbel-tabbe på f.eks. et afsnit tekst og
få det automatisk forstørret op i "100%" ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 07-08-08 15:49

> du har fundet ud af at man kan dobbel-tabbe på f.eks. et afsnit tekst og
> få det automatisk forstørret op i "100%" ?
>
> /thomas

Yep, men så bliver det så stort, at jeg alligevel skal skærm"scrolle",
og det er dét, jeg mener. Forstørrelsesfunktionen er tids-/arbejds-, og
synskrævende.

Qua fyringerne af de "rigtige" journalister i DR, bliver det sikkert
også sådan indenfor PDA-/ og mobiltelefonibrug, at youngster rules...så
kan jeg jo endnu sætte mig tilbage og glæde mig over, at stemmeretten
endnu ikke er nedsat.

Et emne, jeg egentlig og overordnet støtter - altså, at stemmeretten
skal sættes ned - men hvis jeg risikerer at blive kørt over, tror jeg,
jeg venter en stund med at støtte

M.