Windows Mail omformatere min tekst
Fra : JBJ

Dato : 02-08-08 10:43

Hejsa, jeg har indtil idag ikke læagt mærke til at der var et problem og
´mener ærligt ikke at det har været der før fordi de indlæg jeg har postet i
NG er kommet fint frem, men idag da jeg poster i trådløst netværkgruppen
omformatere Windows mail min tekst fra noget der står pænt til noget der er
smadret sammen og totalt mangler mellemrum.

Ok det kan selvfølgelig også være postserveren men så ville der sikkert være
et ramaskrig herinde, så jeg mistænker Windows Mail først.

Teksten var fint stillet op, men bagefter så den sådan her ud:

Hejsa i øjeblikket fungere mit trådølse netværk fint, dog har jeg udenfor
ikke så godt signal medmindre jeg sidder ca. 5m fra routeren. Skyldes
sikkert at der er en del vægge signalet skal igennem.

Mine spørgsmål er så:

1. vil signalet blive meget bedre af 2 high gain atenner på 7dbi?
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=136690&searchArea=products&Soegeord=linksys+antenne---2.vil man kunne bruge andre mærker end linksys til min WRT54G router, somjegser det skal det jo bare være med TNC stik og selvfølgeligoverholdestandarden,men man kan somme tider rende ind i nogle som er bedre -mere dbi - højere?---3. kan man lave en kombination, sådan at jeg har 1 alm.antenne i den del afhuset jeg erom aftenen og den anden oppe på loftet viaforlængerkabel, såden at densidder højt ogfaktisk dækker hele huset samtudenfor - midt i det hele?---4. Er det bedre med en bridge, wi-fi extendereller hvad der nu hedder somså bliver placeretimellem der hvor signalet erbedst og hvor det er svagest, og kan I give mignogle goderåd/eksempler tilhvad jeg skal lede efter?---På forhånd tak:)--MvhJBJHåber denne kommer fintigennem og ikke bliver omformateret af WM,Nogen der har oplevt samme og ved hvad det skyldes? Opdatering der er gåetged i, eller er det newsserveren der smadrer formateringen? Jeg har TDCInternet og bruger news.inet.tele.dk--MvhJBJ

Fra : JBJ

Dato : 02-08-08 10:46

"JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> være et ramaskrig herinde, så jeg mistænker Windows Mail først.
>
> Teksten var fint stillet op, men bagefter så den sådan her ud:

Nu skete det igen. Efter at være sendt og jeg kigger i denne NG gruppe er
teksten smadret sammen:(

JBJ

Fra : Jubii

Dato : 02-08-08 12:23

"JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev i meddelelsen news:48942c92$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev i meddelelsen

> Nu skete det igen. Efter at være sendt og jeg kigger i denne NG gruppe er teksten smadret
> [...]

Det er det så ikke her. Teksten står som den skal. Bruger selv windows mail.
Kik på indstillinger. Formater fanen?

Fra : JBJ

Dato : 02-08-08 12:59

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen

> Det er det så ikke her. Teksten står som den skal. Bruger selv windows
> mail.
> Kik på indstillinger. Formater fanen?

Hejsa, har været alle opsætninger igennem under Indstillinger og der er ikke
noget som ser ud til at stå forkert:(

Nu laver jeg lige en test her for at se om det sker igen:

Hejsa i øjeblikket fungere mit trådløse netværk fint, dog har jeg udenfor

Fra : JBJ

Dato : 02-08-08 13:04

"JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev i meddelelsen news:48944be1$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=136690&searchArea=products&Soegeord=linksys+antenne---2. vil man kunne bruge andre mærker end linksys til min WRT54G router,somjeg ser det skal det jo bare være med TNC stik og selvfølgelig overholdestandarden, men man kan somme tider rende ind i nogle som er bedre - meredbi - højere?---3. kan man lave en kombination, sådan at jeg har 1 alm. antenne i den del afhuset jeg er om aftenen og den anden oppe på loftet via forlængerkabel,såden at den sidder højt og faktisk dækker hele huset samt udenfor - midt idet hele?---4. Er det bedre med en bridge, wi-fi extender eller hvad der nu hedder somsåbliver placeret imellem der hvor signalet er bedst og hvor det er svagest,og kan I give mignogle gode råd/eksempler til hvad jeg skal lede efter?---På forhånd tak:)--Mvh JBJHåber denne kommer fint igennem og ikke bliver omformateret af WM,

Se nu skete det igen

JBJ

Fra : JBJ

Dato : 02-08-08 13:08

Jeg har lige ændret indtillinger i format at alm. tekst til nyheder fra Ingen til Quoted Printable så får vi se om det hjælper her, nedenstående er bare en test hvis nogen skulle undre sig over jeg poster wi-fi spørgsmål:)

[...]

---

[...]

-------------

Jubii står det fint hos dig?

JBJ

Fra : JBJ

Dato : 02-08-08 13:12

"JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev i meddelelsen news:48944dd7$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
[...]

--------------------------------

Se nu står det pænt her, så det må skyldes en eller ande fu..ed up opdatering fra MS som så har lavet om på format af alm. tekst til nyheder fra Quoted Printable til Ingen.

JBJ

Fra : Jubii

Dato : 02-08-08 13:30

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=136690&searchArea=products&Soegeord=linksys+antenne---2. vil man kunne bruge andre mærker end linksys til min WRT54G router, somjeg ser det skal detjo bare være med TNC stik og selvfølgelig overholde standarden, men man kan somme tider rendeind i nogle som er bedre - mere dbi - højere?---3. kan man lave en kombination, sådan at jeg har 1 alm. antenne i den del af huset jeg er omaftenen og den anden oppe på loftet via forlængerkabel, såden at den sidder højt og faktiskdækker hele huset samt udenfor - midt i det hele?---4. Er det bedre med en bridge, wi-fi extender eller hvad der nu hedder somså bliver placeretimellem der hvor signalet er bedst og hvor det er svagest, og kan I give mignogle goderåd/eksempler til hvad jeg skal lede efter?---På forhånd tak:)--Mvh JBJHåber denne kommer fint igennem og ikke bliver omformateret af WM,-------------Jubii står det fint hos dig?--MvhJBJ--------------------------------Se nu står det pænt her, så det må skyldes en eller ande fu..ed up opdatering fra MS som så harlavet om på format af alm. tekst til nyheder fra Quoted Printable til Ingen.--MvhJBJNu er der returns men teksten på linierne går helt ud til højre.

Fra : Jubii

Dato : 02-08-08 13:43

Hmm, der er noget galt med ovenstående afsnit. Mit svar bliver også omformateret og klemt
sammen, men teksten der ligger før den del er fin nok. Som du kan se er der 1 ">" som indleder
quoten, resten er een linie fra ">" til slut.
Den tekst jeg....hmm, jeg flytter lige den her tekst op over, så det kan læses normalt, håber
jeg.

Ok, den tekst jeg svarede på var med fuld linielængde og med afsnit mellem "-----", altså
mellemrum mellem linierne. Men da jeg svarede under din gale tekst, så blev det indlemmet i den
gale tekst.

Hvad sker der med øvrige indlæg du skriver i de forskellige grupper?
Underligt at den tekst er så gal og resten formentlig er god nok.

Fra : Carl Drud

Dato : 02-08-08 16:18

"JBJ" <SPØRG@MIG.dk> writes:

> Jeg har lige ændret indtillinger i format at alm. tekst til nyheder
> fra Ingen til Quoted Printable så får vi se om det hjælper her,

Det vil nok være en dårlig ide med Quoted Printable. Hverken Outlook
Express eller Windows Mail kan håndtere det særligt godt. Ved svar på
indlæg kodet i QP indsætter ingen af de to programmer noget ">" foran
den citerede tekst.

> nedenstående er bare en test hvis nogen skulle undre sig over jeg
> poster wi-fi spørgsmål:)

Gruppen dk.test er netop som navnet angiver til test.

--
Carl

Fra : JBJ

Dato : 02-08-08 21:03

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen news:87iqujo37v.fsf@cdnews.my-fqdn.de...

> [...]
> den citerede tekst.

> Gruppen dk.test er netop som navnet angiver til test.

Hvad skal man så bruge? Bruger den iøvrigt lige nu, og der kommer da > foran den citerede tekst:)

JBJ

Fra : Carl Drud

Dato : 02-08-08 21:32

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> writes:

> Hvad skal man så bruge? Bruger den iøvrigt lige nu, og der kommer da > foran den citerede tekst:)

Jeg har heller ikke sendt mit indlæg i QP.

Se på nedenstående svar på et af dine indlæg i Windowsgruppen. Det er
skrevet med Windows Mail.

http://groups.google.dk/group/dk.edb.system.ms-windows/msg/4c3faeef04bb8ed5

I øvrigt er dine linjer alt for lange. Sæt ombrydning til 76.

Sæt din nyhedslæser op som på siden her:

http://tgm.dyndns.dk/oe/tegnsaet_og_sigsepfix/

Godt nok OE, men det er vel nogenlunde det samme i WM.

--
Carl

Fra : Jubii

Dato : 02-08-08 13:15

> [...]

> gode råd/eksempler til hvad jeg skal lede efter?---På forhånd tak:)--Mvh JBJHåber denne
> kommer fint igennem og ikke bliver omformateret af WM,

Jo i ovenstående del er det ikke formateret korrekt ved afsnitstart o.s.v., men i den tekst der
leder til den del er jo godt nok, så skriver du delen om eller gengiver du den blot? Hvad sker
der med min tekst? Er den formateret korrekt med ca. 72 tegn per linie?
Når det skrives, skrives der helt ud til højre i vinduet. Når det så sendes må mailprogrammet
så omformatere teksten efter den indstilling for linielængde der er sat m.m. samt returntegn.
Så mistanken kan gå til at mailprogrammet ikke omformaterer teksten.
Men det du skriver ellers er jo omformateret, med linielængde og returns m.m.

Fra : JBJ

Dato : 02-08-08 13:41

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen news:48944fce$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Men det du skriver ellers er jo omformateret, med linielængde og returns m.m.

Hvordan ser det ud for dig i trådløst netværk gruppen, tråden : Atenner eller Extender?

Står det fint nu? Det gør det her, og i sendt post i WM står det også fint nu:)

JBJ

Fra : Jubii

Dato : 02-08-08 13:54

"JBJ" <thunder@invalid.dk> skrev i meddelelsen

Hvordan ser det ud for dig i trådløst netværk gruppen, tråden : Atenner eller Extender?

Står det fint nu? Det gør det her, og i sendt post i WM står det også fint nu:)

JBJ

Det står fint i netvaerk gruppen i den tråd. Men i tråden "Linksys WRT54G" står det som du har
gengivet i denne gruppe.

Du må så se om du er sluppet af med den gale formatering.

Fra : JBJ

Dato : 02-08-08 14:05

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen news:489458ca$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> gengivet i denne gruppe.
>
> Du må så se om du er sluppet af med den gale formatering.

Hvis det står fint for dig i tråden: Antenner eller Extender så burde problemet være fixet:)

Skulle du komme forbi lolland en dag kan du kigge ind til en genstand med kapsel:)
bare smid mig en mail først på thunder at pc punkt dk
Så jeg er sikker på at være hjemme:)

JBJ

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-08-08 16:13

JBJ wrote:

> omformatere Windows mail min tekst fra noget der står pænt til noget der er
> smadret sammen og totalt mangler mellemrum.

Jeg synes stadig ikke at det ser pænt ud efter alle dine anstrengelser.
Måske et skifte til noget bedre software ville hjælpe.

Har brugt XanaNews i mange år og den er vist bedre bedre mht.
account-data siden jeg brugte den sidst.

Der er selvfølgelig også Thunderbird - den gør det fremragende på alle
platforme (man kan endda dele bruger-data på tværs af operativsystemer).

Jeg har således adgang til de samme ting i Windows som her i Linux, idet
det er samme brugerprofil der anvendes (nej, ikke den samme opsætning
kopieret til 2 forskellige systemer, men de nøjagtigt samme
oplysninger). Ændrer jeg noget det ene sted er ændringen også sket det
andet sted. Bruger Firefox på samme måde.

Jesper Poulsen

Fra : JBJ

Dato : 02-08-08 21:08

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen news:48947975$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> oplysninger). Ændrer jeg noget det ene sted er ændringen også sket det
> andet sted. Bruger Firefox på samme måde.

Hej Jesper, du er da også alle vegne:) Jeg tror nu nok jeg holder mig til WM, jeg har prøvet thunderbird og kan ikke vende mig til den. Xananews ved jeg ikke om jeg har prøvet, har du evt, nogle screenshots:)

JBJ

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-08-08 05:35

JBJ wrote:

> Hej Jesper, du er da også alle vegne:) Jeg tror nu nok jeg holder mig til WM, jeg har prøvet thunderbird og kan ikke vende mig til den. Xananews ved jeg ikke om jeg har prøvet, har du evt, nogle screenshots:)

Så er vi to, JBJ.

Thunderbird kan jo tilpasses i det uendelige - har du prøvet det?

Men, her er et link til XanaNews:
http://www.wilsonc.demon.co.uk/xananews.htm

Jesper Poulsen

Fra : JBJ

Dato : 03-08-08 16:09

> Så er vi to, JBJ.
>
> Thunderbird kan jo tilpasses i det uendelige - har du prøvet det?

> [...]

yup det er afprøvet:) Kunne bare ikke vende mig til den da jeg jo har været
med siden den første version af OE og før det:)

Nu ser det dog ud til at jeg har fået fixet problemet, der er gået ged i et
eller andet for når jeg ikke bruger QP men derimod Ingen, så virker
automatisk ombrydning ikke på 76, men den virker med 75 så det kan jeg leve
med.

JBJ

Fra : JBJ

Dato : 03-08-08 16:10

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> et eller andet for når jeg ikke bruger QP men derimod Ingen, så virker
> automatisk ombrydning ikke på 76, men den virker med 75 så det kan jeg

Kan man evt. bruge 77?

JBJ