Outlook 2007 vs. Windows Mail
Fra : MooreHojer

Dato : 30-07-08 23:13

Hej NG

Sidder her på min Vista og bruger pt. Windows Mail til email og
nyhedsgrupper.

Jeg overvejer så småt at skifte til outlook 2007 da jeg har hørt at outlook
skulle være en del bedre end både windows mail og outlook express
.... men hvad er det egentligt helt præcist jeg får i en outlook som ikke er
in windows mail... og er det pengene værd?

--
MooreHojer

Fra : Ole C

Dato : 30-07-08 23:17

MooreHojer skrev blandt andet:

> [...]
> express ... men hvad er det egentligt helt præcist jeg får i en
> outlook som ikke er in windows mail... og er det pengene værd?

Outlook kan ikke læse nyhedsgrupper, så du slipper ikke for Windows Mail
eller en anden nyhedslæser.
Hvis dit behov kun er email og nyhedsgrupper, er der ikke umiddelbart nogen
grund til at bruge penge på Outlook - men læs evt. selv her:
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/FX100487751030.aspx

--
vh
Ole C

Fra : Kurt Brixen

Dato : 31-07-08 16:36

On Thu, 31 Jul 2008 00:12:33 +0200, "MooreHojer" <simon@moorehojer.dk>
wrote:

> [...]
>... men hvad er det egentligt helt præcist jeg får i en outlook som ikke er
>in windows mail... og er det pengene værd?

Du får desuden kalender og adressekartotek som kan synkronisere med Palm
og mange telefoner. Det er besværligt at finde noget ordentligt til at
synkronisere med hvis man ikke bruger Outlook.

Jeg bruger Agent til nyhedsgrupper:
http://www.forteinc.com/main/homepage.php
men der er mange der ikke kan lide Agent mere, da den vist er blevet for
besværlig at finde ud af. Jeg har ingen problemer, men har også brugt
den siden ver. 1.9.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 31-07-08 21:15

MooreHojer skrev:

> [...]
> ... men hvad er det egentligt helt præcist jeg får i en outlook som
> ikke er in windows mail... og er det pengene værd?

Kurt har ret i at en af de væsentlige forskelle er muligheden for at
synkronisere sin kalender med sin mobiltelefon. Hvis man ikke gider føre
flere kalendere er det et must. For de mange Nokia-telefoner i verden er
det fx den eneste mulighed.

Office Outlook er i øvrigt nok M$' vigtigste aktiv i forhold til
virksomhederne, for der findes ikke nogen ordentlig erstatning, og det
er efter min mening grunden til at der ikke er flere der skifter til fx
OpenOffice.org

Desværre koster det lige en tusse bare for Outlook.

--
Niels

Fra : Henrik

Dato : 05-08-08 22:52

"Niels P Sønderskov" skrev i en meddelelse

> Office Outlook er i øvrigt nok M$' vigtigste aktiv i forhold til
> virksomhederne, for der findes ikke nogen ordentlig erstatning,

Øh ... der er da en del firmaer som bruger Lotus (Notes?) programmet som
postprogram?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 06-08-08 12:04

Henrik skrev:

> Øh ... der er da en del firmaer som bruger Lotus (Notes?) programmet som
> postprogram?

Øh, ja, med en meget lavere markedsandel, og så var det Outlook som
aktiv del af Office-pakken jeg snakkede om. Post kan de alle, så det er
integrationen af kontakter, kalender, noter og journal, der er unik.

Også i forhold til Lotus Notes, som ikke på samme måde er knyttet til en
office-pakke.

--
Niels