Dlink DI-524 opfører sig sært
Fra : Peter T.

Dato : 22-07-08 19:30

Denne Dlink-router tossede rundt i det i går. Selv om den havde
forbindelse til adsl-modem (Telmore - Speedstream 4100) og kunne trække
ekstern ip osv. fra denne, så tillod den ikke, at man kunne hoppe på
nettet.
Efter 2-3 timer med reboots af router og andet godt, så fik jeg til
sidst hul igennem.
Opsætningen er på default, men den bruger et sekunds tid på, at finde
en netadresse. Det er ikke fordi det er irriterende, hvis det ikke var
fordi, det giver nogle sjove oplevelser i form af timeouts på sider med
iframes, hvor der er linket til et andet site. En F5 afhjælper dog
dette. Firmwaren skulle være den seneste (2.04 fra 2006).

Har I nogle bud?

--
Peter T.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 22-07-08 20:03

tir, 22 07 2008 kl. 20:29 +0200, skrev Peter T.:
> [...]
> iframes, hvor der er linket til et andet site. En F5 afhjælper dog
> dette. Firmwaren skulle være den seneste (2.04 fra 2006).

Det lyder som et DNS opslags problem i mine ører. Forsøg evt at DNS til
en anden DNS server.

/Andreas

Fra : Peter T.

Dato : 22-07-08 20:35

In article <1216753409.6234.11.camel@minipade>, andlo@fita.dk says...

> Det lyder som et DNS opslags problem i mine ører. Forsøg evt at DNS til
> en anden DNS server.

Helt enig. Desværre er det sådan, at routeren skal sættes op til, at
finde en ekstern ip, der er dynamisk. Og pga. dette tillader routerens
firmware mig derfor ikke, at indtaste dns server manuelt (medmindre
Telmore gav mig statisk ip). Det drejer sig om kærestens inet-
abonnement. :)

Sætter jeg hendes computer direkte i modemet (altså uden om router), er
der ingen problemer. Så problemet *må* ligge i routeren, og det er
netop opstået i går.

--
Peter T.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 22-07-08 21:28

tir, 22 07 2008 kl. 21:34 +0200, skrev Peter T.:
> [...]
>
> Sætter jeg hendes computer direkte i modemet (altså uden om router), er
> der ingen problemer. Så problemet *må* ligge i routeren, og det er

Så har du to muligheder - skifte kæresten eller routeren ;)

spøg til side - forsøg evt. lige at sætte fast ip og DNS på kærestens
computer, og se om det hjælper.
Hvis det gør, er det vel routerens DNS forwarding der driller, hvis ikke
er der noget andet galt - men under alle omstændigheder lyder det som
routeren der er "hjernedød"

/A

Fra : fix

Dato : 23-07-08 09:10

Andreas Lorensen wrote:

> Så har du to muligheder - skifte kæresten eller routeren ;)

Det kunne også være timing og eller MAC adresseproblem.
Nogle udbydere "husker" den sidst anvendte MAC adresse, og tillader ikke et
umiddelbart skift. Hos mig skal man slukke modem/router i ca. 1 time, hvis
jeg skifter router/udstyr som sidder i modemet.
Jeg kan med noget udstyr snyde ved at indtaste den forrige MAC i Clone
MACadresse feltet.

finn

Fra : Peter T.

Dato : 23-07-08 20:08

In article <MPG.22f0418db17e5f8d989683@news.sunsite.dk>, pinoc10
@hotmail.GEBIScom says...
> Denne Dlink-router tossede rundt i det i går.

Så er det slut med D-link og deres forbandede crap. Jeg har selv haft
en di-804 og har rodet med en andens, som vist var en di-624. Og nu
også denne. Og en kort søgning på nettet fortæller, at jeg absolut
ikke er den eneste, der har set sig sur muggen på D-link-lort.

Undskyld mit franske, men det er ganske velfortjent. D-link stinker
uhygeligt meget. Det er fantastisk, at lortet bliver solgt i danske
butikker.

--
Peter T.