Problemer med kontrolpanel - webhotel
Fra : SpookiePower

Dato : 17-07-08 14:25

Jeg har Needhost som webhotel, og benytter dette kontrolpanel -
http://86.58.130.245:2222

Mit problem er at jeg bare får en blank hvid side, og ingen besked
om fejl. Jeg har to computere, der begge køre den nyeste Firefox
samt explorer. Ingen af dem vil vise siden. Hos Needhost og på
mit job, er der ingen problemer med at se siden.

Jeg har på fornemmelsen at der er et problem med mit netværk.

Jeg har en Zyxel router der går ind i en Linksys trådløs router.
Jeg har fra min Zyxel forwardet port 2222 til min Linksys, og videre
derfra til min computer. Men det virker desværre.

Er der nogle som har en ide ??

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-07-08 09:42

SpookiePower wrote:

> [...]
> Jeg har fra min Zyxel forwardet port 2222 til min Linksys, og videre
> derfra til min computer. Men det virker desværre.

De portforwards du laver i dine routere er _indgående_ porte. Udgående
porte er irrelevante i den sammenhæng. Udgående port 2222 skal ikke
forwardes til din maskine.

Virker det med Zyxel-routeren alene?
Hvorfor har du en Linksys-router på?

Hvordan er hele dit netværk skruet sammen?

Jesper Poulsen

Fra : SpookiePower

Dato : 20-07-08 14:03

On 19 Jul., 10:41, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> De portforwards du laver i dine routere er _indgående_ porte. Udgående
> porte er irrelevante i den sammenhæng. Udgående port 2222 skal ikke
> forwardes til din maskine.

Det har du selvfølgelig ret i. Det havde jeg helt overset.
Det gør det bare endnu mere mærkeligt, syntes jeg.

> Virker det med Zyxel-routeren alene?

Det har jeg ikke prøvet endnu. Det prøver jeg imorgen.

> Hvorfor har du en Linksys-router på?

Min zyxel router er fra Cybercity, og den skal benyttes
da jeg køre med IP telefoni. Da jeg også har en trådløs
laptop, har jeg sæt en trådløs linksys router efter.

> Hvordan er hele dit netværk skruet sammen?

Mit internetstik i væggen går ind i min Zyxel router,
som går videre ind i min linksys router, som så
går ind i min ene computer, og trådløst ind i
min laptop.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-07-08 05:10

SpookiePower wrote:

> da jeg køre med IP telefoni. Da jeg også har en trådløs
> laptop, har jeg sæt en trådløs linksys router efter.

Du bruger din Linksys som AP?
Kobl den til Zyxel'en via dens ene LAN-port, så undgår du dobbelt NAT.

> Mit internetstik i væggen går ind i min Zyxel router,
> som går videre ind i min linksys router, som så
> går ind i min ene computer, og trådløst ind i
> min laptop.

Du skal ikke bruge Linksys'ens WAN-port, hvis du bare bruger den som
Access Point. Du kan godt, men det giver mere bøvl end godt er. Dobbelt
NAT, som det du har nu, giver ingen venner.

Lad høre om den konfiguration hjælper

Jesper Poulsen

Fra : N/A

Dato : 21-07-08 15:30

Fra : N/A

Dato : 21-07-08 05:10

Fra : SpookiePower

Dato : 21-07-08 04:00

On 21 Jul., 06:09, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> Du bruger din Linksys som AP?

Der ved jeg ikke hvad jeg skal svare her desværre.

> Kobl den til Zyxel'en via dens ene LAN-port, så undgår du dobbelt NAT..

Min Linksys er koblet til min Zyxel via Zyxel'ens LAN port.

> [...]
> Access Point. Du kan godt, men det giver mere bøvl end godt er. Dobbelt
> NAT, som det du har nu, giver ingen venner.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kan ændre på min opsætning,
men jeg har tegnet den her, hvis du vil kigge -
http://www.anothermasterpiece.com/help/setup.jpg

Jeg har brugt de samme betegnelser som er bag på min zyxel
og linksys.

Jeg har iøvrigt prøvet min laptop på et andet trådløst netværk,
og der virkede det fint, så det må være mit eget netværk der
laver problemer.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-07-08 15:30

SpookiePower wrote:

> Min Linksys er koblet til min Zyxel via Zyxel'ens LAN port.

Linksys LAN til Zyxel LAN - husk krydset kabel.

> Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kan ændre på min opsætning,
> men jeg har tegnet den her, hvis du vil kigge -
> http://www.anothermasterpiece.com/help/setup.jpg

Okay. LAN fra Zyxel skal forbindes med 2, 3 eller 4 på din Linksys med
et krydset kabel.

> Jeg har iøvrigt prøvet min laptop på et andet trådløst netværk,
> og der virkede det fint, så det må være mit eget netværk der
> laver problemer.

Det er det. Dobbelt NAT bør man undgå hvis muligt.

Jesper Poulsen

Fra : Stig Johansen

Dato : 21-07-08 18:04

Jesper Poulsen wrote:

> Linksys LAN til Zyxel LAN - husk krydset kabel.

Jeg er ikke sikker der behøves krydset kabel nu om dage men..
Husk også at disable DHCP i Linksys'en samt at give den en anden IP adresse
end Zyxel'en (eller omvendt afhængig af hvem der skal være DHCP server).
Hvis de begge hedder 192.168.1.1 som default, bliver det noget hø.
(Ved ikke hvad Linksys bruger som default).

Stig Johansen

Fra : N/A

Dato : 22-07-08 18:19

Fra : SpookiePower

Dato : 21-07-08 05:58

> On 19 Jul., 10:41, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> Virker det med Zyxel-routeren alene?

Jeg sidder kun på min Zyxel lige nu via kabel, og det
virker heller ikke. Gad vide om det så har noget med
min Zyxel's opsætning at gøre.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-07-08 15:58

SpookiePower wrote:

> virker heller ikke. Gad vide om det så har noget med
> min Zyxel's opsætning at gøre.

Det må det jo have. Men derfor bør du lave den anden ændring alligevel.
Dobbelt NAT er noget juks.

Jesper Poulsen

Fra : SpookiePower

Dato : 22-07-08 06:38

On 21 Jul., 16:30, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> Linksys LAN til Zyxel LAN - husk krydset kabel.

Jeg har ikke en LAN på min Linksys, kun Internet samt port 1,2,3,4.

> Okay. LAN fra Zyxel skal forbindes med 2, 3 eller 4 på din Linksys med
> et krydset kabel.

Jeg troede at port 1,2,3,4 var udgange ikke indgange.

> Det er det. Dobbelt NAT bør man undgå hvis muligt.

Jeg håber du har ret og at det er det der sker.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-07-08 18:19

SpookiePower wrote:

> Jeg har ikke en LAN på min Linksys, kun Internet samt port 1,2,3,4.

Ok.

> Jeg troede at port 1,2,3,4 var udgange ikke indgange.

1,2,3,4 er porte i en switch der er indbygget i Linksys'en. Du skal jo
ikke bruge routerfunktionen i den, kun AP-funktionen. Derfor er det
tåbeligt at sætte den op som router.

> Jeg håber du har ret og at det er det der sker.

Dobbelt NAT er altid noget gøjl. Altid.

Jesper Poulsen

Fra : N/A

Dato : 22-07-08 20:02

Fra : SpookiePower

Dato : 22-07-08 06:41

On 21 Jul., 19:04, Stig Johansen <wopr...@gmaill.com> wrote:

> [...]
> Hvis de begge hedder 192.168.1.1 som default, bliver det noget hø.
> (Ved ikke hvad Linksys bruger som default).

DHCP er sat til i både min Linksys og min Zyxel. Zyxel har 10.0.0.1
som
IP og Linksys'en har 10.0.0.2. Det er kun min Linksys der kan tilgåes
via 192.168.1.1 Begge mine computere får adresserne 192.168.1.X

Fra : SpookiePower

Dato : 22-07-08 11:43

On 22 Jul., 19:18, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> 1,2,3,4 er porte i en switch der er indbygget i Linksys'en. Du skal jo
> ikke bruge routerfunktionen i den, kun AP-funktionen. Derfor er det
> tåbeligt at sætte den op som router.

Det var jeg faktisk ikke klar over. Jeg troede at internettet fra min
Zyxel skulle ind i min Linksys på internet-porten. For at forstå dig
ret, så mener du at jeg godt kan sætte den i port 1, og så lade et
kabel gå fra port 2 til min desktop, og at min laptop så stadig ville
kunne modtage trådløs signal ?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-07-08 20:02

SpookiePower wrote:

> Det var jeg faktisk ikke klar over. Jeg troede at internettet fra min
> Zyxel skulle ind i min Linksys på internet-porten. For at forstå dig

Kun hvis du vil route med din Linksys.

> ret, så mener du at jeg godt kan sætte den i port 1, og så lade et
> kabel gå fra port 2 til min desktop, og at min laptop så stadig ville
> kunne modtage trådløs signal ?

Ja. Det trådløse net er også "bare" en port på switchen.

Jesper Poulsen

Fra : N/A

Dato : 23-07-08 12:28

Fra : SpookiePower

Dato : 23-07-08 05:21

On 22 Jul., 21:02, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> Ja. Det trådløse net er også "bare" en port på switchen.

Det kunne man godt gøre, det var jeg ikke klar over :)
Jeg har slået DCHP serveren fra i min trådløse router,
men jeg kan stadig ikke komme på mit kontrolpanel.
Mærkeligt.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-07-08 12:28

SpookiePower wrote:

> men jeg kan stadig ikke komme på mit kontrolpanel.
> Mærkeligt.

Vi har da elimineret en fejlkilde

Jesper Poulsen

Fra : SpookiePower

Dato : 23-07-08 05:29

Hvad pokker kan det være ?

Det må være en eller anden indstilling i min zyxel
router, men hvad kan gøre at man ikke kan tilgå
86.58.130.245:2222

Fra : Stig Johansen

Dato : 23-07-08 18:02

SpookiePower wrote:

> Hvad pokker kan det være ?
>
> Det må være en eller anden indstilling i min zyxel
> router, men hvad kan gøre at man ikke kan tilgå
> 86.58.130.245:2222

Nu skriver du 'bare hvid side', men hvad ellers ?

Prøv at telnette og se hvad der sker:
<from_telnet>
> telnet 86.58.130.245 2222
Trying 86.58.130.245...
Connected to 86.58.130.245.
Escape character is '^]'.
GET / HTTP/1.0

HTTP/1.1 200 OK
Server: DirectAdmin Daemon v1.31.5 Registered to NeedHost ApS
Set-Cookie: session=; path=/;
Connection: close
Cache-Control: no-cache
Pragma: no-cache

..... osv
</from_telnet>

Så kan du se om der er trafikken eller browseren, det er galt med.

Stig Johansen

Fra : SpookiePower

Dato : 24-07-08 05:16

On 23 Jul., 19:01, Stig Johansen <wopr...@gmaill.com> wrote:

> Nu skriver du 'bare hvid side', men hvad ellers ?

Ellers ikke andet. Set evt her -
http://www.anothermasterpiece.com/help/hvid.jpg

> Prøv at telnette og se hvad der sker:
> <from_telnet>> telnet 86.58.130.245 2222

God ide, det har jeg slet ikke tænkt på.

> Så kan du se om der er trafikken eller browseren, det er galt med.

Nu sker der måske noget. Her er en fejlmeddelse -

"Der kunne ikke oprettes forbindelse til værten på port 23:
Forbindelsen blev ikke oprettet"

Er det min port 23 eller webhotellet's port 23 ?
Jeg troede jeg prøvede at kontakte webhotellet på port 2222.

Fra : Stig Johansen

Dato : 24-07-08 18:25

SpookiePower wrote:

> [...]
> Forbindelsen blev ikke oprettet"
>
> Er det min port 23 eller webhotellet's port 23 ?
> Jeg troede jeg prøvede at kontakte webhotellet på port 2222.

Hvis du kun skriver 'telnet 86.58.130.245', så er default port 23.
Du skal også skrive portnummeret på kommandolinien:
telnet 86.58.130.245 2222
Jeg har lige prøvet på Windows også, og der kommer siden også frem.
Dog kan man ikke se hvad man indtester.
Du kan evt. åbne notepad og skrive
GET / HTTP/1.0
efterfulgt af 2 blanke linie, og så klippe klistre den over i
kommandoprompten.

Stig Johansen

Fra : SpookiePower

Dato : 26-07-08 13:10

On 24 Jul., 19:25, Stig Johansen <wopr...@gmaill.com> wrote:

> Hvis du kun skriver 'telnet 86.58.130.245', så er default port 23.
> Du skal også skrive portnummeret på kommandolinien:
> telnet 86.58.130.245 2222

Det har jeg også gjort.

> [...]
> Du kan evt. åbne notepad og skrive
> GET / HTTP/1.0
> efterfulgt af 2 blanke linie, og så klippe klistre den over i

Jeg får bare denne besked -

GET is not recognized as an external or internal command,
operable program or batch file.

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-07-08 21:23

SpookiePower wrote:

> Det har jeg også gjort.

Så er der et eller andet rivende galt et eller andet sted.
På min Windows siger can not connect to port 2222, ganske som indtastet.
Altså hvis jeg præver på en server hvor der _ikke_ er noget på 2222.

> Jeg får bare denne besked -
>
> GET is not recognized as an external or internal command,
> operable program or batch file.

GET / HTTP/1.0, efterfulgt af 2 blanke skal først klippes over når der _er_
forbindelse i telnet sessionen.

Men du skrev noget om at du havde lavet noget port forward på 2222, prøv at
fjerne det.
Der skal normalt ikke forwardes nogetsomhelst på udgående trafik.

Stig Johansen

Fra : SpookiePower

Dato : 27-07-08 15:03

Tak for hjælpen, men jeg giver fortabt.
syntes jeg har prøvet det meste nu, men
kan simpelthen ikke få forbindelse til den
adresse fra min egen forbindelse.