Multi-messenger?
Fra : iSteen

Dato : 27-07-08 19:50

Hvilken messenger er god, hvis man gerne vil kunne snakke med andre der
bruger MSN, Yahoo etc?
Der er vel ikke nogen der kan snakke sammen med alle andre

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-07-08 20:06

Adium: http://www.adiumx.com/

> Der er vel ikke nogen der kan snakke sammen med alle andre

Jo, Adium ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : iSteen

Dato : 27-07-08 21:10

> Adium: http://www.adiumx.com/

> Jo, Adium ;)

Det var da som....
Jeg vidste ikke der var et program der kunne snakke med /så/ mange
andre! Som jeg læser det kan man dog ikke uden videre snakke med iChat,
eller læser jeg forkert?

Ellers, mange tak for linket til et formidalt værktøj

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-07-08 21:49

iSteen wrote:

> Det var da som....
> Jeg vidste ikke der var et program der kunne snakke med /så/ mange
> andre! Som jeg læser det kan man dog ikke uden videre snakke med iChat,
> eller læser jeg forkert?

Jo det virker vist fint... Jeg bruger ikke iChat, så har ingen idé om,
hvordan det sættes op.

> Ellers, mange tak for linket til et formidalt værktøj

Velbekomme. Sørg for at klikke lidt rundt. Der er rigtig mange 'extras'
og muligheder for indstillinger.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 28-07-08 07:52

On Sun, 27 Jul 2008 22:10:08 +0200, <iSteen> wrote:
> Det var da som....
> Jeg vidste ikke der var et program der kunne snakke med /så/ mange
> andre! Som jeg læser det kan man dog ikke uden videre snakke med iChat,
> eller læser jeg forkert?

iChat er ikke annet en AIM (AOL Instant Messenger) med litt pålagte
eplebiter.

(i hovedsak).

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : iSteen

Dato : 28-07-08 09:33

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> iChat er ikke annet en AIM (AOL Instant Messenger) med litt pålagte
> eplebiter.
>
> (i hovedsak).

Så man direkte kan chatte fra iChat med AOL?
Eller adde iChat-brugere til AOL i AdiumX?

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 28-07-08 09:43

On Mon, 28 Jul 2008 10:33:29 +0200, <iSteen> wrote:
> Så man direkte kan chatte fra iChat med AOL?
> Eller adde iChat-brugere til AOL i AdiumX?

bruker man iChat så skal man kunne snakke med windowsmennesker som
bruker AIM ja.

AIM to please.
iChat works with AIM, the largest instant messaging community in the
U.S. You and your buddies can be either AIM or .Mac users. Text, audio,
and video chat whether your buddies use a Mac or a PC. Sign in with your
AIM account, and all your buddies appear in your iChat buddy list.

i tillegg så støtter iChat jabber og google talk.

Fra : iSteen

Dato : 28-07-08 10:43

> [...]

> AIM account, and all your buddies appear in your iChat buddy list.
>
> i tillegg så støtter iChat jabber og google talk.

Måske er her stemning for lidt dk.edb.mac-hyggechat?
Hvis alle kan blive enige om en fælles platform?

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 28-07-08 11:48

iSteen <isteen@ntispamGmail.com> wrote:

> MÃ¥ske er her stemning for lidt dk.edb.mac-hyggechat?
> Hvis alle kan blive enige om en fælles platform?

Vælg "Arkiv/Gå til chatrum…" og skriv "macsnakdk".
Det er godt længe siden jeg har været der, men det er _stedet_.

/Preben
--
The crazy ones, who think they can change the world
- are the ones who do.

Fra : iSteen

Dato : 29-07-08 10:38

Preben Bødker Nielsen <spam2008@os.dk> wrote:

Hvis alle kan blive enige om en fælles platform?

> Vælg "Arkiv/Gå til chatrum…" og skriv "macsnakdk".
> Det er godt længe siden jeg har været der, men det er _stedet_.
>
> /Preben

Hvordan opretter man sådan et chatrum?
Jeg er med i et musik-forum, hvor jeg kunne tænke mig at lave noget
lignende...

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 29-07-08 23:32

> [...]

> Hvordan opretter man sådan et chatrum?
> Jeg er med i et musik-forum, hvor jeg kunne tænke mig at lave noget

Du finder bare på et andet navn end "macsnakdk" og fortæller det vidt
omkring.
Når du selv er på chatrummet, kan du også trække personer fra din
venneliste ind i chatrummet.
De ser så en invitation til at deltage og kan afvise eller hoppe på.

Vi har haft utallige sjove timer på macsnakdk, med folk fra hele verden.

/Preben

Fra : iSteen

Dato : 30-07-08 08:04

> [...]

> De ser så en invitation til at deltage og kan afvise eller hoppe på.
>
> Vi har haft utallige sjove timer på macsnakdk, med folk fra hele verden.

Smart, jeg er ikke særligt erfaren i det der messenger-halløj, men det
du fortæller lyder brugbart.
Tak for det

Fra : iSteen

Dato : 30-07-08 13:02

> [...]

> De ser så en invitation til at deltage og kan afvise eller hoppe på.
>
> Vi har haft utallige sjove timer på macsnakdk, med folk fra hele verden.

Virker det ikke med de stakler der bruger Live Messenger (noget
Windows-stads)?

Fra : Jon

Dato : 28-07-08 19:39

> [...]

> eller læser jeg forkert?
>
> Ellers, mange tak for linket til et formidalt værktøj

Støtter all applaus til Adium! Det eneste drawback (hvis det er det) er
manglende støtte for video- og lydchat. Jeg for min del savner det
overhodet ikke. Etter at filoverføring til chat-partnere kom på plass,
savner jeg ikke noe annet. Jeg bruker Adium regelmessig til forbindelser
som benytter AIM-, MSN-, Yahoo- og Google-chat i tillegg til iChat. Alt
i ett vindu og alle kontakter i en liste. Meget behagelig!
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : iSteen

Dato : 28-07-08 20:17

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> [...]
> som benytter AIM-, MSN-, Yahoo- og Google-chat i tillegg til iChat. Alt
> i ett vindu og alle kontakter i en liste. Meget behagelig!

Efter de to første dage er jeg også glad fo Adium.
Mht. iChat-brugere, tilføjer man dem som AIM-brugere?

Fra : Jon

Dato : 28-07-08 21:01

iSteen <isteen@ntispamGmail.com> wrote:

> Efter de to første dage er jeg også glad fo Adium.
> Mht. iChat-brugere, tilføjer man dem som AIM-brugere?

Ja, evt. med deres .Mac/me.com-adresser som ID hvis de bruker dem.