Mighty mouse - scrolle.
Fra : Ukendt

Dato : 27-07-08 14:32

Jeg kan ikke scrolle op og ned mere - kun til siderne..

Jeg har prøvet at vende musen og skubbe kuglen frem og tilbage på
bordet.. Det hjalp ikke.

Er den defekt?
--
And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again

Time - Pink Floyd

Fra : Søren Blom

Dato : 27-07-08 14:35

"Jesper Nielsen" skrev
> Jeg kan ikke scrolle op og ned mere - kun til siderne..
>
> Jeg har prøvet at vende musen og skubbe kuglen frem og tilbage på bordet..
> Det hjalp ikke.

Har du prøvet at rense den?
En mus med kugle samler en masse skidt, prøv at ren den, man kan som regel
pille kuglen ud i bunden og komme til at rense den.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-08 16:29

On 2008-07-27 15:35:08 +0200, Søren Blom <soren@blom.dk> said:

> "Jesper Nielsen" skrev

> Har du prøvet at rense den?
> En mus med kugle samler en masse skidt, prøv at ren den, man kan som
> regel pille kuglen ud i bunden og komme til at rense den.

Jeg har ikke prøvet at rense den. Jeg kan ikke rigtig se hvordan jeg
skulle skille den ad (hvis det var det du mente?) Det undrer mig også
at den virker til siderne og ikke op og ned.. Måske derfor den er
beskidt?

Hvis nogen har med succes skilt musen ad. lad mig hører! :)

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 27-07-08 16:58

<Jesper> wrote:

> [...]
> beskidt?
>
> Hvis nogen har med succes skilt musen ad. lad mig hører! :)

Den forrige besvarelse bærer præg af, at pgl. tydeligvis ikke har haft
en Mighty Mouse i hænderne.

Den kan skilles ad, men lad være. Brug i stedet for et viskestykke eller
lign. som du lægger på et bord. Sprøjt lidt vinduesrens på det og vend
bunden i vejret på musen og rul men kuglen frem og tilbage, fra side til
side og i små cirkler oveni pletten, så virker rullekugle-funktionen
igen.
Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 27-07-08 17:59

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> [...]
> bunden i vejret på musen og rul men kuglen frem og tilbage, fra side til
> side og i små cirkler oveni pletten, så virker rullekugle-funktionen

Og nogle gange kommer den tilbage til funktionsdygtig tilstand helt af
sig selv, med lidt healing og positive tanker

Det gjorde min

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-07-08 18:56

Morten Lind skrev den 27-07-2008 18:58:

> Og nogle gange kommer den tilbage til funktionsdygtig tilstand helt af
> sig selv, med lidt healing og positive tanker
>
> Det gjorde min

Er helt sikker på du hjalp guderne med et lille bad i husholdningssprit
- bare natten over...

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-08 15:06

On 2008-07-27 17:58:07 +0200, moth@mothsoft.dk (Mogens Thyregod) said:

> [...]
> bunden i vejret på musen og rul men kuglen frem og tilbage, fra side til
> side og i små cirkler oveni pletten, så virker rullekugle-funktionen

Jeg prøvede det.. Havde en flaske spray cleaner.. Tak. :)

Fra : Snorre Berg

Dato : 28-07-08 21:20

Jesper Nielsen skrev:

> Jeg prøvede det.. Havde en flaske spray cleaner.. Tak. :)

til det formål ville jeg heller ha tatt i bruk ren sprit, vodka for
eksempel.

kan synes som sløsing, men det er ikke store mengden som skal til…

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 27-07-08 18:38

Søren Blom wrote:
> "Jesper Nielsen" skrev

> Har du prøvet at rense den?
> En mus med kugle samler en masse skidt, prøv at ren den, man kan som
> regel pille kuglen ud i bunden og komme til at rense den.

Du kan kun åbne mighty mouse med vold. Og så skal den tapes sammen
bagefter. Prøv evt. med noget alkohol til at rense med, og så pres
hårdt ned når du tvinger den grem og tilbage.

JonB

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-07-08 18:55

Søren Blom skrev den 27-07-2008 15:35:

> Har du prøvet at rense den?
> En mus med kugle samler en masse skidt, prøv at ren den, man kan som
> regel pille kuglen ud i bunden og komme til at rense den.

Ovenstående er GRUNDEN til at jeg rent er gået over til optiske mus.

Bruger pt den der gennemsigtige plastik-en med rødt lys fra Apple. Den
er flot og fin til mig. Desværre mangler knap nummer 2 hvilket giver
spændende keyboard akrobatik under Windows, Linux og Solaris. Hvad man
ikke GØR :)

Fra : Palle Jensen

Dato : 27-07-08 21:28

On 2008-07-27 19:55:19 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<thunderaxiom@gmail.com> said:

> Ovenstående er GRUNDEN til at jeg rent er gået over til optiske mus.

Mighty Mouse er jo rent faktisk optisk. Det er scroll hjulet der er
"kugle baseret".

Jeg har lige fået byttet en Mighty Mouse fordi den ikke kunne scrolle
visse retninger. Den holder ca. et par måneder så begynder den at jamme.

Jeg søgte på YouTube efter mighty mouse og fandt nogle forskellige råd
til at rense den.

Den bedste hidtil er den metode hvor man tager et rent stykke A4 papir
og ligger det på et bord. Slukker sin Mighty Mouse og holder musen så
det lille scroll hjul rammer papiret. Så kører man hurtigt musen hen
over papiret i alle retninger.

http://www.youtube.com/watch?v=NSEb8-LF5_0

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-08-08 23:06

<Jesper> wrote:

> Jeg kan ikke scrolle op og ned mere - kun til siderne..
>
> Jeg har prøvet at vende musen og skubbe kuglen frem og tilbage på
> bordet.. Det hjalp ikke.
>
> Er den defekt?

Den trænger bare til at blive renset. Jeg ved godt, at jeg svarer sent,
men ingen har henvist til Apples egen anvisning:

<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302417>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Palle Jensen

Dato : 12-08-08 15:36

On 2008-08-12 00:05:57 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Den trænger bare til at blive renset. Jeg ved godt, at jeg svarer sent,
> men ingen har henvist til Apples egen anvisning:
>
> <http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302417>

Effekten af den behandling kan måles i timer vil jeg mene.

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-08-08 23:46

Palle Jensen <2.0dieselGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Effekten af den behandling kan måles i timer vil jeg mene.

Nogle gange er man mere heldig end andre. Nogle mus giver måske også
flere problemer end andre. Jeg har haft en trådløs Mighty Mouse i vist
nok et års tid, og det er faktisk ret sjældent, den giver problemer. Min
gamle Mighty Mouse med ledning kunne godt drille en del. Der var
perioder, hvor jeg måtte finde mig i, at den kun kunne rulle i én
retning. Det kan man nu også overleve. Jeg er glad for min Mighte Mouse,
men jeg vil indrømme, at hvis man virkelig er afhængig af scroll-hjul og
højreklik f.eks. til et spil, så skulle man nok overveje en anden mus.
--
Henrik Münster
Esbjerg