Nabohegn mod komunal ejendom
Fra : The Nerd

Dato : 29-07-08 12:57

Hej Gruppe

Jeg bor i et hus, hvor nabogrunden er et komunalt ejet lejlighedkompleks. Vi
har et bræddehegn stående i skel. Jeg er godt klar over at hegnloven siger
vi skal dele udgifterne til vedligeholdelse og evt. opsætning af nyt. Men
mit problem er at det lader til at nabogrundens træer, nok nærmere rødderne,
trykker på hegnet og det derfor hælder meget ind mod os. Da det så derfor
skal renoveres før tid, kan det så være rigtigt at jeg selv skal betale
halvdelen?

Mvh. Christian

Fra : Knut

Dato : 29-07-08 16:38

"The Nerd" <no.em@il.for.me> wrote in message
> [...]
> Da det så derfor skal renoveres før tid, kan det så være rigtigt at jeg

Du kunne jo have plantet tilsvarende træer på din side - så havde trykket
opvejet hinanden og hegnet stået lodret!!

Knut

Fra : Tico

Dato : 29-07-08 20:50

Fedt svar! Det kan manden rigtigt nok bruge til meget.....Not....

Fra : Knut

Dato : 29-07-08 21:34

Nu er reglerne nu engang således at man som udgangspunkt skal deles om
omkostningerne - så skal der jo lidt bedre argumenter end et par træer som
har slået rod på den forkerte/rette side til at ændre på det forhold.
Man kan da ikke tage højde for alle tænkelige fremtidige detaljer som måtte
opstå ud i fremtiden.
Tag det sure med det søde og betal din andel - der er sikkert en anden
situation hvor du har en fordel, så husk at takke for den!

Knud

Fra : Klaus G.

Dato : 30-07-08 16:08

> [...]
> Da det så derfor skal renoveres før tid, kan det så være rigtigt at jeg
Jeg tror det kan koges ned til, hvad der kom først. Træerne eller hegnet.
Hvis hegnet stod der først og der så bliver plantet træer for tæt på hegnet,
så vil jeg jo mene at dem som har plantet træerne har problemet. Har man
derimod sat hegnet efter træerne er blevet plantet, så skal man nok dele
regningen.

Men det er kun hvad jeg tror.

--
Klaus G. // Seth-Enoch