Toldregler?
Fra : S.G

Dato : 25-07-08 09:47

Hej gruppe

Jeg sidder lige pt i Thailand og skal hjem til DK om 2 dage. Har
vaeret her i 3en halv uge

Jeg er helt med paa toldreglerne og hvad jeg maa tage med til dk som
findes her
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=333167&vId=0&p0=Thailand

Men nu er det saadan at jeg lander i Tyskland, dvs Hamborg.

Hvordan ligger landet saa? Er det samme regler der gaelder?

Jeg overvejer nemlig at tage en PLaystation 3 med hjem. Den koster
2000kr hernede og skal altsaa fortoldes i DK. Men skal den ogsaa
fortoldes i Tyskalnd? Dvs kan de tyske toldere sige noget til det?

Takker for hjaelp

Fra : Bo

Dato : 25-07-08 13:50

On 25 Jul., 18:46, "S.G" <msg1...@gmail.com> wrote:
> [...]
> 2000kr hernede og skal altsaa fortoldes i DK. Men skal den ogsaa
> fortoldes i Tyskalnd? Dvs kan de tyske toldere sige noget til det?

Ja de tyske toldere vil være meget skrappere til at fortolde varer
importeret fra ikke EU-land, så lad være !
Hvis jeg var dig, vil jeg pakke den ned i min kuffert - og når jeg
kommer til DK, kommer jeg fra et EU-land, nemlig Tyskland.
Så er den tilladt
vh Bo

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 25-07-08 21:01

"Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Takker for hjaelp

Ja de tyske toldere vil være meget skrappere til at fortolde varer
importeret fra ikke EU-land, så lad være !

Og så risikere at blive taget for smugling i Tyskland???
Drob det og send istedet pakken hjem.
Hilsen Matthias

Fra : /Peter

Dato : 25-07-08 21:07

"S.G" <msg1979@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2000kr hernede og skal altsaa fortoldes i DK. Men skal den ogsaa
> fortoldes i Tyskalnd? Dvs kan de tyske toldere sige noget til det?

Rejser du ikke transit gennem tysland til danmark?
Så skal du da ikke fortolde før i danmark.

Fra : S.G

Dato : 25-07-08 19:39

On 26 Jul., 03:07, "/Peter" <nos...@no.mail> wrote:

> Rejser du ikke transit gennem tysland til danmark?
> Så skal du da ikke fortolde før  i danmark.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Takker for jeres svar
Jeg noejes med at tage en Sony PSP med hjem. Den koster 1k

Jeg Lander i Hamborg og koerer derfra i bil til DK >)
Billetten var billigere derfra..

Hygge