Opsigelse af forsikring
Fra : Tommy Hansen

Dato : 24-07-08 15:36

Hej
Jeg har opsagt en MC-forsikring med kort varsel,
dette mener jeg at have læst koster 50kr.
Nu har jeg så fået opgørelsen, det viser sig at det
koster 532kr.
Er der nogle regler på området der fastsætter gebyr-
størrelsen ?
På forhånd tak

Vh
Tommy
Salg af US mærker
www.tommyhh.dk

Fra : Henning

Dato : 24-07-08 16:10

On Thu, 24 Jul 2008 16:36:24 +0200, "Tommy Hansen"
<tommyhhFJERN@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>Nu har jeg så fået opgørelsen, det viser sig at det
>koster 532kr.
>Er der nogle regler på området der fastsætter gebyr-

Ja, det står formodentlig i aftalen du har indgået med selskabet?
Mange steder kan det ikke lade sig gøre at opsige forsikring undtaget
til den årlige forfaldsdato.

Fra : Tommy Hansen

Dato : 24-07-08 21:54

"Henning" < @> skrev i en meddelelse

> Mange steder kan det ikke lade sig gøre at opsige forsikring undtaget
> til den årlige forfaldsdato.

Dette mener jeg er blevet lavet om ved lov, så det nu kan gøres med en
måneds varsel

Vh
Tommy
Salg af US mærker
www.tommyhh.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-08 21:59

http://www.forsikringogpension.dk/Forsikring/Forsikringsmuligheder/Sider/Du_vil_opsige_din_forsikring.aspx

Fra : Tommy Hansen

Dato : 24-07-08 22:13

<H> skrev i en meddelelse

> http://www.forsikringogpension.dk/Forsikring/Forsikringsmuligheder/Sider/Du_vil_opsige_din_forsikring.aspx
Tak for hjælpen. Det er sgu da træls at give over 800kr for at skifte
forsikringsselskab

Vh
Tommy
Salg af US mærker
www.tommyhh.dk

Fra : Knut

Dato : 24-07-08 16:56

"Tommy Hansen" <tommyhhFJERN@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> Nu har jeg så fået opgørelsen, det viser sig at det
> koster 532kr.
> Er der nogle regler på området der fastsætter gebyr-

Er du sikker på det hele er gebyr?
Det kunne faktisk være vederlag for den periode du rent faktisk HAR været
forsikret.

Knut

Fra : Tommy Hansen

Dato : 24-07-08 21:58

"Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på det hele er gebyr?
> Det kunne faktisk være vederlag for den periode du rent faktisk HAR været
> forsikret.

Der står "gebyr for kort opsigelse" 532 kr.Dette er på en MC-forsikring, på
min
familie forsikring koster det "kun" 319 kr.
Man må da formode det kræver den samme arbejdsindsats at opsige dem.

Vh
Tommy
Salg af US mærker
www.tommyhh.dk

Fra : Knut

Dato : 25-07-08 05:35

> [...]
> familie forsikring koster det "kun" 319 kr.
> Man må da formode det kræver den samme arbejdsindsats at opsige dem.

Nej - det koster ikke samme arbejdsindsats - en MC forsikring skal afmeldes
hos CRM - en familieforsikring kan klares internt i forsikringsselskabet.

Gebyret er formentlig en eller anden procentdel af din forsikringspræmie og
derfor med forskelligt beløb - men alt det vil være dokumenteret på dine
papirer.

Knut