selvmord
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-07-08 09:41

I en police fra et forsikringsselskab står der at læse at hvis
en ulykke *kan* tolkes som selvmord, udbetales ingen
erstatnign.

Nu er det jeg spørger: vil det ikke betyde at
forsikringsselskabet kan tolke næsten alle ulykker som mulige
selvmord? fx en person der falder ned ad en trappe => kan være
selvmord.
En person der falder ud af et vindue => kan være selvmord, en
person der omkommer ved en bilulykke i et frontaltsammenstød
=> kan være selvmord.

På den måde kan forsikringsselskabet jo undgå at udbetale
penge til en masse af de personer der ellers har troet at de
var dækket ind?

Og hvordan kan man bevise at der ikke var tale om selvmord?

Fra : OZ3BTO

Dato : 24-07-08 10:27

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> var dækket ind?
>
> Og hvordan kan man bevise at der ikke var tale om selvmord?

Forsikringen tager jo efter politiets/rettens afgørelse om hvad der er sket
om det er ulykke selvmord eller mord

Jo bla sådan at de afgøre om der skal udbetales erstatning ved uheld med
personskade

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-07-08 11:24

OZ3BTO skrev:

> Forsikringen tager jo efter politiets/rettens afgørelse om hvad der er sket
> om det er ulykke selvmord eller mord

Nej, den pågældende passus er kun relevant, hvis der /ikke/
er tale om selvmord. Mon ikke den er beregnet på
Jackass-lignende opførsel, hvor enhver normal-begavet person
vil kunne indse, at en bestemt handling vil medføre
overdreven risiko for at miste livet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Synkroniser dine data med Allway Sync. Programmet kan

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-07-08 14:58

Jeg takker for svaret!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-07-08 20:52

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in

> [...]
> Jackass-lignende opførsel, hvor enhver normal-begavet person
> vil kunne indse, at en bestemt handling vil medføre

Det vil nok nærmere være groft uansvarlig opførsel - og det er ofte også
undtaget fra erstatningen.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 24-07-08 11:59

OZ3BTO wrote:

> Forsikringen tager jo efter politiets/rettens afgørelse om hvad der er sket
> om det er ulykke selvmord eller mord

Er der ikke en 3. mulighed?

JonB

Fra : Jubii

Dato : 24-07-08 14:31

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i meddelelsen

> Er der ikke en 3. mulighed?
>

> JonB

Du mener 4 mulighed, f.eks. pludselig hjertestop. Polisen er livsforsikri?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-07-08 14:56

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen news:48888408$0

> Du mener 4 mulighed, f.eks. pludselig hjertestop. Polisen er
> livsforsikri?

jeg taler her om en ulykkesforsikring, men jeg kontaktede
forsikringsoplysningen, da jeg var interesseret i at høre hvad
man sagde der. Den pågældende sagde klart at den ikke holdt i
byretten. Det ville være op til forsikringsselskabet at bevise
at der faktisk var tale om selvmord fx ved et efterladt brev
o.lign., men at det ikke var normalt at man skrev det i en
police. I modsat fald kunne man 100 procent regne med at
forsikringsselskabet ville have en rigtig dårlig sag hvis det
ikke kunne bevise hinsides enhver tvivl at der var tale om et
selvmord.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-07-08 14:58

tak for svaret!