Mæglers salg af bolig - efter udløb af for~
Fra : Jørgen

Dato : 16-07-08 19:47

Hvad gør jeg egentlig hvis mægler kommer med en køber dagen efter udløbet af
formidlingsaftalen?

Formidlingsaftalen er på 6 måneder og er dateret d. 20-1-2008. Mægler har
sagt, at potentielle købere vil fremsende et tilbud elektronisk d.
20-7-2008 hvilket altså er dagen efter formidlingsaftalens udløb.

Aftalen er en no cure no pay så formentlig er tavlen vasket ren d. 20-7, men
hvis købers tilbud er acceptabelt vil vi gerne lade mægler afslutte
handelen.

Vi vil gerne giver mægler et fair vederlag for gennemførsel af en handel,
men vores pligt til at betale efter formidlingsaftalen vilkår udløber d.
19-7. I telefonsamtaler har jeg et par gange gjort mægler opmærksom på at
formidlingsaftalen udløber, og fået svaret: "Det finder vi nok ud af"

Tak for gode råd.
Jørgen

Fra : The Mip

Dato : 17-07-08 07:15

"Jørgen" <spam_til_jsn@toker.dk> wrote in message
> [...]
> 19-7. I telefonsamtaler har jeg et par gange gjort mægler opmærksom på at
> formidlingsaftalen udløber, og fået svaret: "Det finder vi nok ud af"

"Det finder vi nok ud af" betyder formodentlig at mægler vil have dig til
at underskrive nok en formidlingsaftale ex. gældende 14 dage.

Der bør derudover være basis for at få forhandlet beløbet han skal have for
det - ret meget ned.

- the mip

Fra : Christian F

Dato : 17-07-08 11:59

"The Mip" <Nospam@nowhere.au.dk> skrev i meddelelsen

> Der bør derudover være basis for at få forhandlet beløbet han skal have
> for det - ret meget ned.

Den skal jeg lige forstå ret - er det "normalt" at man forhandler selæret
til ejendomsdomsmægleren ned, efter at de 6 mdr er gået ?

I mit tilfælde er vores 6 mdr kontrakt ved at være gået og det er jo solgt
eller gratis, så vi overvejer kraftigt at finde en anden mægler

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-07-08 12:34

Christian F skrev:

> Den skal jeg lige forstå ret - er det "normalt" at man forhandler
> selæret til ejendomsdomsmægleren ned, efter at de 6 mdr er gået ?

Den gamle aftale er udløbet. Mon ikke The Mip mener, at det
er den nye aftale, man kan forhandle beløbet ned på.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : Jørgen

Dato : 17-07-08 16:32

The Mip wrote:

> [...]
> at underskrive nok en formidlingsaftale ex. gældende 14 dage.
>
> Der bør derudover være basis for at få forhandlet beløbet han skal have

Ja, jeg regner også med at beløbet skal pænt ned, og jeg har også i
tankerne, at der skal skrives en dedikeret formidlingsaftale.
Jeg har imidlertid på fornemmelsen, at mægler vil foreslå mig, at vi blot
forlænger den eksisterende aftale. Jeg formoder at en sådan forlængelse vil
betyde, at jeg så skal betale det fulde beløb, altså at der alligevel ikke
er noget gratis - og at jeg derfor skal passe meget på med at forlænge.

Må jeg spørge om en ting mere?
Formidlingsaftalen taler om at afstå ejendommen, og at indgå købsaftale.
Skal der være en underskrift fra begge parter før en af disse begivenheder
er indtruffet?

- jørgen

Fra : /Peter

Dato : 17-07-08 16:58

"Jørgen" <spam_til_jsn@toker.dk> skrev i en meddelelse
news:487f65e0$0$56769> Ja, jeg regner også med at beløbet skal pænt ned,
> [...]
> købsaftale.
> Skal der være en underskrift fra begge parter før en af disse

Det ville være fint at høre hvordan det rent faktisk vil gå,
skriver du lidt om det senere?

Fra : Henning

Dato : 17-07-08 16:53

On Wed, 16 Jul 2008 20:47:04 +0200, Jørgen <spam_til_jsn@toker.dk>
wrote:

>Hvad gør jeg egentlig hvis mægler kommer med en køber dagen efter udløbet af
>formidlingsaftalen?

Taget i betragtning at det pt. er købers marked, skal du måske bare
være glad for der er en køber og gribe denne? Alternativet er at du
afviser mægleren, og dermed køberen, hvis du ikke vil fortsætte
samarbejdet.

Fra : Bjarne

Dato : 19-07-08 10:17

Henning skrev:

> [...]
> være glad for der er en køber og gribe denne? Alternativet er at du
> afviser mægleren, og dermed køberen, hvis du ikke vil fortsætte

Den anden side af sagen er, at mægleren mister alt ved at være for grådig.
Jeg er ikke opdateret om omkostninger, men kunne forestille mig, at det
ville koste ham under under 10.000 at afslutte handelen med den nye køber.
Det er ikke rimeligt, at mægleren skal tjene det tidobbelte på en hurtig
handel.

Bjarne