Mail adresser på forskellige maskiner
Fra : Henrik

Dato : 20-07-08 22:13

Hejsa

Kan man få sine mail adresser på ud på forskellige maskiner.
Vi har 4 bærbare med XP pro samt office 2003 (2 stk) og 2007(2 stk) og en
stationær med Vista og office 2007.
Vi har TDC abn. med 2 kundenumre med hver 5 e-mail adresser.

Kan man få 1 e-mail adresse ned på 1 bærbar ( 3 maskiner med hver 1 e-mail
adresse) og resten ned på den stationære.
Som det er nu kan vi hente post på 1 af de bærbare og den stationære, men
den vi henter på henter fra alle adresser.

Vi ville gerne have så børnene og konen kan hente fra deres egen e-mail og
resten af e-mail adresserne hentes på den stationære.

Skal vi evt. have anden software eller kan man sætte mail op så vi kan få
det vi skal bruge.

Hilsen Henrik

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 21-07-08 00:09

Henrik skrev:

> [...]
> resten af e-mail adresserne hentes på den stationære.
>
> Skal vi evt. have anden software eller kan man sætte mail op så vi kan få

Det du har hos TDC er fem aliaser for hver konto, så du kan ikke fordele
dem som du gerne vil. Så vidt jeg husker kan du dog få flere (gratis)
konti dér, hvis du ellers er en tilfreds kunde.

--
Niels

Fra : Søren Blom

Dato : 21-07-08 00:16

"Henrik" <stapelfeldt@mail.dk> skrev

> [...]
> resten af e-mail adresserne hentes på den stationære.
>
> Skal vi evt. have anden software eller kan man sætte mail op så vi kan få

Nu ved jeg ikke lige hvordan mail adressen hænger sammen hos TDC, men det
kunne lyde som om at man i virkeligheden har EN mail adresse og et antal
alias, så det kommer det kommer til at virke som man har f.eks. fem mail
adresser, hvis det er tilfælde.

Så kan I gøre det, at sætte den sammen mail konto op på alle maskiner, men
lave regler i mail programmerne om, at den maskine kun skal hente de mail
der er sendt til bestem alias eller bestemt person. Det kræver at man sætter
sig ned for at laver de nødvendige regler i outlook, det er nu nemt nok, det
tager bare lidt tid.

Så det du skal gøre, at sætte mail kontoen op på maskinerne, for derefter at
lave en regel der hedder "kun mail sendt til Henrik" skal hentes på den
maskine osv. Den knap du leder efter i Outlook 2007 er lige til højre for
"send/modtage" der er en mappe med et brev i på selve knappen, kan ikke lige
huske hvordan knappen ser ud og er placeret i de tidligere udgaver af
Outlook, men de er nok til at finde.

Håber det hjælper dig lidt videre.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Lars E. P.

Dato : 21-07-08 06:42

Sun, 20 Jul 2008 23:13:14 +0200, skrev "Henrik" <stapelfeldt@mail.dk>
:

> [...]
>resten af e-mail adresserne hentes på den stationære.
>
>Skal vi evt. have anden software eller kan man sætte mail op så vi kan få

2 minutters søgning på TDCs hjemmesidee gav følgende:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5684

Hilsen Lars

Fra : Henrik

Dato : 21-07-08 08:32

Hejsa

Tak for svarene, det ser ud til det er det jeg skal bruge.

Henrik

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-07-08 18:09

Lars E. P. <larsep@SLETnypost.dk> skrev :

>2 minutters søgning på TDCs hjemmesidee gav følgende:

Hvis det er Outlook (siden Office nævnes), så dur det ikke.
--
Kerim

Fra : Henrik

Dato : 22-07-08 18:29

Hejsa

Det er Outlook på de 3 maskiner og express på de 2 sidste.
Kan dog godt bruge Outlook på børnenes maskiner hvis det er nødvendigt.
TDC vil have 38kr pr ekstra kundenummer pr måned.
Henrik

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-07-08 18:40

Henrik wrote:

> TDC vil have 38kr pr ekstra kundenummer pr måned.

Så er det billigere (og nemmere) med eget domæne og et mailhotel ude i byen.

Jesper Poulsen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 22-07-08 21:17

Jesper Poulsen skrev:

> Så er det billigere (og nemmere) med eget domæne og et mailhotel ude i byen.

Det ville jeg også nok sige. Desværre er henrik.dk optaget, men fx
henrik.gl er til fals

--
Niels

Fra : Henrik

Dato : 23-07-08 20:55

Har kigget efter mail hotel/domæne, men de e.mail adresser vi har hos TDC er
meget svære at slå.
Det er ungernes fornavne og vores efternavn med @mail.dk. Det er rigtig fine
e-mail adresser.
Henrik

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-07-08 21:23

"Henrik" <stapelfeldt@mail.dk> skrev :

>Har kigget efter mail hotel/domæne, men de e.mail adresser vi har hos TDC er
>meget svære at slå.

Har du ikke domænet stapelfeldt.dk (eller er det en anden)?

Så henrik(at)stapelfeldt.dk etc. kunne da være fint.
--
Kerim

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-07-08 04:32

Henrik wrote:

> Det er ungernes fornavne og vores efternavn med @mail.dk. Det er rigtig fine
> e-mail adresser.

Adresser på et stapelfeldt-domæne er da meget bedre.

http://tinyurl.com/5cf2zm

Jesper Poulsen

Fra : Henrik

Dato : 24-07-08 19:07

Desværre ikke mit domæne *SS*
Henrik

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-07-08 21:15

Henrik wrote:

> Desværre ikke mit domæne *SS*

Dit domæne?

Kunne vi overtale dig til at skrive _under_ det du svarer på og klippe
al overflødig tekst væk?

Jesper Poulsen