/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Hjemmeserver
Fra : Hojvaelde@gmail.com


Dato : 16-07-08 07:48

Jeg har lige hjulpet en af mine venner med et tilsvarende.

Vi anvendte en Intel Atom board, med 2 gm ram.

Komplet putter med 500 gb disk brugte under 40 watt.

De nye atom bundkort er meget billige. Han fik smidt et linux basseret
system ind på den.

Windows kan ikke bruges til noget seriøst. På arbejde har jeg nogle XP
maskiner der opsamler data.

Selv om automatisk opdatering er slået fra så kan Microsoft tvinge
nogle vigtige opdateringer ind på dem, med tab af måledata til følge.

Benny

 
 
Hauge (16-07-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 16-07-08 14:50

Hojvaelde@gmail.com wrote:
> Selv om automatisk opdatering er slået fra så kan Microsoft tvinge
> nogle vigtige opdateringer ind på dem, med tab af måledata til følge.

Vrøvl, slå det ordenligt fra, eventuelt få din systemadmin. til at hjælpe.
Her hos mig kører en XP-maskine på 8. måned uden genstart, og der er
automatisk-updatering slået fra..

Mvh Hauge



Hojvaelde@gmail.com (16-07-2008)
Kommentar
Fra : Hojvaelde@gmail.com


Dato : 16-07-08 08:07

On 16 Jul., 15:49, "Hauge" <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:
> Hojvae...@gmail.com wrote:
> > Selv om automatisk opdatering er slået fra så kan Microsoft tvinge
> > nogle vigtige opdateringer ind på dem, med tab af måledata til følge.
>
> Vrøvl, slå det ordenligt fra, eventuelt få din systemadmin. til at hjælpe.
> Her hos mig kører en XP-maskine på 8. måned uden genstart, og der er
> automatisk-updatering slået fra..

Hm..

Det eneste der er mere ustabil end XP er det der Vista. Jeg kørte på
en Sun for 2 år siden. Den havde ikke været slukket i 4 år.

Benny

Jesper Poulsen (16-07-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 16-07-08 15:18

Hojvaelde@gmail.com wrote:

> Det eneste der er mere ustabil end XP er det der Vista. Jeg kørte på
> en Sun for 2 år siden. Den havde ikke været slukket i 4 år.

IBM's mainframes overvåges af PC'er med OS/2 på. OS/2 udfases til fordel
for Linux. Windows har aldrig været på banen, det er simpelthen ikke
stabilt nok til at kunne holde øje med en mainframe.
De har OS/2-installationer der kører version 2.1, dvs. at de er sat i
drift mellem foråret 1993 og sommer 1994. De har endnu ikke været
genstartet.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Bjarke Ravn-Jonsen (17-07-2008)
Kommentar
Fra : Bjarke Ravn-Jonsen


Dato : 17-07-08 19:04

Jesper Poulsen skrev:

> De har OS/2-installationer der kører version 2.1, dvs. at de er sat i
> drift mellem foråret 1993 og sommer 1994. De har endnu ikke været
> genstartet.


Hvor mange (sikkerheds)opdateringer har de fået på i perioden?


--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk

For mail, ret til dansk TLD

Jesper Poulsen (17-07-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 17-07-08 21:12

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> Hvor mange (sikkerheds)opdateringer har de fået på i perioden?

Ingen. Det var heller ikke det store issue på OS/2. Og slet ikke på en
OS/2 der ikke har forbindelse til andet end en mainframe (og som ikke er
en del af mainframens daglige arbejde). Det er to separate
computersystemer, det er overvåger og det der arbejder.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Hauge (16-07-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 16-07-08 15:24

Hojvaelde@gmail.com wrote:
> Det eneste der er mere ustabil end XP er det der Vista. Jeg kørte på
> en Sun for 2 år siden. Den havde ikke været slukket i 4 år.

For det meste er det brugeren og ikke systemet der er problemet, med
undtagelse af Vista..

/Hauge



N/A (16-07-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 16-07-08 15:18



Hojvaelde@gmail.com (16-07-2008)
Kommentar
Fra : Hojvaelde@gmail.com


Dato : 16-07-08 13:43

On 16 Jul., 16:23, "Hauge" <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:
> Hojvae...@gmail.com wrote:
> > Det eneste der er mere ustabil end XP er det der Vista. Jeg kørte på
> > en Sun for 2 år siden. Den havde ikke været slukket i 4 år.
>
> For det meste er det brugeren og ikke systemet der er problemet, med
> undtagelse af Vista..

En af de fedeste bugs jeg har set til dato er min kollega. Hans PC var
købt preindstalleret med Vista et eller andet på. Små 3 mdr efter
ibrugtagningen kom den pludselig frem med at der ver 3 døgn tilbage
inden deaktivering. Da de 3 dage var gået begyndte maskinen at slukke
efter 59 min.

Det blev en belastning så der blev lagt en XP på.

Benny

Søren Blom (16-07-2008)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 16-07-08 22:08

<Hojvaelde@gmail.com> skrev

En af de fedeste bugs jeg har set til dato er min kollega. Hans PC var
købt preindstalleret med Vista et eller andet på. Små 3 mdr efter
ibrugtagningen kom den pludselig frem med at der ver 3 døgn tilbage
inden deaktivering. Da de 3 dage var gået begyndte maskinen at slukke
efter 59 min.

Så er det da fordi fjolset ikke har brugt 20 sekunder på at aktivere sin
Windows.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke



fix (17-07-2008)
Kommentar
Fra : fix


Dato : 17-07-08 10:33

Søren Blom wrote:
> <Hojvaelde@gmail.com> skrev
>
> En af de fedeste bugs jeg har set til dato er min kollega. Hans PC var
> købt preindstalleret med Vista et eller andet på. Små 3 mdr efter
> ibrugtagningen kom den pludselig frem med at der ver 3 døgn tilbage
> inden deaktivering. Da de 3 dage var gået begyndte maskinen at slukke
> efter 59 min.
>
> Så er det da fordi fjolset ikke har brugt 20 sekunder på at aktivere
> sin Windows.
Hvis man ikke er speciel nørd, og man køber en maskine med et fungerende OS,
hvordan i h. skal man så vide det er nødvendigt?
Hvis jeg køber en cykel hos cykelhandleren, skal jeg da ikke have den
registreret hos fabrikanten inden 3 måneder!!

finn



Hauge (17-07-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 17-07-08 14:34

fix wrote:
> Hvis jeg køber en cykel hos cykelhandleren, skal jeg da ikke have den
> registreret hos fabrikanten inden 3 måneder!!

Men de fleste tænkende individer ved, at sådan en cykel skal efterspændes
efter en måneds tid.

/Hauge



fix (17-07-2008)
Kommentar
Fra : fix


Dato : 17-07-08 14:42

Hauge wrote:
> fix wrote:
>> Hvis jeg køber en cykel hos cykelhandleren, skal jeg da ikke have den
>> registreret hos fabrikanten inden 3 måneder!!
>
> Men de fleste tænkende individer ved, at sådan en cykel skal
> efterspændes efter en måneds tid.

hvilket man ikke behøver fabrikantens medvirken til.

finn



Hauge (17-07-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 17-07-08 14:48

fix wrote:
> hvilket man ikke behøver fabrikantens medvirken til.

Og man behøver ikke mors hjælp til at tørre sig bagi, det er lovligt selv at
tænke og sætte sig ind i hvordan man gør tingene. Eventuelt, når man køber
et OS, så læser man vel den lille manual der normalt er med, og gør man ikke
det, og samtidigt er helt ny mht. til dette OS, så er man dum. Og så skal
man åbenbart have fat i mor, eller i hvert fald en hjælper.

/Hauge



Jesper Poulsen (17-07-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 17-07-08 16:12

Hauge wrote:

> det, og samtidigt er helt ny mht. til dette OS, så er man dum. Og så skal

Nej, så er man standard-bruger. Et begreb du er ganske ukendt med, kan
jeg regne ud. Kender du kun IT-folk, da?


--
Mvh
Jesper Poulsen

Hauge (17-07-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 17-07-08 18:41

Jesper Poulsen wrote:
> Nej, så er man standard-bruger. Et begreb du er ganske ukendt med, kan
> jeg regne ud.

Det er jeg nu ikke, men de fleste jeg kender, kan både læse og tænke.

> Kender du kun IT-folk, da?

Faktisk ingen..

/Hauge



Jesper Poulsen (17-07-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 17-07-08 21:09

Hauge wrote:

> Det er jeg nu ikke, men de fleste jeg kender, kan både læse og tænke.

Du har en atypisk omgangskreds.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Hauge (17-07-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 17-07-08 21:31

Jesper Poulsen wrote:
> Du har en atypisk omgangskreds.

Fordi de fleste jeg kender både kan læse og tænke?

/Hauge



Jesper Poulsen (17-07-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 17-07-08 16:11

Hauge wrote:

> Men de fleste tænkende individer ved, at sådan en cykel skal efterspændes
> efter en måneds tid.

Nej, det gør de faktisk ikke. Det går som regel pr. automatik når
forhandleren kalder cyklen ind til et eftersyn.

Hvis man ingen teknisk indsigt har, så ved man det faktisk ikke.


--
Mvh
Jesper Poulsen

fix (17-07-2008)
Kommentar
Fra : fix


Dato : 17-07-08 21:11

Jesper Poulsen wrote:
> Hauge wrote:
>
>> Men de fleste tænkende individer ved, at sådan en cykel skal
>> efterspændes efter en måneds tid.
>
[MS]registrering har intet med slitage eller drift at gøre. Det er en
handelshindring.

Jeg har et par gange købt ny bil, og har aldrig oplevet at skulle bevise
overfor fabrikanten, at jeg ha betalt bilen, for at den har kunnet køre
efter 3 mdr. Ejheller har jeg oplevet at kulle henvende mig til fabrikanten,
for at få bilen til at køre selvom jeg har efterinstalleret eks.
cruisecontrol.

Det er ufatteligt at MS$$$ er kommet godt afsted med det begreb globalt!

finn



Claus Tersgov (18-07-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 18-07-08 05:42

fix skrev bl.a.:

> Hvis jeg køber en cykel hos cykelhandleren, skal jeg da ikke have den
> registreret hos fabrikanten inden 3 måneder!!

Jo, det skal man faktisk hvis man vil anvende den udvidede garanti!

Du køber åbenbart cykel for sjældent..

Claus




Jan Vennike (18-07-2008)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 18-07-08 05:51


"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
news:48801f15$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> fix skrev bl.a.:
>
>> Hvis jeg køber en cykel hos cykelhandleren, skal jeg da ikke have den
>> registreret hos fabrikanten inden 3 måneder!!
>
> Jo, det skal man faktisk hvis man vil anvende den udvidede garanti!
>
> Du køber åbenbart cykel for sjældent..
>
> Claus
>

Sidst jeg købte cykel (1 år siden) skulle jeg først til et gratis
serviceeftersyn efter 3 måneder og derefter til service eftersyn hver ½ år
som jeg SELV skulle betale - blot for at udvide min REKLAMATIONSRET (ikke
garanti) med 1 år, til i alt 3 år - og jeg SKULLE have alle
serviceeftersynene.

Gad vide om de har lært noget af M$

/Jan




fix (18-07-2008)
Kommentar
Fra : fix


Dato : 18-07-08 08:09

Jan Vennike wrote:
> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
> news:48801f15$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>> fix skrev bl.a.:
>>
>>> Hvis jeg køber en cykel hos cykelhandleren, skal jeg da ikke have
>>> den registreret hos fabrikanten inden 3 måneder!!
>>
>> Jo, det skal man faktisk hvis man vil anvende den udvidede garanti!
>>
>> Du køber åbenbart cykel for sjældent..
>>
>> Claus
>>
>
> Sidst jeg købte cykel (1 år siden) skulle jeg først til et gratis
> serviceeftersyn efter 3 måneder og derefter til service eftersyn hver
> ½ år som jeg SELV skulle betale - blot for at udvide min
> REKLAMATIONSRET (ikke garanti) med 1 år, til i alt 3 år - og jeg
> SKULLE have alle serviceeftersynene.
>
> Gad vide om de har lært noget af M$
>
> /Jan
Ja, men det eftersyn får du en Ekstra ydelse for (udvidet
garanti(=opdatering) men hvis du undlader, vil du stadig kunne bruge din
cykel fuldt ud. Hjulet bliver ikke automatisk blokeret hvis du undlader!
Den bliver heller ikke ubrugelig hvis du selv sætter et smart styr på!

finn



Jan Vennike (18-07-2008)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 18-07-08 14:49


"fix" <fix@faxe.dk> skrev i en meddelelse news:g5pfii$qjn$1@aioe.org...
> Jan Vennike wrote:
>> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
>> news:48801f15$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>>> fix skrev bl.a.:
>>>
>>>> Hvis jeg køber en cykel hos cykelhandleren, skal jeg da ikke have
>>>> den registreret hos fabrikanten inden 3 måneder!!
>>>
>>> Jo, det skal man faktisk hvis man vil anvende den udvidede garanti!
>>>
>>> Du køber åbenbart cykel for sjældent..
>>>
>>> Claus
>>>
>>
>> Sidst jeg købte cykel (1 år siden) skulle jeg først til et gratis
>> serviceeftersyn efter 3 måneder og derefter til service eftersyn hver
>> ½ år som jeg SELV skulle betale - blot for at udvide min
>> REKLAMATIONSRET (ikke garanti) med 1 år, til i alt 3 år - og jeg
>> SKULLE have alle serviceeftersynene.
>>
>> Gad vide om de har lært noget af M$
>>
>> /Jan
> Ja, men det eftersyn får du en Ekstra ydelse for (udvidet
> garanti(=opdatering) men hvis du undlader, vil du stadig kunne bruge din
> cykel fuldt ud. Hjulet bliver ikke automatisk blokeret hvis du undlader!
> Den bliver heller ikke ubrugelig hvis du selv sætter et smart styr på!
>
> finn
Netop

Jeg hoppede altså heller ikke på den

/Jan



fix (18-07-2008)
Kommentar
Fra : fix


Dato : 18-07-08 08:05

Claus Tersgov wrote:
> fix skrev bl.a.:
>
>> Hvis jeg køber en cykel hos cykelhandleren, skal jeg da ikke have den
>> registreret hos fabrikanten inden 3 måneder!!
>
> Jo, det skal man faktisk hvis man vil anvende den udvidede garanti!

ja, men den holder sgu da ikke op med at kan bruges

> Du køber åbenbart cykel for sjældent..
>
> Claus
Har lige købt 2 a 5.500,- for 6 mdr siden.
og ja, jeg har ikke gidet køre ind til cykelhandleren og få efterspændt
nogle skruer
og ja det klarede jeg selv
og ja, cyklen virker stadig - også selvom jeg har eftermonteret
cykelcomputer. Surprice! :>)

og cykelhandleren er iøvrigt ikke fabrikant, og har ikke speciel licens for
at sælge cykler.

Jeg mener stadig at nødvendig (frivillig aht. opdateringsgaranti Ja,
måske?) registrering for at holde programmet kørende er en underlig
salgsmetode. At skulle registrere fordi jeg skifter til et mere avanceret
grafikkort, er en underlig salgsmetode.

finn



Claus Tersgov (19-07-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 19-07-08 08:24

fix skrev bl.a.:

> ja, men den holder sgu da ikke op med at kan bruges

Det gør windows heller ikke. Jeg har seks fuldt lovlige og betalte windows
kørende hjemme, samt nitten ude i byen, og ikke een eneste er registreret!

Alle virker 100%...

Claus



Jan Vennike (19-07-2008)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 19-07-08 08:34


"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
news:488196b2$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> fix skrev bl.a.:
>
>> ja, men den holder sgu da ikke op med at kan bruges
>
> Det gør windows heller ikke. Jeg har seks fuldt lovlige og betalte windows
> kørende hjemme, samt nitten ude i byen, og ikke een eneste er
> registreret!
>
> Alle virker 100%...
>
> Claus

Hvis det er XP VLK så skal de jo heller ikke registreres

Vista derimod - uanset version, så SKAL de registreres - det er KUN hvis man
har sin egen licensserver man kan komme uden om det - så vidt jeg ved.

/Jan



flywheel@illogical.d~ (16-07-2008)
Kommentar
Fra : flywheel@illogical.d~


Dato : 16-07-08 21:21

Hojvaelde@gmail.com wrote:

> Jeg har lige hjulpet en af mine venner med et tilsvarende.
>
> Vi anvendte en Intel Atom board, med 2 gm ram.

Købt hvorhenne ?

>
> Komplet putter med 500 gb disk brugte under 40 watt.
>
> De nye atom bundkort er meget billige. Han fik smidt et linux basseret
> system ind på den.
>
> Windows kan ikke bruges til noget seriøst. På arbejde har jeg nogle XP
> maskiner der opsamler data.
>
> Selv om automatisk opdatering er slået fra så kan Microsoft tvinge
> nogle vigtige opdateringer ind på dem, med tab af måledata til følge.
>
> Benny

--
Live long and prosper...

Hojvaelde@gmail.com (17-07-2008)
Kommentar
Fra : Hojvaelde@gmail.com


Dato : 17-07-08 18:00

On 16 Jul., 22:20, flywh...@illogical.dk wrote:
> Hojvae...@gmail.com wrote:
> > Jeg har lige hjulpet en af mine venner med et tilsvarende.
>
> > Vi anvendte en Intel Atom board, med 2 gm ram.
>
> Købt hvorhenne ?

På ebay.de

http://www.minipirat.de/hardware-zubehoer/mainboards/intel-c-2_12_284

Der har de en hjemmeside.

Benny

flywheel@illogical.d~ (19-07-2008)
Kommentar
Fra : flywheel@illogical.d~


Dato : 19-07-08 07:41

Hojvaelde@gmail.com wrote:

<snip>

> På ebay.de
>
> http://www.minipirat.de/hardware-zubehoer/mainboards/intel-c-2_12_284
>
> Der har de en hjemmeside.

Takker - det halter jo lidt med den/de danske forhandlere


--
Live long and prosper...

skibber (19-07-2008)
Kommentar
Fra : skibber


Dato : 19-07-08 10:22

On 19-07-2008 08:40:33, wrote:
> Hojvaelde@gmail.com wrote:
>
> <snip>
>
>> På ebay.de
>>
>> http://www.minipirat.de/hardware-zubehoer/mainboards/intel-c-2_12_284>
>> Der har de en hjemmeside.
>
> Takker - det halter jo lidt med den/de danske forhandlere
>
>
> --
> Live long and prosper...
>


http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=726642&SamleMenuID=&gruppe=1002&Extended=&SiteID=1
&Show_description=0&serie=&producent=Intel

/skibber

Peter Jespersen (19-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Jespersen


Dato : 19-07-08 20:23

skibber wrote:

> http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=726642&SamleMenuID=&gruppe=1002&Extended=&SiteID=1
> &Show_description=0&serie=&producent=Intel

BINGO - Tusind tak - Computersalg havde jeg skisme overset :)

--
Live long and prosper...

skibber (19-07-2008)
Kommentar
Fra : skibber


Dato : 19-07-08 22:21

On 19-07-2008 21:22:45, Peter Jespersen wrote:
> skibber wrote:
>
>>

http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=726642&SamleMenuID=&gruppe=1002&Extended=&SiteID=1
>> &Show_description=0&serie=&producent=Intel
>
> BINGO - Tusind tak - Computersalg havde jeg skisme overset :)
>

Selv tak


/skibber

Hojvaelde@gmail.com (17-07-2008)
Kommentar
Fra : Hojvaelde@gmail.com


Dato : 17-07-08 18:01

On 16 Jul., 23:08, Søren Blom <so...@blom.dk> wrote:
> <Hojvae...@gmail.com> skrev
>
> En af de fedeste bugs jeg har set til dato er min kollega. Hans PC var
> købt preindstalleret med Vista et eller andet på. Små 3 mdr efter
> ibrugtagningen kom den pludselig frem med at der ver 3 døgn tilbage
> inden deaktivering. Da de 3 dage var gået begyndte maskinen at slukke
> efter 59 min.
>
> Så er det da fordi fjolset ikke har brugt 20 sekunder på at aktivere sin
> Windows.

Nope. Det var gjort.

Han er en del Windows nørd men den der fejl kunne han ikke klare.

Benny

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste