Scanner via Airport Extreme
Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 12-07-08 02:15

Jeg har netop fået mig en superfed HP LaserJet m1120
multifunktionsprinter, som jeg vil slutte til min Airport Extreme. At
få den til at virke som netværksprinter er piece of cake, men jeg
synes jo, det ville være vildt smart, om jeg kunne bruge
scannerfunktionen når den er sluttet til Airport'en.

Jeg kører Leopard med nyeste patch, og når jeg installerer det
medfølgende HP software, kan den ikke finde printeren. Hverken som USB
og at tilslutte den som netværksprinter kan jeg ikke finde ud af (jeg
ved ikke hvilken IP printeren har fået).

Nogen der har nogle tips og tricks?

--
Hans Tosti

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-07-08 09:22

Hans Tosti Pedersen <hanspedersen@gmail.com> wrote:

> [...]
> og at tilslutte den som netværksprinter kan jeg ikke finde ud af (jeg
> ved ikke hvilken IP printeren har fået).

ja, det vil ikke virke ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 14:30

On 2008-07-12 10:21:34 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> ja, det vil ikke virke ...
>
> /thomas

Bortset fra, at jeg har en HP Officejet Pro L7780 der virker. Put et
papir i arkføderen, og scannerprogrammer starter på den bærbare
computer.

Men sørg for at hent softwaren fra HP's hjemmeside idet det jeg fik med
(ved køb ultimo 2007) var alt for forældet og der gik et godt stykke
tid, før HP fik frigivet en 10.5 version.

mvh. Joakim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-07-08 17:21

<JHP> wrote:

> [...]
> (ved køb ultimo 2007) var alt for forældet og der gik et godt stykke
> tid, før HP fik frigivet en 10.5 version.

via airport ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 21:08

On 2008-07-12 18:21:11 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> via airport ?
>
> /thomas

Ja.
Jeg har en airport extreme sat til en timecapsule (via kabel).
Begge har trådløst net og normalt er HP'eren sat til extremen
(trådlåst) men jeg har fornyligt sat den til timecapsulen (stadig
trådløst) for jeg havde nogle gange problemer med at få printeren til
at få forbindelse. Jeg tror det er fordi, at jeg også har en airport
expres der benyttes til at udvide nettet, og så gætter jeg på, at den
(printeren) ikke får korrekt forbindelse (så er der jo pludselig 2
routere eller også kan den ikke lide, at netværket forsvinder uden selv
at blive genstartet) når jeg har slukket netværket (sker engang imellem)

Jeg har altså IKKE printeren koblet på med USB.

mvh. Joakim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-07-08 21:16

<JHP> wrote:

> [...]
> at blive genstartet) når jeg har slukket netværket (sker engang imellem)
>
> Jeg har altså IKKE printeren koblet på med USB.

dvs. det er en netværks printer ? ... for så er det jo en helt anden
historie...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 21:52

On 2008-07-12 22:15:30 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> dvs. det er en netværks printer ? ... for så er det jo en helt anden
> historie...
>
> /thomas

Jeps. Den har USB/Ethernet/WiFi.
Der blev både nævnt USB og WiFi i starten af tråden. Jeg kan godt se,
at der i virkeligheden var tale om 2 forskellige problemer (IP adresse
og underforstået USB problem)

Mht. IP adresse. Er der ikke et display hvorved man kan se/printe en
side vedr. netværksopsætningen - der burde IP'en jo stå.

mvh. Joakim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-07-08 21:55

<JHP> wrote:

> [...]
>
> Mht. IP adresse. Er der ikke et display hvorved man kan se/printe en side
> vedr. netværksopsætningen - der burde IP'en jo stå.

jeg læser det oprindelige spm. som en printer som er sat i USB porten på
en Airport base ... i så fald er det kun printeren der virker, ikke de
andre funktioner på en MFP printer ...

/thomas

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 12-07-08 15:43

On 12 Jul., 22:55, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> jeg læser det oprindelige spm. som en printer som er sat i USB porten på
> en Airport base ... i så fald er det kun printeren der virker, ikke de
> andre funktioner på en MFP printer ...

Det er korrekt hvad angår min konfiguration. Jeg håbede bare der var
et lille workaround så jeg også kunne bruge scannerdelen, når MFP'en
er tilkoblet Airport'en.

--
Hans