Acer notebook, kan ikke connecte til netvæ~
Fra : jagge

Dato : 11-07-08 05:50

Hej

Jeg har rodet lidt med et frustrerende problem for en ven der har en
acer notebook. Den holdt pludselig op med at være på internetet.

Jeg har nu checket routeren med min egen bærbare, og både WIFI og kablet
netforbindelse fungerer uden problemer. Han har Winxp på maskinen. Jeg
kan se den trådløse forbindelse via wifi browseren, men når jeg prøver
at connecte arbejder maskinen i LANG tid uden at opnå forbindelse.

Det samme sker med kablet forbindelse. Jeg har været i
netværksforbindelser og "repareret" begge forbindelser. Får beskenden at
rep er udført men det hjælper ikke.

Har i enhedshåndtering prøvet at fjerne netkort og genstartet. Netkort
kommer tilbage men kan stadig ikke oprette forbindelse.

Hvad dælen kan man så gøre ?? Jeg vil prøve at genistallere XP, MEN hvis
der er noget jeg kan prøve af inden vil jeg meget gerne høre om det.

Jeg synes det er underligt hvis det er hardware fejl da jeg jo både
prøver WIFI og kablet netværk, men det kan selvfølgelig være at det er
samme komponent. Som sagt kan jeg dog godt finde WIFI netværket i
browseren men ikke få hul igennem.

Hjælp modtages med kyshånd.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 05:54

jagge wrote:
> [...]

Klip......

Prøv at kigge i dk.edb.system.ms-windows . Der har problemet været oppe at
vende et par gange de sidste dage, hvis det vel at mærke har noget at gøre
med den seneste opdatering fra MS.

Mvh Ebbe

Fra : Peter

Dato : 12-07-08 12:37

"jagge" <jagge@noname.invalid> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har rodet lidt med et frustrerende problem for en ven der har en
> acer notebook. Den holdt pludselig op med at være på internetet.
klip................

Hvis problemet er opstået efter at have installeret månedens Windows update
(læs i denne uge), og der er installeret ZoneAlarm på computeren, har du
problemet der.

Er problemet ældre, kan du prøve at hente BartPE på nettet og boote op på
den. Kan den gå på nettet ligger problemet i Windows Winsock.

BartPE kan hentes her: http://www.nu2.nu/pebuilder/
VB WinsockFix kan hentes her: http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=257

PeterB

Fra : jagge

Dato : 12-07-08 20:22

Peter <doc_069X@hotmail.com> wrote:

> Hvis problemet er opstået efter at have installeret månedens Windows update
> (læs i denne uge), og der er installeret ZoneAlarm på computeren, har du
> problemet der.

Det var der det lå, MS har kostet mig en del timer idag med hjælp til
familien...

Skod OS.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ole C

Dato : 12-07-08 20:45

jagge skrev blandt andet:

> Det var der det lå, MS har kostet mig en del timer idag med hjælp til
> familien...
>
> Skod OS.

- eller måske en skod-firewall.....

--
vh
Ole C

Fra : _

Dato : 12-07-08 22:33

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> - eller måske en skod-firewall.....
>
> --

Brugeren kan vel udelukkes?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-07-08 23:28

On 2008-07-12, _ <_akadut@akadut.xx> wrote:

> Brugeren kan vel udelukkes?

Udover at brugeren står bag valget af firewall, så er svaret ja. Det er
en kendt fejl, og jeg vil gætte på at den skyldes enten at firewallen
har for mange antagelser om valg af source-port på resolveren, eller at
firewallen har for mange antagelser om programmer, der benytter en masse
(tilfældige) source porte.
I begge tilfælde ville jeg nok lægge skylden hos firewall-producenten.
Jeg har dog ikke kigget på præcist, hvad der har ændret sig i MSFTs
resolver i forbindelse med CVE-2008-1447, så jeg kan meget vel tage
fejl.

--
Andreas